Қазақ отбасындағы музыкалық аспаптар
Г. С. Титов атындағы №20 мектеп - гимназияның
қазақ тілі мен әдебиеті пәндерінің мұғалімі
Сахова Ажар Байдосқызы
Қазақ тілі 9 сынып
Сабақтың тақырыбы: Қазақ отбасындағы музыкалық аспаптар (слайдымен)
Сабақтың мақсаты: оқушыларды қазақтың ұлттық аспаптарымен таныстыру, аспаптық музыкаға деген қызығушылығын ояту; әр аспаптың шығу тарихы жайлы түсінік беру, жасалу ерекшелігі, дыбыс бояуын түсіндіріп, ұлттық аспап туралы білімдерін жетілдіру;
Күтілетін нәтиже: Құрмалас сөйлемді меңгеріп, музыкалық аспаптармен танысады.
Бұрын меңгерілген білім: Киіз үйдің ішкі құрылысы
Сабақтың ресурстары: Кесте, тірек - сызба, кеспе қағаздар, интерактивті тақта, стикерлер, постерлер
Сабақтың барысы
Мұғалімнің іс - әрекеті
Психологиялық дайындық жасау, «Шаттық шеңбері» тренинг, тілек айту
Үй тапсырмасын сұрау. 6 - тапсырма. Берілген қатардағы артық сөздерді тап
Сыныптағы оқушыларды киіз үй мен домбыраның суреттері негізінде 2 топқа бөлінеді.
Жаңа сабақты меңгерту. «Ой шақыру».
Айгүл Үлкенбаеваның орындауында Нұрғиса Тілендиевтің «Аққу» күйін тыңдау, видео тамашалау.
Сұрақтар:
• Күйді кімдер тартады?
• Күйді қандай аспапта орындайды?
• Қандай күйшілерді білесіңдер?
• Қандай ұлттық музыкалық аспаптарды білесіңдер?
Бүгінгі сабағымызда «Қазақтың музыкалық аспаптары» жайлы мағлұмат аламыз.
Сіздерге шағын мәтін беріледі. Сол мәтінді түсініп оқып, аударма жұмысын жасап, мазмұндап, мәтінге тақырып қоясыздар. Сөздікпен жұмыс.
1 - тапсырма. Мәтіндегі сөйлемдерді аудармасымен сәйкестендір.
Домбыра.
Ұлттың ұлы мұрасының бірі ғалымдар қазақ жерінде сақталған жеті қазынасының біріне есептепті. Дұрыс шешім деп бас иіп қосыламыз.
Қазақтың музыкалық аспаптар ( домбыра, адырна, жетіген, шертер), ыспалы аспаптар ( қобыз, қылқобыз, нарқобыз, сазген), үрмелі аспаптар (сыбызғы, сазсырнай, шаңқобыз), ұрмалы - сілкімелі аспаптар ( дабыл, даңғыра, дауылпаз, асатаяқ, тоқылдақ, т. б.) деп топтауға болады
Ученые считали что семь сокровищ является великим наследием, которое сохранилось на казахской земле. Мы считаем что это правильное решение. Казахские музыкальные инструменты ( домбра, адырна, жетіген, шертер) можно разделить на группы, смычковые инструменты ( қобыз, қылқобыз, нарқобыз, сазген), духовые инструменты
(сыбызғы, сазсырнай, шаңқобыз), ударные
(дабыл, даңғыра, дауылпаз, асатаяқ, тоқылдақ) и др.
Домбыра – қазақ халқының ұлттық болмысын, жан дүниесінің тылсым сырларын сыртқы дүниеге паш еткен таңғажайып аспап.
Домбыраның пайда болуын археолог ғалымдар тасқа салынған суреттердің ішінде домбыраның бедері кездескеніне қарап, неолит дәуіріне ( б. з. д 4000 мыңжылдық) жатқызады.
Домбыра тым ерте пайда болып, уақыт озған сайын түрленіп, дамып отырған екі шекті, 9 - 16 пернелі болып келетін жұмсақ қоңыр үнімен ерекшеленетін, әр қазақтың үйінің төрінде тұрған аспап.
Домбра - это инструмент, который прославил национальное естество и внутренний мир казахского народа. Ученые археологи относят историю появления домбры по каменным рисункам, которые были в эпохе неолита ( 4000 тысячелетие до н. э.) С ранним появлением домбра со временем усовершенствовалась, и сейчас двухструнная, 9 - 16 перне которая висит на почетном месте в каждом казахском доме, отличается своим мягким звуком
Мәтін бойынша деңгейлік тапсырмаларды орындаймыз.
ІІІ деңгей.
1. Домбыраның құрылысына қатысты сөздермен танысып, 2 сөзді септе.
2. Септелген сөздерді қатыстырып сөйлем құра
ІІ деңгей.
Тірек сызбаға сүйеніп диалог құрау
қазақ тілі мен әдебиеті пәндерінің мұғалімі
Сахова Ажар Байдосқызы
Қазақ тілі 9 сынып
Сабақтың тақырыбы: Қазақ отбасындағы музыкалық аспаптар (слайдымен)
Сабақтың мақсаты: оқушыларды қазақтың ұлттық аспаптарымен таныстыру, аспаптық музыкаға деген қызығушылығын ояту; әр аспаптың шығу тарихы жайлы түсінік беру, жасалу ерекшелігі, дыбыс бояуын түсіндіріп, ұлттық аспап туралы білімдерін жетілдіру;
Күтілетін нәтиже: Құрмалас сөйлемді меңгеріп, музыкалық аспаптармен танысады.
Бұрын меңгерілген білім: Киіз үйдің ішкі құрылысы
Сабақтың ресурстары: Кесте, тірек - сызба, кеспе қағаздар, интерактивті тақта, стикерлер, постерлер
Сабақтың барысы
Мұғалімнің іс - әрекеті
Психологиялық дайындық жасау, «Шаттық шеңбері» тренинг, тілек айту
Үй тапсырмасын сұрау. 6 - тапсырма. Берілген қатардағы артық сөздерді тап
Сыныптағы оқушыларды киіз үй мен домбыраның суреттері негізінде 2 топқа бөлінеді.
Жаңа сабақты меңгерту. «Ой шақыру».
Айгүл Үлкенбаеваның орындауында Нұрғиса Тілендиевтің «Аққу» күйін тыңдау, видео тамашалау.
Сұрақтар:
• Күйді кімдер тартады?
• Күйді қандай аспапта орындайды?
• Қандай күйшілерді білесіңдер?
• Қандай ұлттық музыкалық аспаптарды білесіңдер?
Бүгінгі сабағымызда «Қазақтың музыкалық аспаптары» жайлы мағлұмат аламыз.
Сіздерге шағын мәтін беріледі. Сол мәтінді түсініп оқып, аударма жұмысын жасап, мазмұндап, мәтінге тақырып қоясыздар. Сөздікпен жұмыс.
1 - тапсырма. Мәтіндегі сөйлемдерді аудармасымен сәйкестендір.
Домбыра.
Ұлттың ұлы мұрасының бірі ғалымдар қазақ жерінде сақталған жеті қазынасының біріне есептепті. Дұрыс шешім деп бас иіп қосыламыз.
Қазақтың музыкалық аспаптар ( домбыра, адырна, жетіген, шертер), ыспалы аспаптар ( қобыз, қылқобыз, нарқобыз, сазген), үрмелі аспаптар (сыбызғы, сазсырнай, шаңқобыз), ұрмалы - сілкімелі аспаптар ( дабыл, даңғыра, дауылпаз, асатаяқ, тоқылдақ, т. б.) деп топтауға болады
Ученые считали что семь сокровищ является великим наследием, которое сохранилось на казахской земле. Мы считаем что это правильное решение. Казахские музыкальные инструменты ( домбра, адырна, жетіген, шертер) можно разделить на группы, смычковые инструменты ( қобыз, қылқобыз, нарқобыз, сазген), духовые инструменты
(сыбызғы, сазсырнай, шаңқобыз), ударные
(дабыл, даңғыра, дауылпаз, асатаяқ, тоқылдақ) и др.
Домбыра – қазақ халқының ұлттық болмысын, жан дүниесінің тылсым сырларын сыртқы дүниеге паш еткен таңғажайып аспап.
Домбыраның пайда болуын археолог ғалымдар тасқа салынған суреттердің ішінде домбыраның бедері кездескеніне қарап, неолит дәуіріне ( б. з. д 4000 мыңжылдық) жатқызады.
Домбыра тым ерте пайда болып, уақыт озған сайын түрленіп, дамып отырған екі шекті, 9 - 16 пернелі болып келетін жұмсақ қоңыр үнімен ерекшеленетін, әр қазақтың үйінің төрінде тұрған аспап.
Домбра - это инструмент, который прославил национальное естество и внутренний мир казахского народа. Ученые археологи относят историю появления домбры по каменным рисункам, которые были в эпохе неолита ( 4000 тысячелетие до н. э.) С ранним появлением домбра со временем усовершенствовалась, и сейчас двухструнная, 9 - 16 перне которая висит на почетном месте в каждом казахском доме, отличается своим мягким звуком
Мәтін бойынша деңгейлік тапсырмаларды орындаймыз.
ІІІ деңгей.
1. Домбыраның құрылысына қатысты сөздермен танысып, 2 сөзді септе.
2. Септелген сөздерді қатыстырып сөйлем құра
ІІ деңгей.
Тірек сызбаға сүйеніп диалог құрау
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Қазақ отбасындағы музыкалық аспаптар
Батыс Қазахстан облысы, Тасқала ауданы. Орыс сыныптарындағы қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Утешева Роза Айсиевна
Музыкалық аспаптар
Қостанай облысы, Рудный қаласы, «№1 Қашар орта мектебі» КММ қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі Ғаниева Мәдина Жаппарқызы
Қазақтың ұлттық музыкалық аспаптары
Зырян қаласының № 9 қазақ орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі: Серғазина Ақерке Алтайқызы
Қазақтың ұлттық музыкалық аспаптары
Ақтөбе облысы, Алға ауданы, Үшқұдық мектеп – бақшасының музыка пәні мұғалімі Тулепова Гулайна Жаркынбековна
Қазақтың ұлттық музыкалық аспаптары
Қызылорда облысы,Қазалы ауданы Басықара ауылы, № 182 мектеп Музыка пәні мұғалімі Ағыбаева Индира Әбдіәлімқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.