Білімділер поралы

Animals like

Lesson plan
LESSON: Unit7 Theme: Animals like
CLASS: 1 Number present: 10 absent:
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to 1. S5 produce words in response to prompts
1. L3 recognize with support simple greetings recognize the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words
1. S1 make basic personal statements and simple statements about objects
1. UE9 use basic present simple forms [positive, negative] to give basic personal information
1. S3 pronounce basic words and expressions intelligibly

Lesson objectives All learners will be able to:
- listen and repeat the words, follow the instruction according to the task
- make up correct sentences about the things they like and dislike

Most learners will be able to:
- recognise and name some words according to the topic,
- make more than 1 sentence correctly using different sentence structure

Some learners will be able to:
- recognise and name most of the words according to the topic, - use basic present simple forms [positive and negative]

Success criteria
- can produce correct responses to prompts.
- can say and react with support to all simple greetings.
- can make personal statements and simple statements about objects.
- can use present simple positive and negative forms to give basic personal information.
- can correctly pronounce key words.

Start (in minutes) 3 min

Revision of the words
Signal questions
Children like it. It is sweet but it’s cold
We like to drink 3 times a day but it’s hot

Sing a song «Hello»
New letter Tt
Middle (in minutes)

2. Matching the pictures and the letters Tt.
Teacher puts on some letter cards. You work in group. Turn to each other… T gives Ss cards with the images of animals and food. Ss task is to match pictures with the letters. For example: cat, milk
Teacher puts some pictures on the board to show objectives and criteria, also teacher says what kind of rules learners should keep at the lesson.
The criteria: to match correctly all pictures with the letters.
3. Presenting new words:
T. shows the pictures: Try to guess, what the theme of our lesson is. What are our aims? By the end of the lesson you should name T - S at least 5 words correctly and make sentences with some of them. So, what will they have to do?
a) showing, naming (leaves, bones, meat, grass, bananas, milk)
b) phonetic drill,
4. Matching “animal – food”.
Their work in pairs. Match the animals with their food. S – S: Discuss what animals eat. Try to match all correctly. Look at the screen and check themselves.
5. Warm up activity “Bear Dance”
6. Making sentences
Look at the screen and make sentences. For example: Cat likes milk.
7. Speaking (FA) Playing game “Guess the animal”
One learner stands in front of the class. And take one card with the pictures of animal. Other children have to guess, what animal is it by asking question. Do they like…. (bananas, bones….). If the answer is: “No, they don’t” the try again. “Yes, they do” – they name, what animal is it.

School:№38
Ағылшын тілі пәні мұғалімі: Опанова Н.

Animals like. жүктеу
Animals like слайдын жүктеу
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Үздік жаңалықтар
Бәйге бөлімі
  • Having fun. Abilities.

    To learn and practise Can/can't. To develop the pupil's habits of reading, speaking and writing, to support an interest to the English lesson.
  • Әртүрлі саладағы модельдер

    модель түрлерімен ажырата білуге, модель түрлерін анықтауға, модельдеудің қажеттілігін, оның пайдасын түсіндіру; оқушының шығармашылығын, ойлау қабілетін арттыру; еркін пікір білдіру мен өзара ...
  • Жұлдызды аспан

    Жұлдызды аспан – шоқжұлдыздар мен жұлдыздар олардың атаулары мен белгіленулері туралы ақпарат беру, айырмашылығын көрсету.
  • Зат есімнің септелуі

    Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын меңгерту. Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
  • Жұмбақ математика

    1 - ден 5 - ке дейін тура және кері санау, геометриялық пішіндерді ажырату; жұмбақ құрастыру, логикалық тапсырмаларды орындау арқылы балалардың тілін, ой – өрісін, ойлау қабілетін дамыту. ...
  • «Наурыз» С. Сейфуллин

    С. Сейфуллиның «Наурыз» өлеңді мәнерлеп оқиды. Сыни ойлауға үйренеді. Өлеңді жан - жақты талдайды. Жеке тұлға ретінде шығармашылыққа, іздемпаздылыққа баулу.
  • Ш. Мұртаза «Эльза – кішкентай періште»

    Жазушының өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру, үзіндіні толық талдау арқылы оқырманның рухани жан дүниесін байытудағы көркем шығарманың күш - қуатын таныту, идеялық мәнін ашу.
  • Презентацияларды құру. Безендіру шаблондары

    Презентацияны құру технологиясы туралы білімдерін қалыптастыру. Презентацияны жасауда өз шаблондарын құру технологиясын үйрену және оны практикада қолдана білу.
Соңғы пікірлер
Өз пікіріңді білдір
5 күндік оқу кестесі дұрыс па?
Ия керемет
Бұрыннан күткем
Еш өзгеріс келтірмеді
Маған бәрібір
Жоқ бұрынғысы дұрыс еді
Сайтта кім бар
Барлығы: 42
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 42
Роботтар: 3
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика