Білімділер поралы

What do they eat in Australia?

Маңғыстау облысы, Жаңаөзен қаласы,
№18 орта мектебінің ағылшын тілі мұғалімі
Майлыыбаева Эльмира

The theme: 4D. Culture time. What do they eat in Australia?
The aims: To develop their vocabulary
To bring up their interests about Australia
To develop their reading skills
Әдіс - тәсілдер: Жүгірме диктант
Сабақтың түрі: Аралас
Пән аралық байланыс: Қазақ
Құрал - жабдықтар: Суреттер, CД диск және ойнатқыш

The Proсedure of the lesson
I. Organization moment
Greeting
II. Checking hometask
AB Ex 2.
Look at the children’s baskets. Answer Harry and Nadia’s questions.
Harry: Have you got any oranges?
Nadia: 1Yes, we have
Have you got any bananas?
Harry: 2 No, we haven’t.
Nadia: We’ve got some eggs. Have you got any cheese?
Harry: 3 No, we haven’t
Have you got any rice?
Nadia: 4 No, we haven’t.
We have got some spaghetti. Have you got any yoghurt?
Harry: 5 Yes, we have.
Have you got any pizza?
Nadia: 6 Yes, we have. Bye!
Harry: Bye!
III. Presentation.
The new theme: 4 D. What do they eat in Australia?
Open your PB at pages 40 - 41
New words: Australian[σ s'treiliәn], barbecue['ba: bikju:]– барбекю, Nouns:['fa: mә(r)]– фермер, gold mine[gәuldmain ]– кен көзі, south[ sauӨ] – оңтүстік
lorry[ 'l σ ri ]– жүк көлігі, melon [' melәn]- қауын
Verbs: kill[kil] – өлтіру, prepare [pri'peә]– дайындау,

Warm up
Sing a song " The Syllable song"
How many syllables?
Count with me.
How many syllables?
One, two, three.
How many syllables?
Count with me,
One, two, three.

IV. Practice
Ex 1. Look at the pictures of the restaurants.
You are in Sydney. Which restaurant do you go in?
Why?

Ex 2. Match the pictures and the boxes.
1 – b
2 – c
3 – d
4 – a

Ex 3. Read with Berik
Now we will use the method " Running dictation"
One pupil of the each group will be a writer, others must try to say a lot of words to him. Winner group will be the group that will write a lot of words.
Naurys is on 22 nd March. It’s the start of spring.
There are big celebrations in Kazakhstan.
We always prepare for Nauryz. We clean the house and we do the shopping. At Nauryz, we eat special food. We don't buy the food in the supermarket. We make it at home. All the family helps to prepare the food.

V. Production.
4 D. What do they eat in Australia?
Activity book pages 42 - 43.
Ex 1a. What can you do to spell English better?
Look at the pictures. Tick (v) the boxes.
1 = I can’t do this. 2 = I can do this sometimes.
3 = I can do this a lot.
Ex 1b. Write a memo to remind yourself to do it.
Memo
From: Me To: Me
To spell Englih better I can
When? ________________
Where? ________________
For how long? ________________

AB Ex 2. What do you eat or drink? Write the food or drink and draw the time:
Breakfast: bread
Lunch:
Dinner:
Snack: banana
Snack:
Homework
Ex 3. Look at Alex’s favourite lunch. Draw, colour and label your favourite lunch.

Conclusion
- Have you questions for me?
I will give your marks
5 – stars, 4 - squares, 3 - triangles.

The lesson is over
Goodbye!
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Үздік жаңалықтар
Бәйге бөлімі
  • Having fun. Abilities.

    To learn and practise Can/can't. To develop the pupil's habits of reading, speaking and writing, to support an interest to the English lesson.
  • Әртүрлі саладағы модельдер

    модель түрлерімен ажырата білуге, модель түрлерін анықтауға, модельдеудің қажеттілігін, оның пайдасын түсіндіру; оқушының шығармашылығын, ойлау қабілетін арттыру; еркін пікір білдіру мен өзара ...
  • Жұлдызды аспан

    Жұлдызды аспан – шоқжұлдыздар мен жұлдыздар олардың атаулары мен белгіленулері туралы ақпарат беру, айырмашылығын көрсету.
  • Зат есімнің септелуі

    Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын меңгерту. Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
  • Жұмбақ математика

    1 - ден 5 - ке дейін тура және кері санау, геометриялық пішіндерді ажырату; жұмбақ құрастыру, логикалық тапсырмаларды орындау арқылы балалардың тілін, ой – өрісін, ойлау қабілетін дамыту. ...
  • «Наурыз» С. Сейфуллин

    С. Сейфуллиның «Наурыз» өлеңді мәнерлеп оқиды. Сыни ойлауға үйренеді. Өлеңді жан - жақты талдайды. Жеке тұлға ретінде шығармашылыққа, іздемпаздылыққа баулу.
  • Ш. Мұртаза «Эльза – кішкентай періште»

    Жазушының өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру, үзіндіні толық талдау арқылы оқырманның рухани жан дүниесін байытудағы көркем шығарманың күш - қуатын таныту, идеялық мәнін ашу.
  • Презентацияларды құру. Безендіру шаблондары

    Презентацияны құру технологиясы туралы білімдерін қалыптастыру. Презентацияны жасауда өз шаблондарын құру технологиясын үйрену және оны практикада қолдана білу.
Соңғы пікірлер
Өз пікіріңді білдір
5 күндік оқу кестесі дұрыс па?
Ия керемет
Бұрыннан күткем
Еш өзгеріс келтірмеді
Маған бәрібір
Жоқ бұрынғысы дұрыс еді
Сайтта кім бар
Барлығы: 65
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 65
Роботтар: 3
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика