Which room do you like?
Атырау облысы, Исатай ауданы,
Аққыстау орта мектебінде ағылшын тілі пәні
Шурегалиева Самал
Grade 5th abvg forms
The theme of the lesson: Which room do you like?
The aim of the lesson To learn to speak about rooms in a house, explain using the rooms; develop the students’ oral speech
Expecting results - enrich word stock with new words
- can speak the role of the rooms
- ask and answer the questions
Visual aids books for grade 5, interactive board, pictures, cards, computer, E – book, stickers
Methods of the lesson: Question - answer, dialogue, individual work, group work, “catch a question”
Procedure of the lesson
Stages of the lesson
Teacher’s action
Introduction
Duty’s report
Divide into groups by choosing cards
Brainstorming
Check up home task (catch a question)
Rhyme
Let’s go to my house.
Let’s go today.
I’ll show you all the rooms
Where we work and play.
Main part
talk to [to: k tu] сөйлесу
wash up the dishes [woƒ ^p diƒes] ыдыс жуу
relax [releks] демалу
learn English [lә: n ingliƒ] ағылшын тілін үйрену
wardrobe [wo: drob] киім жинайтын шкаф
Prepositions
on – үстінде
in – ішінде
under – астында
in front of – алдында
behind – артында
between – ортасында
next to – қасында
over – үстімен, жоғары
near - жанында, қасында
in the middle – ортасында
(work with e – book)
Reading, speaking
1. There is no TV set in this room. There are no bookshelves in it. We can see a wardrobe there. There are two beds in the room. We sleep in this room.
2. The room is large. There is a table in the middle of the room. We can see two armchairs and a sofa in it. We have a TV set in the room.
3. The room is not large. There is a bookcase in the room. In the bookcase you can see Russian, Kazakh and English books. On the right there is a desk. On the desk you can see books, pens and pencils. I do my home task and listen to music in this room.
Writing. (бөлме аты жазылған стикер бір оқушының маңдайына жапсырылады қалған оқушылар жұмбақ түрінде сөздің мағынасын ашу керек. Дал осы сияқты оқушы аты жазылған стикерді де ілемін қалған оқушылар ол қай оқушы екенін келбетіне киіміне байланысты сөздер айтады. Стикер жабысқан оқушы кім екенін табу керек)
Аққыстау орта мектебінде ағылшын тілі пәні
Шурегалиева Самал
Grade 5th abvg forms
The theme of the lesson: Which room do you like?
The aim of the lesson To learn to speak about rooms in a house, explain using the rooms; develop the students’ oral speech
Expecting results - enrich word stock with new words
- can speak the role of the rooms
- ask and answer the questions
Visual aids books for grade 5, interactive board, pictures, cards, computer, E – book, stickers
Methods of the lesson: Question - answer, dialogue, individual work, group work, “catch a question”
Procedure of the lesson
Stages of the lesson
Teacher’s action
Introduction
Duty’s report
Divide into groups by choosing cards
Brainstorming
Check up home task (catch a question)
Rhyme
Let’s go to my house.
Let’s go today.
I’ll show you all the rooms
Where we work and play.
Main part
talk to [to: k tu] сөйлесу
wash up the dishes [woƒ ^p diƒes] ыдыс жуу
relax [releks] демалу
learn English [lә: n ingliƒ] ағылшын тілін үйрену
wardrobe [wo: drob] киім жинайтын шкаф
Prepositions
on – үстінде
in – ішінде
under – астында
in front of – алдында
behind – артында
between – ортасында
next to – қасында
over – үстімен, жоғары
near - жанында, қасында
in the middle – ортасында
(work with e – book)
Reading, speaking
1. There is no TV set in this room. There are no bookshelves in it. We can see a wardrobe there. There are two beds in the room. We sleep in this room.
2. The room is large. There is a table in the middle of the room. We can see two armchairs and a sofa in it. We have a TV set in the room.
3. The room is not large. There is a bookcase in the room. In the bookcase you can see Russian, Kazakh and English books. On the right there is a desk. On the desk you can see books, pens and pencils. I do my home task and listen to music in this room.
Writing. (бөлме аты жазылған стикер бір оқушының маңдайына жапсырылады қалған оқушылар жұмбақ түрінде сөздің мағынасын ашу керек. Дал осы сияқты оқушы аты жазылған стикерді де ілемін қалған оқушылар ол қай оқушы екенін келбетіне киіміне байланысты сөздер айтады. Стикер жабысқан оқушы кім екенін табу керек)
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Which room do you like? (Ағылшын тілінен күнделікті сабақ жоспарлары)
Which room do you like?” to teach pupils to describe their house, to study new words and practice them in speech.
My room
To present the new material, and new topical words. To develop reading, speaking, listening, writing skills.
Homes
Educational aim: Introduction of the grammar material: there is. Vocabulary: attic, bedroom, stairs, bathroom, kitchen, living room, garden. Make up word combinations and sentences with the new words: to educate their oral speech by doing exercises:
My house is my castle
The theme: Home Flat House. (Revision Lesson) The slogan of the lesson: My house is my castle. The aims : 1. Educational : to teach the students correct pronunciation of words, understand the meanings of the word and use these words in meaningful
I could dance
Ақтөбе облысы, Ақтөбе қаласы №34 орта мектептің ағылшын тілі пәні мұғалімі Баймбетова Лаззат Едиловна
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.