Физика әлеміне саяхат
Мақсаты: Білім стандартын меңгерудің тиімді жолдары, оқушылардың білімдерін кеңейту, шығармашылыққа баулу, ұйымшылдыққа үйрету.
Өтетін орны: Физика кабинеті.
Көрнекіліктері: компьютер, кадоскоп, плакаттар, құрал жабдықтар.
Жұмыстың барысы:
1) Әділқазылар мүшелерімен таныстыру.
2) Топтарды таныстыру:
1 - топ «Тоқ күші»
Ұраны: Тоқ күшіміз алға ғана шығатын,
Тоқ күшіміз мұғалімді ұғатын.
Тоқ күші өте жүйрік есепке,
Тоқ күшіне оңай логикалық есепте.
2 - топ «Электроскоп»
Ұраны: Біз электроскоп тобымыз,
Жеңіске жетер қолымыз.
Есепке жүйрік, сөзге шешен,
Сайыста болар жолымыз.
3) Сайыстың өту тәртібімен таныстыру. Бағалау парақтарын тарату.
● Топтың газеттерін бағалау
● Төс белгілерін бағалау
● Ұрандарын бағалау
● Сұрақ - жауап:
1 - оқушы: Жылулық қозғалыс деген не? (молекулалардың ретсіз қозғалысы)
2 - оқушы: Диффузия деген не? (бір зат молекуласының басқа бір зат молекуласына енуі )
3 - оқушы: Дененің ішкі энергиясы деген не? (молекулалардың жылулық қозғалысының кинетикалық энергиясымен өзара әрекеттесуінің потенциалдық энергиясының қосындысы)
4 - оқушы: Жылу өткізгіштік деген не? (қыздырылған денеден азырақ қыздырылған денеге жылудың берілу құбылысы)
5 - оқушы: Конвекция деген не? (сұйықтың немесе газдың ағысы арқылы энергияның тасымалдануы)
6 - оқушы: Балқу деп нені айтады? (заттың қатты күйден сұйық күйге айналу процесі)
● Топтар дайындаған сиқырды тамашалау
● Топтар дайындаған жоба
● Топ басшыларының жарысы: физик ғалымдарды атау: Ломоносов, Кулон, Ампер, Ом, Ньютон, Столетов, Герц, Резерфорд, Максвелл, Юнг, Френель, Эйнштейн, Бор т. б
● Сұрақ - жауап:
7 - оқушы: Кристалдану деген не? (заттың сұйық күйден қатты күйге айналу процесі)
8 - оқушы: Булану деген не? (сұйықтың буға айналу құбылысы)
9 - оқушы: Кебу деген не? (сұйықтың бетінде жүретін булану)
10 - оқушы: Қаныққан бу деген не? (өз сұйығымен динамикалық тепе теңдікте болатын бу)
11 - оқушы: Меншікті булану жылуы деген не? (сұйықтың бірлік массасын қайнау температурасында буға айналдыруға қажетті жылу)
12 - оқушы: Электроскоп құралы не үшін қолданады? (электрленуді байқауға арналған құрал)
● Электр тізбегін құрастыру: Өткізгіштерді тізбектей және параллель жалғау
Сұрақ - жауап:
13 - оқушы: Электр тоғы деген не? (еркін электр зарядтарын тасымалдаушылардың реттелген қозғалысы)
14 - оқушы: Тоқтың қандай әсерлері бар? (жылулық, химиялық, магниттік, физиологиялық)
15 - оқушы: Тоқ күші деген не? (өткізгіштің көлденен қимасы арқылы қандай да бір уақыт аралығында тасымалданатын электр мөлшерінің сол уақыт аралығына қатынасы )
16 - оқушы: Кернеу деген не? (тізбектің берілген бөлігінде заряд орын ауыстырғанда, электр өрісінің атқарған жұмысының осы зарядқа қатынасы)
17 - оқушы: Ом заңы деген не? (тізбектің бөлігіндегі тоқ күші кернеуге тура пропорционал, кедергісіне кері пропорционал)
18 - оқушы: Джоуль - Ленц заңы деген не? (өткізгіште бөлінетін жылу мөлшері тоқ күшінің квадратына, өткізгіш кедергісіне, тоқтың жүру уақытын тура ропорционал)
19 - оқушы: Металдардағы электр тоғы деген не? (еркін электрондардың реттелген қозғалысы )
20 - оқушы: Газдардағы электр тоғы деген не? (электрондармен оң және теріс зарядталған иондардың бағытталған қозғалысы)
21 - оқушы: Вакуумдегі электр тоғы деген не? (термоэлектрондық эмиссия нәтижесінде алынған электрондардың бағытталған қозғалысы)
22 - оқушы: Электролиз заңы деген не? (электролиз кезінде электродта бөлінген заттың массасы электролит арқылы өтетін заряд мөлшеріне пропорционал)
● тапсырмалар:
«Тоқ күші» тобына
Майшамды жағып, үсті ашық тұрған шыңы ыдыстың ішіне қояды. Ыдыстың үсті ашық тұрса, майшам жанып тұрады.
Сұрақ: ыдыстың үстін жапқанда, майшам неге өшеді?
(ауаның болмағанынан)
«Электроскоп» тобына
Әр түрлі материалдан жасалған темірлерге пластилинмен кішкене шегелерді жапсырып қояды. Темірлердің ортасын майшаммен қыздырады.
Сұрақ: шегелер неге әртүрлі уақытта түсе бастайды?
(жылу өткізгіштерінің әр түрлі болуына байланысты)
● Сайысты қорытындылау.
● Марапаттау.
Қатысқандарыңызға Рахмет!
Өтетін орны: Физика кабинеті.
Көрнекіліктері: компьютер, кадоскоп, плакаттар, құрал жабдықтар.
Жұмыстың барысы:
1) Әділқазылар мүшелерімен таныстыру.
2) Топтарды таныстыру:
1 - топ «Тоқ күші»
Ұраны: Тоқ күшіміз алға ғана шығатын,
Тоқ күшіміз мұғалімді ұғатын.
Тоқ күші өте жүйрік есепке,
Тоқ күшіне оңай логикалық есепте.
2 - топ «Электроскоп»
Ұраны: Біз электроскоп тобымыз,
Жеңіске жетер қолымыз.
Есепке жүйрік, сөзге шешен,
Сайыста болар жолымыз.
3) Сайыстың өту тәртібімен таныстыру. Бағалау парақтарын тарату.
● Топтың газеттерін бағалау
● Төс белгілерін бағалау
● Ұрандарын бағалау
● Сұрақ - жауап:
1 - оқушы: Жылулық қозғалыс деген не? (молекулалардың ретсіз қозғалысы)
2 - оқушы: Диффузия деген не? (бір зат молекуласының басқа бір зат молекуласына енуі )
3 - оқушы: Дененің ішкі энергиясы деген не? (молекулалардың жылулық қозғалысының кинетикалық энергиясымен өзара әрекеттесуінің потенциалдық энергиясының қосындысы)
4 - оқушы: Жылу өткізгіштік деген не? (қыздырылған денеден азырақ қыздырылған денеге жылудың берілу құбылысы)
5 - оқушы: Конвекция деген не? (сұйықтың немесе газдың ағысы арқылы энергияның тасымалдануы)
6 - оқушы: Балқу деп нені айтады? (заттың қатты күйден сұйық күйге айналу процесі)
● Топтар дайындаған сиқырды тамашалау
● Топтар дайындаған жоба
● Топ басшыларының жарысы: физик ғалымдарды атау: Ломоносов, Кулон, Ампер, Ом, Ньютон, Столетов, Герц, Резерфорд, Максвелл, Юнг, Френель, Эйнштейн, Бор т. б
● Сұрақ - жауап:
7 - оқушы: Кристалдану деген не? (заттың сұйық күйден қатты күйге айналу процесі)
8 - оқушы: Булану деген не? (сұйықтың буға айналу құбылысы)
9 - оқушы: Кебу деген не? (сұйықтың бетінде жүретін булану)
10 - оқушы: Қаныққан бу деген не? (өз сұйығымен динамикалық тепе теңдікте болатын бу)
11 - оқушы: Меншікті булану жылуы деген не? (сұйықтың бірлік массасын қайнау температурасында буға айналдыруға қажетті жылу)
12 - оқушы: Электроскоп құралы не үшін қолданады? (электрленуді байқауға арналған құрал)
● Электр тізбегін құрастыру: Өткізгіштерді тізбектей және параллель жалғау
Сұрақ - жауап:
13 - оқушы: Электр тоғы деген не? (еркін электр зарядтарын тасымалдаушылардың реттелген қозғалысы)
14 - оқушы: Тоқтың қандай әсерлері бар? (жылулық, химиялық, магниттік, физиологиялық)
15 - оқушы: Тоқ күші деген не? (өткізгіштің көлденен қимасы арқылы қандай да бір уақыт аралығында тасымалданатын электр мөлшерінің сол уақыт аралығына қатынасы )
16 - оқушы: Кернеу деген не? (тізбектің берілген бөлігінде заряд орын ауыстырғанда, электр өрісінің атқарған жұмысының осы зарядқа қатынасы)
17 - оқушы: Ом заңы деген не? (тізбектің бөлігіндегі тоқ күші кернеуге тура пропорционал, кедергісіне кері пропорционал)
18 - оқушы: Джоуль - Ленц заңы деген не? (өткізгіште бөлінетін жылу мөлшері тоқ күшінің квадратына, өткізгіш кедергісіне, тоқтың жүру уақытын тура ропорционал)
19 - оқушы: Металдардағы электр тоғы деген не? (еркін электрондардың реттелген қозғалысы )
20 - оқушы: Газдардағы электр тоғы деген не? (электрондармен оң және теріс зарядталған иондардың бағытталған қозғалысы)
21 - оқушы: Вакуумдегі электр тоғы деген не? (термоэлектрондық эмиссия нәтижесінде алынған электрондардың бағытталған қозғалысы)
22 - оқушы: Электролиз заңы деген не? (электролиз кезінде электродта бөлінген заттың массасы электролит арқылы өтетін заряд мөлшеріне пропорционал)
● тапсырмалар:
«Тоқ күші» тобына
Майшамды жағып, үсті ашық тұрған шыңы ыдыстың ішіне қояды. Ыдыстың үсті ашық тұрса, майшам жанып тұрады.
Сұрақ: ыдыстың үстін жапқанда, майшам неге өшеді?
(ауаның болмағанынан)
«Электроскоп» тобына
Әр түрлі материалдан жасалған темірлерге пластилинмен кішкене шегелерді жапсырып қояды. Темірлердің ортасын майшаммен қыздырады.
Сұрақ: шегелер неге әртүрлі уақытта түсе бастайды?
(жылу өткізгіштерінің әр түрлі болуына байланысты)
● Сайысты қорытындылау.
● Марапаттау.
Қатысқандарыңызға Рахмет!
Жаңалықтар
Жылулық қозғалыс. Броундық қозғалыс. Диффузия
Молекула - кинетикалық теорияның негізгі қағидаларын дәлелдейтін мысалдар келтіру және тәжірибені сипаттау.
Жылулық қозғалыс. Броундық қозғалыс. Диффузия
Молекулалық физика сансыз көп бөлшектерден тұратын жүйе түрлерін қарастыратынын түсіндіру, ұғындыру;
Тест физика 7 сынып
1. Физика пәні нені зерттейді? A. Техниканы зерттейді. B. Аспан денелерін зерттейді. C. Табиғат құбылыстарын зерттейді. D. Атомдар мен молекулаларды зерттейді. E. Зат құрылысы мен құрамын зерттейді.
Жылулық қозғалыс. Броундық қозғалыс. Диффузия
Молекулалық физика сансыз көп бөлшектерден тұратын жүйе түрлерін қарасытратынын түсіндіру, ұғындыру;
Физикадан қысқа мерзімді жоспарлар
Ауырлық күші әрекет ететін дененің потенциалдық энергиясы. Деформацияланған серіппенің потенциалдық энергиясы. Деформацияланған серіппенің потенциялдық энергиясы туралы түсінік қалыптастыру. Серпімділік күшінің жұмысы мен серіппенің потениялдық
Заттың күйлері және оларды молекулалық-кинетикалық көзқарас негізінде түсіндіру
Талғар ауданы №31 орта мектептің физика пәні мұғалімі Таттібаева Кулбану Елшібайқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.