Бәйге бөлімі


Сайф Сарайи (1321 - 1396) Түрікше Гүлстан

Сайф Сарайи (1321 - 1396) «Түрікше Гүлстан»

16 желтоқсан Тәуелсіздік күніне арналған «Біз тәуелсіз елдің ұрпағымыз» атты үздік сабақтар бәйгесіне

Әдебиет 8 - сынып
Сілтеме: Ақылды тақта, видео, слайдтар, флипчарт, суреттер
Білімділік мақсаты: Оқушының білімге деген құштарлығын арттыра отырып, Сайф Сарайи шығармашылығының түпкі мән - мақсатын және оның әңгімелерінің идеясы мен тәлім - тағылымын, үлгі - өнегесін, қысқа әңгіме жазудағы ұтымды шеберлігін талдата отырып меңгерту.
Дамытушылық мақсаты: Алған білімдерін жинақтауға, жүйелеуге, іздене, пайдалана, салыстыра білуге, ойларын нақты, еркін жеткізуге, шығармашылық, интеллектуалдық қабілеттерін арттыруға, ойлануға, оны өз өмірлеріне пайдасы тиетін тұстарын ажырата білуге жағдай жасау, «Мәңгілік ел» идеясымен Сайф Сарайи әңгімелерінің идеясын сабақтастыра білуге жетелеу, функционалдық сауаттылықтарын дамыту.
Тәрбиелік мақсаты: Әңгімедегі адамгершілік қасиеттерді бойларына дарыта отырып, шығармашылық іскерлікке баулу, өз елінің жанашыр парасатты азаматы әрі бүгінгі заман талабына лайықты тұлға болуға тәрбиелеу.

Түйінді идеялар:
«Миға шабуыл»
Ребус шешу
1. Сәлемдесу, сабаққа дайындықты жан - жақты тексеру.
2. Жұпқа бөлу. Ол үшін шашу (конфет) шашамын. Онда 1 - ден 9 - ға дейінгі сандар 2 рет жазылып қағазға оралған. Бірдей сан алған оқушылар бір - бірімен жұптасады.

3. - ШЕ - СТАН
3. Оқушылар ребус арқылы сабақтың тақырыбын өздері анықтайды.
- Неліктен 9 жұпқа бөлдім?

«Мағынаны тану» сатысы
Бірлескен жұмысқа негізделген тәсіл:
- Себебі С. Сарайи 9 әңгіме жазған. 9 әңгімені талдау үшін
9 топқа бөліндік.
Оқушылардың міндеттері айқындалып беріледі. Сонымен қатар үйде С. Сарайи әңгімелерінің мазмұнымен танысып келуді тапсырғанбыз. Бүгін осы әңгімелер бойынша шығармашылық талдау тапсырмаларын орындайтын боламыз.

4. Жұптық жұмыс
1 - тапсырма: Слайдтан әңгімені талдау тапсырмасының талабы көрсетіледі. Критериалды бағалау парақшасын таратып беремін.

Ашық сұрақ, жетек сұрақ, проблемалық сұрақтар, жұппен жұмыс, сыни тұрғыдан ойлау
5. Жұптасып орындаған жұмыстарын жан - жақты талдап қорғау

6. Даналық түйіні
 Әңгіменің даналық түйінін табайық!
Жұптасқан топ слайдта көрсетілген өз әңгімесінің түйінін атайды.
- Еңбек, ақыл, зұлымдықпен күрес (ақ ниет, ой тазалығы), тәрбие, адалдық, әдептілік, қабілет, дәулет, сөз құдіреті

«Ой шақыру» стратегиясы
7. «Мәңгілік ел» – ұлттық идея (өткен сабақ пен жаңа сабақты байланыстыру)
- Жазушының осындай даналық қасиеттерді ғана таңдап алу себебі неде?
- Елінің келешегін ойлаған ғұлама Қазақ елінің «Мәңгілік ел» болғанын аңсаған.
- Сонда Сайф Сарайи қандай тұлға болған?
- Осындай ғұламалық, кемеңгерлік ой айтқан кімдердің шығармашылығымен таныссыңдар?
- Түркі сөздерін шашау шығармай жинақтаған Махмұд Қашқари, адамзат баласына құт – береке әкелетін білім негізін қалаған Жүсіп Баласағұни, түркі әлемінің «Даналық кітабын» жазған Қожа Ахмет Йасауи, білімнің пайдасы мен надандықтың зиянын, жомарттық пен сараңдық, көркем мінез бен жарамсыз қылық жайында «Ақиқат сыйын» жазған Ахмет Йүгінеки, пайғамбарлар өмірінен сыр айтатын қиссалар жазған Рабғузи еңбектері – «Мәңгілік ел» болуға апаратын алтын көпір.

Бейнесюжет көсетілімі
8. Бейнесюжет «Мәңгілік ел»
- Олай болса ұлылардың астарлы ойын «Мәңгілік ел» идеясымен сабақтастырып, ойларыңды ортаға салыңдар.
Слайд
«Суретті ой толғау» сатысы
Әр жұпқа 9 суреттер топтамасы үлестіріледі.

9. Экраннан Елбасы Жолдауынан үзінді көрсетіледі.

10. Сабақ барысындағы ойлар мен төмендегі сұрақтарды, қолдарыңдағы суреттерді пайдалана отырып ой толғау жазыңдар. (9 парақ үлестіремін.)
Тақырыбын өздерің ойлап қойыңдар.
 С. Сарайи әңгімелерінің кейіпкерлері сендерді қандай қасиеттерімен баурап алды?
 Кейіпкерлерді, тұлғаларды, қаһармандарды неліктен дәріптейміз, неге үлгі тұтамыз?

11. Бекіту жұмысы. «Тәуелсіздік шамшырағы»
- Тәуелсіздігіміз мәңгілік болу үшін Адам баласында қандай асыл қасиеттер болуы шарт? Соны алдарыңдағы дайын қима қағаздарға жазып тақтаға іліңдер. Тәуелсіздіктің 25 жылдық символикасының шашыраған шуақтарына жапсырады.)
- Алдарыңда тұрған сөзге бір - бір мақал - мәтел ойлаңдар. Неліктен мен бұл парақшаларды сабақ басында бердім?

12. Үйге тапсырма
 С. Сарайи ізімен «Мәңгілік елдің» ең басты қасиетін анықтайтын 10 - шы әңгімені сендер жазып келіңдер. Бабаларың 10 - шы әңгімені сендерге тапсырғанға ұқсайды.
 Осы әңгімелердің тақырыбы мен идеясына сай мақал - мәтел, афоризм, даналық ойлар жазып келіңдер.
13. Критериалды бағалау парақшасын жинап аламын.

Қарағанды облысы, Қарағанды қаласы,
№1 Қазақ - түрік лицей - интернатының
қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Игенова Айгүл Ахмашқызы

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Материал рейтингісі:
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Пікір білдіру
* = міндетті түрде толтырылуы тиіс
  • winkwinkedsmileam
    belayfeelfellowlaughing
    lollovenorecourse
    requestsadtonguewassat
    cryingwhatbullyangry
Қауіпсіздік коды :

код көрінбесе қайта басыңыз

Үздік мақалалар
Білімділер жаңалықтары
  • Жаныңда жүр жақсы адам

    Құндылық: Сүйіспеншілік Қасиеттер: кешіре білу, адалдық, риясыз қызмет ету, жанашырлық
  • Денсаулық – өмір негізі

    Құндылық: денсаулық, адам, өмір Қасиеттер: қамқорлық, қадірлеу Сабақ мақсаты: оқушылардың «денсаулық» құндылығы туралы түсініктерін кеңейту.
  • Өмірің өз қолыңда

    Қасиеттері: адамгершілік, мейірімділік, кешірімділік, жауапкершілік, адалдық, әділдік. Сабақтың мақсаты: Оқушыларға қиянат жасамай өмір сүру адам өмірінің мәні екенін түсіну.
  • Жол ережесін білесің бе?

    Сабақтың мақсаты: Жалпы жол белгілерімен балаларды таныстыруды жалғастыру. Жол белгілерін айыра білу дағдыларын қалыптастыру. Жолда жүру тәртібін сақтауға үйрету.
  • Ана-өмірдің гүлі

    Наурыз мейрам жүректерге нұр сепкен Маңдайымнан сүйіп жатыр күн көктем Жарығыңмен, шуағыңмен күн - Ана, Алып келдің жер бетіне гүл көктем.
  • Ойыншықтар әлемі

    Мақсаты: Балалардың ойыншықтар туралы түсініктерін кеңейту. ойыншықтардың атын атау арқылы сипаттауға баулу, ойыншықтар туралы тақпақтар айтқызу арқылы сөздік қорын байыту.
  • Штангалы насосты қондырғының жұмыс принципі мен құрылысы

    Қазақстанның мұнай, газ саласындағы бәсекелестікке бейім, сапалы білімге ие мамандарды дайындау. Сапалы білім инновациялық даму негізі, жаңа технологияларды қолдана отырып, студенттердің оқу - ...
  • Кел, балалар, оқылық! Заттың қимылын білдіретін сөздер

    Оқушыларды заттың қимылын білдіретін сөздер туралы түсініктерін кеңейтуге мүмкіндік жасау, өлеңдерді мәнерлеп, түсініп оқуға дағдыландыру.
  • Денсаулық - зор байлық

    Жас ұрпаққа адам денсаулығының қымбаттылығын, өмір сүру үшін қажеттілігін, бағалы байлық кенін түсіндіру. Қимыл әрекетке жаттықтыру, еңбек етуге, елін, жерін қорғауға қажетті күш – қуатын молайту.
  • Скважина туралы түсінік

    Студенттерге скважинаның мұнай өнеркәсібінде алатын рөлін түсіндіру. Скважинаның конструкциясымен таныстыру, олардың қолданылуы жайлы мағлұмат беру.

Өз пікіріңді білдір
Қандай конкурстар ұйымдастырған дұрыс
Сайтта кім бар
Барлығы: 5
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 5
Роботтар: 0
Соңғы пікірлер
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика