Жүйке жүйесінің бөлімдері. Жұлынның құрылысы мен қызметі
Сабақтың тақырыбы: Жүйке жүйесінің бөлімдері. Жұлынның құрылысы мен қызметі
Білімділік: Жүйке жүйесінің бөлімдерін таныстыру. Жұлынның маңызы, құрылысы мен қызметі, шартсыз рефлекстің рөлі туралы оқушыларға білім беру
Дамытушылық: Оқушылардың логикалық ойлауын талап ететін тапсырмаларды пайдалана отырып интеллектуалды қабілеттерін дамыту; Оқушылардың ой-өрісін кеңейту, танымдық белсенділігін, өз бетінше білім алу, саралау, қорытынды жасау дағдыларын дамыту
Тәрбиелік: Салауатты өмір сүруге, денсаулықты күтуге, спортпен шұғылдануға тәрбиелеу;
Сабақтың негізгі идеясы: Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру, оқыту және оқудағы жаңа тәсілдерді қолдану, оқыту үшін бағалау, , сыни тұрғыдан ойлауға үйрету талантты және дарынды балаларды оқыту, АҚТ-ны пайдалану
Құрал – жабдықтар: жүйке жасушалары мен ұлпалары, жүйке жүйесінің бөлімдерінің, жұлынның құрылысы көрсетілген көрнекі кестелер; интерактивті тақта.
Сабақ типі: Аралас.
Іс - әрекет түрлері: жеке жұмыс, топпен жұмыс, диалогтік әңгімелесу, оқулықтағы суреттерді, кестелерді пайдалана отырып жұмыс дәптерлеріне тірек Сызбанұсқаларын құру,
І. Ұйымдастыру кезеңі.
а) оқушыларды топқа бөлу; ( 1, 2, 3, 4 сандары бойынша оқушыларды 4 топқа бөлу)
Тренинг «Өзіңді және басқаларды тану»
1. «Бағалайтын қолшатыр»
- Ашылған қолшатыр суретін салыңыз, әр сымына көршіңізді сипаттайтын сөзді жазыңыз.Неше сым сонша сөз болу керек.
ІІ. Үй тапсырмасы.
Ι.Қызығушылықты ояту . Ой шақыру.
а Жаңа сөздерді еске түсіріп, дәптерлеріңе теріп жазыңдар. Әр сөз 1 ұпай.
бЕнді осы жазған сөздеріңізге анықтама беріңіздер.Әр жауапқа 1 ұпай
1Нейрон – жүйке жасушасы
2Аксон – нейронның ұзын өсіндісі
3Дендрит – нейронның қысқа өсіндісі
4Рецепторлар – сезімтал аксонның талшықтары
5 Сұр заты – нейрон денелерімен қысқа өсінділерінің жиналуы ми мен жұлының сұр затын құрайды
6Ақ зат – май қабығымен қапталған ұзын өсінділер
7Сезімтал нейрондар – орталыққа тепкіш
8Қимыл – қозғалыс нейрондар-орталықтан тепкіш
9Аралық нейорндар – өткізгіш
10Синапс – нейронның бұлшық ет талшығымен түйісуі
11Медиатор – химиялық зат
12Биоэлектрлік ток – жүйке талшықтары бойынша 0, 5-120 мс-ке дейінгі жылдамдықпен таралатын жүйке импульстері
13Рефлекс – орталық жүйке жүйесімен іске асырылатын және басқарылатын, сыртқы немесе ішкі тітіркенгіштерге жауап реакциясы
14Рефлекс доғасы – жүйке импульсі өтетін жол
15Тізе рефлексі – ең қарапайым рефлекс
Барлығы: 15*3= 30ұпай
Биологиялық диктант (Ұжымдық жұмыс) (Интерактивті тақтада орындау)
1.Нейрон денелері мен қысқа өсінділердің топтасуы (ми мен жұлынның сұр затын) құрайды.
2.Ақ май қабығымен қапталған ұзын өсінділер – аксондар (ақ затты) түзеді.
3.Нейронның ұзын өсінділерінің тармақталуы жүйке ұштарын – (рецепторлар) құрайды.
4. Нейрондар: (сезімтал, қозғалтқыш, аралық ) бөлінеді.
5. Жүйке жасушалары: (денесінен, өсінділерден, жүйке ұштарынан) тұрады.
Сұрақтар:
Нейрон дегеніміз не?
Қандай жүйке жасушасын сезімтал нейрон дейді?
Қозғалтқыш нейрондардың қызметі қандай?
Аралық нейрондар жүйке импульсін өткізуде қандай рөл атқарады?
Жүйке импульстері қалай бір жүйке жасушасынан екіншісіне беріледі?
Рефлекс дегеніміз не?
Рефлекс доғасы дегеніміз не?
ІІІ. Жаңа сабақ
Мұғалімнің кіріспе сөзі.
Жүйке жүйесі
Орталық
ми
жұлын
Шеткі
соматикалық
вегетативті
симпатикалық
парасимпатикалық
Мағынаны тану
Жақсы меңгерген топқа 10 ұпайдан
Жоспары
аСыныпты топқа бөлу. Барлық оқушыға мозайка бөліктерін үлестіріп, сәйкестерін табу арқылы топқа бөліну.
б « Ой ашар »
вӨздіктерінен тақырыпты меңгеру. Диалогпен оқыту
IV.Жаңа тақырыпты меңгерту;
Сыныпты топқа бөлу: Топтарға тапсырма беру:
І топ. Сілтеме табушылар. «Жұлынның құрылысы мен қызметі» (мәтінді оқып, жаңа ұғымдарды табыңыздар)
ІІ топ. Баяндаушы топ. «Жұлынның қызметі» (оқулықтан мәтінді оқып, топпен талқылап, әр оқушы өз ойын ортаға сала отырып, флипчартпен ортаға қорғау) ІІІ топ. Ізденуші топ. «Жұлынның құрылысы» (оқулықтағы 27-26 суретті талдау, қосымша мәліметтермен жұмыс)
IV топ: Сұрақ қоюшы топ. «Жұлынның құрылысы мен қызметі» (мәтінді оқып, мәтін мағынасын ашатын сұрақтар құрастыру )
Талантты оқушылармен жұмыс: Ойланып жауап беріңдер(жеке ойлану – жұпта бөлісу – топта жинақтау – ұжымда ортаға салу) Сұрақ: Жұлынның артқы түбірлері зақымданғанда адам өзін қалай сезінеді? Алдыңғы түбірлері зақымданса ше? Жұлын жарақатының салдары қандай?
VI. Қорытындылау:
кестені толтыру; (Ұжымдық жұмыс)
Білімділік: Жүйке жүйесінің бөлімдерін таныстыру. Жұлынның маңызы, құрылысы мен қызметі, шартсыз рефлекстің рөлі туралы оқушыларға білім беру
Дамытушылық: Оқушылардың логикалық ойлауын талап ететін тапсырмаларды пайдалана отырып интеллектуалды қабілеттерін дамыту; Оқушылардың ой-өрісін кеңейту, танымдық белсенділігін, өз бетінше білім алу, саралау, қорытынды жасау дағдыларын дамыту
Тәрбиелік: Салауатты өмір сүруге, денсаулықты күтуге, спортпен шұғылдануға тәрбиелеу;
Сабақтың негізгі идеясы: Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру, оқыту және оқудағы жаңа тәсілдерді қолдану, оқыту үшін бағалау, , сыни тұрғыдан ойлауға үйрету талантты және дарынды балаларды оқыту, АҚТ-ны пайдалану
Құрал – жабдықтар: жүйке жасушалары мен ұлпалары, жүйке жүйесінің бөлімдерінің, жұлынның құрылысы көрсетілген көрнекі кестелер; интерактивті тақта.
Сабақ типі: Аралас.
Іс - әрекет түрлері: жеке жұмыс, топпен жұмыс, диалогтік әңгімелесу, оқулықтағы суреттерді, кестелерді пайдалана отырып жұмыс дәптерлеріне тірек Сызбанұсқаларын құру,
І. Ұйымдастыру кезеңі.
а) оқушыларды топқа бөлу; ( 1, 2, 3, 4 сандары бойынша оқушыларды 4 топқа бөлу)
Тренинг «Өзіңді және басқаларды тану»
1. «Бағалайтын қолшатыр»
- Ашылған қолшатыр суретін салыңыз, әр сымына көршіңізді сипаттайтын сөзді жазыңыз.Неше сым сонша сөз болу керек.
ІІ. Үй тапсырмасы.
Ι.Қызығушылықты ояту . Ой шақыру.
а Жаңа сөздерді еске түсіріп, дәптерлеріңе теріп жазыңдар. Әр сөз 1 ұпай.
бЕнді осы жазған сөздеріңізге анықтама беріңіздер.Әр жауапқа 1 ұпай
1Нейрон – жүйке жасушасы
2Аксон – нейронның ұзын өсіндісі
3Дендрит – нейронның қысқа өсіндісі
4Рецепторлар – сезімтал аксонның талшықтары
5 Сұр заты – нейрон денелерімен қысқа өсінділерінің жиналуы ми мен жұлының сұр затын құрайды
6Ақ зат – май қабығымен қапталған ұзын өсінділер
7Сезімтал нейрондар – орталыққа тепкіш
8Қимыл – қозғалыс нейрондар-орталықтан тепкіш
9Аралық нейорндар – өткізгіш
10Синапс – нейронның бұлшық ет талшығымен түйісуі
11Медиатор – химиялық зат
12Биоэлектрлік ток – жүйке талшықтары бойынша 0, 5-120 мс-ке дейінгі жылдамдықпен таралатын жүйке импульстері
13Рефлекс – орталық жүйке жүйесімен іске асырылатын және басқарылатын, сыртқы немесе ішкі тітіркенгіштерге жауап реакциясы
14Рефлекс доғасы – жүйке импульсі өтетін жол
15Тізе рефлексі – ең қарапайым рефлекс
Барлығы: 15*3= 30ұпай
Биологиялық диктант (Ұжымдық жұмыс) (Интерактивті тақтада орындау)
1.Нейрон денелері мен қысқа өсінділердің топтасуы (ми мен жұлынның сұр затын) құрайды.
2.Ақ май қабығымен қапталған ұзын өсінділер – аксондар (ақ затты) түзеді.
3.Нейронның ұзын өсінділерінің тармақталуы жүйке ұштарын – (рецепторлар) құрайды.
4. Нейрондар: (сезімтал, қозғалтқыш, аралық ) бөлінеді.
5. Жүйке жасушалары: (денесінен, өсінділерден, жүйке ұштарынан) тұрады.
Сұрақтар:
Нейрон дегеніміз не?
Қандай жүйке жасушасын сезімтал нейрон дейді?
Қозғалтқыш нейрондардың қызметі қандай?
Аралық нейрондар жүйке импульсін өткізуде қандай рөл атқарады?
Жүйке импульстері қалай бір жүйке жасушасынан екіншісіне беріледі?
Рефлекс дегеніміз не?
Рефлекс доғасы дегеніміз не?
ІІІ. Жаңа сабақ
Мұғалімнің кіріспе сөзі.
Жүйке жүйесі
Орталық
ми
жұлын
Шеткі
соматикалық
вегетативті
симпатикалық
парасимпатикалық
Мағынаны тану
Жақсы меңгерген топқа 10 ұпайдан
Жоспары
аСыныпты топқа бөлу. Барлық оқушыға мозайка бөліктерін үлестіріп, сәйкестерін табу арқылы топқа бөліну.
б « Ой ашар »
вӨздіктерінен тақырыпты меңгеру. Диалогпен оқыту
IV.Жаңа тақырыпты меңгерту;
Сыныпты топқа бөлу: Топтарға тапсырма беру:
І топ. Сілтеме табушылар. «Жұлынның құрылысы мен қызметі» (мәтінді оқып, жаңа ұғымдарды табыңыздар)
ІІ топ. Баяндаушы топ. «Жұлынның қызметі» (оқулықтан мәтінді оқып, топпен талқылап, әр оқушы өз ойын ортаға сала отырып, флипчартпен ортаға қорғау) ІІІ топ. Ізденуші топ. «Жұлынның құрылысы» (оқулықтағы 27-26 суретті талдау, қосымша мәліметтермен жұмыс)
IV топ: Сұрақ қоюшы топ. «Жұлынның құрылысы мен қызметі» (мәтінді оқып, мәтін мағынасын ашатын сұрақтар құрастыру )
Талантты оқушылармен жұмыс: Ойланып жауап беріңдер(жеке ойлану – жұпта бөлісу – топта жинақтау – ұжымда ортаға салу) Сұрақ: Жұлынның артқы түбірлері зақымданғанда адам өзін қалай сезінеді? Алдыңғы түбірлері зақымданса ше? Жұлын жарақатының салдары қандай?
VI. Қорытындылау:
кестені толтыру; (Ұжымдық жұмыс)
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Жүйке жүйесінің бөлімдері. Жұлын
Сабақ барысында пән мазмұнының ұғымдарын қолдануға қажетті айтылым - жазылымға сәйкес жұмыс тілі қалыптастырылады (мысалы, топтық, сұрақты дұрыс қоя білу, жағдайды талдау және пікірталас жүргізу үшін қажетті сөздер).
Жүйке жасушасының маңызы, құрылысы, қызметі. Рефлекс, рефлекторлық доға
Ақтөбе облысы, Ойыл ауданы, Ш.Берсиев атындағы орта мектептің биология пәні мұғалім Оспанова Қарылға Сәдуақасқызы
Жүйке жүйесінің бөлімдері
Ақтөбе облысы, Шалқар қаласы №5 орта мектебінің биология пәні мұғалімі Елубаева Гүлсезім Құрманғазықызы
Ми діңінің құрылысы. Мишық
Мидың адам ағзасындағы маңызы және мишықтың құрылысы мен қызметі туралы оқушыларда түсінік қалыптастыру. Оқушылардың талдау, салыстыру, қорытындылау, шығармашылықпен ойлау қабілеттерін дамыту; Оқушылардың білік-дағдыларын, ойлау қабілеттерін дамыту;
Үлкен ми сыңарлары. Жүйке жүйесінің гигиенасы
Үлкен ми сыңарларының құрылысы мен қызметі туралы оқушыларға білім беру Жоғары жүйке қызметінің топтары туралы түсінік беру әрекетін ұйымдастыру
Жүйке жүйесінің құрылысы мен қызметі
Жүйке жүйесінің маңызы, құрылысы және қызметі туралы оқушыларды түсінік қалыптастыру;
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.