Бәйге бөлімі


Қышқылдар: құрамы, номенклатурасы, жіктелуі, қасиеттері, алынуы.

Қышқылдар: құрамы, номенклатурасы, жіктелуі, қасиеттері, алынуы. № 6 (6. 4) көрсетілім. №7 (7. 1) зертханалық тәжірибе.
Сабақтың мақсаты: Білімділік – Қышқылдардың құрамы, алынуы, жіктелуін түсіндіру. Химиялық, биологиялық тұрғыдан тірі табиғат құрамындағы қышқылдардың маңызы, емдік қасиеті, тұрмыста пайдалану туралы түсініктерін кеңейту.
Дамытушылық – Оқушылардың қызығуы, ынта - қиялы мен қабылдауы сияқты танымдық қабілеттерін дамыту арқылы айналадағы құбылыстарды байқауға, салыстыруға, талдай білуге үйрету.
Тәрбиелік – оқушыларды топқа бөлу арқылы ұйымшылдыққа, бірлесіп жұмыс жасауына, бір - бірінің пікірін тыңдап құрметтеуге, баға беруге тәрбиелеу.
Сабақтың өтілу әдісі: СТО, «Өрмекші торы» «Таныстыру станциясы», «Тәжірибе ауылы», «Формулалар ауылы», «Диалогтік оқыту»
Сабақтың түрі: Аралас, демонстрациялық
Сабақтың негізгі дерек көздері: Интербелсенді тақта, слайдтар, «Химия әлеміне саяхат», суреттер, электронды оқулық, бейорганикалық қышқыл үлгілері, плакат, маркер, стикерлер
Оқыту нәтижелері: Қышқылдардың химиялық формуласын біледі. Қышқылдардың жіктелуін оңай ажырата алады, қышқылдардың физикалық және химиялық қасиеттерін үйренеді.
Сабақтың барысы: І Ұйымдастыру кезеңі;
Сәлемдесу. Оқушыларды түгендеу. Оқу құралдарын дайындап, зейінін сабаққа аударту. Ынтымақтастық атмосфераны орнату.

Үй тапсырмасын сұрау;
І. «Шаттық шіңбері» құрып,
І)«Өрмекші торы» әдісі арқылы үй тапсырмасын сұрау.
1) Оксидтер дегеніміз не?
2) Оксидтер нешеге жіктеледі?
3) Оларды ата!
4) Негіздік оксидтерге мысал келтір.
5) Қышқылдық оксидтерге мысал келтір. 6) Екідайлы оксидтерге мысал келтір.
(Оқушылар өздеріне бағытталып лақтырған жіпті қағып алып, берілген сұраққа жауап береді де мұғалімнің өзіне қайта лақтырады. )

ІІ) интербелсенді тақтада берілген кестеден оксидтердің формуласын тауып, 2 түрде оқыту.

Жұптық жұмыс: екі оқушы шығады да, мысалы: «диалюминий триоксиді немесе алюминий оксиді, екідайлы оксид» деп атайды.
ІІІ) интербелсенді тақтада берілген элементтерді пайдаланып, оксидтердің формулаларын құрастыру.
Оқушылар интербелсенді тақтамен жұмыс жасай отырып, формулаларды құрастырады.
Топқа бөлу:

Сурет қиындыларын төңкеріп қойып, оқушыларға алғызу. Сол бойынша топқа бөлу және жазуларына назар аударту арқылы жаңа тақырыпты ашу.
(Оқушылар сурет арқылы топқа бөлініп отырады.
І топ: «аскорбин қышқылы»
ІІ топ: «ацетисалицил қышқылы»
ІІІ топ: «сірке қышқылы»
Сурет жазуларына қарай отырып «қышқыл» сөзінің барлық топта қайталанатынына көңіл бөле отырып, бүгінгі жаңа тақырыптың «қышқылдар» туралы екенін айтады.)
«Проблеманы шешу» тақтада бейнеленген суреттің жаңа тақырыпқа қатысын анықтау.(6 - 7 слайд)

(оқушылар суреттерде құрамында қышқылы бар заттар бейнеленгендігін айтады.)
Яғни, бүгінгі сабағымыздың тақырыбы қышқылдар туралы екенін анықтадық.
ІІІ Жаңа сабақ:
Мағынаны тану
Өмірмен байланыстыра отырып, қышқылдарға біраз ақпар беру. (8 - 12 слайдтар)
Қышқылдардың жіктелуіне тоқталу.
Қышқылдар дегеніміз не?
Қышқылдардың жіктелуіне тоқталу. (17, 18, 19слайд)
1 - БӨЛІМ: «Таныстыру станциясы»

Қышқылдардың жіктелуі туралы ақпар беру.
Дәптермен жұмыс:
«ЖИГСО» әдісі арқылы өз бетімен білім алуына мүмкіндік беру. Электронды оқулықтан тыңдату.
І топ: қышқылдардың алынуы;
ІІ топ: қышқылдардың қасиеттері;
ІІІ топ: маңызы, қолданылуы
(Оқулықты пайдалана отырып, қышқылдардың физикалық және химиялық қасиеттеріне, алынуы мен маңызына, қолданылуына тоқталып, дәптерлеріне жазады, да оқып, бір - біріне түсіндіреді)
ІІ БӨЛІМ «Тәжірибе ауылы» тәжірибе жасамас бұрын техникалық қауіпсіздік ережесін еске түсіру және Бекетовтің металдардың кернеу қатарындағы сутекті бөліп шығаратын металдарды еске түсіру.
1 - тәжәрибе:
Белсенді металл +қышқыл → тұз+сутек
2 - тәжірибе:
Белсенді металл оксиді +қышқыл → тұз+су
Әр топ өздері әртүрлі тәжірибе жасап, әр түрлі реакция теңдеулерін құрады.
Әр топтан бір - бір оқушыдан шығып, тәжірибені орындап, реакция теңдеуін жазады.
Мысалы: 1) Zn + 2HCl = ZnCl ₂ + H₂

1) Метилоранж - қызарады;
2) Фенолфталейн - түссізденеді;
3 - тәжірибе: Индикатор қағаздарын пайдаланып, қышқылдарды анықтау.
1) Метилоранж - қызарады;
2) Фенолфталейн - түссізденеді;
3) Лакмус – қызғылттанады
Сергіту сәті: интербелсенді тақтада жазылып тұрған қышқылдардың формулаларын, «Ауада қышқылдардың атын баспен, көзбен, бір қолмен, екі қолмен, аяқпен кезек жазу»

Бекіту:
1 - тапсырма:
«Семантикалық картамен жұмыс»
Топқа семантикалық карта тарату

2 - тапсырма:
«Қышқылдардың формуласын теріп жаз»
Қышқылдардың формулаларын теріп жаз:
H₂ O, SO2, HBr, Na₂CО₃, MgBa H₂CO₃, SO₄,
KOH, H₃PO₄, P₂O₅, Ca, H₂S, HNO₃, NH₃,
HCl, BaS, Na₂O, H₂SiO₃, NaCl, H₂SO₄

3 - тапсырма:
«Кім зерек?» есептер шығару
1) Күкірт қышқылының молекулалық массасын есепте - H₂ SO₄
2) Реакция теңдеуін аяқта, типін анықта:
Mg + Br2 =...
Al2O3 + НCl =...
Cu+ Н2SO4 =...
BaCl2 + Н2SO4 =...

(Оқушылар берілген кестені толтырып, алған білімдерін қорытады. Тақтада берілген тапсырмаларға ауызша жауап бере отырып, бүгінгі сабақтан алған білімдерін қорытады.)
Қорыту:
1 - тапсырма:
Проблемалық жағдай: «Үшінші артықты тап!»
1) HCI ---------------------- HCI ----------------- H₂SO₃
2) H₂SO₄------------------- H₂SO₃-------------- H₂SO₃
3) HN₃--------------------- H₂S ------------------- H₃ SO₄

2 - тапсырма:
Химиялық формулаларын жаз.
Азот қышқылы -
Күкірт қышқылы -
Күкіртсутек қышқылы -
Тұз қышқылы -
Ортофосфор қышқылы -
Көмір қышқылы -

Алматы облысы, Көксу ауданы,
Жапсарбаев атындағы орта мектептің
химия пәнінің мұғалімі:
Наурызбаева Гульназ Чапетовна

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Материал рейтингісі:
барлық дауыс бергендер: 5
Басқа жаңалықтарды оқу:
Пікірлер #1: 4 мам 2016 20:31
Әріптесіміз Гүлназдың сабақ жоспары мазмұнды құрылған. Ең бастысы, мақсаты нақты, қолжетімді
Пікірлер #2: 10 мам 2016 15:45
Гүлназ! Сәттілік тілеймін! Сабақ жоспарың әдістемелік тұрғыдан қарағанда өте жақсы құрылған. Барлық кезеңдер қамтылған. Сізге шығармашылық табыс тілеймін!
Пікірлер #3: 11 мам 2016 01:02
Гульна Чапетовна сізге сәттілік тілеймін! Тек алдан көрініңіз.
Пікір білдіру
* = міндетті түрде толтырылуы тиіс
  • winkwinkedsmileam
    belayfeelfellowlaughing
    lollovenorecourse
    requestsadtonguewassat
    cryingwhatbullyangry
Қауіпсіздік коды :

код көрінбесе қайта басыңыз

Үздік мақалалар
Білімділер жаңалықтары
  • Адам шығу тегінің дәлелдемелері. Адам мен адам тәрізді маймылдардың ұқсастығы және айырмашылығы

    Оқушыларға антропосоциогенез, приматтар эволюциясы және тірі табиғаттағы адамның орны жайында мағлұмат беру; Оқыту кезінде оқушыларға тапсырмалар, деңгейлік сұрақтар пайдалана отырып, ...
  • Баяндама «Ұрпақ тәрбиесі - баршамызға ортақ»

    Адам тәрбиелеу ұлы міндет. Ұлы міндет қашаннан ұлы күреспен ғана жүзеге асырылады. Ертеңгі келер күннің бүгінгіден гөрі нұрлырақ болуына ықпал етіп, адамзат қоғамын алға апаратын күш - білім.
  • Адам және қоғам

    Оқушыларды адам мен қоғам туралы түсінік бере отырып, қиянат жасамау құндылығының мәнін ашу. Оқушыларға қоғамның адам үшін маңыздылығын жан - жақты аша отырып, әлеуметтік әділеттілік туралы түсінік ...
  • Адамгершілік - адамның нұрлы шуағы

    Жаңа кезеңдегі білім берудің өзекті мәселесі жас ұрпаққа адамгершілік - рухани тәрбие беру. Құнды қасиеттерге ие болу, рухани бай адамды қалыптастыру оның туған кезінен басталуы керек. Халықта «Ағаш ...
  • Доссыз өмір – тұзсыз ас (сайыс)

    Оқушыларды шынайылыққа, адамгершілікке, әдемілікке, қарапайым болуға тәрбиелеу. Достық сезімі өмірде олардың бірін - бірі қажетсінуінен, құрмет тұтуынан, шынайы тілектестік пен өзіңдей көріп ...
  • Үнемділік

    Оқушыларды білімпаздыққа, ізденімпаздыққа тәрбиелей отырып, өз ойын ашық айта білетін қабілетті тұлға қалыптастыру. Оқушыларды елін, жерін, оның дәстүрлерін сыйлауға, халқымыздың болашағын гүлдентер ...
  • В. Сухомлинский Нағыз адам

    Мультфильм арқылы жаңа сабақ тақырыбын анықтауға үйрету; оқушыларға автор туралы мәлімет алуға көмектесу, мәтінмен жұмыс жасауға, өз беттерінше мәтіннің негізгі ойын таба білуге, сыни ойлауға, ...
  • Екі таңбалы санға көбейту және бөлу тәсілдері. Қайталау.

    Оқушыларға екі таңбалы санға көбейту және бөлу тәсілдерін тиянақтауға, теңдеу құрастырып шешімін табуға үйретуге мүмкіндік жасау; ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту; білімділікке, дәптермен жұмыс ...
  • Екі таңбалы санға жазбаша бөлу тәсілдері

    Не білу керек: бөлінді, көбейткіш пен бөлінгіште нөл болған жағдайда екі таңбалы санға бөлуді және көбейтуді білу; Не істей білу керек: есептеуде жазбаша тәсілдерді қолдана білу;
  • Шеңбер хордалары кесінділерінің және қиюшылардың пропорционалдығы

    Оқушыларға шеңбер ішінде қиылысқан хордалардың кесінділерінің қасиеті, шеңбер сыртында жатқан нүкте арқылы жүргізілген қиюшылардың кесінділерінің қасиетін меңгерту;

Өз пікіріңді білдір
Қандай конкурстар ұйымдастырған дұрыс
Сайтта кім бар
Барлығы: 15
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 15
Роботтар: 0
Соңғы пікірлер
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика