Зат есімнің жекеше және көпше түрлері
Ашық сабақтың тақырыбы: Зат есімнің жекеше және көпше түрлері.
Сабақтың мақсаты: Зат есімнің жекеше және көпше түрлері туралы түсінік беру, сөйлем ішінен таба білуге үйрету, сөздік қорларын молайту, пәнге деген қызығушылықтарын арттыру, пәнге құзіреттеу.
Сабақтың міндеттері:
А) Білімділік: оқушыларды зат есімнің жекеше және көпше түрлері туралы түсініктерін кеңейте отырып сөйлем ішінен тауып сұрақ қоя білуге, сауатты жазуға дағдыландыру.
Ә) Дамытушылық: ойын түрлері арқылы танымдық қабілеттерін, тілдерін дамыту, түрлі тапсырмалар орындау барысында есте сақтау қабілеттерін арттыру.
Б) Тәрбиелік: оқушыларды бірлікке, ынтымаққа, еңбексүйгіштікке, бірін - бірі сыйлай білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдісі: түсіндіру, сұрақ - жауап.
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, флипчарт, кестелер, слайд
Пәнаралық байланыс: дүниетану, әдебиеттік оқу, математика.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру бөлімі.
Қызығушылықтарын ояту
1. Психологиялық дайындық (слайд - 2)
Біз әдепті баламыз,
Күнде бестік аламыз.
Жақсы оқып сабақты
Ата - ананы қуантамыз.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
А) 346 - жаттығу, 126 бет. ереже жаттау.
бала - лар елік - тер балуан - дар
ІІІ. Қызығушылығын ояту.
Көрнекіліктермен жұмыс /интерактивті тақта арқылы жұмыс/.
Өлеңді оқы. Өлеңдегі зат есімдерді тап. Оларға сұрақ қой.
А/Білім алған өзіңнен
Дәрігер, ұшқыш не ғалым.
Саған ыстық сезіммен
Қарайды жұрт мұғалім./Н. Жанаев/
Ә/«жұрт» сөзінің мағынасын түсіндірмелі сөздікпен жазу
Жұрт – халық, көптеген адамдар.
3) Өткенді еске түсіру (слайд - 3) Сызбаны толықтыр.
- Зат есім дегеніміз не?
- Кім? Не? деген сұрақтар қай уақытта қойылады?
- Жалқы есім дегеніміз не? Мысал келтір.
- Жалпы есім дегеніміз не? Мысал келтір
- Зат есімнің жекеше түрі мен көпше түрі деген не?
- Көптік жалғауларды ата.
4) Зат есімнің жекеше және көпше түрлерін сурет арқылы айту (слайд - 4, 5, 6)
1) Мысық - мысықтар,
Аспаз - аспаздар,
Кітап - кітаптар.
2) «Артық сөз қайсысы?»
3) «Менің күшігімнің аты – Ақтөс»сөйлеміндегі Ақтөс сөзінің жалқы есім екеніне төмендегі қай дәлел бола алады?(слайдпен жұмыс)
5) Сабақтың мақсатын хабарлау.
ІІ. Мағынаны ашу
1) Дәптерге күнді жазу
2) Көркем жазу (К к Ққ)
3) Оқулықпен жұмыс
348 - жаттығу, 127 - бет
1. Мұғалімнің оқуы
2. Кезектесіп оқу
3. Зат есімдерді тауып, дауыстап оқу.
4. Сөздік жұмыс (слайд - 7)
Тамақ – 1. Азық, қорек. 2. Тері - адамның, малдың, жануардың денесін жауып тұратын дененің сақтандырғыш бөлігі.
5. Көптік жалғаулары бар сөздерді көшіріп жазу
Құстар, сауысқандар, ала қарғалар, торғайлар.(тақтада орындалады)
6. Сөз құрамына талдау.
4) 349 - жаттығу. Сәйкестендіру тесті/сұрақ қою арқылы тексеру/.
