Білімділер поралы
загрузка...

Clothes

Class/level: 3 beginner
Aims:
● Introducing and practicing new vocabulary.
● Developing pupils speaking, writing, reading skills.
● Bringing up children to be tidy, polite and friendly.
Visual aids: pictures, ball, colourful pencils, cards.

Procedure of the lesson
I. Organization moment.
Greeting.
Teacher: Good afternoon, children?
Pupils: Good afternoon, teacher.
Teacher: How are you?
Pupils: We are fine.
Teacher: Who is on duty today?
− What date is it today?
− What day is it today?
− Who is absent today?

II. Teacher: Last lesson you have learnt “Colours”. Let’s repeat these colours by playing the game.
Teacher: I will ask questions. For example: I say the colour in Kazakh language and you must say it in English.
Сары - yellow ------------ жасыл - green --------- ақ - white
Қоңыр - brown ---------- қызыл - red ------------ қызғылт сары - orange
Қара - black -------------- көк - blue

Teacher: We have a new theme about “Clothes”. There are a lot of clothes, but we will stop in some clothes, which we must know.
Open your vocabulary and write down the date and new words.
English ------------ transcription --------- Kazakh
Trousers ---------- [ trauzәz] ----------- шалбар
Skirt --------------- [ skз: t] ------------- белдемше
Sweater ---------- [‘swetә] -------------- жемпір
Dress -------------- [dres] --------------- көйлек
Shirt --------------- [ ] ------------------- жиде
T - shirt ------------ [‘ti: ----------------- футболка
Shorts ------------- [sc: ts] ------------- шорты
Socks -------------- [soks] -------------- носки, шұлық
Shoes -------------- [ z] ----------------- туфли
Jeans -------------- [dзi: nz] ------------ джинсы
Hat ----------------- [hæt] --------------- бас киім

Teacher: Have you finished? Look at the blackboard and repeat after me all together.
Teacher: Ok. Thank you. Let’s answer the questions which I ask you. I have a picture. We see the clothes in the picture. And I’ll ask you a question and you have to give full answer. Let’s start.
Teacher: What is it? What colour is the skirt?
Pupil: It is a skirt. It is red.
Teacher: What is it? What colour is the jeans?
Pupil: It is jeans. They are blue.
Teacher: What is it? What colour is the dress?
Pupil: It is dress. It is yellow.

III. Play game.
Teacher: Now. We play the game. Look at the blackboard. And you see the wrong words. You must make the right words.
I ----------------------------------- II ---------------------------------------- III
TRIKS – SKIRT ----------- CKOSS – SOCKS --------------------- HESOS – SHOES
AHT – HAT --------------- RESDS – DRESS ---------------------- WEARETS – SWEATER
IRTHS – SHIRT ----------- RESSOURT – TROUSERS ----------- THIRS - T – T - SHIRT

IV. Speaking.
I have cards. We see the picture on the cards. Your task is to make up sentences.
V. Conclusion.
a) Giving marks.
b) Giving home task.
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Загрузка...
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Бәйге бөлімі
  • Мәтін, мәтіндік блоктарды құру

    Оқушыларды Macromedia Flash бағдарламасында мәтінмен жұмыс жасауды үйрету; Оқушыларды мәтінмен жұмыс жасау туралы білімдерін қалыптастыру
  • Мағжан Жұмабаев «Сүйемін» өлеңі

    Мағжан Жұмабаевтың өмірі мен шығармашылығы туралы жалпы мағлұмат алуға, танып - білуге қызықтыру, «Сүйемін» өлеңінің идеясы мен тақырыбын түсінуге және өлең құрылысын жан - жақты талдай білуге, сын ...
  • Қайталау. 400 - 406 - жаттығулар

    Оқушыларды қазақ халқының дәстүріне деген сүйіспеншілікке, сыйластыққа тәрбиелеу.
  • Қош келдің – әз Наурыз!

    Наурыз қазақтың ұлттық мейрам екенін ашып көрсету; балалардың санасына халқына деген мақтаныш сезім ұялату; мерекеге байланысты ұлағатты сөздердің мағынасына қарай балаларды адамгершілікке, елін, ...
  • Спортпен айналысамыз

    Берілген материалдың мағынасын түсінеді, сөздерді жіктейді, есімдіктерді, демеулік шылауларды атап, мысалдар келтіре алады.
  • Би музыкасы

    Қазақ халқының салт - дәстүріндегі бидің алатын орны, Шара Жиенқұлованың өмірімен және билерімен танысу. Оқушылардың музыка пәніне қызығушылығын дамыту, сүйіспеншілігін ояту арқылы әсемдікке ...
  • «Getting from A to B. Travel and transport» «А - дан Б - ге жету. Саяхат пен көлік

    - саяхат түрлері мен көліктерді сипаттай алады; - көліктің түрлерін ажыратып, олардың атқаратын қызметтерін атап береді.
  • Республиканың 1965 - 1985 жылдардағы қоғамдық - саяси өмірі

    Республиканың 1965 - 1985 жылдардағы қоғамдық - саяси өмірі жеке, жұптық, топтық жұмыс жасай отырып, өздігінен білім алады
Үздік жаңалықтар
Өз пікіріңді білдір
Қанша жалақы аласыз?
25000-35000
35000-45000
45000-55000
55000-75000
75000-100000
100000-250000
Сайтта кім бар
Барлығы: 222
Қолданушылар: 4
Қонақтар: 218
Роботтар: 2
Малдагулова Динаш Марат Роза Маратқызы Басшиева Ләйла Кәдірбекқызы mmmm74
Соңғы пікірлер
  • aiboll
    Жазған: aiboll
  • БГК
    Жазған: БГК
  • Венерок
    Жазған: Венерок
  • guizira1983
    Жазған: guizira1983
  • Кеулимжай
    Жазған: Кеулимжай
  • Арнұр
    Жазған: Арнұр
    Мына жаңалықта: Қимылды ойындар
  • ALTUH79
    Жазған: ALTUH79
  • Aiman Bolatbek
    Жазған: Aiman Bolatbek
  • Гүлнар Жолдасова
  • aiboll
    Жазған: aiboll
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика