Сабақтас құрмалас сөйлем, оның жасалу жолдары
Сабақтың барысы:
I Алғашқы ұйымдастыру бөлімі
1. Амандасу.
2. Оқушылардың сабаққа қатысымын тексеру
3.«Көктем» тақырыбында интерактивті тақта арқылы пейзаждық суреттер көрсете отырып, А.Құнанбаевтың «Жазғытұрым» өлеңін тыңдату.
М: - Олай болса, тамаша көктем мезгілімен келген қазақ тілі сабағын бастайық.
Бәріңе сабақта сәттілік тілеймін.
Мұғалімнің ассистенті сайланып, «Бағалау парағын» жүргізу ескертіледі.
II Жаңа материалдарды хабарлау
М: - Сонымен, сабағымыздың тақырыбы – сабақтас құрмалас сөйлем, оның жасалу жолдары.
М: - Дәптерге күннің жадын, тақырыпты жазып қоялық.
(Сабақаралық байланыс жасалады.)
а) Мұғалімнің жаңа материалды түсіндіруі
- Құрамындағы жай сөйлемдерінің алғашқысы тиянақсыз болып, соңғысына бағына байланысқан құрмалас сөйлемнің түрі сабақтас құрмалас деп аталады.
Слайд №1
Бағыныңқы сөйлем - құрмалас сөйлемнің бірінші жай сөйлемі тиянақсыз, сондықтан өз алдына бөлек айтуға келмейді.
Басыңқы сөйлем - құрмалас сөйлемнің екінші жай сөйлемі тиянақты, өздігінен дербес айтыла береді.
Слайд №2
- Сабақтас құрмаластың жасалу жолы бағыныңқы сөйлемнің баяндауышына қарай белгіленеді.
Бағыныңқының баяндауышы:
Шартты рай:- са, - се
Көсемше:- а, - е, - й, - ып, - іп, - п, - қалы, - келі, - ғалы, - гелі
Есімше:
- ған (- ген) + - ша (- ше)
- ған (- ген) + - дай (- дей)
- ған (- ген) + - да (- де)
- ған (- ген) + - мен
- ған (- ген) + - дықтан (- діктен)
- ған (- ген) + сайын, соң, кезде, уақытта
- ған (- ген) + - ға + шейін
- ған (- ген) + - нан (- нен) + бері, кейін, бұрын
Етістік негізі:- ысымен, - ісімен
Слайд №3
- Сабақтас құрмалас сөйлемнің құрамындағы жай сөйлемдер саны жағынан екеу ғана емес, одан да көп болуы мүмкін. Құрамында екі я одан да көп бағыныңқы сөйлемі бар сөйлем көп бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлем деп аталады.
Көп бағыныңқылы сабақтас құрмалас:
1. Жарыспалы көп бағыныңқылы сабақтас
2. Сатылы көп бағыныңқылы сабақтас
Ә) Жаттығу жұмыстары
120 - жаттығу. Оқулықпен жұмыс. Мәтін оқылып, құрмалас сөйлемдердің қайсысы салалас, қайсысы сабақтас екені анықталады. Сабақтас сөйлемдер тақтаға жазылып, бағыныңқы сөйлемнің астын ирек, басыңқы сөйлемнің астын түзу сызықпен сыздыртамыз.
Слайд №4
Семантикалық картамен жұмыс (Интерактивті тақта арқылы кесте толтырылады)
121 - жаттығу. Өз бетімен жұмыс. «Сызбаны сөйлет»
Мәтіннен берілген сызбаға сай сабақтас құрмалас сөйлемдерді тауып жазу, сызбасын сызу.
Слайд №5
/............................../.......- ып, /............................/. (Көсемше тұлғалы сабақтас құрмалас сөйлем)
/............................./.......- ған, /............................/. (Есімше тұлғалы сабақтас құрмалас сөйлем)
/....................... /, /...................../, /.................../. (Көп бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлем)
/...................... /, /...................../, /..................../. (Аралас құрмалас сөйлем)
Слайд №6 «Ойлан да,...» Сабақтас құрмалас сөйлем тақырыбына тірек сөздер жазу.
III Бекіту.
Слайд №7
1. Сәйкестендіру тест (тест интерактивті тақта арқылы көрсетіледі)
Слайд №8
2. Венн диаграммасын толтырту
Құрмалас сөйлем, салалас сөйлем, сабақтас сөйлем
IV Үйге тапсырма беру.
1. 122 - жаттығу. Сабақтас құрмалас сөйлемдерді теріп жазып, сызбасын сызу.
2. «Табиғат және біз» тақырыбына ойтолғау жазу.
V Бағалау. Бағалау парағы бойынша қорытындылау.
I Алғашқы ұйымдастыру бөлімі
1. Амандасу.
2. Оқушылардың сабаққа қатысымын тексеру
3.«Көктем» тақырыбында интерактивті тақта арқылы пейзаждық суреттер көрсете отырып, А.Құнанбаевтың «Жазғытұрым» өлеңін тыңдату.
М: - Олай болса, тамаша көктем мезгілімен келген қазақ тілі сабағын бастайық.
Бәріңе сабақта сәттілік тілеймін.
Мұғалімнің ассистенті сайланып, «Бағалау парағын» жүргізу ескертіледі.
II Жаңа материалдарды хабарлау
М: - Сонымен, сабағымыздың тақырыбы – сабақтас құрмалас сөйлем, оның жасалу жолдары.
М: - Дәптерге күннің жадын, тақырыпты жазып қоялық.
(Сабақаралық байланыс жасалады.)
а) Мұғалімнің жаңа материалды түсіндіруі
- Құрамындағы жай сөйлемдерінің алғашқысы тиянақсыз болып, соңғысына бағына байланысқан құрмалас сөйлемнің түрі сабақтас құрмалас деп аталады.
Слайд №1
Бағыныңқы сөйлем - құрмалас сөйлемнің бірінші жай сөйлемі тиянақсыз, сондықтан өз алдына бөлек айтуға келмейді.
Басыңқы сөйлем - құрмалас сөйлемнің екінші жай сөйлемі тиянақты, өздігінен дербес айтыла береді.
Слайд №2
- Сабақтас құрмаластың жасалу жолы бағыныңқы сөйлемнің баяндауышына қарай белгіленеді.
Бағыныңқының баяндауышы:
Шартты рай:- са, - се
Көсемше:- а, - е, - й, - ып, - іп, - п, - қалы, - келі, - ғалы, - гелі
Есімше:
- ған (- ген) + - ша (- ше)
- ған (- ген) + - дай (- дей)
- ған (- ген) + - да (- де)
- ған (- ген) + - мен
- ған (- ген) + - дықтан (- діктен)
- ған (- ген) + сайын, соң, кезде, уақытта
- ған (- ген) + - ға + шейін
- ған (- ген) + - нан (- нен) + бері, кейін, бұрын
Етістік негізі:- ысымен, - ісімен
Слайд №3
- Сабақтас құрмалас сөйлемнің құрамындағы жай сөйлемдер саны жағынан екеу ғана емес, одан да көп болуы мүмкін. Құрамында екі я одан да көп бағыныңқы сөйлемі бар сөйлем көп бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлем деп аталады.
Көп бағыныңқылы сабақтас құрмалас:
1. Жарыспалы көп бағыныңқылы сабақтас
2. Сатылы көп бағыныңқылы сабақтас
Ә) Жаттығу жұмыстары
120 - жаттығу. Оқулықпен жұмыс. Мәтін оқылып, құрмалас сөйлемдердің қайсысы салалас, қайсысы сабақтас екені анықталады. Сабақтас сөйлемдер тақтаға жазылып, бағыныңқы сөйлемнің астын ирек, басыңқы сөйлемнің астын түзу сызықпен сыздыртамыз.
Слайд №4
Семантикалық картамен жұмыс (Интерактивті тақта арқылы кесте толтырылады)
121 - жаттығу. Өз бетімен жұмыс. «Сызбаны сөйлет»
Мәтіннен берілген сызбаға сай сабақтас құрмалас сөйлемдерді тауып жазу, сызбасын сызу.
Слайд №5
/............................../.......- ып, /............................/. (Көсемше тұлғалы сабақтас құрмалас сөйлем)
/............................./.......- ған, /............................/. (Есімше тұлғалы сабақтас құрмалас сөйлем)
/....................... /, /...................../, /.................../. (Көп бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлем)
/...................... /, /...................../, /..................../. (Аралас құрмалас сөйлем)
Слайд №6 «Ойлан да,...» Сабақтас құрмалас сөйлем тақырыбына тірек сөздер жазу.
III Бекіту.
Слайд №7
1. Сәйкестендіру тест (тест интерактивті тақта арқылы көрсетіледі)
Слайд №8
2. Венн диаграммасын толтырту
Құрмалас сөйлем, салалас сөйлем, сабақтас сөйлем
IV Үйге тапсырма беру.
1. 122 - жаттығу. Сабақтас құрмалас сөйлемдерді теріп жазып, сызбасын сызу.
2. «Табиғат және біз» тақырыбына ойтолғау жазу.
V Бағалау. Бағалау парағы бойынша қорытындылау.
Жаңалықтар
Сабақтас құрмалас сөйлем
Сабақтас құрмалас жайлы мәлімет беру. Сабақтас құрмалас сөйлемдегі бағыныңқы мен басыңқысын ажырата білу және жаттығулардан таба алу. Сабақтас құрмаластың жасалу жолдарының ерекшелігін анықтау.
Құрмалас сөйлем
Құрмалас сөйлем. Екі немесе бірнеше жай сөйлемнен құралып, күрделі ойды білдіреді.
Сабақтас құрмалас сөйлемнің жасалу жолдары
Сабақтас құрмалас сөйлемнің өзіне тән белгілері Салалас құрмалас сөйлем мен сабақтас құрмалас сөйлемді ажырата білу. Сабақтас құрмалас сөйлемнің компоненттерінің орналасу тәртібін білу.
Сабақтас құрмалас сөйлем
Сабақтас құрмаластың құрамындағы бірінші сөйлемнің баяндауышы тиянаақсыз тұлғада келетіндіктен, ол өз бетімен жеке сөйлем бола алмай, келесі жай сөйлемге бағына байланысады.
Аралас құрмалас сөйлем
Қызылорда қаласы. № 267 орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Күнтуарова Ақмарал Амангельдықызы
Сабақтас құрмалас сөйлем. Шартты бағыныңқы сабақтас
Қарағанды облысы, Жезқазған қаласы, №1 орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Тусупова Торғын Бекенқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.