What is Jane going to do?
The outline of open the lesson.
Subject: English
Teacher: Beibit Dauren
From: 6
The theme of the lesson: Unit6. Step1. What is Jane going to do?
The type of the lesson: Explain the new lesson.
The aims of the lesson: 1. Educational(білімділігі): «to be going to» құрылымын әр
түрлі тапсырмалар арқылы түсіндіріп, пысықтау, лексикалық тақырыппен байланыстыру.
2. Bringing up(тәрбиелілігі): оқушылардың қоршаған ортаны сүйе білуге баулу, достыққа, бірлікке шақыру.
3. Developing(дамытушылығы): оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру, ағылшын тіліндегі сөздік қорларын молайту.
The type of the lesson: new technology way of teaching.
The methods of the lesson: question-answer, group work, individual work, brainstorming, the interactive method.
Visual aids: Slides, the blackboard, the interactive board.
Сабақтың барысы:
1.Ұйымдастыру кезеңі. A)Greeting
Good morning, children! I’m glad to see you. You’re welcome to an English lesson! I hope you’re ready for the lesson.
B) Conversation with pupils.
Who is on duty today?
Who is absent?
What is weather like today?
What day is it today?
2.Checking up the home task: to read the text “66 days at sea”, vocabulary to learn by heart.
3.Phonetic drill (фонетикалық жаттығу)
When I am ten
I’ll get a pen
Then I’ll write
Like brother Ben
4.Presentation of grammar material: to be going to.
To be going to құрылымы біреудің болашаққа жасаған жоспарын және мақсатын білдіреді. Қажетті бір ақпаратты пайдалана отырып, ертең белгілі бір уақытта не болатынын болжау.
Мысалы: I am going to ride a bike tomorrow.
Мен ертен велосипед теппекпін.
5.Practice: make up sentences using “to be going to”-to play tennis, to watch TV, to listen to music, to read the book, to write an exercise, to play computer games.
6.Work with books and notebooks: exercise 1
What is Jane Evans going to do at 8 o’clock?
She is going to cook a meal
Carol is going to take a shower at 8 o’clock
Ann is going to play tennis at 4 o’clock
Jennifer is going to watch TV at 6 o’clock
Jane is going to read a book at 10 o’clock
7.Vocabulary work
Shower – нөсер
To take a shower – душқа түсу
Play –ойнау
Play tennis – теннис ойнау
Play computer games – компьютер ойнау
Watch – қарау
Watch TV – теледидар қарау
Have – бар, болу
To have lunch – түскі ас ішу
Cook – пісіру
Cook a meal – ас пісіру
Ride a horse – атқа міну
Ride a bike – велосипед тебу
8.Individual work. Work with tests
Күрделі сөзді табыңыз:
A)Organization.
B)Thousand.
C)Rainbow.
D)Biography.
E)Chocolate
Сапа немесе күйді білдіретін жұрнағы бар сөзді табыңыз:
A)Freshy.
B)Freshless.
C)Freshly.
D)Freshness.
E)Freshable
Зат есімдер жасалатын жұрнақты табыңыз:
A)–able.
B)–less.
C)–el.
D)–ness.
E)–ml
Әрекет жасайтын тұлғаны білдіретін жұрнағы бар сөзді табыңыз:
A)Writer.
B)Writing.
C)Writness.
D)Writability.
E)Written
Жекеше түрдегі зат есімнің тәуелдеу формасын табыңыз:
A)Planes’.
B)Aunt’s.
C)Dogs’.
D)Plants’.
E)Neighbours’
Көптік мәнді зат есімнің дұрыс нұсқасын табыңыз: Their…are…
A)Step-father, twins.
B)Step-father,twins.
C)Step-father,twin.
D)Step-father,twins.
E)Step-father,twins
7. Күрделі сөзді табыңыз:
A)Greenhouse.
B)Employment.
C)Development.
D)Socialist.
E)Straighten
8. «-s» тәуелділік септіктің көрсеткіші болып табылатын сөйлемді көрсетіңіз.
A)The class teacher usually opens our meetings.
B)My uncle’s bought a sideboard
C)One boy’s mother made tasty cookies.
D)He always greets people.
E)The Stogovs went to the Black Se
9.Reading comprehension. To read ex.8(c) to translate the text into Kazakh.
10.Giving a home task.
11.Giving a mark.
The lesson is over
Good-bye children’s
Subject: English
Teacher: Beibit Dauren
From: 6
The theme of the lesson: Unit6. Step1. What is Jane going to do?
The type of the lesson: Explain the new lesson.
The aims of the lesson: 1. Educational(білімділігі): «to be going to» құрылымын әр
түрлі тапсырмалар арқылы түсіндіріп, пысықтау, лексикалық тақырыппен байланыстыру.
2. Bringing up(тәрбиелілігі): оқушылардың қоршаған ортаны сүйе білуге баулу, достыққа, бірлікке шақыру.
3. Developing(дамытушылығы): оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру, ағылшын тіліндегі сөздік қорларын молайту.
The type of the lesson: new technology way of teaching.
The methods of the lesson: question-answer, group work, individual work, brainstorming, the interactive method.
Visual aids: Slides, the blackboard, the interactive board.
Сабақтың барысы:
1.Ұйымдастыру кезеңі. A)Greeting
Good morning, children! I’m glad to see you. You’re welcome to an English lesson! I hope you’re ready for the lesson.
B) Conversation with pupils.
Who is on duty today?
Who is absent?
What is weather like today?
What day is it today?
2.Checking up the home task: to read the text “66 days at sea”, vocabulary to learn by heart.
3.Phonetic drill (фонетикалық жаттығу)
When I am ten
I’ll get a pen
Then I’ll write
Like brother Ben
4.Presentation of grammar material: to be going to.
To be going to құрылымы біреудің болашаққа жасаған жоспарын және мақсатын білдіреді. Қажетті бір ақпаратты пайдалана отырып, ертең белгілі бір уақытта не болатынын болжау.
Мысалы: I am going to ride a bike tomorrow.
Мен ертен велосипед теппекпін.
5.Practice: make up sentences using “to be going to”-to play tennis, to watch TV, to listen to music, to read the book, to write an exercise, to play computer games.
6.Work with books and notebooks: exercise 1
What is Jane Evans going to do at 8 o’clock?
She is going to cook a meal
Carol is going to take a shower at 8 o’clock
Ann is going to play tennis at 4 o’clock
Jennifer is going to watch TV at 6 o’clock
Jane is going to read a book at 10 o’clock
7.Vocabulary work
Shower – нөсер
To take a shower – душқа түсу
Play –ойнау
Play tennis – теннис ойнау
Play computer games – компьютер ойнау
Watch – қарау
Watch TV – теледидар қарау
Have – бар, болу
To have lunch – түскі ас ішу
Cook – пісіру
Cook a meal – ас пісіру
Ride a horse – атқа міну
Ride a bike – велосипед тебу
8.Individual work. Work with tests
Күрделі сөзді табыңыз:
A)Organization.
B)Thousand.
C)Rainbow.
D)Biography.
E)Chocolate
Сапа немесе күйді білдіретін жұрнағы бар сөзді табыңыз:
A)Freshy.
B)Freshless.
C)Freshly.
D)Freshness.
E)Freshable
Зат есімдер жасалатын жұрнақты табыңыз:
A)–able.
B)–less.
C)–el.
D)–ness.
E)–ml
Әрекет жасайтын тұлғаны білдіретін жұрнағы бар сөзді табыңыз:
A)Writer.
B)Writing.
C)Writness.
D)Writability.
E)Written
Жекеше түрдегі зат есімнің тәуелдеу формасын табыңыз:
A)Planes’.
B)Aunt’s.
C)Dogs’.
D)Plants’.
E)Neighbours’
Көптік мәнді зат есімнің дұрыс нұсқасын табыңыз: Their…are…
A)Step-father, twins.
B)Step-father,twins.
C)Step-father,twin.
D)Step-father,twins.
E)Step-father,twins
7. Күрделі сөзді табыңыз:
A)Greenhouse.
B)Employment.
C)Development.
D)Socialist.
E)Straighten
8. «-s» тәуелділік септіктің көрсеткіші болып табылатын сөйлемді көрсетіңіз.
A)The class teacher usually opens our meetings.
B)My uncle’s bought a sideboard
C)One boy’s mother made tasty cookies.
D)He always greets people.
E)The Stogovs went to the Black Se
9.Reading comprehension. To read ex.8(c) to translate the text into Kazakh.
10.Giving a home task.
11.Giving a mark.
The lesson is over
Good-bye children’s
Жаңалықтар
Sightseeing
Қызылорда облысы, Қазалы ауданы, № 258 негізгі мектебінің ағылшын тілі пәні мұғалімі Исмайлова Асель
I could dance
Ақтөбе облысы, Ақтөбе қаласы №34 орта мектептің ағылшын тілі пәні мұғалімі Баймбетова Лаззат Едиловна
When is your birthday? (Когда - ваш день рождения)
Маңғыстау облысы, Маңғыстау ауданы, Ағылшын тілі мұғалімі Куатова Гүлжайна
Coulours spelling
Маңғыстау облысы, Маңғыстау ауданы, Ағылшын тілі мұғалімі Куатова Гүлжайна
When have we got Computer Studies?
Батыс Қазақстан облысы, Казталов ауданы, Бостандық ОЖББ мектебінің ағылшын тілі пәнінің мұғалімі Ж.С.Жалмуханбетова
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.