Етістік
Сабақтың тақырыбы: «Етістік»
Мақсаты:
1. Білімділік: Оқушыларға етістік туралы толық мағлұмат беру.
2. Дамытушылық: Оқушылардың сөздік қорын молайтып, ойын, тілін, шығармашылығын дамытып, дербес жұмыс жасауға үйрету. Өз ойын тез әрі жүйелі жеткізуге дағдыландыру.
3. Тәрбиелік: Оқушыларды ұқыптылыққа, жинақтылыққа, еңбекқорлыққа тәрбиелеу.
Міндеттер: Сөз таптары. Етістік туралы білімдерін жетілдіру
Күтілетін нәтиже Етістік туралы білімдерін нығайту
Тапсырмалар Оқулықта және wiki беттерінен жүктелген дереккөздер
Көрнекілігі: интерактивті тақта, сөзжұмбақ, таблица, үлестірмелі қағаздар
Сабақтың түрі: Дамытушылық
Сабақтың әдісі: Түсіндіру, сұрақ - жауап әдісі, өз бетімен жұмыс істеу.
Сабақты өту барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
- Сынып оқушыларын түгендеу.
- Үй тапсырмасының орындалуын қадағалап, бағалау..
ІІ. Ой шақыру
Сұрақ - жауап әдісі:
ІІІ. Жаңа сабақ
Тақырыбы: «Етістік»
- Психологиялық дайындық
- Білімдерін жинақтау мақсатында: дидактикалық ойын ойнату
- "Тез ойла, сөз ойла" ойыны:
Не? Қоздайды
... құлындайды
... лақтайды
... боталайды
... бұзаулайды
Кім? Емдейді
... оқытады
... ұшады
... тігеді
Заттың атын білдіретін сөзді - зат есім дейміз. Зат есімдерге кім? кімдер? не? нелер? деген сұрақтар қойылады. Мысалы: адам, адамдар, ағаш, ағаштар
Бүгінгі сабағымыздың ұраны:
Сөйлейміз, оқимыз, жазамыз,
Бәрін білуге ұмтыламыз!
Ендеше, осы ұранды ұстана отырып сабағымызды бастаймыз.
- Сәйкестендіру тестін орындаймыз: Адасқан сөздерді орнына қой.
Арыстан - боздайды
Түйе - ақырады
Жылқы - маңырайды
Қой - мөңірейді
Аю - бақырады
Сиыр - кісінейді
- Етістіктің ережесін жаттату
- Заттардың қимылын, іс - әрекетін білдіретін сөздерді - етістік дейміз. Етістіктерге не істеді? қайтті? не қылды? деген сұрақтар қойылады. Мысалы: өсті, ойнады, сайрады.
СТО сұрақтары
Сабақ барысында жасаған мұғалім мен оқушының іс - әрекеті
Сабақтың маңыздылығы не?
- оқушылар не алады?
- бұрынғы білімін қалай пайдалана алады?
- өмірден алған тәжірибесінің әсері?
- сабақтың болашақта оқушыға қандай пайдасы бар?
- оқушыларды ой қозғау арқылы тақырыпқа әкелу
- тақырып жайлы бұрынғы білетіндерін анықтау, соған сүйену жолдарын табу
І. Қызығушылығын ояту
Сөйлем құрастыру, етістіктерді тізіп жазу, ережесін еске түсіру
Топтық жұмыс
І топ. Сурет бойынша әңгіме құрап, етістіктерді тап.
ІІ топ. «Ақылды, сауатты бала» дәптерге қалай жазады? /Етістік сөздерді жазу/
ІІІ топ. «Торғай» сөзіне бір шумақ өлең құрастыр. Өлеңнен етістікті тап
Сын тұрғысынан ойлау үшін мүмкіндіктер
- еркін ойлауға қандай мүмкіндіктер жасалды?
Мағынаны ажыра - ту сатысы (жаңа ақпарат)
- оқушыларды белсене қатыстыру
- стратегияларды жүйелі қолдану арқылы оқушылардың жұмысын ұйымдастыру (сауал қоя білу, талдау жасай білу, баяндау және қызу ой талқы - сын жасай білу қабілеттерін жетілдіру жолдарын беру)
- оқушылармен бірлесіп жұмыс жасау, қарым - қатынас шеберлігін ұтымды пайдалана білу
- оқулықтан басқа ақпараттар көзін ашу
- әрі қарай не болатынына қызықтыру, белсенділіктерін ояту
- алатын білімінің пайдалылығына көздерін жеткізу
- білімін, ақпаратты жүйелеуге үйрету
ІІ. Мағынаны тану
Топпен жұмыс: І, ІІ, ІІІ топ
1, 2, 3 - жаттығуларды орындау.
Дарынды оқушымен жұмыс:
4. Күрделі етістіктерді дара етістіктерге айналдырып жаз
Шығармашылық тапсырма:
жаттығу:
Сурет бойынша болымды болымсыз етістіктермен сөйлем құрастырып жаз.
ІV. Ой толғаныс.
Кубизм стратегиясы:
Оқушыларға куб лақтырылады. Ол кубтың беттерінде сұрақтармен тапсырмалары бар.
Ә - етістік дегеніміз не?
Ө - етістік қандай сұрақтарға жауап береді?
І - етістіктерге мысал келтір
Ү – оқыды - сөзін қатыстырып сөйлем құра
Ұ - барды - сөзін қатыстырып сөйлем құра
Қ – биледі - сөзін қатыстырып сөйлем құра
- Шығармашылық диктант
1 - топ. Тоғайда түрлі аңдар...
Терең шатқалға қояндар...
2 - топ. Қызыл түлкілер тоғайда...
Тиіндер ағаштан - ағашқа...
- Өзіндік жұмыс
жаттығу
- Берілген етістіктерді қатыстырып сөйлемдер құра.
Қонды, жауды, жүзді, тасыды.
Мысалы: Қар қалың жауды.
- жаттығу
- Берілген сөздердің ішінен етістікті тауып, етістік екенін дәлелде.
Ой қозғау.
Интерактивті тақтадан кесте көрсету. Етістік туралы өз білетіндерін топтастырып жазуға нұсқау беру.
Кесте арқылы етістік туралы мағлұмат беріп, білімдерін дамыту.
- Терме диктант
Жинады, айтты, сөйлесті, байлады.
- сабақта үйренген - дерін бекіту, қолдану жолдарын беру
- жаңадан үйренгенін пайдалана отырып, білімін жүйелеу
жауап шешімі осыған байланысты жұмыс - тар беру арқылы түсінік деңгейін тексер
ІІІ. Ой қорытынды
Оқушылар бүгінгі өткен тақырып бойынша алған білімдерін бағандарға тиісінше жазады.
Білемін
Білдім
Білгім келеді
Бағалау (түрлері)
- оқушының өзін - өзі бағалауы
- топтың өзін - өзі бағалауы
Өзін - өзі және достарын бағалау парағы
Сабақты бекіту.
1. Қандай тақырыпта сабақ өттік?
2. Сабақта нені білдіңдер?
3. Етістік дегеніміз не?
4. Етістік қандай сұрақтарға жауап береді?
5. Мысал келтір
Мақсаты:
1. Білімділік: Оқушыларға етістік туралы толық мағлұмат беру.
2. Дамытушылық: Оқушылардың сөздік қорын молайтып, ойын, тілін, шығармашылығын дамытып, дербес жұмыс жасауға үйрету. Өз ойын тез әрі жүйелі жеткізуге дағдыландыру.
3. Тәрбиелік: Оқушыларды ұқыптылыққа, жинақтылыққа, еңбекқорлыққа тәрбиелеу.
Міндеттер: Сөз таптары. Етістік туралы білімдерін жетілдіру
Күтілетін нәтиже Етістік туралы білімдерін нығайту
Тапсырмалар Оқулықта және wiki беттерінен жүктелген дереккөздер
Көрнекілігі: интерактивті тақта, сөзжұмбақ, таблица, үлестірмелі қағаздар
Сабақтың түрі: Дамытушылық
Сабақтың әдісі: Түсіндіру, сұрақ - жауап әдісі, өз бетімен жұмыс істеу.
Сабақты өту барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
- Сынып оқушыларын түгендеу.
- Үй тапсырмасының орындалуын қадағалап, бағалау..
ІІ. Ой шақыру
Сұрақ - жауап әдісі:
ІІІ. Жаңа сабақ
Тақырыбы: «Етістік»
- Психологиялық дайындық
- Білімдерін жинақтау мақсатында: дидактикалық ойын ойнату
- "Тез ойла, сөз ойла" ойыны:
Не? Қоздайды
... құлындайды
... лақтайды
... боталайды
... бұзаулайды
Кім? Емдейді
... оқытады
... ұшады
... тігеді
Заттың атын білдіретін сөзді - зат есім дейміз. Зат есімдерге кім? кімдер? не? нелер? деген сұрақтар қойылады. Мысалы: адам, адамдар, ағаш, ағаштар
Бүгінгі сабағымыздың ұраны:
Сөйлейміз, оқимыз, жазамыз,
Бәрін білуге ұмтыламыз!
Ендеше, осы ұранды ұстана отырып сабағымызды бастаймыз.
- Сәйкестендіру тестін орындаймыз: Адасқан сөздерді орнына қой.
Арыстан - боздайды
Түйе - ақырады
Жылқы - маңырайды
Қой - мөңірейді
Аю - бақырады
Сиыр - кісінейді
- Етістіктің ережесін жаттату
- Заттардың қимылын, іс - әрекетін білдіретін сөздерді - етістік дейміз. Етістіктерге не істеді? қайтті? не қылды? деген сұрақтар қойылады. Мысалы: өсті, ойнады, сайрады.
СТО сұрақтары
Сабақ барысында жасаған мұғалім мен оқушының іс - әрекеті
Сабақтың маңыздылығы не?
- оқушылар не алады?
- бұрынғы білімін қалай пайдалана алады?
- өмірден алған тәжірибесінің әсері?
- сабақтың болашақта оқушыға қандай пайдасы бар?
- оқушыларды ой қозғау арқылы тақырыпқа әкелу
- тақырып жайлы бұрынғы білетіндерін анықтау, соған сүйену жолдарын табу
І. Қызығушылығын ояту
Сөйлем құрастыру, етістіктерді тізіп жазу, ережесін еске түсіру
Топтық жұмыс
І топ. Сурет бойынша әңгіме құрап, етістіктерді тап.
ІІ топ. «Ақылды, сауатты бала» дәптерге қалай жазады? /Етістік сөздерді жазу/
ІІІ топ. «Торғай» сөзіне бір шумақ өлең құрастыр. Өлеңнен етістікті тап
Сын тұрғысынан ойлау үшін мүмкіндіктер
- еркін ойлауға қандай мүмкіндіктер жасалды?
Мағынаны ажыра - ту сатысы (жаңа ақпарат)
- оқушыларды белсене қатыстыру
- стратегияларды жүйелі қолдану арқылы оқушылардың жұмысын ұйымдастыру (сауал қоя білу, талдау жасай білу, баяндау және қызу ой талқы - сын жасай білу қабілеттерін жетілдіру жолдарын беру)
- оқушылармен бірлесіп жұмыс жасау, қарым - қатынас шеберлігін ұтымды пайдалана білу
- оқулықтан басқа ақпараттар көзін ашу
- әрі қарай не болатынына қызықтыру, белсенділіктерін ояту
- алатын білімінің пайдалылығына көздерін жеткізу
- білімін, ақпаратты жүйелеуге үйрету
ІІ. Мағынаны тану
Топпен жұмыс: І, ІІ, ІІІ топ
1, 2, 3 - жаттығуларды орындау.
Дарынды оқушымен жұмыс:
4. Күрделі етістіктерді дара етістіктерге айналдырып жаз
Шығармашылық тапсырма:
жаттығу:
Сурет бойынша болымды болымсыз етістіктермен сөйлем құрастырып жаз.
ІV. Ой толғаныс.
Кубизм стратегиясы:
Оқушыларға куб лақтырылады. Ол кубтың беттерінде сұрақтармен тапсырмалары бар.
Ә - етістік дегеніміз не?
Ө - етістік қандай сұрақтарға жауап береді?
І - етістіктерге мысал келтір
Ү – оқыды - сөзін қатыстырып сөйлем құра
Ұ - барды - сөзін қатыстырып сөйлем құра
Қ – биледі - сөзін қатыстырып сөйлем құра
- Шығармашылық диктант
1 - топ. Тоғайда түрлі аңдар...
Терең шатқалға қояндар...
2 - топ. Қызыл түлкілер тоғайда...
Тиіндер ағаштан - ағашқа...
- Өзіндік жұмыс
жаттығу
- Берілген етістіктерді қатыстырып сөйлемдер құра.
Қонды, жауды, жүзді, тасыды.
Мысалы: Қар қалың жауды.
- жаттығу
- Берілген сөздердің ішінен етістікті тауып, етістік екенін дәлелде.
Ой қозғау.
Интерактивті тақтадан кесте көрсету. Етістік туралы өз білетіндерін топтастырып жазуға нұсқау беру.
Кесте арқылы етістік туралы мағлұмат беріп, білімдерін дамыту.
- Терме диктант
Жинады, айтты, сөйлесті, байлады.
- сабақта үйренген - дерін бекіту, қолдану жолдарын беру
- жаңадан үйренгенін пайдалана отырып, білімін жүйелеу
жауап шешімі осыған байланысты жұмыс - тар беру арқылы түсінік деңгейін тексер
ІІІ. Ой қорытынды
Оқушылар бүгінгі өткен тақырып бойынша алған білімдерін бағандарға тиісінше жазады.
Білемін
Білдім
Білгім келеді
Бағалау (түрлері)
- оқушының өзін - өзі бағалауы
- топтың өзін - өзі бағалауы
Өзін - өзі және достарын бағалау парағы
Сабақты бекіту.
1. Қандай тақырыпта сабақ өттік?
2. Сабақта нені білдіңдер?
3. Етістік дегеніміз не?
4. Етістік қандай сұрақтарға жауап береді?
5. Мысал келтір
Жаңалықтар
Сабақты етістік пен салт етістік
Етістіктің сабақты және салт етістік түрлерін табыс септігімен байланыстыра отырып меңгерту Тақырып бойынша алған білімдерін ауызша, жазбаша тілде пайдалану дағдысын қалыптастыру.
Етістік
Атырау қаласы, №34 лингвистикалық мектеп - гимназиясының Бастауыш сынып мұғалімі Қыстаубаева Айнұр
Дара және күрделі етістік
Қызылорда облысы, Жаңақорған ауданы, №3 мектеп - интернатының бастауыш сынып мұғалімі Искакова Гүлзада
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.