Көсемшенің түрленуі
7 - сынып. Қазақ тілі.
I. Сабақтың тақырыбы: Көсемшенің түрленуі
II. Сабақтың мақсаты:
а) білімділік: Көсемше – етістіктің ерекше бір түрі. Көсемшенің екі түрлі мәнде, қызметте қолданылуын, өзіндік ерекшеліктерін таныту.
ә) дамытушылық: Оқушылардың көсемше туралы түсінігін кеңейту, көсемшенің жасалу жолына қарай, қызметіне б - ты қолдана білуге іс - әрекет. қ.
б) тәрбиелік: Оқушыларды елін, жерін құрметтеуге. Үлкенді сыйлай білуге, досына адал болуға, мейірімділікке үйрету.
III. Сабақтың түрі: жаңа сабақ
IV. Сабақтың әдісі: оқу, ой дамыту, ізденіс, талдау.
V. Көрнекіліктер: кесте, көсемше жұрн., топтастыру сызбасы.
VI. Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі.
II. Үй тапсырмасын сұрау.
Үш топқа үш түрлі тапсырма.
I топ. Есімшенің жасалуы. II топ. Ерекшелігі. III топ. Сөйлемдегі қызметі
Есімше
- ар, - ер, - р
- ған, - ген, - қан, - кен
- атын, - етін, - йтын, - йтін
- мақ, - мек, - бақ, - бек, - пақ, - пек
- с
Әр топ топтастырып, жоба қорғайды.
Мысалы: Оқыған жетер мұратқа
Бекіту: Есімшенің сөйлемдегі қызметіне үш топ үш сөйлем жазып талдайды.
III. Жаңа сабақ.
I. Ой қозғау. – Көсемше тұлғалы етістіктер жазайық. – Сұрақ қойыңыз. (тобыңызда талдаңыз) – Мысал жаз. Сызба сыз.
Көсемше
↓
- а, - е, - й
- ғалы, - гелі, - қалы, - келі
- ып, - іп, - п
II. Мағынаны таны.
1. Сөйлемдерден көсемшені ажырат.
2. Көсемшені екі түрлі мәндегі қызметін анықта. Жұмабайдың қалаға бұл жолы не жұмыспен барғанын Абай дәл білмейді. Қазылар арызын сұрап еді. Меншиков жауап берді.
3. Берілген көсемшелерді түрлендір. Жаз - а, сөйле - й, бар - ып.
4. Өзің білетін бір ақын өлеңін жатқа жаз. Көсемшеге сұрақ қой. 200, 202 - жат.
III. Толғаныс. Сын түзелмей, мін түзелмейді ойыңды жаз.
Кері байланыс парағы:
V. Қорытындылау.
Көсемше – етістіктің ерекше бір түрі болып келетін біз мысалдар арқылы, өз ойымыз арқ., танып білдік. Яғни, көсемше тікелей жіктеліп н - е күрделі етістіктің негізгі етістік сыңары болып, шақты қимылды білдіріп, етістік қызметін атқарады, енді бірде қимылдың амалын білдіріп, үстеу қызметінде жұмсалады.
Үйге тапсырма: Көркем әдебиет 4 мысал жазу.
Бағалау.
I. Сабақтың тақырыбы: Көсемшенің түрленуі
II. Сабақтың мақсаты:
а) білімділік: Көсемше – етістіктің ерекше бір түрі. Көсемшенің екі түрлі мәнде, қызметте қолданылуын, өзіндік ерекшеліктерін таныту.
ә) дамытушылық: Оқушылардың көсемше туралы түсінігін кеңейту, көсемшенің жасалу жолына қарай, қызметіне б - ты қолдана білуге іс - әрекет. қ.
б) тәрбиелік: Оқушыларды елін, жерін құрметтеуге. Үлкенді сыйлай білуге, досына адал болуға, мейірімділікке үйрету.
III. Сабақтың түрі: жаңа сабақ
IV. Сабақтың әдісі: оқу, ой дамыту, ізденіс, талдау.
V. Көрнекіліктер: кесте, көсемше жұрн., топтастыру сызбасы.
VI. Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі.
II. Үй тапсырмасын сұрау.
Үш топқа үш түрлі тапсырма.
I топ. Есімшенің жасалуы. II топ. Ерекшелігі. III топ. Сөйлемдегі қызметі
Есімше
- ар, - ер, - р
- ған, - ген, - қан, - кен
- атын, - етін, - йтын, - йтін
- мақ, - мек, - бақ, - бек, - пақ, - пек
- с
Әр топ топтастырып, жоба қорғайды.
Мысалы: Оқыған жетер мұратқа
Бекіту: Есімшенің сөйлемдегі қызметіне үш топ үш сөйлем жазып талдайды.
III. Жаңа сабақ.
I. Ой қозғау. – Көсемше тұлғалы етістіктер жазайық. – Сұрақ қойыңыз. (тобыңызда талдаңыз) – Мысал жаз. Сызба сыз.
Көсемше
↓
- а, - е, - й
- ғалы, - гелі, - қалы, - келі
- ып, - іп, - п
II. Мағынаны таны.
1. Сөйлемдерден көсемшені ажырат.
2. Көсемшені екі түрлі мәндегі қызметін анықта. Жұмабайдың қалаға бұл жолы не жұмыспен барғанын Абай дәл білмейді. Қазылар арызын сұрап еді. Меншиков жауап берді.
3. Берілген көсемшелерді түрлендір. Жаз - а, сөйле - й, бар - ып.
4. Өзің білетін бір ақын өлеңін жатқа жаз. Көсемшеге сұрақ қой. 200, 202 - жат.
III. Толғаныс. Сын түзелмей, мін түзелмейді ойыңды жаз.
Кері байланыс парағы:
V. Қорытындылау.
Көсемше – етістіктің ерекше бір түрі болып келетін біз мысалдар арқылы, өз ойымыз арқ., танып білдік. Яғни, көсемше тікелей жіктеліп н - е күрделі етістіктің негізгі етістік сыңары болып, шақты қимылды білдіріп, етістік қызметін атқарады, енді бірде қимылдың амалын білдіріп, үстеу қызметінде жұмсалады.
Үйге тапсырма: Көркем әдебиет 4 мысал жазу.
Бағалау.
Жаңалықтар
Есімшенің түрленуі
Есімше мына жұрнақтар арқылы жасалады: 1) - ған, - ген, - қан, - кен: ал - ған, көр - ген, айт - қан, кет - кен;
Көсемшенің сөйлемдегі қызметі
Көсемшенің сөйлемдегі қызметі туралы оқушыларға толық мәлімет беру. Алған білімдерін пысықтап, теориялық алған ұғымдарын мысалдар арқылы терең меңгерту.
Тұйық етістіктің түрленуі (күнделікті сабақ жоспары)
Тұйық етістік – етістіктің ерекше түрі. Мағынасы жағынан ол қимылдың, іс - әрекеттің атын білдіреді де, шақпен де, жақпен де, байланысты болмайды Сөйтіп, тұйық етістік қимылдың, іс - әрекеттің атауы ретінде қолданылады да, жақтық мағынаны да
Тұйық етістік
Білімділік - тұйық етістік, оның жасалуы мен түрленуі, сөйлемдегі қызметі туралы түсінік беру, оқушылардың алған білімдерін кеңейту.
Қазақ тілінен ұзақ мерзімдік жоспар (7сынып)
Павлодар қаласы, №19 жалпы орта білім беру мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Каденова Жансұлу Журсиновна
Көсемше
көсемше туралы теориялық және тәжірибелік білім деңгейін, ой - өрісін, білім - біліктілік дағдыларын, шығармашылық қабілеттерін байқау, бағалау.
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.