Intellectual Olympic Games
The theme of competition: Intellectual Olympic Games
Grade level: 6 forms
Objectives: The students will be able to:
- improve their speech skills;
- enrich their knowledge about foreign languages, especially English;
- develop their interest in study English and geography subjects;
- broaden their outlook in English and geography subjects.
Materials for the competition: posters of balls from 100 to 500, names of teams, pictures and active board;
Lesson type: Competition
Inter subject connection: geography, Kazakh, Russian, Uighur language
I Organization moment.
Teacher: Dear teachers and students! Welcome to our intellectual game. We are glad to see you on this game. We hope all of you will enjoy our game and also we` ll see who will be the winner. Here are our participants. Let me introduce them: the first team is «Champions», the second team is «Intelligents»
Қайырлы күн, құрметті оқушылар мен ұстаздар! Сіздерді біздің ойынымызда көруге өте қуаныштымыз. Топтарды таныстыруға рұқсат
етіңіздер. Бірінші топ — «Champions», екінші топ — «Intelligents».
Let` s begin our game.
Introducing judges of the competition.
1) The name of the first team is “Champions”;
Members of the team introduce themselves.
2) The name of the second team is “Intelligents”;
Members of the team introduce themselves.
II Presentation of the first tour.
Біздің ойынымыздың бірінші бөлімі «Полиглот» деп аталады: сұрақтарға жауап беріп және ағылшын, қазақ мақал - мәтелдерде жетіспейтін сөзді тауып, төрт тілде (ұйғыр, қазақ, орыс, ағылшын тілдерінде) айтып беру керек.
1. Отан оттан да … (ыстық, горячий, hot)
2. Ананың сүті … (бал, мёд, honey)
3. … адамның арқауы. (ас, еда, food)
4. … көпті жау алмайды. (дос, друг, friend)
5. … жолы жіңішке. (қыз, девочка, girl)
6. Бала … бал. (тіл, язык, language)
7. Көз қорқақ, … батыр. (қол, рука, hand)
8. Судың да … бар. (сұрау, просить, ask)
9. Ел іші … бесік. (алтын, золото, gold)
10. Батыр туса ел ырысы,… жауса жер ырысы.(жаңбыр, дождь, rain)
Musical Show of 6 “Ә”form
III Presentation of the second tour.
- Let me introduce the second tour;
- There are 10 tasks on two topics they are school subjects and flags and cities which are from 100 to 500 scores, you will take a score that you will choose;
- Each team choose a task in turn;
- You have a minute to answer the task;
- The first begin the team of “Champions”;
- Then the second the team of “Intelligents”;
- Which task will you choose?
School subjects:
100: Name one language subject? Uighur, Kazakh, Russian and English…
200: What’s this subject called? Maths.
300: What’s this subject called? History.
400: In which subject do you play sport? Physical Education
500: Which subject studies the World? Geography.
FLAGS AND CITIES:
100: What Country does this flag belong to? China.
200: What Country does this flag belong to? France.
300: What Country does this flag belong to? United Kingdom.
400: Бұл қала өзінің ғимараттарымен әйгілі. Оның 600 мыңнан астам халық саны бар. Ол Азиядағы ең үлкен қалалардың бірі.
Бұл қай қала? ASTANA
500: Бұл – қала көне салт дәстүрлер қаласы. Бұл қалада 14 колледж, онда 76000 студент оқиды. Бұл қалада Британияның кітапханасы бар. Бұл - әлемдегі ең үлкен қалаларының бірі. Бұл қай қала? LONDON
Musical Show of 6 “Б”form
IV Presentation of the third tour.
- There are six tasks;
- Each team choose a task in turn;
- You can put balls from 100 to 500 after reading a task;
- You have a minute to answer the task;
- If you answer the task right, you will take scores that you put;
- But if you answer the task wrong, you will lose your balls, that is if you put 500 balls, you will lose 500 balls from your scores;
- If one team answers wrong, another team can answer the task, but they should know, that if they answer wrong, they will lose their balls from their scores too;
- If everything is clear, let’s begin the third tour;
- The first begin the team of “Champions”;
- The second the team of “Intellegents”
- Which task will you choose?
III Tour:
I - Name countable nouns: Oranges, apples, bananas, grapes, eggs, tomatoes, biscuits, potatoes, carrots and so on.
II - Name uncountable nouns: Coffee, tea, juice, bread, cheese, rice, milk, butter, sugar and so on.
III - Manchester is a city_____ of England.
Манчестер Англияның қай бөлігінде орналасқан? In the north of England; Англияның солтүстігінде орналасқан қала.
IV - Children’s favourite place in London is…; Балалардың Лондондағы жақсы көретін жері не? HAMLEYS; Әлемдегі ең үлкен ойыншықтар дүкені.
V - Name a famous clock in London. BIG BEN
VI - Name the famous buildings of Astana. Астананың атақты ғимараттарын айтыңыз. The Monument of Baiterek, Duman center and so on.
V Presentation of the fourth tour.
This tour is also called “Captains’ tour”. Let me introduce the rule of this game.
- There are 2 tasks for each captain;
- They will answer the tasks in turn;
- The first the captain of “Champions” answers the question, and then captain of “Intelligents” answer the question.
- If one of the captain answers wrong, the second may answer the question;
- Each right answering question equals 10 balls;
- If everything is clear, let’s begin this tour of the competition.
Captains’ tour:
I Task: 1. Мақалды аяқтап, табылған сөзді орыс, ағылшын тілдеріне аударыңыз! Қына тасқа бітеді, білім … бітеді. (бас, голова, head);
2. Жұмбақты шешіп, табылған сөзді ағылшын тілінен қазақ, орыс тілдеріне аударыңыз! The teacher writes on me with chalk. My face is black. I cannot talk. (blackboard)
II Task: 1. Мақалды аяқтап, табылған сөзді орыс, ағылшын тілдеріне аударыңыз! Оқу білім азығы, білім … қазығы. (өмір, жизнь, life)
2. Жұмбақты шешіп, табылған сөзді ағылшын тілінен қазақ, орыс тілдеріне аударыңыз! What has hands but no fingers? Ненің қолы бар, бірақ бармақтары жоқ? A watch, сағат, часы
Musical Show of 6 “Б”form
Grade level: 6 forms
Objectives: The students will be able to:
- improve their speech skills;
- enrich their knowledge about foreign languages, especially English;
- develop their interest in study English and geography subjects;
- broaden their outlook in English and geography subjects.
Materials for the competition: posters of balls from 100 to 500, names of teams, pictures and active board;
Lesson type: Competition
Inter subject connection: geography, Kazakh, Russian, Uighur language
I Organization moment.
Teacher: Dear teachers and students! Welcome to our intellectual game. We are glad to see you on this game. We hope all of you will enjoy our game and also we` ll see who will be the winner. Here are our participants. Let me introduce them: the first team is «Champions», the second team is «Intelligents»
Қайырлы күн, құрметті оқушылар мен ұстаздар! Сіздерді біздің ойынымызда көруге өте қуаныштымыз. Топтарды таныстыруға рұқсат
етіңіздер. Бірінші топ — «Champions», екінші топ — «Intelligents».
Let` s begin our game.
Introducing judges of the competition.
1) The name of the first team is “Champions”;
Members of the team introduce themselves.
2) The name of the second team is “Intelligents”;
Members of the team introduce themselves.
II Presentation of the first tour.
Біздің ойынымыздың бірінші бөлімі «Полиглот» деп аталады: сұрақтарға жауап беріп және ағылшын, қазақ мақал - мәтелдерде жетіспейтін сөзді тауып, төрт тілде (ұйғыр, қазақ, орыс, ағылшын тілдерінде) айтып беру керек.
1. Отан оттан да … (ыстық, горячий, hot)
2. Ананың сүті … (бал, мёд, honey)
3. … адамның арқауы. (ас, еда, food)
4. … көпті жау алмайды. (дос, друг, friend)
5. … жолы жіңішке. (қыз, девочка, girl)
6. Бала … бал. (тіл, язык, language)
7. Көз қорқақ, … батыр. (қол, рука, hand)
8. Судың да … бар. (сұрау, просить, ask)
9. Ел іші … бесік. (алтын, золото, gold)
10. Батыр туса ел ырысы,… жауса жер ырысы.(жаңбыр, дождь, rain)
Musical Show of 6 “Ә”form
III Presentation of the second tour.
- Let me introduce the second tour;
- There are 10 tasks on two topics they are school subjects and flags and cities which are from 100 to 500 scores, you will take a score that you will choose;
- Each team choose a task in turn;
- You have a minute to answer the task;
- The first begin the team of “Champions”;
- Then the second the team of “Intelligents”;
- Which task will you choose?
School subjects:
100: Name one language subject? Uighur, Kazakh, Russian and English…
200: What’s this subject called? Maths.
300: What’s this subject called? History.
400: In which subject do you play sport? Physical Education
500: Which subject studies the World? Geography.
FLAGS AND CITIES:
100: What Country does this flag belong to? China.
200: What Country does this flag belong to? France.
300: What Country does this flag belong to? United Kingdom.
400: Бұл қала өзінің ғимараттарымен әйгілі. Оның 600 мыңнан астам халық саны бар. Ол Азиядағы ең үлкен қалалардың бірі.
Бұл қай қала? ASTANA
500: Бұл – қала көне салт дәстүрлер қаласы. Бұл қалада 14 колледж, онда 76000 студент оқиды. Бұл қалада Британияның кітапханасы бар. Бұл - әлемдегі ең үлкен қалаларының бірі. Бұл қай қала? LONDON
Musical Show of 6 “Б”form
IV Presentation of the third tour.
- There are six tasks;
- Each team choose a task in turn;
- You can put balls from 100 to 500 after reading a task;
- You have a minute to answer the task;
- If you answer the task right, you will take scores that you put;
- But if you answer the task wrong, you will lose your balls, that is if you put 500 balls, you will lose 500 balls from your scores;
- If one team answers wrong, another team can answer the task, but they should know, that if they answer wrong, they will lose their balls from their scores too;
- If everything is clear, let’s begin the third tour;
- The first begin the team of “Champions”;
- The second the team of “Intellegents”
- Which task will you choose?
III Tour:
I - Name countable nouns: Oranges, apples, bananas, grapes, eggs, tomatoes, biscuits, potatoes, carrots and so on.
II - Name uncountable nouns: Coffee, tea, juice, bread, cheese, rice, milk, butter, sugar and so on.
III - Manchester is a city_____ of England.
Манчестер Англияның қай бөлігінде орналасқан? In the north of England; Англияның солтүстігінде орналасқан қала.
IV - Children’s favourite place in London is…; Балалардың Лондондағы жақсы көретін жері не? HAMLEYS; Әлемдегі ең үлкен ойыншықтар дүкені.
V - Name a famous clock in London. BIG BEN
VI - Name the famous buildings of Astana. Астананың атақты ғимараттарын айтыңыз. The Monument of Baiterek, Duman center and so on.
V Presentation of the fourth tour.
This tour is also called “Captains’ tour”. Let me introduce the rule of this game.
- There are 2 tasks for each captain;
- They will answer the tasks in turn;
- The first the captain of “Champions” answers the question, and then captain of “Intelligents” answer the question.
- If one of the captain answers wrong, the second may answer the question;
- Each right answering question equals 10 balls;
- If everything is clear, let’s begin this tour of the competition.
Captains’ tour:
I Task: 1. Мақалды аяқтап, табылған сөзді орыс, ағылшын тілдеріне аударыңыз! Қына тасқа бітеді, білім … бітеді. (бас, голова, head);
2. Жұмбақты шешіп, табылған сөзді ағылшын тілінен қазақ, орыс тілдеріне аударыңыз! The teacher writes on me with chalk. My face is black. I cannot talk. (blackboard)
II Task: 1. Мақалды аяқтап, табылған сөзді орыс, ағылшын тілдеріне аударыңыз! Оқу білім азығы, білім … қазығы. (өмір, жизнь, life)
2. Жұмбақты шешіп, табылған сөзді ағылшын тілінен қазақ, орыс тілдеріне аударыңыз! What has hands but no fingers? Ненің қолы бар, бірақ бармақтары жоқ? A watch, сағат, часы
Musical Show of 6 “Б”form
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
The star hour
to develop pupil’s intellect, to practice hearing, speaking, to memorize and retain in memory the language material they have learnt.
Learning English is fun
To check pupils ‘knowledge from English, Kazakh and Russian through playing games, doing different tasks To develop pupils’ reading, speaking and thinking abilities and enlarge their vocabulary.
Learning English is fun
To check pupils’knowledge from English, Kazakh and Russian through playing games, doing different tasks To develop pupils’ reading, speaking and thinking abilities and enlarge their vocabulary.
Magic of languages
To check pupils’ knowledge from English, Kazakh and Russian through playing games, doing different tasks To develop pupils’ reading, speaking and thinking abilities and inlarge their vocabulary.
My Motherland — Kazakhstan
to develop the students’ abilities in oral speech and reading; to enlarge listening, understanding and writing skills; to develop the students’ imagination and interest in writing research works; to improve students’ skills in independent work.
Who is quickly?
Қызылорда облысы, Қармақшы ауданы, А. Жанпейісов атындағы №105 қазақ орта мектебінің ағылшын тілі пәні мұғалімі Алтаева Индира Әбибуллақызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.