Әбіш Кекілбаев "Тасбақаның шөбі"
Мақсаты: Оқушыларға мәтіннің мазмұнына түсінік беру. Мәтін бойынша мазмұнына сурет салу.
Балаларға бағыт - бағдар бере отырып, өздіктерінен жұмыс істеуге, қорытынды шығаруға машықтандыру, ырымдардың мазмұнын түсінуге баулу.
Сабақтың әдістері; Түсіндіру, сын тұрғысынан дамыта оқыту, автордың
айтатын ойын тауып, талдау, жүйелеу.
Сабақтың құрал жабдықтары; тірек сызбалар, жауап парағы, оқушы портфолиосы.
Сабақ барысы;
I. Қызығушылықты ояту.
II. Жабайы – өсімдік түрлерін атау
III. Бауырымен жорғалаушылар түрлерін ата
а) Топтарға бөлу. Жыл мезгілдеріне байланысты.
ә) Психологиялық дайындық.
Әр топ жыл мезгілдеріне байланысты бір шумақ ән айтады.
I топ: қыс; III топ: жаз;
II топ көктем; IV топ: күз.
IV. Мағынаны тану.
а) «Сезімнен шыққан өлең» стратегиясы.
Тірек сөздер; көктем мезгілі, даланың хош иісі, адамдардың көктем мезгілін сезінуі, көктің дәмі, дала, жайлаудағы өзгерістері.
Енді осы көктемнің бес қасиетін тірек ете отырып өлең құрастырамыз.
Әр топтың оқушыларына өлеңдерін оқыту.
- Балалар, біз бүгін Әбіш Кекілбаевтың «Тасбақаның шөбі» әңгімесімен танысамыз.
ә) «Топтастыру» стратегиясы.
Қазақ халқының тәрбие құралдарының бірі – тыйым сөздер арқылы
балаларды жаман әдеттен, - жат қылықтан, жат пиғылдан, орынсыз
қылықтан, теріс мінездерден сақтандырған.
Әбіш Кекілбаев: 1939 жылы Маңғыстау облысының Маңғыстау ауданында дүниеге келген.
1) Ақын, жазушы, қоғам қайраткері
2)«Алтын шуақ» өлеңдер жинағы
3)«Үркер»,«Дала балладалары»,«Бір шөкім бұлт» роман, повестері
б) «Болжау» стратегиясы
Осы стратегия арқылы болатын оқиғаны, оқиғаның немен аяқталатыны болжаймыз. Әр азат жолдарға бөліп оқу. Әр азат жол бойынша сұрақтар қойылады, топтағы оқушылар жауап беру керек.
1. Осы бөлімді оқығанда Сіз қандай сезімде болдыңыз? Әңгімедегі негізгі ой не болады деп ойлайсыз?
2. Әңгіме не туралы екен? Ол ойыңызды немен дәлелдейсіз?
3. Осы оқиғаның қандай жағымды, жағымсыз жақтары бар? Неге олай ойлайсыз? Осыған дейін оқығандарыңызды шолып, әңгіменің қалай бітетінін ойлай аласыз ба?
4. Әңгіме Сіз ойлағандай бітті ме? Оған қандай дәлел бар? Әңгімедегі негізгі ой не деп ойлайсыз?
- Қазақ халқында аң, құс, жануарларға байланысты ырым - тыйымдар өте көп. Бұл мәтін де ырымға, тыйымға байланысты құрылған.
Кітаппен жұмыс;
Білетін ырымдармен кестені толықтыру
сөздік жұмысы жүргізіледі.( Оқушы ойы )
Білемін v Жаңалық + Түсініксіз сөздер?
V. Ой толғаныс.
- Балалар, сендер өздерің қандай ырым – тыйымдарды білесіңдер?
Кісі мініне күлме, кемтарға күлме
Малды, ыдысты, тамақты теппе.
Табалдырықты баспа, отыр ма.
Шашыңды жайма, бетіңді баспа.
Өтірік жылама, тізеңді құшақтама.
Жұппен жұмыс. Әр топқа ырымдар жазылған кесте беріледі.
а) «Автордың орындығы».
Қандай сезімде болдыңдар?
ә) «Бес жолды өлең» стратегиясы.
Асқар
Қағылез, тапқыр
Сезеді, көреді, байқайды.
Шөп арасынан тасбақа көрді
Бала
VI. Венн диаграммасы
Тасбақа ------------- Ортақ белгісі: ----------------- Жусан
VII. Қорытындылау;
- Балалар, бүгінгі сабақта нені түсіндік?
- Сіздер үшін қандай жаңалық болды?
- Келесі сабақта не үйренгілеріңіз келеді?
VIII. Үйге тапсырма.
Тасбақаның басқа да тіршілігі жайында іздену.
IX. Бағалау.
Балаларға бағыт - бағдар бере отырып, өздіктерінен жұмыс істеуге, қорытынды шығаруға машықтандыру, ырымдардың мазмұнын түсінуге баулу.
Сабақтың әдістері; Түсіндіру, сын тұрғысынан дамыта оқыту, автордың
айтатын ойын тауып, талдау, жүйелеу.
Сабақтың құрал жабдықтары; тірек сызбалар, жауап парағы, оқушы портфолиосы.
Сабақ барысы;
I. Қызығушылықты ояту.
II. Жабайы – өсімдік түрлерін атау
III. Бауырымен жорғалаушылар түрлерін ата
а) Топтарға бөлу. Жыл мезгілдеріне байланысты.
ә) Психологиялық дайындық.
Әр топ жыл мезгілдеріне байланысты бір шумақ ән айтады.
I топ: қыс; III топ: жаз;
II топ көктем; IV топ: күз.
IV. Мағынаны тану.
а) «Сезімнен шыққан өлең» стратегиясы.
Тірек сөздер; көктем мезгілі, даланың хош иісі, адамдардың көктем мезгілін сезінуі, көктің дәмі, дала, жайлаудағы өзгерістері.
Енді осы көктемнің бес қасиетін тірек ете отырып өлең құрастырамыз.
Әр топтың оқушыларына өлеңдерін оқыту.
- Балалар, біз бүгін Әбіш Кекілбаевтың «Тасбақаның шөбі» әңгімесімен танысамыз.
ә) «Топтастыру» стратегиясы.
Қазақ халқының тәрбие құралдарының бірі – тыйым сөздер арқылы
балаларды жаман әдеттен, - жат қылықтан, жат пиғылдан, орынсыз
қылықтан, теріс мінездерден сақтандырған.
Әбіш Кекілбаев: 1939 жылы Маңғыстау облысының Маңғыстау ауданында дүниеге келген.
1) Ақын, жазушы, қоғам қайраткері
2)«Алтын шуақ» өлеңдер жинағы
3)«Үркер»,«Дала балладалары»,«Бір шөкім бұлт» роман, повестері
б) «Болжау» стратегиясы
Осы стратегия арқылы болатын оқиғаны, оқиғаның немен аяқталатыны болжаймыз. Әр азат жолдарға бөліп оқу. Әр азат жол бойынша сұрақтар қойылады, топтағы оқушылар жауап беру керек.
1. Осы бөлімді оқығанда Сіз қандай сезімде болдыңыз? Әңгімедегі негізгі ой не болады деп ойлайсыз?
2. Әңгіме не туралы екен? Ол ойыңызды немен дәлелдейсіз?
3. Осы оқиғаның қандай жағымды, жағымсыз жақтары бар? Неге олай ойлайсыз? Осыған дейін оқығандарыңызды шолып, әңгіменің қалай бітетінін ойлай аласыз ба?
4. Әңгіме Сіз ойлағандай бітті ме? Оған қандай дәлел бар? Әңгімедегі негізгі ой не деп ойлайсыз?
- Қазақ халқында аң, құс, жануарларға байланысты ырым - тыйымдар өте көп. Бұл мәтін де ырымға, тыйымға байланысты құрылған.
Кітаппен жұмыс;
Білетін ырымдармен кестені толықтыру
сөздік жұмысы жүргізіледі.( Оқушы ойы )
Білемін v Жаңалық + Түсініксіз сөздер?
V. Ой толғаныс.
- Балалар, сендер өздерің қандай ырым – тыйымдарды білесіңдер?
Кісі мініне күлме, кемтарға күлме
Малды, ыдысты, тамақты теппе.
Табалдырықты баспа, отыр ма.
Шашыңды жайма, бетіңді баспа.
Өтірік жылама, тізеңді құшақтама.
Жұппен жұмыс. Әр топқа ырымдар жазылған кесте беріледі.
а) «Автордың орындығы».
Қандай сезімде болдыңдар?
ә) «Бес жолды өлең» стратегиясы.
Асқар
Қағылез, тапқыр
Сезеді, көреді, байқайды.
Шөп арасынан тасбақа көрді
Бала
VI. Венн диаграммасы
Тасбақа ------------- Ортақ белгісі: ----------------- Жусан
VII. Қорытындылау;
- Балалар, бүгінгі сабақта нені түсіндік?
- Сіздер үшін қандай жаңалық болды?
- Келесі сабақта не үйренгілеріңіз келеді?
VIII. Үйге тапсырма.
Тасбақаның басқа да тіршілігі жайында іздену.
IX. Бағалау.
Жаңалықтар
Әбіш Кекілбаев. Тасбақаның шөбі
Әбіш Кекілбаев «Тасбақаның шөбі» атты үзінді әңгімесімен таныса отырып, мәтіндегі түйінді ойды ашуға мүмкіндік тудыру.
Тасбақаның шөбі
Аңдар тіршілігі туралы, туған жердің ыстық, қымбат екені туралы түсінік беру. Маңғыстау өңірінен шыққан дара тұлға Әбіш Кекілбаев туралы кеңірек ұғым беру. Оқушыларды дұрыс, жүйелі сөйлеуге үйрету.
Қасым Аманжолов «Көктем»
Сабақтың мақсаты: Өздігінен реттелетін оқу түрлері: эмоциялық, танымдық, әлеуметтік, ынталандырушылық қабілеттерін дамыту үшін топтық жұмысты жандандыру.
Әбіш Кекілбаев "Тасбақаның шөбі"
Қарағанды облысы, Жаңаарқа ауданы, Ю. А. Гагарин атындағы орта мектептің бастауыш сынып мұғалімі; Шопанбекова Ғазиза Жөкенқызы
Әбіш Кекілбаев. Тасбақаның шөбі
Маңғыстау облысы, Түпқараған ауданы, Ақшұқыр ауылы, М. Әбдіхалықов атындағы орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Кадирова Гүлбану
Көктем
Көктемгі табиғат өзгерістері туралы түсінік беру. Сабақты табиғатпен байланыстыру, тіл байлығын кеңейту сөздік қорын молайту. Оқушы танымдылық белсенділігін арттыру. Көктемде өлі табиғат тірі табиғатта болатын өзгерістерге сәйкес бұрыннан
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.