Білімділер поралы
загрузка...
загрузка...

Ою өрнек туралы мағлумат беру

Алматы облысы, Жамбыл ауданы,
Әсет Бейсеуов атындағы орта мектеп мектепке дейінгі
шағын орталығы технология пәні мұғалімі
Якыпова Бахыт Кокановна

Тақырып: Ою өрнек туралы мағлұмат беру
Сабақтың мақсаты: ұлттық өнерді өскелең ұрпаққа үйрету.
Білімділік мақсаты: ою - өрнек туралы білім беру.
Тәрбиелік мақсаты: оқушыларды ою - өрнек тарихымен таныстыра отырып, ұлттық өнерімізді үйренуге тәрбиелеу.
Дамытушылық мақсаты: оюдың әртүрлі түрлерін көрсете отырып, оқушыларды ою оюға қызықтыру.
Сабақтың түрі: қорытында сабақ.
Пәнаралық байланыс: география, математика, химия, музыка, әдебиет,
физика, биология.
Сабақтың көрнекілігі: буклет «Ою - өрнек», ою қиындылары.

Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі.
Қазақ халқының қолөнерінің саласында кең қолданып келген, өнердің өте көне, әрі күрделі түрі – ою - өрнек өнері. Ою мен өрнек қолөнер бұйымдарының тұтынушылық және эстетикалық мәнін аша түседі. Ою - өрнек өнері ежелгі замандарда қалыптасып, дамып, бүгінгі күнге дейін өз қасиетін жоғалтпай, жақсы сақталған ірі мәдениет.
Халықтың географиялық ортасына, әдет - ғұрып, салт - дәстүріне байланысты, ою - өрнек үлгілері әртүрлі жағдайда дамып, түрленіп отырады.
Халқымыздың бізге жеткен ою - өрнек үлгілері – бай мұра, сарқылмас қазына. Ою - өрнек тұрмыста бұйымның бетін әшекейлеу үшін қолданылатын нақыш, өрнек. Қазақ халқы қолөнерді, ою - өрнекті өте кеңінен қолданады. Жалпы қазақ қолөнерінде кездесетін ою - өрнек төрт топқа бөлінеді.
Бірінші топ – жан - жануарлар дүниесін білдіретін ою - өрнектер. Бұл көбінесе киізден жасалған бұйымдарды көркемдеуге арналады.
Екінші топ – өсімдік тәрізді өрнектермен әсемдеу. Өсімдік тәрізді өрнектер сырмақ, тұскиіз әсемдеу кезінде кеңінен қолданады. Олар: жапырақ оюы, шырмауық оюы, қияқ оюы т. б.
Үшінші топ – геометриялық ою - өрнектер. Олар: ирек, айшық, төртбұрыш, үшбұрыш оюлары т. б.
Төртінші топ – аспан әлеміне, жер - дүние сырын суреттейтін ою - өрнектер. Текеметке жан - жаққа күн сәулесі секілді тармағын жайған шеңберлі ою жиі салынады.
Асыл мұрамыз, яғни ұлттық өнеріміздің жоғалтпаудың ең тиімді жолы – оқушыларымызға өз мәдениетіміздің, салт - дәстүрімізді, тілімізді, дінімізді дәріптеп отыру.
«Өнер таусылмас азық, жұтамас байлық» деген халқымыз. Ендеше, осы өнерімізді ұмытпай жалғастыру біздің міндетіміз.
«Кен асылы жерде, сөз асылы елде» дегендей, өнер түрлері елде мол, халықпен бірге жасап келеді және жасай береді.

ІІ Оқушы білімі
а) Сұраққа жауап
1. Оюдың төрт құпиясы туралы не білеміз?
2. Ою - өрнек сөзі қай тілден аударылған?
3. Оюларды қай бұйымдарда қолданады?
4. Сырмаққа қандай ою салынады?

ІІІ Оқушы ой - өрісі. Бұл бөлім «Ойын тапқырлық» деп аталады. Жұмбақ шеше отырып соған байланысты ою табу.
ЖҰМБАҚ
1. Дүниеде бір молда
Уақытында намаз оқиды
Мезгілінде айқайлап,
Қайтып көп жер шоқиды.
Жауабы: ҚОРАЗ
- Осы жұмбаққа байланысты ою түрлерін ата?

2. Таптым, таптым тап жорға,
Табаны жалпақ боз жорға.
Жауабы: ТҮЙЕ

3. Екі айнасы бар,
Екі найзасы бар,
Төрт сылдырмағы бар,
Бір шыбықтысы бар.
Жауабы: СИЫР
- Осы жұмбаққа байланысты ою түрлерін ата?

IV Оқушы шеберлігі
Бұл бөлім «Оюшы маман» деп аталады. Оқушылар өз өнерін ою қиып көрсетеді.
V Қорытынды: әр топтың сабаққа қатысуын ескеріп, оқушылар білімін бағалау.
VI Үйге тапсырма: ою қиып үйрену
Материал рейтингісі:
  • 0
барлық дауыс бергендер: 0
Басқа жаңалықтарды оқу:
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Бәйге бөлімі
  • Мәтін, мәтіндік блоктарды құру

    Оқушыларды Macromedia Flash бағдарламасында мәтінмен жұмыс жасауды үйрету; Оқушыларды мәтінмен жұмыс жасау туралы білімдерін қалыптастыру
  • Мағжан Жұмабаев «Сүйемін» өлеңі

    Мағжан Жұмабаевтың өмірі мен шығармашылығы туралы жалпы мағлұмат алуға, танып - білуге қызықтыру, «Сүйемін» өлеңінің идеясы мен тақырыбын түсінуге және өлең құрылысын жан - жақты талдай білуге, сын ...
  • Қайталау. 400 - 406 - жаттығулар

    Оқушыларды қазақ халқының дәстүріне деген сүйіспеншілікке, сыйластыққа тәрбиелеу.
  • Қош келдің – әз Наурыз!

    Наурыз қазақтың ұлттық мейрам екенін ашып көрсету; балалардың санасына халқына деген мақтаныш сезім ұялату; мерекеге байланысты ұлағатты сөздердің мағынасына қарай балаларды адамгершілікке, елін, ...
  • Спортпен айналысамыз

    Берілген материалдың мағынасын түсінеді, сөздерді жіктейді, есімдіктерді, демеулік шылауларды атап, мысалдар келтіре алады.
  • Би музыкасы

    Қазақ халқының салт - дәстүріндегі бидің алатын орны, Шара Жиенқұлованың өмірімен және билерімен танысу. Оқушылардың музыка пәніне қызығушылығын дамыту, сүйіспеншілігін ояту арқылы әсемдікке ...
  • «Getting from A to B. Travel and transport» «А - дан Б - ге жету. Саяхат пен көлік

    - саяхат түрлері мен көліктерді сипаттай алады; - көліктің түрлерін ажыратып, олардың атқаратын қызметтерін атап береді.
  • Республиканың 1965 - 1985 жылдардағы қоғамдық - саяси өмірі

    Республиканың 1965 - 1985 жылдардағы қоғамдық - саяси өмірі жеке, жұптық, топтық жұмыс жасай отырып, өздігінен білім алады
Үздік жаңалықтар
Загрузка...
Өз пікіріңді білдір
Қанша жалақы аласыз?
25000-35000
35000-45000
45000-55000
55000-75000
75000-100000
100000-250000
Сайтта кім бар
Барлығы: 197
Қолданушылар: 0
Қонақтар: 197
Роботтар: 2
Соңғы пікірлер
  • aiboll
    Жазған: aiboll
  • БГК
    Жазған: БГК
  • Венерок
    Жазған: Венерок
  • guizira1983
    Жазған: guizira1983
  • Кеулимжай
    Жазған: Кеулимжай
  • Арнұр
    Жазған: Арнұр
    Мына жаңалықта: Қимылды ойындар
  • ALTUH79
    Жазған: ALTUH79
  • Aiman Bolatbek
    Жазған: Aiman Bolatbek
  • Гүлнар Жолдасова
  • aiboll
    Жазған: aiboll
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика