Бізбен байланыс
kum2017@yandex.ru
WhatsApp: +7 705 241 87 47


Толықтауыштың жасалу жолдары

05 ақпан 2016, Жұма
Атырау қаласы, Жаңаталап селосы,
Жамбыл атындағы орта мектептің
қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Умарова Айнур Камиевна

Сабақтың тақырыбы: Толықтауыштың жасалу жолдары
Сабақтың мақсаты: а) білімдік — толықтауыш туралы білім деңгейін көтеру, тереңдету;
ә) дамытушылық — түрлі: әдістермен оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту, өзіндік шығармашылыққа баулу;
б) тәрбиелік - ұжымшылдыққа, нақтылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақты игерту.
Сабақтың әдісі: топпен жұмыс, сұрақ - жауап, тіл дамыту,
Сабақтың көрнекілігі: плакат, кеспе қағаздар, қосымша материалдар.
Пәнаралық байланыс: әдебиет, орыс тілі

Сабақтың барысы:
а) Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушылармен амандасу, түгелдеу, оқу құралдарын тексеру. Сыныптың тазалығына көңіл бөлу. Оқушылардың зейінін сабаққа аудару. Оқушыларды 3 топқа бөлемін.

ә) Үй тапсырмасын пысықтау
Дәйексөз.
Біле бер қанша білсең, тағы тіле,
Жетерсің мақсатыңа біле - біле
Ж. Баласағұн

“Еске түсірейік”
І топ
1. Тұрлаулы мүшелер дегеніміз не?
2. Тұрлаусыз мүшелер дегеніміз не?
3. Толықтауыш қандай мүше?
4. Толықтауыш дегеніміз не?

ІІ топ:
1. Тұрлаусыз мүшелер дегеніміз не?
2. Баяндауыш қандай мүше? Ережесі.
3. Өзім сөзден тұрамын,
Тиянақты ойды құрамын. (... )
4. Толықтауыш қай септіктерде тұрады?

ІІІ топ:
Толықтауыш дегеніміз не?
2. Толықтауыштар құрамына қарай нешеге бөлінеді?
3. Толықтауыш қандай мүше?
4. Толықтауыш қандай сұрақтарға жауап береді?

б) Жаңа сабақты түсіндіру.
Бірінші сабақтың мақсатымен таныстырып аламын.
Толықтауыш тұрлаусыз мүшелердің бірі.
Толықтауыш көбінесе баяндауышпен байланысқа түседі.
Төмендегі кесте бойынша сабақты түсіндіреді.

Үйірлі мүшеден болған толықтауышты үйірлі толықтауыш дейміз. Мысалы: Көкірегі сезімді, көңілі ойлыға (кімге?), Бәрі де анық тұрмай ма ойлағанда? Жасау дегеннен (неден?) көз тұнады.
Тірек схемалар арқылы толықтауыштың жасалу жолдарын түсіндіремін.

Жаттығумен жұмыс: 45 - жаттығу. Әке, ақылды, төрт, ол, оқыған, оқу сөздерін атау және ілік септіктерден басқа септіктерге қойып, толықтауыш етіп сөйлемдер құраңдар.

Тақтамен жұмыс:. Толықтауыштарды тап:
1. Еріншектік - күллі өмірдің дұшпаны.
(Абай)
2. Абай сөздері - қазаққа зор бақ.
(А. Байтұрсынұлы)
3. Тәрбиелі - тәртіптің құлы,
Тәртіпті - елдің ұлы.
(Б. Момышұлы)
Тақтаға бірнеше сөйлемдерге синтаксистік, морфологиялық таладау жүргізеді.
*Интербелсенді тақтамен жұмыс:
Көп нүктенің орнына толықтауыштар қой, қай сөз табынан болғанын анықта:
1.... ойлағаны - айт пен той.
2. Білім -... жібермейтін қазығы,
Білімсіз бақ - әлдекімнің азығы.
3. Бата... салтымыз,
Жақсы оқу антымыз.
4. Жұмысқа тағы... аламыз.
5.... татқан білер.

Оз бетімен жұмыс. Кім жылдам? (постер қорғау)
Берілген парақшаларды дұрыс орналастырып толықтауыштарды ережесіне қарай топтастыр.(оқушылар ережеге сай топтастырады)

Білімді бекіту: Өтілген тақырыпқа байланысты бірнеше сұрақтар қоямын. Әр топ бұл сұраққа тез жауап беру керек.

Тест “иә” немесе “жоқ”
І топқа:
1. Толықтауыш сөйлем мүшесі бола ма?
2. Толықтауыш кім? не? деген сұраққа жауап береді.
3. Толықтауыш сөйлемнің тұрлаусыз мүшесі.
4. Толықтауыш қандай? қай? деген сұраққа жауап береді.

ІІ топ:
1. Кімді? Нені? – тура толықтауыш
2. Биылғы күз салқын. Құрмалас сөйлем.
3. Сөйлем мүшелері дара, күрделі үйірлі болады.
4. Бастауыш тұйық етістіктен, баяндауыш зат есімнен болса, арасына сызықша қойылады.
5. Толықтауыш - тұрлаулы мүше.

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
14 890
0
  • 0
0 дауыс


Жаңалықтар
Толықтауыш. Тура және жанама толықтауыштар
Толықтауыш. Тура және жанама толықтауыштар
Оқушыларға толықтауыштың анықтамасын, жасалу жолдарын, сөйлем ішінде таба білу қабілеттіліктерін, алған білімдерін нығайту;
Жай сөйлемнің түрлері (күнделікті сабақ жоспарлары)
Жай сөйлемнің түрлері (күнделікті сабақ жоспарлары)
Жай сөйлемнің құрылысы және көлемі әрқашан бір сипатта бола бермейді. Далба тауында атақты Бұқар жырау күмбезі бой көтерді.(Ә. Кекіл.) деген сөйлемде тұрлаулы мүшелері (күмбезі бой көтерді) түгел қатысып тұр.
Тұрлаусыз мүшелерден өткенді қайталау
Тұрлаусыз мүшелерден өткенді қайталау
Сабақтың мақсаты: өтілген материалдар жөнінде алған білімдерін пысықтауы, олардың грамматикалық белгілерін меңгеруі.
Тұрлаусыз мүшелер. Толықтауыш
Тұрлаусыз мүшелер. Толықтауыш
Ақмола облысы, Ақкөл ауданы, Новорыбин орта мектебі - бақшасы Қазақ тілі мен әдебиеті пән мұғалімі Хажат Алма
Тұрлаусыз мүше
Тұрлаусыз мүше
Атырау облысы, Атырау қаласы, Жаңаталап селосы, Жамбыл атындағы орта мектептің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Умарова Айнур Камиевна
Алғашқы функция және интеграл
Алғашқы функция және интеграл
Жамбыл ауданы, Антон Макаренко атындағы орта мектебінің математика пәні мұғалімі: Кулсаидова М.Т.
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
×