Өзгелік етіс, ырықсыз етіс
Қазақ тілі. 6 - сынып.
Сабақтың тақырыбы: Өзгелік етіс. Ырықсыз етіс.
Сабақтың мақсаты:
А) Білімділік: оқушыларға өзгелік етіс, ырықсыз етіс, жасалу жолдары туралы түсінік беру, оқушы ойында жаттығулар арқылы бекіту.
Ә) Дамытушылық: оқушының есте сақтау қабілетін арттырып, жаттығу жұмыстары арқылы ой өрісін дамыту
Б) Тәрбиелік: тәрбие мен білім егіз ұғым екенін бойларына сіңіру, дұрыс түсінуге, орынды сөйлеуге, ізденімпаздыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: дәстүрлі
Типі: аралас
Әдісі: талдау, салыстыру, теріп алу
Көрнекілігі: кестелер, парақшалар
Пәнаралық байланыс: әдебиет, өзін - өзі тану
Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру. Психологиялық даярлық.
Геометриялық фигуралар бойынша топтардың мінезін анықтау:
Үшбұрыш - жігерлі, өзіне сенімді, тез шешім қабылдайды, қажырлы тұлға, лидер. Шыдымды, тәуекелшіл.
Төртбұрыш - батыл, барлық құбылыстарға қызығушылық білдіреді. Әуесқой. суық тиіп ауруға және жарақаттанушылыққа деген беталыстары басым.
Шеңбер:
- тұлғааралық қатынастарда үйлесімділікке талпынушы, байланысқа түсуші, мейірімді, жанашырлыққа қабілетті, жомарт;
- танымал емес шешім қабылдауға тырысады, басшылықта демократиялы басшылық стилін ұстанушы;
- күн тәртібі майыспалы, қоғамдық жұмыстарға бейім;
- тума психолог.
Геометриялық фигураларға байланысты бір - бірімен амандасады:
Үшбұрыш: қол алысып;
Төртбұрыш: өзге тілде.
Дөңгелек: ым - ишара арқылы.
ІІ Үй жұмысы.
Өздік етістің ережесін жаттау. Жаттығу орындау.
ІІІ Жаңа сабақ.
Өзгелік етіс қимылдың, іс - әрекеттің сөйлемдегі іс иесі яғни субъектінің өзі емес, екінші бір басқа субъект, қимылды орындаушы арқылы істелінетінін білдіріп, белгілі жұрнақтар арқылы жасалады. Ол жұрнақтар:
1) - ғыз, - гіз, - қыз, - кіз, отыр - ғыз, жүр - гіз, айт - қыз, жет - кіз;
2) - дыр, - дір, - тыр, - тір, - ыр, - ір, сал - дыр, сен - дір, ас - тыр, тік - тір, кет - ір, ас - ыр;
3 - сет, - т; жаса - т, сөйле - т т. б.
Демек, өзгелік етісті сөйлемде кимылды, іс - әрекетті іске асырушы екі субъект болады: бірі — сол кимылды орындатушы, екіншісі — қимылды тікелей орындаушы, бұл ғылым тілінде агенс деп аталады. Мысалы: Ол баласына өлең айтқызды.
Ырықсыз етіс Іс - әрекеттің атқарушысы, қимыл иесі арнайы айтылмай, қимыл өздігінен істелетіндігі көрінеді де, - ыл, - іл, - л түбірдің ішінде л дыбысы болса - ын, - ін, - н жұрнақтары арқылы жасалатын етіс түрі ырықсыз етіс деп аталады. Ырықсыз етіс тек сабақты етістіктен жасалады, өзі жалғанған сабақты етістікті салт етістікке айналдырады: сөз айт - ылды, уәде бер - іл - ді, шарт жаса - л - ды, үй таза - ла - н - ды, қамал ал - ын - ды, үй сал - ын - ды т. б.
Сабақтың тақырыбы: Өзгелік етіс. Ырықсыз етіс.
Сабақтың мақсаты:
А) Білімділік: оқушыларға өзгелік етіс, ырықсыз етіс, жасалу жолдары туралы түсінік беру, оқушы ойында жаттығулар арқылы бекіту.
Ә) Дамытушылық: оқушының есте сақтау қабілетін арттырып, жаттығу жұмыстары арқылы ой өрісін дамыту
Б) Тәрбиелік: тәрбие мен білім егіз ұғым екенін бойларына сіңіру, дұрыс түсінуге, орынды сөйлеуге, ізденімпаздыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: дәстүрлі
Типі: аралас
Әдісі: талдау, салыстыру, теріп алу
Көрнекілігі: кестелер, парақшалар
Пәнаралық байланыс: әдебиет, өзін - өзі тану
Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру. Психологиялық даярлық.
Геометриялық фигуралар бойынша топтардың мінезін анықтау:
Үшбұрыш - жігерлі, өзіне сенімді, тез шешім қабылдайды, қажырлы тұлға, лидер. Шыдымды, тәуекелшіл.
Төртбұрыш - батыл, барлық құбылыстарға қызығушылық білдіреді. Әуесқой. суық тиіп ауруға және жарақаттанушылыққа деген беталыстары басым.
Шеңбер:
- тұлғааралық қатынастарда үйлесімділікке талпынушы, байланысқа түсуші, мейірімді, жанашырлыққа қабілетті, жомарт;
- танымал емес шешім қабылдауға тырысады, басшылықта демократиялы басшылық стилін ұстанушы;
- күн тәртібі майыспалы, қоғамдық жұмыстарға бейім;
- тума психолог.
Геометриялық фигураларға байланысты бір - бірімен амандасады:
Үшбұрыш: қол алысып;
Төртбұрыш: өзге тілде.
Дөңгелек: ым - ишара арқылы.
ІІ Үй жұмысы.
Өздік етістің ережесін жаттау. Жаттығу орындау.
ІІІ Жаңа сабақ.
Өзгелік етіс қимылдың, іс - әрекеттің сөйлемдегі іс иесі яғни субъектінің өзі емес, екінші бір басқа субъект, қимылды орындаушы арқылы істелінетінін білдіріп, белгілі жұрнақтар арқылы жасалады. Ол жұрнақтар:
1) - ғыз, - гіз, - қыз, - кіз, отыр - ғыз, жүр - гіз, айт - қыз, жет - кіз;
2) - дыр, - дір, - тыр, - тір, - ыр, - ір, сал - дыр, сен - дір, ас - тыр, тік - тір, кет - ір, ас - ыр;
3 - сет, - т; жаса - т, сөйле - т т. б.
Демек, өзгелік етісті сөйлемде кимылды, іс - әрекетті іске асырушы екі субъект болады: бірі — сол кимылды орындатушы, екіншісі — қимылды тікелей орындаушы, бұл ғылым тілінде агенс деп аталады. Мысалы: Ол баласына өлең айтқызды.
Ырықсыз етіс Іс - әрекеттің атқарушысы, қимыл иесі арнайы айтылмай, қимыл өздігінен істелетіндігі көрінеді де, - ыл, - іл, - л түбірдің ішінде л дыбысы болса - ын, - ін, - н жұрнақтары арқылы жасалатын етіс түрі ырықсыз етіс деп аталады. Ырықсыз етіс тек сабақты етістіктен жасалады, өзі жалғанған сабақты етістікті салт етістікке айналдырады: сөз айт - ылды, уәде бер - іл - ді, шарт жаса - л - ды, үй таза - ла - н - ды, қамал ал - ын - ды, үй сал - ын - ды т. б.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
5 - 6 - 7 - сыныпқа арналған қазақ тілі бойынша сынақ тапсырмалары
5 - 6 - 7 - сыныпқа арналған қазақ тілі бойынша сынақ тапсырмалары. 1 - билет 1. Сұраулы сөйлем. Жасалу жолдары. 2. Шылаудың түрлері 3. Мына шылауларды қатыстырып сөйлем құра. Туралы, біресе, немесе
Бірлік пен ынтымақ елі. Ортақ етіс
Өскемен қаласы. қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі Ахметова Маншук
Есімше
Қарағанды облысы Жаңаарқа ауданы Ескене ауылы Талдыбұлақ орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Садықова Өрік
Етістіктен өткенді қайталау
Ақтөбе қаласы, №33 қазақ орта жалпы білім беру мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Бисенбай Ақмарал
Өздік етіс
Қызылорда қаласы, № 267 орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Күнтуарова Ақмарал Амангельдықызы
Ырықсыз етіс
Астана қаласы №53 мектеп - лицей мұғалімі Базарова Ақкенже Мырзақызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.