8-ге көбейту және бөлу кестесі
Сабақтың тақырыбы: 8-ге көбейту және бөлу кестесі
Сабақтың мақсаты: Оқушыларды 8-ге көбейту және бөлу кестесімен таныстыру
Білімділік: 8-ге көбейту және бөлу кестесін меңгерту
Дамытушылық: Тапсырмалар орындау арқылы оқушылардың өз бетінше және топпен жұмыс істеу дағдыларын арттырып, математикалық ой – өрісін кеңейту
Тәрбиелік: Ұйымшылдыққа, тиянақтылыққа, ұқыптылыққа, жол ережесін сақтауға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Саяхат сабақ. Жаңа білімді меңгерту
Сабақтың әдістері: топтастыру, іздендіру, түсіндіру, салыстыру, сәйкестендіру, сұрақ-жауап, бекіту.
Сабақтың көрнекілігі: Бекеттер, поезд, сызба, көбейту мен бөлу кестелері, билеттер
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
М: балалар, қазір қандай сабақ?
О:
М: Математика сабағында «математика еліне» саяхатқа шықсақ қалай қарайсыңдар?
О: Шығайық
М: Жолда бізге көптеген тапсырмалар мен есептер кездеседі. Ал сендер оларды орындауға дайынсыңдар ма?
О: Дайынбыз.
М: Жақсы, ендеше саяхатқа немен шығамыз деп ойлайсыңдар?
О: Поезбен
М: Тәуелсіздігімізге 20 жыл толуына орай еліміздің қалаларын аралаған «Тәуелсіздік поезды» бүгінгі біздің саяхатқа баратын көлігіміз. Көлік сапарға дайын.
- Бірақ поезге міну үшін біздерге не қажет?
О: Билет қажет
М: Олай болса, билет алып билеттерде берілген өрнектердің мәнін табу арқылы өз вагондарымызға орналасайық (Өрнектердің мәні бойынша вагондарға бөлініп отырады)
1-вагон ------------ 2-вагон ----------- 3-вагон ---------- 4-вагон
12: 12= 1 ---------- 2*1=2 ------------ 9: 3 =3 ------------- 4*1=4
6: 6 =1 ------------ 10: 5=2 ------------ 12: 4=3 ------------ 16: 4=4
15: 15=1 --------- 8: 4=2 ------------- 15: 5=3 ------------- 20: 5=4
40: 40=1 --------- 14: 7=2 ----------- 18: 6 =3 ------------- 24: 6=4
5: 5 =1 ----------- 12: 6=2 ------------ 6: 3 =2 -------------- 8: 2=2
4: 4 =1 ------------ 4: 2=2 ------------ 3*1=3 --------------- 28: 7=4
М: Жолаушы азаматтар №34 орта мектептің бекетінен «Тәуелсіздік поезды» қозғалғалы тұр сақ болыңыздар! №34 орта мектеп бекетінде берілген өлең жолдарын оқып көңіл-күйлеріңізді көтеріңіздер.
Поезд жүріп келесі бекетке келу.
Жаңа сабақ
М: Балалар біз 8-ге көбейту бекетінде, 8-ге көбейту кестесімен танысамыз.
Дәптерімізді ашып 8 цифрын көркем етіп жазайық. Біз бұрынғы өтілген сбақтардан
8*1=8 ---------- 8*4 =32 --------- 8*7=56 екенін білеміз
8*2 =16 -------- 8*5=40 -------- ал бүгін сендермен
8*3=24 --------- 8*6=48 ---------- 8*8 =? болатынын меңгереміз.
8*8 дегеніміз 8-ді өзіне-өзін 8 рет қосу дегеніміз. Олай болса 8+8+8+8+8+8+8+8
Теңдіктің екі жағы тең оң жағында көбейтінді, сол жағында қосынды. Өткен сабақта 8 ді өзіне-өзін 7 рет қосқанда 56 шықты. Енді оған тағы 8 бірлікті қоссақ қанша болады? 56+8 =64 8 өзіне-өзін 8 рет қосқанда 64 болады. Қосылғыштарды көбейтіндімен алмастырамыз. Демек 8*8 =64
8*9= 8+8+8+8+8+8+8+8+8 ол дегеніміз 64+8=72 демек 8*9=72
Көбейткіштердің орын алмастырып 9*8 деп жазуға да болады. Өйткені бұл көбейтудің ауыстырымдылық қасиеті. Сонымен 8*8 8*9 9*8 8-ге көбейту бекетінде 8-ге көбейту кестесімен таныстық, енді келесі бекетке жылжып көрелік. Поезд қозғалып келесі бекетке келеді.
М: балалар, біздер 8-ге бөлу бекетіне келдік. Бұл бекетте 8-ге бөлу кестесімен танысамыз. Бөлу көбейтумен тікелей байланысты. Өйткені бөлу көбейтуге кері амал.
64: 8 =8 себебі 8*8=64
72: 8=9 себебі 9*8=72
Сонымен 64: 8=8 72: 8=9
8-ге бөлу бекетінде біз 8-ге бөлу кестесімен таныстық. Поезд жүргелі тұр сақ болайық! Жолаушы азаматтар «Тәуелсіздік поезды» 4 белгісіз санды табу бекетіне келіп тоқтады.
Белгісіз сандар табылды. Белгісіз санды табу бекеті алғыс айтуда. «Тәуелсіздік поезды» математика әлеміне саяхатты жалғастыруда.
Поезд қозғалады келесі бекетке келеді. Поезд шығармашылық бекетке келіп тоқтады.
1 – вагонға --------- 2-вагонға -------- 3-вагонға -------- 4-вагонға
24 =?*? -------------- 12=? *? --------- 18=? *? ----------- 48=?*-------?
вагондарға берілген сандарды бір таңбалы екі санның көбейтіндісі түрінде жазу беріледі.(Оқушылар топпен жұмыс жасау арқылы бірнеше нұсқасын орындайды). Бір оқушы тақтаға жазып түсіндіреді.
Поезд 1-ші жолдан қозғалғалы тұр сақ болыңыздар! Тәуелсіздік поезды теңсңздңк құру бекетіне келді. Бұл бекетте өрнектерден тура теңсіздіктер құрастыруымыз керек. (4 вагоннан 4-бала шығып 4 тура теңсіздік құрастырады)
1) 40: 8 6: 2
2) 29+9: 3 > 30: 5
4) 40: 8 < 70-8*8
Поезд қозғалып келесі бекетке тоқтайды. Поездымыз салыстыру бекетіне келіп тоқтады. Бұл бекетте өрнектерді салыстырамыз.
7×8*60
40: 5* 4×3
32: 8* 16: 4
Өрнектерді әр топтан 1 оқушы шығып салыстырады.
Поезд тағы да жолға шықты. Поездымыз тік төртбұрыш сызу бекетіне келді. Бұл бекетте тік төртбұрыш сызып оның ауданын табамыз. Бұл тапсырманы әр оқушы өз бетінше орындайды. (бірін-бірі тексереді)
Тік төртбұрыш
А=8 см
В=2см
S=см2
Ш: S=8 см*2см=16 см2
Ж: 16 см2
Поезд қалдықпен бөлу бекетіне келіп тоқтады. Бұл бекетте қалдықпен бөлуді орындап оны тексереміз.
9: 8=1 ( қалд 1) тексеруі 1*8+1=9
17: 8=2 (қалд1) тексеруі 2*8+1=17
11: 8=1(қалд 3) тексеруі 1*8+3=11
10: 8=1 (қалд 2) тексеруі 1*8+2=10
Поезд есеп шығару бекетіне келіп тоқтады. Есепті оқыту, талдау, шартын құру, шығару.
Қойбүлдірген – 8
? жидек
Шие -? 3 есе артық
Ш: 8*3 =24
24+8=32
Ж: 24 шие, барлығы 32 жидек бар.
Поезд сәйкестендіру бекетіне келіп тоқтады. Бұл бекетте көбейтіндімен көбейтіндінің мәнін сызба бойынша сызып сәйкестендіреміз.
6*8 = 16
8*5 = 32
8*4 = 9
32: 8 = 40
8*8 = 3
24: 8= 48
72: 8 = 64
2*8 = 4
Поез № 34 орта мектеп бекетіне оралды. Тәуелсіздік поездымен математика елінің бекеттерін аралап тапсырмаларын орындап есептерін шығардық. Енді әр бекеттен алған әсерлерімізді жинақтайық.
1-бекеттен Ірге тасы берік қаланған елді көрдік. Олардан ірге тас әкелдік.
2-бекеттен Төрт құбыласы тең елді көріп, олардан төрт қабырғасын алдық
3-бекеттен Басқа елдермен терезесі тең елді көріп, олардан терезелерін әкелдік.
4-бекеттен Есігі ашық қонақжай елді көріп, олардан есік алдық
5-бекеттен Төбеміз көкке жетіп тең болдық, олардан үйдің төбесін алдық
6-бекеттен Түтіні түзу берекелі елді көрдік. Олардан түтінімізді шығардық
7-бекеттен Жайқалған жасыл елді көріп, ағаш ектік.
8-бекетте Білімді балаларды көрдік.
9-бекетте Аспан ашық бейбітшілік елді көрдік
10-бекетте Жарқыраған күнді көрдік.
Сонымен әр бекеттен жинаған әсерімізді жинақтай отырып өзімізге үй құрастырдық.
№34 орта мектеп бекетінде берілген өлең жолдарын оқып оқушыларды бағалайық.
Ойланайық бір мезет
Бақылайық, байқайық
Есептерді шығарып
Жауап берген балаға
Күн шуағын сыйлайық! - деп оқушыларды күн шуақтары арқылы бағалау.
Күлімдеген күн-5
Ашуланған күн-4
Жылаған күн-3 деген баға екенін айтып, үйге тапсырма берейік
Үйге тапсырма беру
М: үйге №4, №10 беріліп, сабақ аяқталды.
Сабақтың мақсаты: Оқушыларды 8-ге көбейту және бөлу кестесімен таныстыру
Білімділік: 8-ге көбейту және бөлу кестесін меңгерту
Дамытушылық: Тапсырмалар орындау арқылы оқушылардың өз бетінше және топпен жұмыс істеу дағдыларын арттырып, математикалық ой – өрісін кеңейту
Тәрбиелік: Ұйымшылдыққа, тиянақтылыққа, ұқыптылыққа, жол ережесін сақтауға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Саяхат сабақ. Жаңа білімді меңгерту
Сабақтың әдістері: топтастыру, іздендіру, түсіндіру, салыстыру, сәйкестендіру, сұрақ-жауап, бекіту.
Сабақтың көрнекілігі: Бекеттер, поезд, сызба, көбейту мен бөлу кестелері, билеттер
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
М: балалар, қазір қандай сабақ?
О:
М: Математика сабағында «математика еліне» саяхатқа шықсақ қалай қарайсыңдар?
О: Шығайық
М: Жолда бізге көптеген тапсырмалар мен есептер кездеседі. Ал сендер оларды орындауға дайынсыңдар ма?
О: Дайынбыз.
М: Жақсы, ендеше саяхатқа немен шығамыз деп ойлайсыңдар?
О: Поезбен
М: Тәуелсіздігімізге 20 жыл толуына орай еліміздің қалаларын аралаған «Тәуелсіздік поезды» бүгінгі біздің саяхатқа баратын көлігіміз. Көлік сапарға дайын.
- Бірақ поезге міну үшін біздерге не қажет?
О: Билет қажет
М: Олай болса, билет алып билеттерде берілген өрнектердің мәнін табу арқылы өз вагондарымызға орналасайық (Өрнектердің мәні бойынша вагондарға бөлініп отырады)
1-вагон ------------ 2-вагон ----------- 3-вагон ---------- 4-вагон
12: 12= 1 ---------- 2*1=2 ------------ 9: 3 =3 ------------- 4*1=4
6: 6 =1 ------------ 10: 5=2 ------------ 12: 4=3 ------------ 16: 4=4
15: 15=1 --------- 8: 4=2 ------------- 15: 5=3 ------------- 20: 5=4
40: 40=1 --------- 14: 7=2 ----------- 18: 6 =3 ------------- 24: 6=4
5: 5 =1 ----------- 12: 6=2 ------------ 6: 3 =2 -------------- 8: 2=2
4: 4 =1 ------------ 4: 2=2 ------------ 3*1=3 --------------- 28: 7=4
М: Жолаушы азаматтар №34 орта мектептің бекетінен «Тәуелсіздік поезды» қозғалғалы тұр сақ болыңыздар! №34 орта мектеп бекетінде берілген өлең жолдарын оқып көңіл-күйлеріңізді көтеріңіздер.
Поезд жүріп келесі бекетке келу.
Жаңа сабақ
М: Балалар біз 8-ге көбейту бекетінде, 8-ге көбейту кестесімен танысамыз.
Дәптерімізді ашып 8 цифрын көркем етіп жазайық. Біз бұрынғы өтілген сбақтардан
8*1=8 ---------- 8*4 =32 --------- 8*7=56 екенін білеміз
8*2 =16 -------- 8*5=40 -------- ал бүгін сендермен
8*3=24 --------- 8*6=48 ---------- 8*8 =? болатынын меңгереміз.
8*8 дегеніміз 8-ді өзіне-өзін 8 рет қосу дегеніміз. Олай болса 8+8+8+8+8+8+8+8
Теңдіктің екі жағы тең оң жағында көбейтінді, сол жағында қосынды. Өткен сабақта 8 ді өзіне-өзін 7 рет қосқанда 56 шықты. Енді оған тағы 8 бірлікті қоссақ қанша болады? 56+8 =64 8 өзіне-өзін 8 рет қосқанда 64 болады. Қосылғыштарды көбейтіндімен алмастырамыз. Демек 8*8 =64
8*9= 8+8+8+8+8+8+8+8+8 ол дегеніміз 64+8=72 демек 8*9=72
Көбейткіштердің орын алмастырып 9*8 деп жазуға да болады. Өйткені бұл көбейтудің ауыстырымдылық қасиеті. Сонымен 8*8 8*9 9*8 8-ге көбейту бекетінде 8-ге көбейту кестесімен таныстық, енді келесі бекетке жылжып көрелік. Поезд қозғалып келесі бекетке келеді.
М: балалар, біздер 8-ге бөлу бекетіне келдік. Бұл бекетте 8-ге бөлу кестесімен танысамыз. Бөлу көбейтумен тікелей байланысты. Өйткені бөлу көбейтуге кері амал.
64: 8 =8 себебі 8*8=64
72: 8=9 себебі 9*8=72
Сонымен 64: 8=8 72: 8=9
8-ге бөлу бекетінде біз 8-ге бөлу кестесімен таныстық. Поезд жүргелі тұр сақ болайық! Жолаушы азаматтар «Тәуелсіздік поезды» 4 белгісіз санды табу бекетіне келіп тоқтады.
Белгісіз сандар табылды. Белгісіз санды табу бекеті алғыс айтуда. «Тәуелсіздік поезды» математика әлеміне саяхатты жалғастыруда.
Поезд қозғалады келесі бекетке келеді. Поезд шығармашылық бекетке келіп тоқтады.
1 – вагонға --------- 2-вагонға -------- 3-вагонға -------- 4-вагонға
24 =?*? -------------- 12=? *? --------- 18=? *? ----------- 48=?*-------?
вагондарға берілген сандарды бір таңбалы екі санның көбейтіндісі түрінде жазу беріледі.(Оқушылар топпен жұмыс жасау арқылы бірнеше нұсқасын орындайды). Бір оқушы тақтаға жазып түсіндіреді.
Поезд 1-ші жолдан қозғалғалы тұр сақ болыңыздар! Тәуелсіздік поезды теңсңздңк құру бекетіне келді. Бұл бекетте өрнектерден тура теңсіздіктер құрастыруымыз керек. (4 вагоннан 4-бала шығып 4 тура теңсіздік құрастырады)
1) 40: 8 6: 2
2) 29+9: 3 > 30: 5
4) 40: 8 < 70-8*8
Поезд қозғалып келесі бекетке тоқтайды. Поездымыз салыстыру бекетіне келіп тоқтады. Бұл бекетте өрнектерді салыстырамыз.
7×8*60
40: 5* 4×3
32: 8* 16: 4
Өрнектерді әр топтан 1 оқушы шығып салыстырады.
Поезд тағы да жолға шықты. Поездымыз тік төртбұрыш сызу бекетіне келді. Бұл бекетте тік төртбұрыш сызып оның ауданын табамыз. Бұл тапсырманы әр оқушы өз бетінше орындайды. (бірін-бірі тексереді)
Тік төртбұрыш
А=8 см
В=2см
S=см2
Ш: S=8 см*2см=16 см2
Ж: 16 см2
Поезд қалдықпен бөлу бекетіне келіп тоқтады. Бұл бекетте қалдықпен бөлуді орындап оны тексереміз.
9: 8=1 ( қалд 1) тексеруі 1*8+1=9
17: 8=2 (қалд1) тексеруі 2*8+1=17
11: 8=1(қалд 3) тексеруі 1*8+3=11
10: 8=1 (қалд 2) тексеруі 1*8+2=10
Поезд есеп шығару бекетіне келіп тоқтады. Есепті оқыту, талдау, шартын құру, шығару.
Қойбүлдірген – 8
? жидек
Шие -? 3 есе артық
Ш: 8*3 =24
24+8=32
Ж: 24 шие, барлығы 32 жидек бар.
Поезд сәйкестендіру бекетіне келіп тоқтады. Бұл бекетте көбейтіндімен көбейтіндінің мәнін сызба бойынша сызып сәйкестендіреміз.
6*8 = 16
8*5 = 32
8*4 = 9
32: 8 = 40
8*8 = 3
24: 8= 48
72: 8 = 64
2*8 = 4
Поез № 34 орта мектеп бекетіне оралды. Тәуелсіздік поездымен математика елінің бекеттерін аралап тапсырмаларын орындап есептерін шығардық. Енді әр бекеттен алған әсерлерімізді жинақтайық.
1-бекеттен Ірге тасы берік қаланған елді көрдік. Олардан ірге тас әкелдік.
2-бекеттен Төрт құбыласы тең елді көріп, олардан төрт қабырғасын алдық
3-бекеттен Басқа елдермен терезесі тең елді көріп, олардан терезелерін әкелдік.
4-бекеттен Есігі ашық қонақжай елді көріп, олардан есік алдық
5-бекеттен Төбеміз көкке жетіп тең болдық, олардан үйдің төбесін алдық
6-бекеттен Түтіні түзу берекелі елді көрдік. Олардан түтінімізді шығардық
7-бекеттен Жайқалған жасыл елді көріп, ағаш ектік.
8-бекетте Білімді балаларды көрдік.
9-бекетте Аспан ашық бейбітшілік елді көрдік
10-бекетте Жарқыраған күнді көрдік.
Сонымен әр бекеттен жинаған әсерімізді жинақтай отырып өзімізге үй құрастырдық.
№34 орта мектеп бекетінде берілген өлең жолдарын оқып оқушыларды бағалайық.
Ойланайық бір мезет
Бақылайық, байқайық
Есептерді шығарып
Жауап берген балаға
Күн шуағын сыйлайық! - деп оқушыларды күн шуақтары арқылы бағалау.
Күлімдеген күн-5
Ашуланған күн-4
Жылаған күн-3 деген баға екенін айтып, үйге тапсырма берейік
Үйге тапсырма беру
М: үйге №4, №10 беріліп, сабақ аяқталды.
Жаңалықтар
3 - ке көбейту және бөлу кестесін пысықтау
Мақсаты: 1. Практикалық амалдар негізінде 3 санымен көбейту және бөлу кестесін құрастыру, есеп шығару барысында көбейту және бөлу кестесі туралы білімдерін бекіту;
2 санына көбейту және бөлу кестесін бекіту. Қимылды ойындар
2 сандарына көбейту мен бөлу кестесін құру және білу, қолдану. Тақ және жұп сандар.
Санды 2 - ге көбейту және бөлу кестесі
2 - ге көбейту кестесін құрастыруды түсіндіру, көбейту кестесін дұрыс пайдалана білуін пысықтау; ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту; жауапкершілікке тәрбиелеу.
Санды 9 - ға көбейту және бөлу
Санды 9 - ға көбейту және бөлу кестесін біліп, түсінеді.
Екі таңбалы санға жазбаша көбейту және бөлу
Атырау облысы, Қызылқоға ауданы, Тасшағыл ауылы бастауыш сынып мұғалімі Тоғай Алмагүл Молжігітқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.