Қимыл – сын бағыныңқы сабақтас құрмалас сөйлем
Сабақтың тақырыбы: Қимыл – сын бағыныңқы сабақтас құрмалас сөйлем
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Қимыл – сын бағыныңқы сабақтас құрмалас сөйлем сөйлем туралы мағлұмат беру, ерекшелігіне тоқталып меңгерту, жаттығулар арқылы қимыл – сын бағыныңқы сабақтас құрмалас сөйлемді таба білу білімдерін қалыптастыру.
Дамытушылық: Оқулықтағы жаттығулар мен топтық тапсырмалар арқылы өз бетінше ізденуге дағдыландыру. Алдыңғы сабақтармен байланыстыру арқылы есте сақтау қабілеттерін, сөйлеу тілдерін, ой - өрістерін дамыту, тіл байлықтарын арттыру.
Тәрбиелік: Сабақ барысында мәдениетті, дұрыс сөйлеуге баулу, мәтіндер мазмұнын ұғындыру арқылы ізгілікке, патриоттыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: дәстүрлі (жаңа білім беру)
Оқыту әдістері: сұрақ - жауап, талдау - жинақтау, кітаппен жұмыс, СТО элементтері.
Көрнекіліктер: интерактивті тақта, оқулық, т. б.
Пәнаралық байланыс: әдебиет,
Қосымша материалдар: Г. Қосымова, Н. Құрманова Қазақ тілі (8 - сынып, әдістемелік нұсқау), Қ. Есенов Құрмалас сөйлем синтаксисі Алматы; Білім 1995ж
Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі (амандасу, оқушыларды түгендеу, тақырыпты және мақсатын хабарлау)
2. Үй тапсырмасын тексеру (ауызша сұрақтар қою арқылы)
Тапсырмалары тексеріледі.
3. Жаңа сабақ
Құрамындағы жай сөйлемдердің бағыныңқысы басыңқыдағы істің, қимылдың қалай орындалғандығын білдіретін құрмаластың түрін қимыл - сын бағыныңқы сабақтас дейміз.
Тақтадан кесте көрсетіледі, жасалу жолдары түсіндіріледі.
Екі көзі қанталап, денесі ашумен булыға қалшылдайды.
Жылтыр көйлегі жалт - жұлт етіп, сықылықтап күле Майра келді.
Қалжыңы, күлкісі араласа, шай өте көңілді ішілді.
Кең бөлме бос қалғандай болып, ой ұясы қаңырап тұр.
Сынап - мінеудің реті келгеніне риза болғандай, Манецкий қозғалақтап отырды.
Хакім кітапты ұстаған күйі, Әбдірахманның сөздерін қыбыр етпестен тыңдады.
Күні - түні жалықпастан, Мағжанның өлеңдерін оқитын.
ә). Жаттығулармен жұмыс
140 - жаттығу. Үтірлерін қойып жазыңдар.
Қимыл - сын сабақтас құрмаластарды тауып, қалай жасалып тұрғанын анықтаңдар.
141 - жаттығу. Көп нүктенің орнына қажетті баяндауыштарын қойып жазыңдар..
б). Үлгерімі төмен оқушылармен жұмыс
Тапсырмалары жазылған карточкалар беріледі. Тақтаға жазып, сыныппен бірге тексереміз.
Мыс: 1. Қимыл - сын сабақтасты тауып, жасалу жолын көрсет.
2. Сабақтас құрмаластың бағыныңқысының баяндауышын жаз. Ол келген кісілерді..., жылы шырай танытты.
Бағыныңқының баяндауышы қалай жасалған? Ол екеуі ренжісіп қалғандай, бір - біріне үн - түнсіз қарап отыр.
4. Жаңа сабақты бекіту
- Қимыл - сын бағыныңқы сабақтас деген не?
- Қимыл - сын бағыныңқы сабақтастың жасалу жолдарына мысалдар келтіріп айтыңдар.
Тақтадан сөйлемдерді оқып, жасалу жолдарын айтады.
5. Үйге тапсырма
- Ережені оқу, жаттау. 142 - жаттығу. 1, 2 - тапсырмалары
6. Бағалау
Қимыл – сын бағыныңқы сабақтас құрмалас сөйлем. жүктеу
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Қимыл – сын бағыныңқы сабақтас құрмалас сөйлем сөйлем туралы мағлұмат беру, ерекшелігіне тоқталып меңгерту, жаттығулар арқылы қимыл – сын бағыныңқы сабақтас құрмалас сөйлемді таба білу білімдерін қалыптастыру.
Дамытушылық: Оқулықтағы жаттығулар мен топтық тапсырмалар арқылы өз бетінше ізденуге дағдыландыру. Алдыңғы сабақтармен байланыстыру арқылы есте сақтау қабілеттерін, сөйлеу тілдерін, ой - өрістерін дамыту, тіл байлықтарын арттыру.
