Білімділер поралы

Майлықожа Сұлтанқожаұлы «Ілімге толса көкірек»

Қазақ әдебиеті 8 сынып
Тақырыбы: Майлықожа Сұлтанқожаұлы «Ілімге толса көкірек»
Негізгі түйінді идея: Оқушылардың сыни тұрғысынан ойлауын дамыта отырып, адам қасиеттерін танып - білулеріне ықпал ету
Оқу мақсаты: Майлықожа Сұлтанқожаұлының өмір жолы мен шығармашылығы бойынша түсінік беру, «Ілімге толса көкірек» толғауының мазмұнын меңгерту.

ҰЙЫМДАСТЫРУ
Сыныптағы ахуалды анықтайды. Оларды жеңу жолын қарастырады. Ынтымақтастық атмосфера қалыптастыру
Үй тапсырмасын тексеру
«Зымыран сұрақтар»
 Шортанбай Қанайұлы кім?
 Шортанбай өмір сүрген кезеңде қазақ қоғамына қандай өзгерістер енді?
 Шортанбай шығармаларын атаңдар?
 Шортанбай шығармаларының басты тақырыбы не?
 Зар заман ақындары кімдер?
 «Зар заман ақындары» деген атауды кім берді?
 Қиянат пен әділетсіздік өріс алған заманға Шортанбай жырларымен сипаттама беріңдер
 «Зар заман» өлеңінде ақын неліктен өз заманына көңілі толмайды?
 Ақын кедей басындағы ауыртпалықтарды қалай суреттейді?
 Ақын адам бойындағы оғаш қылықтарды қалай мінейді?
 Зар заман мен бүгінгі заман белгілерін салыстырыңдар?
Түйін сөз:
Заманымыздың заңғар жазушысы Мұхтар Әуезов «Шортанбайдың Зар заман өлеңдер топтамасы – заман сипатынан түңілген, халық үшін жаны күйген жанның толғанысы, дәуір айнасы», деп бағасын берген. Шортанбай – өмір сүрген дәуірдің ащы шындығын өткір тілмен жзырлап, халқының жарқын болашағынан зор үміт күткен ақындардың бірі.

КІРІСПЕ
Ой шақыру
Майлықожаның термесін тыңдату
- Нені тыңдадыңдар?
- Терме сендерге қандай ой салды?

Бүгінгі сабағымыз Майлықожа ақынның өмірі мен шығармашылығына арналады. «Ілімге толса көкірек» толғауын оқып, талдайтын боламыз.

1. Ақынның өмірі мен шығармашылығын слайдтан көрсете отырып түсіндіру.
2. «Ілімге толса көкірек» толғауын тізбектете отырып оқыту, мазмұнын ашатын сұрақтар қою.
 Ілімге толса көкірек,- дейді ақын. Көкірек деген сөздің мағынасын қалай түсіндіңдер?
 Сендердің ойларыңша, ілім сөзі қандай мағына береді?
 Көкірек неге ілімге толу керек?
 Өлеңде қандай мәселелер сөз болып отыр?
 Толғаудың тақырыбы мен идеясы қандай?

НЕГІЗГІ БӨЛІМ
Дәйексөз. Толғаудың ішінен нақылға айналған сөздерді тапқызу. Топтарға бөліп тапсырма беру:
1 - топ: «Жігіттің көркі - өнері»
2 - топ: «Жақсының жолы - жарық күн»
3 - топ: «Сабыр – ақыл серігі»
(Майлықожа толғауындағы жолдармен салыстыра отырып, қазіргі өмірмен байланыстырып, пікірлерін сұрау)
Түйін сөз:
Майлықожа ақын: «Сөйлер сөзге келгенде, Ақындардың дүрі едім. Әншейінде көргенде, Көп қазақтың бірі едім» деп айтқан жолдарынан ақынның өмірдегі ең үлкен қаруы – ұлы да ұлағатты сөздері екенін аңғарамыз.

Салыстыру. «Бес асыл іс»

Майлықожа Абай

Түйін сөз:
«Күнгей қазағының Абайы» Өтеген Күмісбаев. Абай бүкіл қазақ үшін қызмет атқарса, Оңтүстік өлкесі үшін Майлықожа да сол өңірдің Абайы болып ыстық - суығына күйіп - пісіп, бара жатқанның балтасын, келе жатқанның кетпенін алып қалған алғыр, қыран қанатты, қырғи тілді айтқыштардың бірі.

Өлеңді сатылай кешенді талдау.
Авторы -------
Тақырыбы -------
Жанр түрі ---------
Идеясы -------------
Құрылысына қарай талдау
Шумақ --------------
Тармақ -------------
Бунақ ----------------
Буын -----------------
Ұйқас түрі ----------
Әдеби - теориялық ұғымдар
Жыр -----------------
Жыршы ------------
Жырау --------------
Толғау ---------------

Алматы қаласы, Алмалы ауданы,
№ 24 лицейдің қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі
Баймухамбетова Динара Бакытовна

Майлықожа Сұлтанқожаұлы «Ілімге толса көкірек» жүктеу
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Загрузка...
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Үздік жаңалықтар
Бәйге бөлімі
  • Having fun. Abilities.

    To learn and practise Can/can't. To develop the pupil's habits of reading, speaking and writing, to support an interest to the English lesson.
  • Әртүрлі саладағы модельдер

    модель түрлерімен ажырата білуге, модель түрлерін анықтауға, модельдеудің қажеттілігін, оның пайдасын түсіндіру; оқушының шығармашылығын, ойлау қабілетін арттыру; еркін пікір білдіру мен өзара ...
  • Жұлдызды аспан

    Жұлдызды аспан – шоқжұлдыздар мен жұлдыздар олардың атаулары мен белгіленулері туралы ақпарат беру, айырмашылығын көрсету.
  • Зат есімнің септелуі

    Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын меңгерту. Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
  • Жұмбақ математика

    1 - ден 5 - ке дейін тура және кері санау, геометриялық пішіндерді ажырату; жұмбақ құрастыру, логикалық тапсырмаларды орындау арқылы балалардың тілін, ой – өрісін, ойлау қабілетін дамыту. ...
  • «Наурыз» С. Сейфуллин

    С. Сейфуллиның «Наурыз» өлеңді мәнерлеп оқиды. Сыни ойлауға үйренеді. Өлеңді жан - жақты талдайды. Жеке тұлға ретінде шығармашылыққа, іздемпаздылыққа баулу.
  • Ш. Мұртаза «Эльза – кішкентай періште»

    Жазушының өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру, үзіндіні толық талдау арқылы оқырманның рухани жан дүниесін байытудағы көркем шығарманың күш - қуатын таныту, идеялық мәнін ашу.
  • Презентацияларды құру. Безендіру шаблондары

    Презентацияны құру технологиясы туралы білімдерін қалыптастыру. Презентацияны жасауда өз шаблондарын құру технологиясын үйрену және оны практикада қолдана білу.
Соңғы пікірлер
Өз пікіріңді білдір
5 күндік оқу кестесі дұрыс па?
Ия керемет
Бұрыннан күткем
Еш өзгеріс келтірмеді
Маған бәрібір
Жоқ бұрынғысы дұрыс еді
Сайтта кім бар
Барлығы: 302
Қолданушылар: 1
Қонақтар: 301
Роботтар: 3
серик
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика