I d like a hamburger. 5 form
The theme: I’d like a hamburger.
The aims of the lesson:
a) to enlarge pupil’s vocabulary, to speak about foods and drinks;
b) to develop pupils’ skills of reading, writing, listening and speaking speech, to understand oral speech, to enrich listening;
c) to develop the interest to English language, to teach pupils to respect each other and the culture of another nations, bring up them to love English languages.
The form of the lesson: new lesson.
Visual aids: flipcharts of the activeboard with pictures, pictures of the foods and drinks, a map.
Teaching method: Explanation answer - question, listening, work in pairs and work in groups.
The procedure of the lesson:
І. Organization moment
a) Greetings
Teacher: “Good morning, children!”
Children: “Good morning, teacher! ”
Sing a song “Hello”
b) Talking with the pupil on duty
- Who is on duty today?
- Who is absent today?
- What day is it today?
ІІ. Checking up the home task.
Let’s check your hometask.
Exercise 14 p. 142
III. Warm - up. Phonetic drill.
Come, my children, come to play
For the sun shines bright today;
Bring the ball, bring the ball,
Come with happy faces all.
Get your hats and come away,
For it is a fine, spring day.
IV. New lesson:
- Let’s begin our lesson.
The new theme of the lesson is “I’d like a hamburger”
Lexica. Vocabulary work Exercise 2. Listen and read the text.. “The USA”
Exercise 3. True(T) or false (F)?
a) Cheese comes from Europe. - F
b) Lamb comes from Colorado and Montana – T
c) Coffee comes from Kazakhstan. - F
d) In the USA oranges come from Arizona. – F
e) Bananas come from South America. - T
Exercise 5. Where do apples, oranges, cheese, fish, meat come from in Kazakhstan
Grammar: Countable and uncountable nouns
Зат есім ағылшын тілінде саналатын (countable) және саналмайтын (uncountable) болып екі топқа бөлінеді.
Кейбір зат есімдерді санауға болмайды.
Мысалы: rain (жаңбыр)
water (су)
bread (нан)
milk (сүт)
tea (шай)
sugar (құмшекер) және т. б.
Саналатын зат есімдерге мыналар жатады:
a chair (орындық)
a car (машина)
a sofa (диван)
an apple (алма)
Exercise work:
Exercise 10. Countable (C) and uncountable (U). Listen and repeat.
Example: (C) (U)
plate snow
Exercise 11. Read and write the words below. Countable and uncountable.
Exercise 13. Write. Example: Carol drinks coffee, juice, and coke, she doesn` t drink tea, mineral water and milk.
Physical exercise. Polyglot
Күрең қызыл түсі бар,
Тағамдардың асылы,
Қуат берер күші бар. (Нан – хлеб – bread)
Жер астында темір қазық. (Сәбіз – морковь – carrot)
Жаздай інге тығылып,
Жатқан қызыл түлкіні
Құйрығынан суырып,
Әкелді әжем бір күні. (Сәбіз – морковь – carrot)
Пішіні бар домалақ,
Көміп қойдым сығалап,
Жақсы болса тұрмысы,
Шығады екен қоғалап.
Бес ай тамам біткенде,
Қаптап алдым құмалақ. (Картоп – картоп – potato)
Аласа ғана бойы бар,
Қабат - қабат тоны бар. (Орамжапырақ – капуста – cabbage)
Аласа талда алуан алма,
Алқызыл болмай аузыңа салма. (Қызанақ – помидор – tomato)
Алыстан қарасам аппақ,
Татып қарасам тәтті - ақ. (Қант - сахар - sugar)
Бір құтыда екі түрлі су жатады,
Қайнатсаң мұз боп қатады. (Жұмыртқа – яйцо – egg)
Ақ отаудың есігі де жоқ,
Тесігі де жоқ. (Жұмыртқа – яйцо - egg)
Аспан түстес сұйық,
Әркiм iшер құйып. (Су – вода – water)
Бiр жансыздың қаны бар,
Тiл үйiрген дәмi бар.
Шөлдесең iш, қанып ал. (Шай – чай – tea)
Сылдыр сұйық, анады,
Ақ болса да қар емес,
Шешуін кім табады? (Сүт – молоко – milk)
IV. Conclusion.
V. Giving homework.
- Open your diaries and write down your home work.
Exercise 14, p. 145.
VI. Giving marks.
VIІ. The lesson is over. Good - bye!
The aims of the lesson:
a) to enlarge pupil’s vocabulary, to speak about foods and drinks;
b) to develop pupils’ skills of reading, writing, listening and speaking speech, to understand oral speech, to enrich listening;
c) to develop the interest to English language, to teach pupils to respect each other and the culture of another nations, bring up them to love English languages.
The form of the lesson: new lesson.
Visual aids: flipcharts of the activeboard with pictures, pictures of the foods and drinks, a map.
Teaching method: Explanation answer - question, listening, work in pairs and work in groups.
The procedure of the lesson:
І. Organization moment
a) Greetings
Teacher: “Good morning, children!”
Children: “Good morning, teacher! ”
Sing a song “Hello”
b) Talking with the pupil on duty
- Who is on duty today?
- Who is absent today?
- What day is it today?
ІІ. Checking up the home task.
Let’s check your hometask.
Exercise 14 p. 142
III. Warm - up. Phonetic drill.
Come, my children, come to play
For the sun shines bright today;
Bring the ball, bring the ball,
Come with happy faces all.
Get your hats and come away,
For it is a fine, spring day.
IV. New lesson:
- Let’s begin our lesson.
The new theme of the lesson is “I’d like a hamburger”
Lexica. Vocabulary work Exercise 2. Listen and read the text.. “The USA”
Exercise 3. True(T) or false (F)?
a) Cheese comes from Europe. - F
b) Lamb comes from Colorado and Montana – T
c) Coffee comes from Kazakhstan. - F
d) In the USA oranges come from Arizona. – F
e) Bananas come from South America. - T
Exercise 5. Where do apples, oranges, cheese, fish, meat come from in Kazakhstan
Grammar: Countable and uncountable nouns
Зат есім ағылшын тілінде саналатын (countable) және саналмайтын (uncountable) болып екі топқа бөлінеді.
Кейбір зат есімдерді санауға болмайды.
Мысалы: rain (жаңбыр)
water (су)
bread (нан)
milk (сүт)
tea (шай)
sugar (құмшекер) және т. б.
Саналатын зат есімдерге мыналар жатады:
a chair (орындық)
a car (машина)
a sofa (диван)
an apple (алма)
Exercise work:
Exercise 10. Countable (C) and uncountable (U). Listen and repeat.
Example: (C) (U)
plate snow
Exercise 11. Read and write the words below. Countable and uncountable.
Exercise 13. Write. Example: Carol drinks coffee, juice, and coke, she doesn` t drink tea, mineral water and milk.
Physical exercise. Polyglot
Күрең қызыл түсі бар,
Тағамдардың асылы,
Қуат берер күші бар. (Нан – хлеб – bread)
Жер астында темір қазық. (Сәбіз – морковь – carrot)
Жаздай інге тығылып,
Жатқан қызыл түлкіні
Құйрығынан суырып,
Әкелді әжем бір күні. (Сәбіз – морковь – carrot)
Пішіні бар домалақ,
Көміп қойдым сығалап,
Жақсы болса тұрмысы,
Шығады екен қоғалап.
Бес ай тамам біткенде,
Қаптап алдым құмалақ. (Картоп – картоп – potato)
Аласа ғана бойы бар,
Қабат - қабат тоны бар. (Орамжапырақ – капуста – cabbage)
Аласа талда алуан алма,
Алқызыл болмай аузыңа салма. (Қызанақ – помидор – tomato)
Алыстан қарасам аппақ,
Татып қарасам тәтті - ақ. (Қант - сахар - sugar)
Бір құтыда екі түрлі су жатады,
Қайнатсаң мұз боп қатады. (Жұмыртқа – яйцо – egg)
Ақ отаудың есігі де жоқ,
Тесігі де жоқ. (Жұмыртқа – яйцо - egg)
Аспан түстес сұйық,
Әркiм iшер құйып. (Су – вода – water)
Бiр жансыздың қаны бар,
Тiл үйiрген дәмi бар.
Шөлдесең iш, қанып ал. (Шай – чай – tea)
Сылдыр сұйық, анады,
Ақ болса да қар емес,
Шешуін кім табады? (Сүт – молоко – milk)
IV. Conclusion.
V. Giving homework.
- Open your diaries and write down your home work.
Exercise 14, p. 145.
VI. Giving marks.
VIІ. The lesson is over. Good - bye!
Жаңалықтар
Hello. Hello, Nico!
Presentation of the lesson “Hello. Hello, Nico!”, to train new words, to teach the children how listen to the CD, to teach the names of Anna, Bella, Eddie, Lee, Mrs. Pop.
The Adverb
to introduce the pupils with new grammar and with new words and to teach them how to use them in their own sentences. To teach them how to work with visual aids.
Coulours spelling
Маңғыстау облысы, Маңғыстау ауданы, Ағылшын тілі мұғалімі Куатова Гүлжайна
Planning my time
The plan of the lesson Theme: Planning my time Form: 6 The aims of the lesson: Educational: to consolidate lexical stock, to encourage students in different tasks and to express their opinions, to enrich students’ vocabulary.
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.