Білімділер поралы

I want to be a doctor. At the family doctor's office

Lesson planning
Grade: 4 "Ә"
Theme: I want to be a doctor. At the family doctor's office
The aim of the lesson:

Educational aims: To strengthen pupils knowledge about Health. To explain the pronunciation of letters "er, ir, ur" [з:].
Developing aims: To develop pupils reading and listening skills.
Teaching aims: To motivate pupils in learning a foreign language.

Methods: work in groups, QSA sessions.
The type of the lesson: mixed.
Equipments and visual aids: pictures, tape recorder+CD, blackboard.
Intersubject communication: Kazakh language.

The procedure
1. Organization moment.
Good morning, dear boys and girls!
How are you?
Who is on duty today? What day is it today?
What date is it today? What season is it now?
What is the weather like today?
Are you ready for the lesson?
If you are ready let's start our lesson!

3. Checking up the home task.
Let's check up your home work.
What was your home work for today?
Are you ready?
Let's start!

4. Phonetic drill.
Now children, let's do some phonetic exercises. Look at the blackboard, as you see the letters er, ir and ur give the sound [з:].
Please, repeat after me.
T - shirt - футболка thirty - отыз
purple - күлгін bird - құс
girl - қыз
skirt - юбка

Now tell me what it will be in English:
отыз, юбка, футболка, қыз, күлгін, құс.
Spell it and write down to the blackboard.

b) Revision of the words:
Children, let's play the game: "Guess the word". I'll show you or tell you words, you should guess and tell it in English and then write it into the blackboard. Let's start!
swimming, football, cycling, basketball, golf, gymnastics, tennis, volleyball, skiing, skating, snowboarding, hockey.
Repeat the new words after me.
New words:
an office - кеңсе
a reception - қабылдау бөлмесі
a receptionist - хатшы
a family doctor - отбасылық дәрігер
a nurse - мейірбике
a patient - науқас
to greet people - адамдармен амандасу
pulse - тамырдың соғуы
temperature - температура
a medical school - медициналық мектеп
to set a time - уақыт белгілеу

Now please, tell me their English translation.
Good of you guys! Thank you for everyone.
5. Exercise 2, p. 52 from PB.
Read and say the words with er, ir, ur letters.

Today is the third of December. It's Thursday. This is Amber. She is a girl. It's her birthday today. She is 13. Amber is going to the shop. She wants to buy a new skirt and a new shirt. She is buying a purple skirt and a purple shirt. Her mother gives her tickets to the circus. What a surprise!

6. Listen and sing
Exercise 4, p 53.
What do you want to be?
What do you want to be?
I want to be a pilot.
I want to be a cook.
What do you want to be?
What do you want to be?
I want to be an actor.
I want to be a vet.

7. Exercise 5, p. 53 from PB.
Read the text.
Pupils, open your books on page 53, exercise 5. First look at the picture and answer the question.
1. Where are the kids and their teacher?
2. What do you think they are doing there?

Let's read the text. Who will be the teacher? Who will be the nurse and doctor?
Now please find the new words from the text and translate them.

8. Warming - up!
Are you tired children? Let's sing a song! (What can you do?)
Please, stand up!
Good of you! Thank you, sit down please!

9. Exercise 7, page 55
Open your books on page 59, exercise 7. Pairwork. Ask and answer the questions:
What do you want to be? - I want to be a nurse.
Well done! Thank you!

10. Homework.
Write down your homework please.
To learn by heart all new words.

11. Conclusion of the lesson. Giving marks.
T: Dear pupils, our lesson has come to the end. Let’s make a conclusion of our work. We have done many kinds of work at our lesson. You were very active. I wish you to be always healthy.
I’ ll give you your marks. Thank you! The lesson is over! Good bye!

I want to be a doctor. At the family doctor's office. жүктеу
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Загрузка...
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Үздік жаңалықтар
Бәйге бөлімі
  • Having fun. Abilities.

    To learn and practise Can/can't. To develop the pupil's habits of reading, speaking and writing, to support an interest to the English lesson.
  • Әртүрлі саладағы модельдер

    модель түрлерімен ажырата білуге, модель түрлерін анықтауға, модельдеудің қажеттілігін, оның пайдасын түсіндіру; оқушының шығармашылығын, ойлау қабілетін арттыру; еркін пікір білдіру мен өзара ...
  • Жұлдызды аспан

    Жұлдызды аспан – шоқжұлдыздар мен жұлдыздар олардың атаулары мен белгіленулері туралы ақпарат беру, айырмашылығын көрсету.
  • Зат есімнің септелуі

    Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын меңгерту. Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
  • Жұмбақ математика

    1 - ден 5 - ке дейін тура және кері санау, геометриялық пішіндерді ажырату; жұмбақ құрастыру, логикалық тапсырмаларды орындау арқылы балалардың тілін, ой – өрісін, ойлау қабілетін дамыту. ...
  • «Наурыз» С. Сейфуллин

    С. Сейфуллиның «Наурыз» өлеңді мәнерлеп оқиды. Сыни ойлауға үйренеді. Өлеңді жан - жақты талдайды. Жеке тұлға ретінде шығармашылыққа, іздемпаздылыққа баулу.
  • Ш. Мұртаза «Эльза – кішкентай періште»

    Жазушының өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру, үзіндіні толық талдау арқылы оқырманның рухани жан дүниесін байытудағы көркем шығарманың күш - қуатын таныту, идеялық мәнін ашу.
  • Презентацияларды құру. Безендіру шаблондары

    Презентацияны құру технологиясы туралы білімдерін қалыптастыру. Презентацияны жасауда өз шаблондарын құру технологиясын үйрену және оны практикада қолдана білу.
Соңғы пікірлер
Өз пікіріңді білдір
5 күндік оқу кестесі дұрыс па?
Ия керемет
Бұрыннан күткем
Еш өзгеріс келтірмеді
Маған бәрібір
Жоқ бұрынғысы дұрыс еді
Сайтта кім бар
Барлығы: 36
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 36
Роботтар: 4
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика