Білімділер поралы

My room. Project time

Long term plan module: Module 3 My room
Lesson №23 Project time
Class: 1 “D”
Number of present: 13 Absent:-
Learning objective(s) that this lesson is contributing to: 1. S1 make basic personal statements about people, objects and classroom routines
1. L3 recognize with support common names and names of places; recognize the spoken form of a limited range of everyday and classroom words
1UE10 use have got to make short statements and ask questions
1. UE4 use determiners a, an, some, the, this, these to
Lesson objectives: All learners will be able to:
say what toy he/she friend has got.
Most learners will be able to:
makes up3 - 4 correct sentences about his/her favourite toys;
Some learners will be able to:
demonstrate the project My favourite toys appropriately to the class
Language objectives: Learners can:
By the end of the lesson learners will be able to
- demonstrate their project: My favourite toys to class;
- use have got to make short statements and ask questions
Key words and phrases: Consolidation My Favourite Toys! I have got three toys. I have got a car, a doll and a ball. The ball is red. ……
Useful classroom language for dialogue/writing: oral
Discussion points:
Can you say why you have favourite toys?
Writing prompts:
Assessment for Teaching Criteria based assessment
Assessment criteria: Demonstrate the project My favourite toys appropriately to the class
Descriptor: A learner
• makes up3 - 4 correct sentences about his/her favourite toys;
• says what toy he/she friend has got.
Self - assessment: Traffic lights
How to overcome barriers in learning English - Scaffold learners if necessary
- Ask more questions
- Smile, create a favorable atmosphere in class

Previous learning Lesson №22 Letters Aa – Bb (activity book)

Planned timing:
Planned activities (replace the notes below with your planned activities)
What will the pupils learn? How will they learn it?
Suggested Teaching Activities
Active Learning activities
Start (Beginning of the lesson) Greeting: Teacher greets learners; learners respond to greeting and take their places.
Dividing into subgroups: Teacher divides the learners into subgroups using colourful classroom objects (books, pens, rulers and pencils)
Warming up: Dance and say! Learners dance to music. Teacher stops the music and says in Russian “желтый”. Learners must say the English equivalent of this word and touch the object with this colour as feedback. The teacher plays the music again. Learners dance again. After some time teacher stops the music and say another Russian word or English etc… Revising the previous lesson: Letters Aa – Bb (activity book) Learners sing the Alphabet song together

Middle (of the lesson)
I) f) Two objects (car, doll, train, bike, plane,) from the bags are placed in front of every learner. Every learner stands. Teacher nominates one to begin. Learner says what objects are. If correct, sits down. If not, remains standing and passes object[s] he/she could not describe to next learner.
I) Learners listen and make actions according to teacher instructions.
G) Learners are given flipcharts and cut - outs of many colourful toys as well as objects not related to the topic ex: doll, ball, rabbit, car... They have to choose their favourite ones, glue them and make a collage about their favourite toys. They also may draw their own favourite ones.
G) D) Groups present their models, ask questions and assess one another.

My room. Project time. жүктеу
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Үздік жаңалықтар
Бәйге бөлімі
  • Having fun. Abilities.

    To learn and practise Can/can't. To develop the pupil's habits of reading, speaking and writing, to support an interest to the English lesson.
  • Әртүрлі саладағы модельдер

    модель түрлерімен ажырата білуге, модель түрлерін анықтауға, модельдеудің қажеттілігін, оның пайдасын түсіндіру; оқушының шығармашылығын, ойлау қабілетін арттыру; еркін пікір білдіру мен өзара ...
  • Жұлдызды аспан

    Жұлдызды аспан – шоқжұлдыздар мен жұлдыздар олардың атаулары мен белгіленулері туралы ақпарат беру, айырмашылығын көрсету.
  • Зат есімнің септелуі

    Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын меңгерту. Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
  • Жұмбақ математика

    1 - ден 5 - ке дейін тура және кері санау, геометриялық пішіндерді ажырату; жұмбақ құрастыру, логикалық тапсырмаларды орындау арқылы балалардың тілін, ой – өрісін, ойлау қабілетін дамыту. ...
  • «Наурыз» С. Сейфуллин

    С. Сейфуллиның «Наурыз» өлеңді мәнерлеп оқиды. Сыни ойлауға үйренеді. Өлеңді жан - жақты талдайды. Жеке тұлға ретінде шығармашылыққа, іздемпаздылыққа баулу.
  • Ш. Мұртаза «Эльза – кішкентай періште»

    Жазушының өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру, үзіндіні толық талдау арқылы оқырманның рухани жан дүниесін байытудағы көркем шығарманың күш - қуатын таныту, идеялық мәнін ашу.
  • Презентацияларды құру. Безендіру шаблондары

    Презентацияны құру технологиясы туралы білімдерін қалыптастыру. Презентацияны жасауда өз шаблондарын құру технологиясын үйрену және оны практикада қолдана білу.
Соңғы пікірлер
Өз пікіріңді білдір
5 күндік оқу кестесі дұрыс па?
Ия керемет
Бұрыннан күткем
Еш өзгеріс келтірмеді
Маған бәрібір
Жоқ бұрынғысы дұрыс еді
Сайтта кім бар
Барлығы: 36
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 36
Роботтар: 3
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика