Білімділер поралы
загрузка...
загрузка...

Абайдың өмірі

9 сынып
Cабақтың тақырыбы: Абайдың өмірі
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: қазақ халқының ұлы ақыны Абай Құнанбайұлының өмірі мен шығармашылығын оқып білу.
Дамытушылық: Абайдың өскен ортасы мен жастық кезеңін өз сөздерімен айта алу. Мәтіндерді оқу, өлеңдерін жатқа айту, әндету.
Тәрбиелік: оқушыларға Абайдың ұлылығын, оның поэзиясының тереңдігін түсінуіне ықпал ету. Отанын сүю, өскен ортаны бағалау, құрметтеу сезімдерін оятып, нығайту. Абай мұрасына қызығушылығын арттыру.
Сабақтың әдісі: сұрақ - жауап, мәнерлеп оқу.

Сабақтың барысы:
І. Ой қозғау.
- Балалар, төмендегі өлең жолдары кімдікі?
1. Сұр бұлт, түсі суық, қаптайды аспан,
Күз болып, дымқыл тұман жерді басқан.
2. Ақ киімді денелі, ақ сақалды,
Соқыр, мылқау танымас тірі жанды.
3. Желсіз түнде жарық ай,
Сәулесі суда дірілдеп. Бүгінгі біздің сабағымыз қазақ халқының ұлы ойшыл ақыны Абай Құнанбайұлы шығармашылығына арналады.
Қазақ халқының ұлы ақыны Абай (Ибраһим) Құнанбайұлы 1845 жылы қазіргі Семей облысының Абай ауданында туған. Абайдың әкесі білімді, беделді адам болған. Шешесі Ұлжан қайырымды, мінезі жұмсақ, тілге бай адам еді. Әжесі Зере мен анасы Ұлжан Абайға ертегі, аңыз әңгімелерді айтып, тәрбиелеп отырды. Әкесі Құнанбай Абайды 9 жасында Семейдегі діни мектепке береді. 13 жасында үш ай орыс мектебінде оқиды.
Абай Пушкин, Лермонтов, Крыловтың шығармаларын көп оқып, қазақ тіліне аударды. Абай аударған Пушкиннің «Татьяна әні», Лермонтовтың «Қараңғы түнде тау қалғып» деген өлеңдеріне ән де шығарды.
Ол қазақ халқын мәдениетке, орыс халқымен дос болуға шақырды.
Абай Құнанбайұлы 1904 жылы қайтыс болды. Шығармалары 1909 жылы Петербургте жарық көрді. Қазақтың ұлы жазушысы Мұхтар Омарханұлы Әуезов «Абай жолы» эпопеясын ақын өміріне арнады.
Абайдың әйгілі шығармалары: 45 қара сөзі, «Көзімнің қарасы», «Айттым сәлем, Қаламқас», «Ғылым таппай мақтанба» т. б.
Республикамызда көптеген мектептер және көшелер Абай есімімен аталады.
Абай атында қала, аудан бар. Абай Құнанбайұлы – қазақ халқының ұлы ақыны, композиторы және жазба әдебиетінің негізін қалаушы.

Деңгейлік тапсырмалар.
1. Абай балалық шағында не істеді? Әкесі (шешесі, әжесінің) аты кім болған?
2. Тірек сызба жасап қорғау (3 оқушы)
Тапсырма: сөйлемдерді толықтырыңыз.
1. Қарағандыда көптеген кітапханалар бар, олардың ішінде ең үлкен кітапхана –.
2. Кітапханаларда ұлы жазушылардың...., ұлы ақындардың... бар.
3. Мен кітап дүкенінен Абайдың... сатып алдым.
4. Сенің үйінде Абай Құнанбайұлының..... бар ма?
Сабақты қорытындылау.
Абайды ардақтап, адамзат үшін асыл қазына болып табылатын ақын еңбегін терең оқып, үйрену - парызымыз. Бүгін де, ертең де, тіпті, келешек ұрпақ үшін де Абай тағылымын зер сала оқып – үйренудің маңыздылығында шек жоқ. Халқымыздың адамзат тарихында алатын орны, әдет – ғұрпы, салт – санасы Абай шығармаларынан кеңінен көрініс табады.
Үйге тапсырма: Абай Құнанбайұлы туралы реферат жазу.
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Үздік жаңалықтар
Бәйге бөлімі
  • Having fun. Abilities.

    To learn and practise Can/can't. To develop the pupil's habits of reading, speaking and writing, to support an interest to the English lesson.
  • Әртүрлі саладағы модельдер

    модель түрлерімен ажырата білуге, модель түрлерін анықтауға, модельдеудің қажеттілігін, оның пайдасын түсіндіру; оқушының шығармашылығын, ойлау қабілетін арттыру; еркін пікір білдіру мен өзара ...
  • Жұлдызды аспан

    Жұлдызды аспан – шоқжұлдыздар мен жұлдыздар олардың атаулары мен белгіленулері туралы ақпарат беру, айырмашылығын көрсету.
  • Зат есімнің септелуі

    Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын меңгерту. Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
  • Жұмбақ математика

    1 - ден 5 - ке дейін тура және кері санау, геометриялық пішіндерді ажырату; жұмбақ құрастыру, логикалық тапсырмаларды орындау арқылы балалардың тілін, ой – өрісін, ойлау қабілетін дамыту. ...
  • «Наурыз» С. Сейфуллин

    С. Сейфуллиның «Наурыз» өлеңді мәнерлеп оқиды. Сыни ойлауға үйренеді. Өлеңді жан - жақты талдайды. Жеке тұлға ретінде шығармашылыққа, іздемпаздылыққа баулу.
  • Ш. Мұртаза «Эльза – кішкентай періште»

    Жазушының өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру, үзіндіні толық талдау арқылы оқырманның рухани жан дүниесін байытудағы көркем шығарманың күш - қуатын таныту, идеялық мәнін ашу.
  • Презентацияларды құру. Безендіру шаблондары

    Презентацияны құру технологиясы туралы білімдерін қалыптастыру. Презентацияны жасауда өз шаблондарын құру технологиясын үйрену және оны практикада қолдана білу.
Соңғы пікірлер
Өз пікіріңді білдір
5 күндік оқу кестесі дұрыс па?
Ия керемет
Бұрыннан күткем
Еш өзгеріс келтірмеді
Маған бәрібір
Жоқ бұрынғысы дұрыс еді
Сайтта кім бар
Барлығы: 296
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 296
Роботтар: 2
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика