Ыбырай Алтынсарин “Киіз үй мен ағаш үй” әңгімесі
Тақырыбы: Ыбырай Алтынсарин “Киіз үй мен ағаш үй” әңгімесі
Сабақтың мақсаты: жаңа тақырыпты түсіндіру
Міндеттері:
1. Ыбырай шығармашылығы туралы оқушылар білімін тереңдету;
2. Ыбырай әңгімелерінің тәрбиелік мәні мен мағынасын түсінуге жетелеу;
3. Жазушының әңгімелерінің негізінде шәкірттер бойында адамгершілік асыл қасиеттер тәрбиелеуге ықпал ету;
Сабақтың түрі: жаңа тақырыпты игеру сабағы.
Сабақта қолданылатын әдіс - тәсілдер: сұрақ - жауап, баяндау, рөлдерге бөліп оқу.
Сабақтың көрнекілігі: портрет, оқулық, хрестоматия, жұмыс дәптері, қосымша материалдар.
Сабақтың барысы:
I Ұйымдастыру кезеңі.
II Үй жұмысын тексеру.
III Сабақтың мақсат - міндеттерін түсіндіру.
IV “Ой шақыру” стратегиясы:
- Ыбырай кім?
- Ыбырай туралы не білеміз?
- Биыл Ы. Алтынсариннің туғанына неше жыл толып отыр?
- Қандай әңгімелерін оқыдыңдар?
Қызығушылығын ояту
- Қазақ ағартушылары кімдер?
Жауап: Шоқан, Ыбырай, Абай,
V Жаңа сабақты игеру кезеңі:
1. Сөздік жұмысы.
Сөздік жұмысы.
Киіз қос - шалаш, навес из кошмы
Бүрісу - съеживаться, скрючиваться
Қыстау - зимовье
Жарты пұл - полцены
Қолайлы - удобный
Құлдық ұру - выражать покорность, полное согласие
Уақ жұмыс - мелкая работа
Бейнетқор - трудолюбивый
2. Әдебиет теориясынан түсінік беру.
Әдебиет теориясынан түсінік.
Әңгіме деген қандай шығарма?
Әңгіме – оқиғаны баяндап айтуға негізделген, қара сөзбен жазылған шағын көркем шығарма. Әңгімеде әдетте бас - аяғы
жинақы, тиянақты бір оқиға айтылады.
Әңгіме кейіпкерлері көп болмайды. Сюжет желісі бір арналы ширақ келіп, тақырыбы мен идеясы айқын болады.
Қазақ әдебиетінде балаларға арнап тұңғыш әңгімелер жазған - Ыбырай Алтынсарин.
3. Ыбырайдың “Киіз үй мен ағаш үй” әңгімесі оқылады.
а/ әңгімені рөлдерге бөліп оқу.
ә/ Топпен жұмыс
Бірінші топ - қазақтың киіз үйін жақтаушылар
Екінші топ - ағаш үйді жақтаушылар
Үшінші топ - сарапшылар
VI Сабақты бекіту.
Деңгейлік тапсырмалар:
І деңгей: Ізденушілер. Ыбырай қай жылы дүниеге келді? Өмірі туралы мәлімет
ІІ деңгей: Шығармаларын ашу.
ІІІ деңгей: Ыбырай шығармаларын тәрбиелік мәнін айту.
VII Үйге тапсырма
Әңгімені мазмұндау, хрестоматияда берілген шығармаларын оқып келу.
Рефлексия
оқушылардың сабақтан алған әсерлері.
Сабақтың мақсаты: жаңа тақырыпты түсіндіру
Міндеттері:
1. Ыбырай шығармашылығы туралы оқушылар білімін тереңдету;
2. Ыбырай әңгімелерінің тәрбиелік мәні мен мағынасын түсінуге жетелеу;
3. Жазушының әңгімелерінің негізінде шәкірттер бойында адамгершілік асыл қасиеттер тәрбиелеуге ықпал ету;
Сабақтың түрі: жаңа тақырыпты игеру сабағы.
Сабақта қолданылатын әдіс - тәсілдер: сұрақ - жауап, баяндау, рөлдерге бөліп оқу.
Сабақтың көрнекілігі: портрет, оқулық, хрестоматия, жұмыс дәптері, қосымша материалдар.
Сабақтың барысы:
I Ұйымдастыру кезеңі.
II Үй жұмысын тексеру.
III Сабақтың мақсат - міндеттерін түсіндіру.
IV “Ой шақыру” стратегиясы:
- Ыбырай кім?
- Ыбырай туралы не білеміз?
- Биыл Ы. Алтынсариннің туғанына неше жыл толып отыр?
- Қандай әңгімелерін оқыдыңдар?
Қызығушылығын ояту
- Қазақ ағартушылары кімдер?
Жауап: Шоқан, Ыбырай, Абай,
V Жаңа сабақты игеру кезеңі:
1. Сөздік жұмысы.
Сөздік жұмысы.
Киіз қос - шалаш, навес из кошмы
Бүрісу - съеживаться, скрючиваться
Қыстау - зимовье
Жарты пұл - полцены
Қолайлы - удобный
Құлдық ұру - выражать покорность, полное согласие
Уақ жұмыс - мелкая работа
Бейнетқор - трудолюбивый
2. Әдебиет теориясынан түсінік беру.
Әдебиет теориясынан түсінік.
Әңгіме деген қандай шығарма?
Әңгіме – оқиғаны баяндап айтуға негізделген, қара сөзбен жазылған шағын көркем шығарма. Әңгімеде әдетте бас - аяғы
жинақы, тиянақты бір оқиға айтылады.
Әңгіме кейіпкерлері көп болмайды. Сюжет желісі бір арналы ширақ келіп, тақырыбы мен идеясы айқын болады.
Қазақ әдебиетінде балаларға арнап тұңғыш әңгімелер жазған - Ыбырай Алтынсарин.
3. Ыбырайдың “Киіз үй мен ағаш үй” әңгімесі оқылады.
а/ әңгімені рөлдерге бөліп оқу.
ә/ Топпен жұмыс
Бірінші топ - қазақтың киіз үйін жақтаушылар
Екінші топ - ағаш үйді жақтаушылар
Үшінші топ - сарапшылар
VI Сабақты бекіту.
Деңгейлік тапсырмалар:
І деңгей: Ізденушілер. Ыбырай қай жылы дүниеге келді? Өмірі туралы мәлімет
ІІ деңгей: Шығармаларын ашу.
ІІІ деңгей: Ыбырай шығармаларын тәрбиелік мәнін айту.
VII Үйге тапсырма
Әңгімені мазмұндау, хрестоматияда берілген шығармаларын оқып келу.
Рефлексия
оқушылардың сабақтан алған әсерлері.
Жаңалықтар
Ыбырай Алтынсарин «Қазақ хрестоматиясы»
Ыбырай Алтынсариннің өмірі мен еңбектеріне тоқтала отырып, әңгіменің идеялық мазмұнына талдау, оқушыларға ойландыратын сауал бере отырып, пікірін тыңдау, қорытынды жасау;
Ыбырай Алтынсарин 1841 - 1889 жж
Үміт еткен көзімнің нұры – балам, Жаныңа жәрдем берсін хақ тағалам. Атаң мұнда анаң мен есен – аман, Сүйіп сәлем жазады бүгін саған. (Балқожа)
Ыбырай Алтынсарин әңгімелері
Ы. Алтынсариннің шығармашылығымен тереңірек таныстыру, әңгіменің тақырыбы мен жазушының идеялық мұратын мәтінге сүйене отырып ашу, Ы. Алтынсариннің ел болу идеясының өміршеңдігіне көз жеткізу;
Ыбырай - шағын әңгіме шебері
Жамбыл облысы, Қаратау қаласы, Қойгелді атындағы орта мектептің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Абдибекова Айгүл Аханқызы
Ыбырай Алтынсарин – қазақ халқының аса көрнекті ағартушысы
Ақтөбе облысы, Алға қаласы, В. И. Пацаев атындағы №2 Алға орта мектебінің тарих пәні мұғалімі Ешбаева Кенжегүл Өтелбайқызы
Ыбырай Алтынсарин
Ақтөбе Мемлекеттік Педагогикалық Институты оқытушысы: Бекниязова Динара Достановна
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.