Білімділер поралы
загрузка...

Have you got any cake?

Theme: Have you got any cake?
Form: 4
Aims:
• Presentation of using “have got + some, haven`t got + any” and vocabulary;
• Developing of the students reading and writing skills;
• Enlarge their memories and enable them talking about food.
Vocabulary: bananas, carrots, chocolate, sardines, peas, tomatoes, any.
Materials: presentations, pupil`s book, activity book, CD, flashcards.

The Procedure of the lesson

I. Organization moment
1. Greeting
• Good afternoon, children!
• Good afternoon, teacher!
• How are you today?
• I`m fine, thank you, and you?
• I`m well, thanks.
• Today we have got an unusual lesson. Today we have guests. Let`s greet them. Turn back and greet them!
• Thank you, sit down, please!
• What date is it? Today is the third of December.
• What day is it? Today is Thursday.
• What is the weather like today? Today the weather is warm, sunny, and snowy.

2. Phonetic drill
Presentation “Food”

3. Warm – up
• Let`s discuss what happened in the last episode. Who is Otto? He is Arabella`s brother. Is Bertie hungry? Yes, he is. Where does he go? He goes to Otto`s shop.
• Today we will continue to speak about our friends and about foods. We know that Bertie is in the Otto`s shop. And he is hungry. How do you think what does Bertie like to eat?
4. Vocabulary: sardines, pizza, chocolate, banana, carrots, any, some, tomatoes.

5. Checking the homework.
AB ex. 9, 10 p. 20

II. Main Part
T.: Open your books p. 26 - 27. The theme of our lesson is “Have you got any cake?”. Look at the pictures and talk about them. What do you see? What do they do? What does Bertie want to eat?
1. a) ex. 1 p. 26 Listen the text (twice).
b) ex. 1 p. 26 Read the text.

2. a) ex. 2 p. 27 Choose and circle.
b) answers:
1. Otto hasn`t got any ice cream.
2. Otto hasn`t got any chocolate.
3 Otto`s got some sardines.
4. Otto hasn`t got any pizza.
5. Otto`s got some carrots.
6. Otto`s got some peas.
3. Grammar reference.
Presentation “Any/some”

ex. 3 p. 28

III. Warm – up.
Children let`s sing a song
“If you are happy and you know it”

IV. Practice
You will work in your Activity Book.
AB ex. 1, 2 p. 21

Task 1.
V. Home work
AB p. 22
VI. Conclusion
Let`s revise what we have learnt today. What did you do on this lesson?
Do you like today`s lesson? In the next lesson we will continue to speak about our friends. And we will finish our lesson. Today`s mark … is … The lesson is over. Stand up, please. Turn back, and say goodbye to our guests. Goodbye, children!

Астана қаласы, №64 мектеп – лицейі
ағылшын тілі пәні мұғалімі
Дурханова Гульмира Болатовна

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Бәйге бөлімі
  • Мәтін, мәтіндік блоктарды құру

    Оқушыларды Macromedia Flash бағдарламасында мәтінмен жұмыс жасауды үйрету; Оқушыларды мәтінмен жұмыс жасау туралы білімдерін қалыптастыру
  • Мағжан Жұмабаев «Сүйемін» өлеңі

    Мағжан Жұмабаевтың өмірі мен шығармашылығы туралы жалпы мағлұмат алуға, танып - білуге қызықтыру, «Сүйемін» өлеңінің идеясы мен тақырыбын түсінуге және өлең құрылысын жан - жақты талдай білуге, сын ...
  • Қайталау. 400 - 406 - жаттығулар

    Оқушыларды қазақ халқының дәстүріне деген сүйіспеншілікке, сыйластыққа тәрбиелеу.
  • Қош келдің – әз Наурыз!

    Наурыз қазақтың ұлттық мейрам екенін ашып көрсету; балалардың санасына халқына деген мақтаныш сезім ұялату; мерекеге байланысты ұлағатты сөздердің мағынасына қарай балаларды адамгершілікке, елін, ...
  • Спортпен айналысамыз

    Берілген материалдың мағынасын түсінеді, сөздерді жіктейді, есімдіктерді, демеулік шылауларды атап, мысалдар келтіре алады.
  • Би музыкасы

    Қазақ халқының салт - дәстүріндегі бидің алатын орны, Шара Жиенқұлованың өмірімен және билерімен танысу. Оқушылардың музыка пәніне қызығушылығын дамыту, сүйіспеншілігін ояту арқылы әсемдікке ...
  • «Getting from A to B. Travel and transport» «А - дан Б - ге жету. Саяхат пен көлік

    - саяхат түрлері мен көліктерді сипаттай алады; - көліктің түрлерін ажыратып, олардың атқаратын қызметтерін атап береді.
  • Республиканың 1965 - 1985 жылдардағы қоғамдық - саяси өмірі

    Республиканың 1965 - 1985 жылдардағы қоғамдық - саяси өмірі жеке, жұптық, топтық жұмыс жасай отырып, өздігінен білім алады
Үздік жаңалықтар
Загрузка...
Өз пікіріңді білдір
Қанша жалақы аласыз?
25000-35000
35000-45000
45000-55000
55000-75000
75000-100000
100000-250000
Сайтта кім бар
Барлығы: 21
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 21
Роботтар: 2
Соңғы пікірлер
  • aiboll
    Жазған: aiboll
  • БГК
    Жазған: БГК
  • Венерок
    Жазған: Венерок
  • guizira1983
    Жазған: guizira1983
  • Кеулимжай
    Жазған: Кеулимжай
  • Арнұр
    Жазған: Арнұр
    Мына жаңалықта: Қимылды ойындар
  • ALTUH79
    Жазған: ALTUH79
  • Aiman Bolatbek
    Жазған: Aiman Bolatbek
  • Гүлнар Жолдасова
  • aiboll
    Жазған: aiboll
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика