Would you like some juice?
Plan of the Lesson.
I. Theme of the Lesson: Would you like some juice?
II. Aim of the lesson:
III. a) Білімдік мақсаты: Жаңа сөздерді енгізу, сұраққа қалай жауап беруді үйрету.
в) Тәрбиелілік мақсаты: Сұраққа жауап бергенде ілтипат көрсету мақсатында оқушыларды сыпайылылыққа тәрбиелеу.
с) Дамытушылық мақсаты: Жаңа сөздермен жұмыс жасау барысында және сұраққа жауап алу арқылы олардың ой - өрісін дамыту.
IV. Method of the lesson: Аралас сабақ.
V. Visual aids of the lesson: Интерактивті тақта, суреттер, оқулық.
VI. Procedure of the lesson:
I. Organization moment:
a). Greeting with pupils.
b). Marking absentees.
- Good afternoon pupils!
- Good afternoon teacher!
- Who is on duty today?
- I am on duty today.
- Who is absent today?
- ALL are present today.
I. CHECK UP THE HOMEWORK.
Answer the questions.
1. Is there a Canteen in your school?
2. Do you like playing computer games?
3. How many boys are there in your class?
4. Do you help in the house?
a) Where does Roza Rumbaeva come from?
b) What is Roza Rumbaeva`s nationality?
5. Where do camels come from?
6. Where do elephants live?
7. Is there a sofa in your living room?
8. Is there a cooker in your kitchen?
9. Which room do you like?
10. How many desks are there in your classroom?
The 28 th of February
Today is Friday.
Phonetic drill.
My dear, dear Mummy
I love you very much.
Be happy, be happy
On the eight of March.
II. New theme: Step2. Would you like some juice?
- No, thank you.
How about some mineral water?
- Yes, please.
1. New words.
Delicious [dili∫әs]
Sweet [ swi: t]
Wonderful [ ‘wλndәful]
Great [ greit]
Good [ gu: d]
Interesting [ ‘ instristiη]
Sour [ ‘sәυә]
Terrible teribl]
Awful[Ͻ: ful]
I. Theme of the Lesson: Would you like some juice?
II. Aim of the lesson:
III. a) Білімдік мақсаты: Жаңа сөздерді енгізу, сұраққа қалай жауап беруді үйрету.
в) Тәрбиелілік мақсаты: Сұраққа жауап бергенде ілтипат көрсету мақсатында оқушыларды сыпайылылыққа тәрбиелеу.
с) Дамытушылық мақсаты: Жаңа сөздермен жұмыс жасау барысында және сұраққа жауап алу арқылы олардың ой - өрісін дамыту.
IV. Method of the lesson: Аралас сабақ.
V. Visual aids of the lesson: Интерактивті тақта, суреттер, оқулық.
VI. Procedure of the lesson:
I. Organization moment:
a). Greeting with pupils.
b). Marking absentees.
- Good afternoon pupils!
- Good afternoon teacher!
- Who is on duty today?
- I am on duty today.
- Who is absent today?
- ALL are present today.
I. CHECK UP THE HOMEWORK.
Answer the questions.
1. Is there a Canteen in your school?
2. Do you like playing computer games?
3. How many boys are there in your class?
4. Do you help in the house?
a) Where does Roza Rumbaeva come from?
b) What is Roza Rumbaeva`s nationality?
5. Where do camels come from?
6. Where do elephants live?
7. Is there a sofa in your living room?
8. Is there a cooker in your kitchen?
9. Which room do you like?
10. How many desks are there in your classroom?
The 28 th of February
Today is Friday.
Phonetic drill.
My dear, dear Mummy
I love you very much.
Be happy, be happy
On the eight of March.
II. New theme: Step2. Would you like some juice?
- No, thank you.
How about some mineral water?
- Yes, please.
1. New words.
Delicious [dili∫әs]
Sweet [ swi: t]
Wonderful [ ‘wλndәful]
Great [ greit]
Good [ gu: d]
Interesting [ ‘ instristiη]
Sour [ ‘sәυә]
Terrible teribl]
Awful[Ͻ: ful]
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Holidays in Kazakhstan. Holidays in England
Holidays in Kazakhstan, Holidays in England, to train new words and discussion an English languagе.
Homes
Educational aim: Introduction of the grammar material: there is. Vocabulary: attic, bedroom, stairs, bathroom, kitchen, living room, garden. Make up word combinations and sentences with the new words: to educate their oral speech by doing exercises:
He is Russian
«№20 Мұхтар Әуезов атындағы жалпы білім беру орта мектебі»ММ Созакбаева Асия Куатжановна Ағылшын тілі пәнінің мұғалімі
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.