Білімділер поралы
загрузка...

Present Perfect

Subject: English
Grade: 7 “B”
Lesson: Demonstration
Lesson theme: Present Perfect
Lesson objectives: First of all, to introduce students the Present Perfect – Regular verbs (Show students how the present perfect is formed: have/has plus the past participle). Contrast finished and unfinished time (when the present perfect is used is to contrast finished and unfinished time). Introduce the Present Perfect – Irregular verbs. Introduce the Present Perfect – Negative forms. Introduce the Present Perfect – Interrogative forms. Introduce the Present Perfect – Short answers.
Learning outcomes: Students will be able to ask questions about past events using the present perfect tense; They will be able to talk about their imaginations using the present perfect tense; Students will be able to write a letter to their friends using the present perfect.
Key Ideas: Have/has, past participle, regular verbs, irregular verbs, past events, past actions, life experience.
Literature Solutions: Pre - Intermediate, Cambridge Advanced Dictionary, Russian - English Dictionary
Visual aids&Equipment: OHP, Laptop, whiteboard activities, Audio materials
Plan
Lesson stages Уақыт – 45min
1. Ұйымдастыру кезеңі
Organizational moment 2 - 3 min
1. Greeting
2. Revision of main grammar and vocabulary (the theme: “At the shops”)
2. Warm - up
2 - 3 min Revision of the following idioms:
1) Be all in – Be extremely tired
I'm all in, I'd better go to bed

2) Feel up to – Be able to do
I don't feel up to cleaning the house

3) Like a shot - Fast, without hesitation
If she ever gave a chance to see her again, I would go like a shot.
4) No picnic - Something difficult with a lot of problems
Bringing up three children without a husband is no picnic.
5) Shake a leg - Hurry
Mary, you always take such a long time to put on your make up. Come on, shake a leg!
6) Snow job - Insincere talk
The salesman tried to convince people to buy his goods because they were qualitative. However, no one bought anything from him because they felt he was giving them a snow job.
Personality test
Write down 3 adjectives of personality which come first to your mind.
 The first adjective you wrote is how you see yourselves
 The second is how other people see you
 The third is what you are really like
3. New theme
“Present Perfect” 10 - 15 min
Introduction of new grammar:
We use the Present Perfect to say that an action happened at an unspecified time before now. The exact time is not important. You CANNOT use the Present Perfect with specific time expressions such as: yesterday, one year ago, last week, when I was a child, when I lived in Japan, at that moment, that day, one day, etc. We CAN use the Present Perfect with unspecific expressions such as: ever, never, once, many times, several times, before, so far, already, yet.
• I have seen that movie twenty times.
• I think I have met him once before.
• There have been many earthquakes in California.
You can use the Present Perfect to describe your experience. It is like saying, "I have the experience of..." You can also use this tense to say that you have never had a certain experience. The Present Perfect is NOT used to describe a specific event.
• I think I have seen that movie before.
• He has never traveled by train.
• Joan has studied two foreign languages.
We often use the Present Perfect to talk about change that has happened over a period of time.
• You have grown since the last time I saw you.
• The government has become more interested in arts education.
We often use the Present Perfect to list the accomplishments of individuals and humanity. You cannot mention a specific time.

Қызылорда облысы, Қазалы ауданы,
Әйтеке би кенті №249 мектеп - лицейдің
ағылшын тілі пәні мұғалімі
Есетова Аманкуль Хайратовна

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Бәйге бөлімі
  • Having fun. Abilities.

    To learn and practise Can/can't. To develop the pupil's habits of reading, speaking and writing, to support an interest to the English lesson.
  • Әртүрлі саладағы модельдер

    модель түрлерімен ажырата білуге, модель түрлерін анықтауға, модельдеудің қажеттілігін, оның пайдасын түсіндіру; оқушының шығармашылығын, ойлау қабілетін арттыру; еркін пікір білдіру мен өзара ...
  • Жұлдызды аспан

    Жұлдызды аспан – шоқжұлдыздар мен жұлдыздар олардың атаулары мен белгіленулері туралы ақпарат беру, айырмашылығын көрсету.
  • Зат есімнің септелуі

    Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын меңгерту. Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
  • Жұмбақ математика

    1 - ден 5 - ке дейін тура және кері санау, геометриялық пішіндерді ажырату; жұмбақ құрастыру, логикалық тапсырмаларды орындау арқылы балалардың тілін, ой – өрісін, ойлау қабілетін дамыту. ...
  • «Наурыз» С. Сейфуллин

    С. Сейфуллиның «Наурыз» өлеңді мәнерлеп оқиды. Сыни ойлауға үйренеді. Өлеңді жан - жақты талдайды. Жеке тұлға ретінде шығармашылыққа, іздемпаздылыққа баулу.
  • Ш. Мұртаза «Эльза – кішкентай періште»

    Жазушының өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру, үзіндіні толық талдау арқылы оқырманның рухани жан дүниесін байытудағы көркем шығарманың күш - қуатын таныту, идеялық мәнін ашу.
  • Презентацияларды құру. Безендіру шаблондары

    Презентацияны құру технологиясы туралы білімдерін қалыптастыру. Презентацияны жасауда өз шаблондарын құру технологиясын үйрену және оны практикада қолдана білу.
Үздік жаңалықтар
загрузка...
Өз пікіріңді білдір
Қанша жалақы аласыз?
25000-35000
35000-45000
45000-55000
55000-75000
75000-100000
100000-250000
Сайтта кім бар
Барлығы: 33
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 33
Роботтар: 2
Соңғы пікірлер
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика