Jobs
"Jobs"
Цели урока:
• Обучающие: обучить учащихся читать с целью получения нужной информации и, осмыслив прочитанное, употреблять новый материал в речи.
• Развивающие: развить навыки самостоятельной работы и работы в парах и группах; развить мышление, память, внимание, логику высказывания; развить умение давать оценку прочитанному. Развить умение употреблять универсальные учебные действия.
• Воспитательные: привить интерес к изучению английского языка как к источнику получения интересной информации и новых знаний. Показать, что совместная работа людей даёт наилучшие результаты.
Задачи урока: Введение и закрепление лексики по теме; тренировка речемыслительных навыков; развитие навыков антиципации.
План урока:
Этапы урока
Организационный момент
Подготовка к введению нового учебного материала. WARMER.
Введение нового учебного материала.
Контроль понимания нового учебного материала.
Тренировка нового учебного материала.
Контроль усвоения нового учебного материала.
Объявление домашнего задания.
Подведение итогов урока и оценка работы учащихся.
Ход урока
Организационный момент: Good morning, children! How are you today? Good morning! Fine, thanks. If you are fine, let’s start our lesson…
Подготовка к введению нового учебного материала. Warmer.
Read and learn about jobs
People's ideas about work and jobs have changed over the years. About 3, 000 years ago, people worked for one reason – to survive. Work was hard. People did what they had to do to meet their needs. About 500 years ago, people in the West began to see work as more than a way to survive. People worked to serve God, their country, and their families. Then, about 200 years ago, a new idea about work arose. This idea was that people should enjoy the work they do.
When people think about jobs today, they still work to survive. They still work to help others. But they look for more. They want a career that they will enjoy. People can choose among thousands of different careers. For example, a person can be a salesperson, reporter, or technician. They can choose almost any career they want.
Вопросы для работы в группах
What do you already know about jobs? Что ты уже знаешь о работах? Работают в группах.
Talk about what you know. Get together with a group of students to talk about what you already know about jobs Here are some questions to help you get started:
1. Why do people have to work?
2. What are the most dangerous jobs?
3. What kinds of jobs do you enjoy most?
Назови работу, которую ты хотел бы иметь, объясни почему.
Write about what you know. Write down a job you would like to have. Then write a sentence telling why you think you would like that job.
The Farmer and the Writer
Before you begin reading:
What do you already know?
Write down one fact you know about the work a farmer or a writer does. Work with a partner, if you like.
Make predictions
Write down one thing you think you will learn about each of them.
Set your purpose for reading
Write down one thing you hope to find out about jobs as you read this story.
Learn important words
Study the meanings of the words below and how they are used in sentences. Knowing these words might help you as you read this article.
• tend – to take care of. Some farmers tend animals such as cows or chickens.
• bore – to tire from the same thing over again or something
• dull – Jobs bore me if I have to work alone.
• create – to make something new. Some writers create funny stones.
Цели урока:
• Обучающие: обучить учащихся читать с целью получения нужной информации и, осмыслив прочитанное, употреблять новый материал в речи.
• Развивающие: развить навыки самостоятельной работы и работы в парах и группах; развить мышление, память, внимание, логику высказывания; развить умение давать оценку прочитанному. Развить умение употреблять универсальные учебные действия.
• Воспитательные: привить интерес к изучению английского языка как к источнику получения интересной информации и новых знаний. Показать, что совместная работа людей даёт наилучшие результаты.
Задачи урока: Введение и закрепление лексики по теме; тренировка речемыслительных навыков; развитие навыков антиципации.
План урока:
Этапы урока
Организационный момент
Подготовка к введению нового учебного материала. WARMER.
Введение нового учебного материала.
Контроль понимания нового учебного материала.
Тренировка нового учебного материала.
Контроль усвоения нового учебного материала.
Объявление домашнего задания.
Подведение итогов урока и оценка работы учащихся.
Ход урока
Организационный момент: Good morning, children! How are you today? Good morning! Fine, thanks. If you are fine, let’s start our lesson…
Подготовка к введению нового учебного материала. Warmer.
Read and learn about jobs
People's ideas about work and jobs have changed over the years. About 3, 000 years ago, people worked for one reason – to survive. Work was hard. People did what they had to do to meet their needs. About 500 years ago, people in the West began to see work as more than a way to survive. People worked to serve God, their country, and their families. Then, about 200 years ago, a new idea about work arose. This idea was that people should enjoy the work they do.
When people think about jobs today, they still work to survive. They still work to help others. But they look for more. They want a career that they will enjoy. People can choose among thousands of different careers. For example, a person can be a salesperson, reporter, or technician. They can choose almost any career they want.
Вопросы для работы в группах
What do you already know about jobs? Что ты уже знаешь о работах? Работают в группах.
Talk about what you know. Get together with a group of students to talk about what you already know about jobs Here are some questions to help you get started:
1. Why do people have to work?
2. What are the most dangerous jobs?
3. What kinds of jobs do you enjoy most?
Назови работу, которую ты хотел бы иметь, объясни почему.
Write about what you know. Write down a job you would like to have. Then write a sentence telling why you think you would like that job.
The Farmer and the Writer
Before you begin reading:
What do you already know?
Write down one fact you know about the work a farmer or a writer does. Work with a partner, if you like.
Make predictions
Write down one thing you think you will learn about each of them.
Set your purpose for reading
Write down one thing you hope to find out about jobs as you read this story.
Learn important words
Study the meanings of the words below and how they are used in sentences. Knowing these words might help you as you read this article.
• tend – to take care of. Some farmers tend animals such as cows or chickens.
• bore – to tire from the same thing over again or something
• dull – Jobs bore me if I have to work alone.
• create – to make something new. Some writers create funny stones.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
The nature of Kazakhstan. Modal verbs
Изучить новый грамматический материал по теме «Модальные глаголы». Практиковать учащихся в их употреблении в устной и письменной речи. Проверить качество усвоения материала. Углубить знания о природе Восточного Казахстана.
Сила тока. Амперметр. Электрическое напряжение. Вольтметр. Электрические цепи
Напряжение – это физическая величина, измеряемая отношением работы, совершаемой электрическим полем при перемещении заряда на данном участке цепи, к величина этого заряда.
И. Бунин «Лес, точно терем расписной». Ф. Тютчев «Чародейкою»
Орыс тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Жоланова З. Ж.
Разряды количественных числительных
ЗКО, Чингирлауский район, Белогорская СОШ. Учитель русского языка и литературы Какиева Гульсара Климовна
Алдар - Косе и Хвастливый бай
Шығыс Қазақстан облысы, Тарбағатай ауданы, Қарасу ауылының В. П. Чкалов атындағы орта мектебінің орыс тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Тулеубаева Нагимаш Сайлаухановна
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.