Білімділер поралы

Болымды және болымсыз етістік

Тақырыбы: Болымды және болымсыз етістік
Мақсаты: 1. Болымды және болымсыз етістіктердің жасалу жолдарын, мағынасын меңгерту. Етістік туралы білімді тереңдету.
2. Сөздік қорын, тілін дамыту. Сауатты, көркем жазу дағдыларын жетілдіру, танымдық - ізденушілік әрекетін белсендіру.
3. Әдептілікке, адамгершілікке, ұқыптылыққа, ұлттық мәдениетті бағалауға тәрбиелеу.
Әдісі: тірек сызба арқылы оқыту, топтау, венн диаграмма
Көрнекілігі: тірек сызба, деңгейлік тапсырмалар

Сабақ барысы
Психологиялық дайындық
Мақсатымыз – білім алу
Міндетіміз - еңбектену
Ұйымдастыру кезеңі
Балалар, қазір жылдың қай мезгіл?
Әдебиеттік оқу пәнінен оқыған «Көктем сәні» мәтінін еске түсірейік, сонда көктем сәні нелер деп аңдар айтты?
Неліктен көктем сәнінің бірі – шуақты күн деп ойлайсыңдар?
Барлықтарыңызға күндей шуақты көңіл күй тілеймін.

Сонымен Күн не істейтінін сызбаға түсірейікші
Күн

ерітеді
тірілтеді
жылытады
қарайды
төгеді
жандандырады

Осы сөздерге сұрақ қояйықшы, нені білдіреді, ендеше қандай сөз табына жатады?

Не істеді? Не қылды? Қайтті?
Заттың қимылы
Етістік
Үй тапсырмасын тексеру
26 - жаттығудың орындалысын тексеру
Етістік сөзінен баспалдақ жасау 3 қатар өз баспалдағын құрады:

«Зерделі сұрақ, дәлелді жауап!»
Етістік дегеніміз не? Етістіктің түрлетін ата?

1 Құрамына қарай
Дара - бір сөзден тұрады. (оқы, жаз)
Күрделі - екі, үш сөзден тұрады(келе жатыр)
2 Тұлғасына қарай
Негізгі – түбір сөзден болған етістікті (жүр, күт)
Туынды – түбір сөзге жұрнақ жалғану арқылы жасалған етістікті (ақылдас, ақта)
3 Іс - әрекеттің орындалуына қарай
Болымды
Болымсыз
28 - жаттығу
ЖҮЗ – ЖҮЗБЕ
КҮЛ – КҮЛМЕ
ТӨК – ТӨКПЕ
ЖАЗ – ЖАЗБА
БАР – БАРМА
ТАҚ – ТАҚПА

– Көшіріп жазу. Қосымшалы етістіктерді талдау
Неліктен олай топтадыңдар?
– Бірінші қатар іс - әрекеттің жүзеге асуын білдіреді.
– Екінші қатар іс – әрекеттің болмауын, жүзеге аспауын білдіреді.

Қорытынды шығару. (ереже шығарып, қорытындылауы)
Етістік болымды және болымсыз болып бөлінеді. Болымсыз етістік болымды етістікке – ма, - ме, - ба, - бе, - па, - пе жұрнақтары жалғану арқылы жасалады.
Мысал: айт – айтпа, жаз – жазба, кет – кетпе, сөйле – сөйлеме, т..
29 – жаттығу
– Сөйлемдерді көшіріп жаз.
– Болымсыз етістіктерді тап. Олардың қалай жасалғанын айт.

Бастауыш сынып мұғалімі Аршатай А. Қ.

Болымды және болымсыз етістік. жүктеу
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Үздік жаңалықтар
Бәйге бөлімі
  • Having fun. Abilities.

    To learn and practise Can/can't. To develop the pupil's habits of reading, speaking and writing, to support an interest to the English lesson.
  • Әртүрлі саладағы модельдер

    модель түрлерімен ажырата білуге, модель түрлерін анықтауға, модельдеудің қажеттілігін, оның пайдасын түсіндіру; оқушының шығармашылығын, ойлау қабілетін арттыру; еркін пікір білдіру мен өзара ...
  • Жұлдызды аспан

    Жұлдызды аспан – шоқжұлдыздар мен жұлдыздар олардың атаулары мен белгіленулері туралы ақпарат беру, айырмашылығын көрсету.
  • Зат есімнің септелуі

    Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын меңгерту. Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
  • Жұмбақ математика

    1 - ден 5 - ке дейін тура және кері санау, геометриялық пішіндерді ажырату; жұмбақ құрастыру, логикалық тапсырмаларды орындау арқылы балалардың тілін, ой – өрісін, ойлау қабілетін дамыту. ...
  • «Наурыз» С. Сейфуллин

    С. Сейфуллиның «Наурыз» өлеңді мәнерлеп оқиды. Сыни ойлауға үйренеді. Өлеңді жан - жақты талдайды. Жеке тұлға ретінде шығармашылыққа, іздемпаздылыққа баулу.
  • Ш. Мұртаза «Эльза – кішкентай періште»

    Жазушының өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру, үзіндіні толық талдау арқылы оқырманның рухани жан дүниесін байытудағы көркем шығарманың күш - қуатын таныту, идеялық мәнін ашу.
  • Презентацияларды құру. Безендіру шаблондары

    Презентацияны құру технологиясы туралы білімдерін қалыптастыру. Презентацияны жасауда өз шаблондарын құру технологиясын үйрену және оны практикада қолдана білу.
Соңғы пікірлер
Өз пікіріңді білдір
5 күндік оқу кестесі дұрыс па?
Ия керемет
Бұрыннан күткем
Еш өзгеріс келтірмеді
Маған бәрібір
Жоқ бұрынғысы дұрыс еді
Сайтта кім бар
Барлығы: 336
Қолданушылар: 2
Қонақтар: 334
Роботтар: 3
Мари Алтошка
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика