13- ке бөлінгіштік белгісі
Тақырыбы: 13-ке бөлінгіштік белгісі.
Мақсаты. Санның бөлінгіштік белгілерін тез есептеуде, мәтін есептерді шығаруда, дәлелдеуде орынды, жүйелі қолдана білуге қол жеткізу.
Міндеттері.
1. Санның бөлінгіштік белгілерін оқып үйрену.
2. Бөлінгіштік белгілерін қолданып қандай есептер шығаруға болатынын анықтау.
3. Бөлінгіштік белгілерін қолданып есептер шығару.
4. Санның бөлінгіштігін дәлелдеуге есептер шығару:
а) көбейткіштерге жіктеу арқылы дәлелдеу;
ә) қалдықпен бөлуді қолдану арқылы дәлелдеу.
Өткен сабақты қайталау
11-ге бөлінгіштік белгілері
Берілген сан 13-ке бөлінетінін білу үшін: ол санды оңнан солға қарай үш – үштен топтаймыз да тақ нөмірлі санды минуспен, ал жұп нөмірлі санды плюспен жазып, өрнектің мәнін табамыз. Егер өрнектің нәтижесі 13-ке бөлінсе, онда берілген сан да 13-ке бөлінеді.
Берілген санды солдан оңға қарай сызықшамен үш орынды сандарға бөлеміз. Бірінші, үшінші, бесінші орындағы бөліктердің қосындысын, содан соң екінші, төртінші, т. с. с. орындағылардың қосындысын тауып, сол қосындылардың айырмасы 13-ке бөлінсе, онда берілген сан да 13-ке бөлінеді.
Мысалы, 91182091 санын тексерейік:, бұдан 911+91=1002,
1002-820=182, 182 саны 13-ке бөлінеді, ендеше, 91182091 саны да 13-ке бөлінеді.
Сол сияқты 739622 санын тексерейік: 739│622, бұдан 739-622=117, 117 13-ке бөлінеді, ендеше берілген санымыз 13-ке бөлінеді.
5525→5-525=- 520: 13=- 40, 5525: 13=425
Тапсырмалар:
1. 858; 5100; 18928 сандары 13-ке бөлінетінін дәлелдеңдер.
2. 13 санына бөлінетін төрт таңбалы 5 сан жаз.
3. 13 санына бөлінетін бес таңбалы 5 сан жаз.
Үйге тапсырма: 13 саны туралы мәліметтер жинақтау
Рефлексия.
Мақсаты. Санның бөлінгіштік белгілерін тез есептеуде, мәтін есептерді шығаруда, дәлелдеуде орынды, жүйелі қолдана білуге қол жеткізу.
Міндеттері.
1. Санның бөлінгіштік белгілерін оқып үйрену.
2. Бөлінгіштік белгілерін қолданып қандай есептер шығаруға болатынын анықтау.
3. Бөлінгіштік белгілерін қолданып есептер шығару.
4. Санның бөлінгіштігін дәлелдеуге есептер шығару:
а) көбейткіштерге жіктеу арқылы дәлелдеу;
ә) қалдықпен бөлуді қолдану арқылы дәлелдеу.
Өткен сабақты қайталау
11-ге бөлінгіштік белгілері
Берілген сан 13-ке бөлінетінін білу үшін: ол санды оңнан солға қарай үш – үштен топтаймыз да тақ нөмірлі санды минуспен, ал жұп нөмірлі санды плюспен жазып, өрнектің мәнін табамыз. Егер өрнектің нәтижесі 13-ке бөлінсе, онда берілген сан да 13-ке бөлінеді.
Берілген санды солдан оңға қарай сызықшамен үш орынды сандарға бөлеміз. Бірінші, үшінші, бесінші орындағы бөліктердің қосындысын, содан соң екінші, төртінші, т. с. с. орындағылардың қосындысын тауып, сол қосындылардың айырмасы 13-ке бөлінсе, онда берілген сан да 13-ке бөлінеді.
Мысалы, 91182091 санын тексерейік:, бұдан 911+91=1002,
1002-820=182, 182 саны 13-ке бөлінеді, ендеше, 91182091 саны да 13-ке бөлінеді.
Сол сияқты 739622 санын тексерейік: 739│622, бұдан 739-622=117, 117 13-ке бөлінеді, ендеше берілген санымыз 13-ке бөлінеді.
5525→5-525=- 520: 13=- 40, 5525: 13=425
Тапсырмалар:
1. 858; 5100; 18928 сандары 13-ке бөлінетінін дәлелдеңдер.
2. 13 санына бөлінетін төрт таңбалы 5 сан жаз.
3. 13 санына бөлінетін бес таңбалы 5 сан жаз.
Үйге тапсырма: 13 саны туралы мәліметтер жинақтау
Рефлексия.
Жаңалықтар
Күнтізбелік – тақырыптық жоспар Математика 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 сынып
Күнтізбелік – тақырыптық жоспар Математика 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 сынып Геометрия 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 сынып
Натурал сандардың 2 - ге, 5 - ке, 10 - ға бөлінгіштік белгілері
Натурал сандарды оқып, жаза алады; Санның бөлгішін, еселігін таба алады, жұп және тақ цифрларды, жұп және тақ сандар ұғымын біледі, сандардың 2 - ге, 5 - ке, 10 - ға бөлінгіштік белгілерін біледі
Математикадан күнтізбелік жоспар (5 - 11 сыныптар үшін)
Математикадан күнтізбелік жоспар (5 - 11 сыныптар үшін)
Натурал сандардың 9-ға және 3-ке бөлінгіштік белгілері
Оқушыларды берілген санның цифрларының қосындысына қарап, оның 3ке, 9 - ға бөлінетіндігін ажырата білуге үйрету; натурал сандардың 3 - ке, 9 - ға бөлінгіштік белгісінің тұжырымдамасын айта білуге дағдыландыру; 3 - ке және 9 - ға бөлінетін көп
Санның бөлінгіштік қасиеттері
Маңғыстау облысы, Жаңаөзен қаласы, Теңге ауылы, №11 орта мектептің математика пәнінің мұғалімі Карлова Зина
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.