Менің сөмкем қай жерде?
Theme: Where is my bag?
Тақырыбы: Менің сөмкем қай жерде?
Aims: Мақсаты:
1) to get pupils acquainted with new theme.
Оқушыларға жаңа сабақты түсіндіріп, қалыптастыру.
2) To develop speech skills.
Оқушылардың сөздік қорын дамыту.
3) Questing: Where?
Сұрақ: Қайда? Қай
4) The prepositions: in, on, under.
Предлогтар: ішінде, үстінде, астында.
5) To play games.
Ойындар ойнау.
Methods: question – answer, mixed.
Әдісі: сұрақ – жауап, аралас.
Type: game (ойын сабақ). Combined. Аралас сабақ
Visual aids: pictures, things, interactive blackboard.
Суреттер, заттар, шарлар.
The plan of the lesson:
1. Organization moment. (Ұйымдастыру кезеңі)
2. Greeting.
Teacher: Good morning, good morning,
Good morning, to you.
Good morning dear children,
I am glad to see you.
Children: Good morning, good morning,
Good morning to you.
Good morning dear teacher,
We are glad to see you.
1. Introducing yourself. (Өзара танысу)
- Hello!
- Hello!
- What is your name?
- My name is…
- How are you?
- I am fine, thank you.
- Where are you from?
- I am from Basykara.
- How old are you?
- I am eleven.
- Which class are you in?
- I am in 5 а.
2. Numbers game.
1 - one
2 - two
3 - three
4 - four
5 - five
6 - six
7 - seven
8 - eight
9 - nine
10 - ten
11 - eleven
12 - twelve
13 - thirteen
14 - fourteen
15 - fifteen
16 - sixteen
17 - seventeen
18 - eighteen
19 - nineteen
20 - twenty
Шар арқылы ойнатамын. (қызыл «5», көк – «4», сары «3»)
5. Match the things. (Заттардың суреттері көрсетіледі)
A pen
A computer
A table
a pencil
a ruler
a calculator
a notebook
a book
a rubber
a chair
- What’s picture 5’
- It’s a computer.
(осы жерде оқушылардан ауызша заттарды сұраймын) (әр топтан)
- What’s this?
- It’s a pen.
What’s this?
It is a notebook.
Is it a pencil?
No, It is not. It’s a pen.
2. New lesson. (жаңа сабақ)
The 1 st of December.
Where is my bag?
Question: Where? – Қайда? Қай жерде?
Preposition: in - ішінде
On - үстінде
Under - астында
Examples:
Where is my bag?
- It is on the chair. (стол үстіндегі сумка)
- Where are my books?
- They are in your bag.
- Where is my bag?
- It is under the chair. (стол астындағы сумка)
- Where are the books?
- They are in the bookcase(шкафтың ішінде)
1 - task. Find the things. (суреттер арқылы беріледі)
- Where are the books?
- They are on the table. (стол үстінде кітаптар)
- Where is my pen?
- It is on your desk. (парта үстінде қаламсап)
Where is my pencil?
- It is on the desk. (парта үстінде қарындаш)
- Where are the books?
- They are in the bookcase.
- Where is the bag?
- It is under the chair. (орындық астында)
2 - task. Answer the questions.
- Where is Almaty?
- It is in Kazakhstan.
- Where is Moscow?
- It is in Russia.
- Where is New - York?
- It is in America.
- Where is in Tokyo?
- It is in Japan.
- Where is Paris?
- It is in France.
Керекті сөздер:
France – Франция
Japan – Жапония
America - Америка
3 - task. Match the words.
а) Is, bag, my, where? – сумка.
On, is, the, it, chair.
в) are, the, books, where? – кітаптар.
are, they, the, in, bookcase.
с) Where, my, is, cat? – мысық.
Is, under, the, chair, it.
Answer:
а) Where is my bag?
It is on the chair.
в) Where are the books?
They are in the bookcase.
с) Where is my cat?
It is under the chair.
VI. The end. Homework
Goodbye!
Тақырыбы: Менің сөмкем қай жерде?
Aims: Мақсаты:
1) to get pupils acquainted with new theme.
Оқушыларға жаңа сабақты түсіндіріп, қалыптастыру.
2) To develop speech skills.
Оқушылардың сөздік қорын дамыту.
3) Questing: Where?
Сұрақ: Қайда? Қай
4) The prepositions: in, on, under.
Предлогтар: ішінде, үстінде, астында.
5) To play games.
Ойындар ойнау.
Methods: question – answer, mixed.
Әдісі: сұрақ – жауап, аралас.
Type: game (ойын сабақ). Combined. Аралас сабақ
Visual aids: pictures, things, interactive blackboard.
Суреттер, заттар, шарлар.
The plan of the lesson:
1. Organization moment. (Ұйымдастыру кезеңі)
2. Greeting.
Teacher: Good morning, good morning,
Good morning, to you.
Good morning dear children,
I am glad to see you.
Children: Good morning, good morning,
Good morning to you.
Good morning dear teacher,
We are glad to see you.
1. Introducing yourself. (Өзара танысу)
- Hello!
- Hello!
- What is your name?
- My name is…
- How are you?
- I am fine, thank you.
- Where are you from?
- I am from Basykara.
- How old are you?
- I am eleven.
- Which class are you in?
- I am in 5 а.
2. Numbers game.
1 - one
2 - two
3 - three
4 - four
5 - five
6 - six
7 - seven
8 - eight
9 - nine
10 - ten
11 - eleven
12 - twelve
13 - thirteen
14 - fourteen
15 - fifteen
16 - sixteen
17 - seventeen
18 - eighteen
19 - nineteen
20 - twenty
Шар арқылы ойнатамын. (қызыл «5», көк – «4», сары «3»)
5. Match the things. (Заттардың суреттері көрсетіледі)
A pen
A computer
A table
a pencil
a ruler
a calculator
a notebook
a book
a rubber
a chair
- What’s picture 5’
- It’s a computer.
(осы жерде оқушылардан ауызша заттарды сұраймын) (әр топтан)
- What’s this?
- It’s a pen.
What’s this?
It is a notebook.
Is it a pencil?
No, It is not. It’s a pen.
2. New lesson. (жаңа сабақ)
The 1 st of December.
Where is my bag?
Question: Where? – Қайда? Қай жерде?
Preposition: in - ішінде
On - үстінде
Under - астында
Examples:
Where is my bag?
- It is on the chair. (стол үстіндегі сумка)
- Where are my books?
- They are in your bag.
- Where is my bag?
- It is under the chair. (стол астындағы сумка)
- Where are the books?
- They are in the bookcase(шкафтың ішінде)
1 - task. Find the things. (суреттер арқылы беріледі)
- Where are the books?
- They are on the table. (стол үстінде кітаптар)
- Where is my pen?
- It is on your desk. (парта үстінде қаламсап)
Where is my pencil?
- It is on the desk. (парта үстінде қарындаш)
- Where are the books?
- They are in the bookcase.
- Where is the bag?
- It is under the chair. (орындық астында)
2 - task. Answer the questions.
- Where is Almaty?
- It is in Kazakhstan.
- Where is Moscow?
- It is in Russia.
- Where is New - York?
- It is in America.
- Where is in Tokyo?
- It is in Japan.
- Where is Paris?
- It is in France.
Керекті сөздер:
France – Франция
Japan – Жапония
America - Америка
3 - task. Match the words.
а) Is, bag, my, where? – сумка.
On, is, the, it, chair.
в) are, the, books, where? – кітаптар.
are, they, the, in, bookcase.
с) Where, my, is, cat? – мысық.
Is, under, the, chair, it.
Answer:
а) Where is my bag?
It is on the chair.
в) Where are the books?
They are in the bookcase.
с) Where is my cat?
It is under the chair.
VI. The end. Homework
Goodbye!
Жаңалықтар
My pet
to teach new words related to animals. To develop student’s listening, reading, speaking skills.
My cousins
Балалар, сендер өз ата - аналарың, аға – әпкелері туралы әңгімелей аласыңдар. Бүгінгі сабақта біз «Менің туысқандарым» тақырыбы бойынша көбірек сөздік жаттаймыз және 20 - ға дейін санауды үйренеміз.
Sport
Солтүстік Қазақстан облысы, Айыртау ауданы, Лобанов орта мектебінің ағылшын тілі пәні мұғалімі Сыйлыгул Захайқызы
My flat
Маңғыстау облысы, Бейнеу ауданы, Опорный орта мектебінің ағылшын тілі пәнінің мұғалімі Мекеева Замира
Movies
Қызылода облысы, Шиелі ауданы, №127 Ш. Уәлиханов атындағы орта мектеп - лицейі ағылшын тілі пәні мұғалімі Ұлтарақова Қалдыгүл Секенқызы
Where is my bag?
Батыс Қазақстан, Маңғыстау облысы, Түпқараған ауданы, Сайын Шапағатов селосындағы №1 жалпы орта білім беретін мектеп-лицей ағылшын тілі пәні мұғалімі Елубаева Фариза Мересейқызы Theme: Where is my bag? Тақырыбы: Менің сөмкем қай жерде?
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.