Тәрбиелік: Сабақ барысында мәдениетті, дұрыс сөйлеуге баулу, мәтіндер мазмұнын ұғындыру арқылы ізгілікке, патриоттыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: дәстүрлі (жаңа білім беру)
Оқыту әдістері: сұрақ - жауап, талдау - жинақтау, кітаппен жұмыс, СТО элементтері.
Көрнекіліктер: интерактивті тақта, оқулық, т. б.
Пәнаралық байланыс: әдебиет,
Қосымша материалдар: Г. Қосымова, Н. Құрманова Қазақ тілі (8 - сынып, әдістемелік нұсқау), Қ. Есенов Құрмалас сөйлем синтаксисі Алматы; Білім 1995ж
Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі (амандасу, оқушыларды түгендеу, тақырыпты және мақсатын хабарлау)
2. Үй тапсырмасын тексеру (ауызша сұрақтар қою арқылы)
Тапсырмалары тексеріледі.
3. Жаңа сабақ
Құрамындағы жай сөйлемдердің бағыныңқысы басыңқыдағы істің, қимылдың қалай орындалғандығын білдіретін құрмаластың түрін қимыл - сын бағыныңқы сабақтас дейміз.
Тақтадан кесте көрсетіледі, жасалу жолдары түсіндіріледі.
Екі көзі қанталап, денесі ашумен булыға қалшылдайды.
Жылтыр көйлегі жалт - жұлт етіп, сықылықтап күле Майра келді.
Қалжыңы, күлкісі араласа, шай өте көңілді ішілді.
Кең бөлме бос қалғандай болып, ой ұясы қаңырап тұр.
Сынап - мінеудің реті келгеніне риза болғандай, Манецкий қозғалақтап отырды.
Хакім кітапты ұстаған күйі, Әбдірахманның сөздерін қыбыр етпестен тыңдады.
Күні - түні жалықпастан, Мағжанның өлеңдерін оқитын.
ә). Жаттығулармен жұмыс
140 - жаттығу. Үтірлерін қойып жазыңдар.
Қимыл - сын сабақтас құрмаластарды тауып, қалай жасалып тұрғанын анықтаңдар.
141 - жаттығу. Көп нүктенің орнына қажетті баяндауыштарын қойып жазыңдар..
б). Үлгерімі төмен оқушылармен жұмыс
Тапсырмалары жазылған карточкалар беріледі. Тақтаға жазып, сыныппен бірге тексереміз.
Мыс: 1. Қимыл - сын сабақтасты тауып, жасалу жолын көрсет.
2. Сабақтас құрмаластың бағыныңқысының баяндауышын жаз. Ол келген кісілерді..., жылы шырай танытты.
Бағыныңқының баяндауышы қалай жасалған? Ол екеуі ренжісіп қалғандай, бір - біріне үн - түнсіз қарап отыр.
4. Жаңа сабақты бекіту
- Қимыл - сын бағыныңқы сабақтас деген не?
- Қимыл - сын бағыныңқы сабақтастың жасалу жолдарына мысалдар келтіріп айтыңдар.
Тақтадан сөйлемдерді оқып, жасалу жолдарын айтады.
5. Үйге тапсырма
- Ережені оқу, жаттау. 142 - жаттығу. 1, 2 - тапсырмалары
6. Бағалау
Қимыл – сын бағыныңқы сабақтас құрмалас сөйлем. жүктеу
Жаңалықтар
Себеп бағыныңқы сабақтас құрмалас сөйлем
Сабақтас сөйлем туралы түсініктерін кеңейту, себеп бағыныңқы сабақтас сөйлемнің жасалу жолдарын жаттығу жұмыстары мен қосымша тапсырмалар арқылы бекіту.
Сабақтас құрмалас сөйлемнің жасалу жолдары
Сабақтас құрмалас сөйлемнің өзіне тән белгілері Салалас құрмалас сөйлем мен сабақтас құрмалас сөйлемді ажырата білу. Сабақтас құрмалас сөйлемнің компоненттерінің орналасу тәртібін білу.
Себеп бағыныңқы сабақтас
Атырау қаласы, Еркінқала орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Жұмағалиева Нүргүл Қайыржанқызы
Аралас құрмалас сөйлем
Қызылорда қаласы. № 267 орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Күнтуарова Ақмарал Амангельдықызы
Сабақтас құрмалас сөйлем, оның жасалу жолдары
Ақтөбе қаласындағы №34 орта мектептің қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі Туребаева Гүлмира Құспанқызы
Сабақтас құрмалас сөйлем. Шартты бағыныңқы сабақтас
Қарағанды облысы, Жезқазған қаласы, №1 орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Тусупова Торғын Бекенқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.