Job description
Ағылшын тілі (9 сынып)
Сабақтың тақырыбы: Job description (презентациясымен)
Жалпы мақсаты:
Оқушыларға кәсіби бағдар беру. Мамандық тақырыбында өз ойларымен еркін бөлісе білуге дағдыландыру.
Тақырыпқа байланысты жаңа сөздер бере
отырып, есте сақтау қабілеттерін дамыту. Оқушыларды қатесіз оқуға, жазуға және сыни тұрғыдан ой қорытындысын жасауға дағдыландыру.
Сілтеме Ағылшын тілі 9 сынып. Т. Аяпова., З. Әбілдаева
Ғаламтор жүйесінен сайттары бойынша мәліметтер
Күтілетін нәтиже:
Оқушылар кәсіби бағдар алады. Мамандық тақырыбында өз ойларымен еркін бөлісе білуге дағдыланады. Тақырып бойынша жаңа сөздермен таныса отырып, қатесіз оқуға, жазуға және сыни тұрғыдан ой қорытындысын жасауға дағдыланады.
Өзара қарым – қатынастары артады.
Өз ойларын жүйелей алады.
Тапсырмалар:
Топтық жұмыс
Ой шақыру стратегиясы
1. Why do people have to work?
2. What are the most dangerous jobs?
3. What kinds of jobs do you enjoy most?
Жұптық жұмыс
Working with proverbs.
Жеке жұмыс
а) What do you want to be? ( writing an essay)
б) Деңгейлік тапсырма
Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім және оқушы немен айналысады)
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың типі: білімді жүйелеу
Сабақтың әдісі: топтық жұмыс, жұптық жұмыс, жеке жұмыс, АКТ, ұжымдық іс - әрекет,
ой қозғау.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, таратпа материалдар,
Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:( 2 мин )
1. Сынып оқушыларымен амандасу, назарын сабаққа аудару.
2. Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу, топқа бөлу, бағалау парағын беру.
T: Hello, everybody. The subject of our lesson today is “Job description”. We are going to have a lesson - discussion, business game where various jobs will be discussed. You know that people must be tolerant to each other, so let’s start with saying compliments.
(Учащиеся бросают друг другу небольшой мяч и говорят комплименты)
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау
What can you say about the job? Зерттеушілік жұмыс.
III. Сабақтың тақырыбымен, мақсаттарымен таныстыру
Our theme in our lesson is “ Job description”
And I want to begin our lesson with the words of Shakespeare:
“ To Choose and What to Choose – This is the Question”
ІV. Жаңа сабақ
1. Ой шақыру стратегиясы
Топтық жұмыс.
What do you already know about jobs? Working in groups.
Talk about what you know. Get together with a group of students to talk about what you already know about jobs Here are some questions to help you get started:
1. Why do people have to work?
2. What are the most dangerous jobs?
3. What kinds of jobs do you enjoy most?
Әрбір топ өздеріне берілген сұрақтарға сәйкес плакат бетіне өз ойларын «топтастыру» бейнелеу тапсырылады. Топ жұмыстары аяқталысымен топтар өзара бағалау жүргізу үшін критерийлер ұсынады. Мысалы: тақырыптың ашылуы, түсіндіруі, безендірілуі.
Топтың бағалау парағы
Бағалау өлшемдері --------------------- 1 - топ ------ 2 - топ
Тақырыптың ашылуы
Баяндамашының түсіндірілуі
Безендірілуі
Орташа балл
2. Working with new words ( showing presentation)
Actor driver
Doctor model
Sailor musician
Waiter hairdresser
Singer baker
Cook sculptor
Builder scientist
Painter banker
3. What do you want to be? ( writing an essay)(жеке жұмыс)
4. Working with book
Ex. 1. Match the pictures to the sentences.
a ----- e ----- I ------
b ----- f ----- j ------
c ----- g ----- k ------
d ----- h ----- l ------
5. Warm up.
Are you tired? Let’s have a rest! Stand up, please.
With my foot, I tap, tap, tap
With my hands, I clap, clap, clap
Right foot first, left foot then
Round and round and back again.
6. Discussion
• What do you think? It is easy to choose a profession?
• When we speak about profession we use such words as 'trade', occupation'.
Who can explain the differences between them?
• Who can help you to make the right choice of a job.
• And what is the best way to prepare for any job?
• Have you made up your mind what to be in the future?
7. Working with proverbs
Have a look at proverbs again and try to explain how you understand this or
that proverb. Take it in turn.
V. Бекіту
a) Деңгейлік тапсырма
б) Бес жолды өлең
Writing a sinkwein poem about profession.
VI. Бағалау
Giving marks
Оқушының аты - жөні: ______________
І деңгей
Career Words
Read each sentence and write the correct word on the line. Choose from the careers in the box.
1. This person helps uphold the laws. _____________________
2. This person drives trucks that carry things we need. _____________________
3. This person cleans and fixes your teeth. _____________________
4. This person works in a school and helps people learn. _____________________
5. This person helps grow the food we eat. _____________________
6. This person works in a hospital or a doctor’s office. _____________________
teacher
farmer
nurse
dentist
truck driver
police officer
II деңгей (сурет)
ІІІ деңгей
Job interview
Interviewer
Good morning,
(1)_____________.
Why do you want to work
with us at camp Elisabeth?
What experience do you have?
What are the most important (5) ________ you should have working with children?
Are there any questions do you want to ask me?
Yes, (7) ___________.
I'll be (8) __________ with you next week.
You are welcome.
Interviewee
Good morning,
(2)_____________.
I’d like to work with children and get some
(3) ______________.
I (4) ____________ working at a School Club. I’ve helped the youth to organize sport events, parties and trips to various places.
The (6) ___________ for this Job – patience and enthusiasm. Also I have to be careful.
Will I get the answer to my appointment?
Thank you very much.
Expressions for filling in
Certainly, enjoy, getting in touch, important thing qualities, take a seat, thank you, work experience
Сабақтың тақырыбы: Job description (презентациясымен)
Жалпы мақсаты:
Оқушыларға кәсіби бағдар беру. Мамандық тақырыбында өз ойларымен еркін бөлісе білуге дағдыландыру.
Тақырыпқа байланысты жаңа сөздер бере
отырып, есте сақтау қабілеттерін дамыту. Оқушыларды қатесіз оқуға, жазуға және сыни тұрғыдан ой қорытындысын жасауға дағдыландыру.
Сілтеме Ағылшын тілі 9 сынып. Т. Аяпова., З. Әбілдаева
Ғаламтор жүйесінен сайттары бойынша мәліметтер
Күтілетін нәтиже:
Оқушылар кәсіби бағдар алады. Мамандық тақырыбында өз ойларымен еркін бөлісе білуге дағдыланады. Тақырып бойынша жаңа сөздермен таныса отырып, қатесіз оқуға, жазуға және сыни тұрғыдан ой қорытындысын жасауға дағдыланады.
Өзара қарым – қатынастары артады.
Өз ойларын жүйелей алады.
Тапсырмалар:
Топтық жұмыс
Ой шақыру стратегиясы
1. Why do people have to work?
2. What are the most dangerous jobs?
3. What kinds of jobs do you enjoy most?
Жұптық жұмыс
Working with proverbs.
Жеке жұмыс
а) What do you want to be? ( writing an essay)
б) Деңгейлік тапсырма
Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім және оқушы немен айналысады)
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың типі: білімді жүйелеу
Сабақтың әдісі: топтық жұмыс, жұптық жұмыс, жеке жұмыс, АКТ, ұжымдық іс - әрекет,
ой қозғау.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, таратпа материалдар,
Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:( 2 мин )
1. Сынып оқушыларымен амандасу, назарын сабаққа аудару.
2. Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу, топқа бөлу, бағалау парағын беру.
T: Hello, everybody. The subject of our lesson today is “Job description”. We are going to have a lesson - discussion, business game where various jobs will be discussed. You know that people must be tolerant to each other, so let’s start with saying compliments.
(Учащиеся бросают друг другу небольшой мяч и говорят комплименты)
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау
What can you say about the job? Зерттеушілік жұмыс.
III. Сабақтың тақырыбымен, мақсаттарымен таныстыру
Our theme in our lesson is “ Job description”
And I want to begin our lesson with the words of Shakespeare:
“ To Choose and What to Choose – This is the Question”
ІV. Жаңа сабақ
1. Ой шақыру стратегиясы
Топтық жұмыс.
What do you already know about jobs? Working in groups.
Talk about what you know. Get together with a group of students to talk about what you already know about jobs Here are some questions to help you get started:
1. Why do people have to work?
2. What are the most dangerous jobs?
3. What kinds of jobs do you enjoy most?
Әрбір топ өздеріне берілген сұрақтарға сәйкес плакат бетіне өз ойларын «топтастыру» бейнелеу тапсырылады. Топ жұмыстары аяқталысымен топтар өзара бағалау жүргізу үшін критерийлер ұсынады. Мысалы: тақырыптың ашылуы, түсіндіруі, безендірілуі.
Топтың бағалау парағы
Бағалау өлшемдері --------------------- 1 - топ ------ 2 - топ
Тақырыптың ашылуы
Баяндамашының түсіндірілуі
Безендірілуі
Орташа балл
2. Working with new words ( showing presentation)
Actor driver
Doctor model
Sailor musician
Waiter hairdresser
Singer baker
Cook sculptor
Builder scientist
Painter banker
3. What do you want to be? ( writing an essay)(жеке жұмыс)
4. Working with book
Ex. 1. Match the pictures to the sentences.
a ----- e ----- I ------
b ----- f ----- j ------
c ----- g ----- k ------
d ----- h ----- l ------
5. Warm up.
Are you tired? Let’s have a rest! Stand up, please.
With my foot, I tap, tap, tap
With my hands, I clap, clap, clap
Right foot first, left foot then
Round and round and back again.
6. Discussion
• What do you think? It is easy to choose a profession?
• When we speak about profession we use such words as 'trade', occupation'.
Who can explain the differences between them?
• Who can help you to make the right choice of a job.
• And what is the best way to prepare for any job?
• Have you made up your mind what to be in the future?
7. Working with proverbs
Have a look at proverbs again and try to explain how you understand this or
that proverb. Take it in turn.
V. Бекіту
a) Деңгейлік тапсырма
б) Бес жолды өлең
Writing a sinkwein poem about profession.
VI. Бағалау
Giving marks
Оқушының аты - жөні: ______________
І деңгей
Career Words
Read each sentence and write the correct word on the line. Choose from the careers in the box.
1. This person helps uphold the laws. _____________________
2. This person drives trucks that carry things we need. _____________________
3. This person cleans and fixes your teeth. _____________________
4. This person works in a school and helps people learn. _____________________
5. This person helps grow the food we eat. _____________________
6. This person works in a hospital or a doctor’s office. _____________________
teacher
farmer
nurse
dentist
truck driver
police officer
II деңгей (сурет)
ІІІ деңгей
Job interview
Interviewer
Good morning,
(1)_____________.
Why do you want to work
with us at camp Elisabeth?
What experience do you have?
What are the most important (5) ________ you should have working with children?
Are there any questions do you want to ask me?
Yes, (7) ___________.
I'll be (8) __________ with you next week.
You are welcome.
Interviewee
Good morning,
(2)_____________.
I’d like to work with children and get some
(3) ______________.
I (4) ____________ working at a School Club. I’ve helped the youth to organize sport events, parties and trips to various places.
The (6) ___________ for this Job – patience and enthusiasm. Also I have to be careful.
Will I get the answer to my appointment?
Thank you very much.
Expressions for filling in
Certainly, enjoy, getting in touch, important thing qualities, take a seat, thank you, work experience
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Job description (мамандықты сипаттау)
Еліміздің болашақ ұрпақтарына әр түрлі мамандық иелері жайында ағылшын тілінде мәлімет бере отырып, сөздік қорын кеңейту.
Job interview
pupils review previous material ‘’work’’, discuss and interview each other; to teach the 9th formers to choose their favourite jobs, to make conclusion about crucial ages; to develop pupils speaking activities about jobs.
Топтық жұмыс түрлерін енгізе отырып, оқушыларды сыни тұрғыдан ойлауға үйрету
сыни тұрғыдан ойлауға үйрету, ынтымақтастықта жұмыс істеуге дағдыландыру
Өтепберген Ақыпбекұлы Мен таңдайтын мамандық
Қызылорда облысы, Арал ауданы, Жақсықылыш кенті, №19 орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Айсүгірова Ұлбосын
Jobs
ГККП «Многопрофильный колледж» г. Астана Учитель английского языка Ергалиева Райхан Рахметуллаевна
Welcome to London!
Қызылорда облысы, Арал қаласы, №64 орта мектебінің ағылшын тілі мұғалімі: Батимова Гүлжайна
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.