foods (Тағам түрлері)
Form: 3
Theme: “Foods”
Aim of the teaching: Learning new words, explain countable and uncountable nouns. Explain the meaning much, many, a lot of.
Type of the lesson: Game lesson
Equipments: electronic book, slides
Plan:
I Organization
- Good afternoon, pupils!
- Good afternoon, teacher!
- Who is on duty today?
- I’m
- Who is absent?
II Checking - up the home task
- What was your home task?
- Exercise 8
- III Presentation
Listening the new words from electronic book
New words:
Pear – алмұрт
Banana - банана
Plum - слива
Peach - персик
Watermelon - қарбыз
Cucumber - қияр
Grapes - жүзім
Lemon - лимон
Orange - апельсин
Tangerine - мандарин
Carrot - сәбіз
Tomato - помидор
Beetroot свекло
Mushroom - саңырауқұлақ
Potato - картоп
Onion - пияз
IV Dialogue
- What fruits do you like?
- I like apples and oranges
- What foods do you like?
- I like bread and milk
V Game fruits and vegetables
VI GRAMMAR
1. Countable --------------- uncountable
a apple --------------------- some bread
a fork ------------------ some milk
a doll ---------------- some pepper
a carrot ----------- some cheese
2. Many, much, a lot of
Many - көп (саналатын зат есім)
Much - көп (саналмайтын зат есім)
a lot of - көп (екеуіне де қолданады)
Countable
many sweets
many carrots
many glasses of milk
a lot of tea
uncountable
much cheese
much chocolate
much milk
a lot of cups of tea
VII Revision of words:
Chicken - тауық
Eggs - жұмыртқа
Juice - шырын
Cake - торт
Mineral water - минералды су
Milk - сүт
Chocolate - шоколад
Fish - балық
Soup - сорпа
Butter - сары май
Cheese - ірімшік
Sausage - сосиска
Meat - ет
VIII Game “Fill the fridge”
IX Dialogue
- Would you like some cake?
- No, thanks. /- Yes, please
X Revision:
Fridge – тоңазытқыш
Kettle - чайник
Glass - стакан
Cup - кесе
Spoon - қасық
Plate - тарелка
Saucer - тарелка
Knife - пышақ
Fork - қасық
Plate - тарелка
Napkin - салфетка, майлық
Teapot - шәугім
XI Game “Find 10 words”
XII Result
XIII Home task Ex 5
XIV Put marks
Theme: “Foods”
Aim of the teaching: Learning new words, explain countable and uncountable nouns. Explain the meaning much, many, a lot of.
Type of the lesson: Game lesson
Equipments: electronic book, slides
Plan:
I Organization
- Good afternoon, pupils!
- Good afternoon, teacher!
- Who is on duty today?
- I’m
- Who is absent?
II Checking - up the home task
- What was your home task?
- Exercise 8
- III Presentation
Listening the new words from electronic book
New words:
Pear – алмұрт
Banana - банана
Plum - слива
Peach - персик
Watermelon - қарбыз
Cucumber - қияр
Grapes - жүзім
Lemon - лимон
Orange - апельсин
Tangerine - мандарин
Carrot - сәбіз
Tomato - помидор
Beetroot свекло
Mushroom - саңырауқұлақ
Potato - картоп
Onion - пияз
IV Dialogue
- What fruits do you like?
- I like apples and oranges
- What foods do you like?
- I like bread and milk
V Game fruits and vegetables
VI GRAMMAR
1. Countable --------------- uncountable
a apple --------------------- some bread
a fork ------------------ some milk
a doll ---------------- some pepper
a carrot ----------- some cheese
2. Many, much, a lot of
Many - көп (саналатын зат есім)
Much - көп (саналмайтын зат есім)
a lot of - көп (екеуіне де қолданады)
Countable
many sweets
many carrots
many glasses of milk
a lot of tea
uncountable
much cheese
much chocolate
much milk
a lot of cups of tea
VII Revision of words:
Chicken - тауық
Eggs - жұмыртқа
Juice - шырын
Cake - торт
Mineral water - минералды су
Milk - сүт
Chocolate - шоколад
Fish - балық
Soup - сорпа
Butter - сары май
Cheese - ірімшік
Sausage - сосиска
Meat - ет
VIII Game “Fill the fridge”
IX Dialogue
- Would you like some cake?
- No, thanks. /- Yes, please
X Revision:
Fridge – тоңазытқыш
Kettle - чайник
Glass - стакан
Cup - кесе
Spoon - қасық
Plate - тарелка
Saucer - тарелка
Knife - пышақ
Fork - қасық
Plate - тарелка
Napkin - салфетка, майлық
Teapot - шәугім
XI Game “Find 10 words”
XII Result
XIII Home task Ex 5
XIV Put marks
Жаңалықтар
Revision
To learn new words and make up sentences and phrases, work with recipe. To develop reading and speaking, writing, listening skills
Food and drink
to give some information about food and drink to develop their knowledge in English to bring up to speak in English very well
Countable and uncountable nouns
developing: to develop critical thinking, understanding, speaking abilities and grammar competence.
How much juice? How many apples?
Aims: to explain the new theme to the pupils and to revise the preceding theme, that is countable and uncountable nouns.
What do you want to be?
Маңғыстау облысы, Бейнеу ауданы, Ақжігіт ауылы, Совет Одағының Батыры Мәди Бегенов атындағы орта мектептің ағылшын тілі пәні мұғалімі Қосшыбекова Айгерим Саттаровна
I’d like a hamburger
Меңдалиева Ақнұр №24 орта мектептің ағылшын тілі пәні мұғалімі Қызылорда облысы, Қазалы ауданы, Бекарыстан би ауылы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.