Қазақстанда мекендейтін құстар
Қазақ тілі 4 сынып
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі:
Ахметжан Ардақ Сайлауханқызы
Сабақтың тақырыбы: Қазақстанда мекендейтін құстар.
Сабақтың мақсаты: Оқушылардың Қазақстанда мекендейтін құстар туралы түсінік беру;
Міндеттері: 1. Қазақстанда мекендейтін құстар туралы мағлұмат беру;
2. Сауатты жазуға, сурет бойынша әңгіме құрастыруға үйрету. Тіл байлығын дамыту, сөздік қорын молайту;
3. Туған өлке табиғатына, онда өмір сүретін құстарға деген сүйіспеншілік сезімдерін арттыру, табиғатты, құстарды қорғауға, аялауға
тәрбиелеу.(слайд№1)
Сабақтың түрі: жаңа сабақ.
Сабақтың әдістері: диалог, ой қозғау, сұрақ - жауап, түсіндірмелі, талдау - жинақтау т. б.
Көрнекілігі: құстардың суреттері, сызбалар, кеспе қағаздар.
Жаңа технология: интерактивті тақта
Пәнаралық байланыс: дүниетану, жаратылыстану.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі:
1. Оқушылармен сәлемдесу.
2. Оқушыларды түгендеу.
3. Сабаққа кіріспе.
Психологиялық дайындық.
- Бүгін кезекші кім?
- Бүгін нешесі?
- Аптаның қай күні?
- Жылдың қай мезгілі?
- Бүгін сабаққа деген көңіл - күйлерін қандай? (смайлик көрсету)
II. Үй жұмысын тексеру
1. Жануарлар туралы жаттаған өлеңдерін тыңдау.
2. Оқушылардың дайындап әкелген жануарлар туралы қысқаша мәліметтерін тыңдау. Әр оқушы оқиды.
3. Сандарды сөйлет (слайд№2)
• Піл – құрлықтағы ең ірі ауыр салмақты жануар. Салмағы - 9 тоннадай. Азу тісінің салмағы – 220кг. Бір күнде - 140 кг. өсімдік жейді. Тәулігіне 100 - 200 литр су ішеді. Олар 70 - 80 жыл өмір сүреді.
• Түйе - 2 - 3 центнер жүк көтереді. Түйе 40 - 50 шақырым жолды су ішпей, шөп жемей жүре алады. Ол 45 күнге дейін су ішпей жүре алады. Түйе - 200 литр су ішеді.
• Аю - ең үлкен аңдардың бірі. Оның салмағы 1 - тонна, ұзындығы 3 метрге дейін болады. Ол 40 - 50 жыл өмір сүреді.
III. Жаңа тақырыпқа шығу.
Қызығушылығын ояту.
Құстардың дауысы.(музыка)
Мұғалімнің кіріспе сөзі:
Қазақстандағы құстар таулы жерлерде, орманда, жазық жерлерде, суда тіршілік етеді. Бұл жер – олардың тіршілік ететін тұрақты мекені. Олар осында қыстайды. Ырғыз, Торғай көлдері – су құстарының тұрақты мекені. Мұнда өте көп.
Аққу - Лебедь - айрықша таза, кербез құс.
Сауысқан – сорока - Қыстап қалатын құстардың бірі
Тоқылдақ - дятель - Тұмсығы өткір, мықты болады. Ағашты тесіп, құрттарды теріп жейді.
Бүркіт – беркут - көк күмбезінде қалықтап ұшатын қыран құс.
Бірқазақ – пеликан - тұмсығы үлкен. Балықтарды тұмсығына толтырып жейді.
Көгершін – голубь - Қазақстаннның барлық жерінде кездеседі. Ол бейбітшілік құсы.
Сөздікпен жұмыс
Бұлбұл – соловей
Аққу - Лебедь
Тырна – журавель
Тоқылдақ - дятель
Қарлығаш – ласточка
Бүркіт – беркут
Қарға – ворона
Бірқазан – пеликан
Көкек - кукушка
Көгершін – голубь
Ұзақ – грач
Коллеграфиялық минут
* Баллар қазір жылдың қай мезгілі?
* Күзде құстар тіршілігінде қандай өзгеріс болады?
* Олар жылы жаққа ұша бастайды.
- Ал, ұша алмай көмекті қажет етіп жүрген құстар бар екен. Ол қай құс екен? (слайд№3)
- Бұл – аққу. Аққу туралы не білесіңдер? Аққу жалғыз жүрмейтін құс. Бірақ ол достарынан адасып қалып қойыпты. Оған жолды көрсету үшін мына тапсырманы орындауымыз керек: (слайд № 4)
- Міне аққу да өз достарына баратын жолды тауып ұшып кетті. (анимация арқылы аққуды ұшыру. (слайд №5)
- Енді бізден қарлығаш та көмек сұрап тұр екен. оның қанаты жараланып ұша алмай қалыпты. Біз мына тапсырманы орындасақ. Қанаты жазылуына көмек болады екен. (слайд № 6)
- Міне, қарлығашта қанаты жазылып ұшып кетті. (анимациямен қарлығашты ұшырып жіберу)
- Біздің құстарға көмектесіп жатқанымызды естіп, тырна да көмек сұрап келіпті. Ол да құстардың тобынан қосылу үшін мына тапсырманы орындау керек дейді:
- Сергіту сәті
3 - жаттығу Үлгі бойынша жаз тапсырманы орындау
( слайд № 7)
Маймыл, көбелек, бақа, түлкі, кит, балық, құс, піл, керік, бүркіт, құс, көгершін, сағат, жолбарыс, қарға, аққу.
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі:
Ахметжан Ардақ Сайлауханқызы
Сабақтың тақырыбы: Қазақстанда мекендейтін құстар.
Сабақтың мақсаты: Оқушылардың Қазақстанда мекендейтін құстар туралы түсінік беру;
Міндеттері: 1. Қазақстанда мекендейтін құстар туралы мағлұмат беру;
2. Сауатты жазуға, сурет бойынша әңгіме құрастыруға үйрету. Тіл байлығын дамыту, сөздік қорын молайту;
3. Туған өлке табиғатына, онда өмір сүретін құстарға деген сүйіспеншілік сезімдерін арттыру, табиғатты, құстарды қорғауға, аялауға
тәрбиелеу.(слайд№1)
Сабақтың түрі: жаңа сабақ.
Сабақтың әдістері: диалог, ой қозғау, сұрақ - жауап, түсіндірмелі, талдау - жинақтау т. б.
Көрнекілігі: құстардың суреттері, сызбалар, кеспе қағаздар.
Жаңа технология: интерактивті тақта
Пәнаралық байланыс: дүниетану, жаратылыстану.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі:
1. Оқушылармен сәлемдесу.
2. Оқушыларды түгендеу.
3. Сабаққа кіріспе.
Психологиялық дайындық.
- Бүгін кезекші кім?
- Бүгін нешесі?
- Аптаның қай күні?
- Жылдың қай мезгілі?
- Бүгін сабаққа деген көңіл - күйлерін қандай? (смайлик көрсету)
II. Үй жұмысын тексеру
1. Жануарлар туралы жаттаған өлеңдерін тыңдау.
2. Оқушылардың дайындап әкелген жануарлар туралы қысқаша мәліметтерін тыңдау. Әр оқушы оқиды.
3. Сандарды сөйлет (слайд№2)
• Піл – құрлықтағы ең ірі ауыр салмақты жануар. Салмағы - 9 тоннадай. Азу тісінің салмағы – 220кг. Бір күнде - 140 кг. өсімдік жейді. Тәулігіне 100 - 200 литр су ішеді. Олар 70 - 80 жыл өмір сүреді.
• Түйе - 2 - 3 центнер жүк көтереді. Түйе 40 - 50 шақырым жолды су ішпей, шөп жемей жүре алады. Ол 45 күнге дейін су ішпей жүре алады. Түйе - 200 литр су ішеді.
• Аю - ең үлкен аңдардың бірі. Оның салмағы 1 - тонна, ұзындығы 3 метрге дейін болады. Ол 40 - 50 жыл өмір сүреді.
III. Жаңа тақырыпқа шығу.
Қызығушылығын ояту.
Құстардың дауысы.(музыка)
Мұғалімнің кіріспе сөзі:
Қазақстандағы құстар таулы жерлерде, орманда, жазық жерлерде, суда тіршілік етеді. Бұл жер – олардың тіршілік ететін тұрақты мекені. Олар осында қыстайды. Ырғыз, Торғай көлдері – су құстарының тұрақты мекені. Мұнда өте көп.
Аққу - Лебедь - айрықша таза, кербез құс.
Сауысқан – сорока - Қыстап қалатын құстардың бірі
Тоқылдақ - дятель - Тұмсығы өткір, мықты болады. Ағашты тесіп, құрттарды теріп жейді.
Бүркіт – беркут - көк күмбезінде қалықтап ұшатын қыран құс.
Бірқазақ – пеликан - тұмсығы үлкен. Балықтарды тұмсығына толтырып жейді.
Көгершін – голубь - Қазақстаннның барлық жерінде кездеседі. Ол бейбітшілік құсы.
Сөздікпен жұмыс
Бұлбұл – соловей
Аққу - Лебедь
Тырна – журавель
Тоқылдақ - дятель
Қарлығаш – ласточка
Бүркіт – беркут
Қарға – ворона
Бірқазан – пеликан
Көкек - кукушка
Көгершін – голубь
Ұзақ – грач
Коллеграфиялық минут
* Баллар қазір жылдың қай мезгілі?
* Күзде құстар тіршілігінде қандай өзгеріс болады?
* Олар жылы жаққа ұша бастайды.
- Ал, ұша алмай көмекті қажет етіп жүрген құстар бар екен. Ол қай құс екен? (слайд№3)
- Бұл – аққу. Аққу туралы не білесіңдер? Аққу жалғыз жүрмейтін құс. Бірақ ол достарынан адасып қалып қойыпты. Оған жолды көрсету үшін мына тапсырманы орындауымыз керек: (слайд № 4)
- Міне аққу да өз достарына баратын жолды тауып ұшып кетті. (анимация арқылы аққуды ұшыру. (слайд №5)
- Енді бізден қарлығаш та көмек сұрап тұр екен. оның қанаты жараланып ұша алмай қалыпты. Біз мына тапсырманы орындасақ. Қанаты жазылуына көмек болады екен. (слайд № 6)
- Міне, қарлығашта қанаты жазылып ұшып кетті. (анимациямен қарлығашты ұшырып жіберу)
- Біздің құстарға көмектесіп жатқанымызды естіп, тырна да көмек сұрап келіпті. Ол да құстардың тобынан қосылу үшін мына тапсырманы орындау керек дейді:
- Сергіту сәті
3 - жаттығу Үлгі бойынша жаз тапсырманы орындау
( слайд № 7)
Маймыл, көбелек, бақа, түлкі, кит, балық, құс, піл, керік, бүркіт, құс, көгершін, сағат, жолбарыс, қарға, аққу.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Құстар әлемі
Құстар туралы мақал – мәтелдер мен жұмбақ шешкізу арқылы оқушылардың тіл байлығын арттыру
Құстар
Балалардың ой - өрісін кеңейту, сөздік қорын байыту, қазақша сөздерді дұрыс айтуға дағдыландыру.
Құстар
Топтағы тәрбиеленушілердің сөздік қорын дамыту, дыбыстарды айта білуге үйрету. Құстар туралы түсінік беру, оларға деген қамқорлық, сүйіспеншілік сезімдерін ояту.
Құстарға жем шашамыз
Құстар, соның ішінде жыл құстары туралы түсінік беру, құстардың тіршілігі туралы баяндау.
Құстар
Құстардың көптүрлілігі туралы түсінік беру, топтарын ажырата білу. Әңгімелеу, сипаттау, талдау, бақылау қабілеттерін дамыту; белсенділіктерін дамыту;
Сүтқоректілер класына жалпы сипаттама
Ұрпағын сүтімен асырайтын сүтқоректілер класына сипаттама беру. Сүтқоректілердің сыртқы және ішкі құрылыс ерекшелігінің күрделенуі туралы түсінік бере отырып, салыстыру.
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.