Балшық..................... тар
сабақ........................ лер
құжат....................... дар
парақ....................... дер
қап........................... тар
Жүзім....................... тер
суретші - лер
биші -
әже -
көрші -
(жұмыс әдісі: жеке - жұп, жария ету)
5). Сергіту сәті:
Орнымыздан тұрамыз,
Қолымызды созамыз.
Бір отырып, бір тұрып,
Біз тынығып аламыз.
ІІІ. Жаңа сабақ.
1. 350 - жаттығу. Жаңылтпашты оқып, жатқа жазу. І топ орындайды.
2. (з. е. жекеше түрі), (з. е. көпше түрі).
3. Слайдпен жұмыс. ІІ топ орындайды.(зат есім түрлеріне 2 сөзден жазу)
Зат есім
Жалпы, жалқы
Көпше, жекеше
4) Оқулықпен жұмыс (дәптерде орындайды)
351 - жаттығу, 129 - бет
Жазған сөйлемдерді оқы.
Көптік жалғауы бар сөздерді жекешеге айналдырып жаз.
Бақалар - бақа,
бозторғайлар - бозторғай,
саятшылар - саятшы,
аңдар - аң,
қасқырлар - қасқыр.
5) 352 - жаттығу. ІІІ топ орындайды. Мәтінді оқу, 2 - бөлікті көшіріп жазып, зат есімдерге талдау жасау.
ІІІ. Рефлексия. Қорытындылау
Бекіту. Сұрақ - жауап ретінде.
Балалар, бүгінгі сабағымызды «Күннің шуақтары» арқылы қорытындылаймыз. Сабақтан не алғандарын күн шуақтарына жазады.
Күлімдеу, адамдарға қуаныш сыйлай білу - өзіңнің де, олардың да өмір жасын ұзартып, денсаулығын жақсартады.
ІV. Үйге тапсырма беру.
1) 353 - жаттығу, 129 - бет; шығармашылық тапсырма «Менің оқу құралдарым»
Үлгі: «Мен өз оқу құралдарымды ұқыпты ұстаймын. Өйткені мен оқулықтардың көмегімен білім аламын...»
2) Ереже жаттау 128 - бет
V. Бағалау
Сабақтың мақсаты: Зат есімнің жекеше және көпше түрлері туралы түсінік беру, сөйлем ішінен таба білуге үйрету, сөздік қорларын молайту, пәнге деген қызығушылықтарын арттыру, пәнге құзіреттеу.
Сабақтың міндеттері:
А) Білімділік: оқушыларды зат есімнің жекеше және көпше түрлері туралы түсініктерін кеңейте отырып сөйлем ішінен тауып сұрақ қоя білуге, сауатты жазуға дағдыландыру.
Ә) Дамытушылық: ойын түрлері арқылы танымдық қабілеттерін, тілдерін дамыту, түрлі тапсырмалар орындау барысында есте сақтау қабілеттерін арттыру.
Б) Тәрбиелік: оқушыларды бірлікке, ынтымаққа, еңбексүйгіштікке, бірін - бірі сыйлай білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдісі: түсіндіру, сұрақ - жауап.
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, флипчарт, кестелер, слайд
Пәнаралық байланыс: дүниетану, әдебиеттік оқу, математика.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру бөлімі.
Қызығушылықтарын ояту
1. Психологиялық дайындық (слайд - 2)
Біз әдепті баламыз,
Күнде бестік аламыз.
Жақсы оқып сабақты
Ата - ананы қуантамыз.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
А) 346 - жаттығу, 126 бет. ереже жаттау.
бала - лар елік - тер балуан - дар
ІІІ. Қызығушылығын ояту.
Көрнекіліктермен жұмыс /интерактивті тақта арқылы жұмыс/.
Өлеңді оқы. Өлеңдегі зат есімдерді тап. Оларға сұрақ қой.
А/Білім алған өзіңнен
Дәрігер, ұшқыш не ғалым.
Саған ыстық сезіммен
Қарайды жұрт мұғалім./Н. Жанаев/
Ә/«жұрт» сөзінің мағынасын түсіндірмелі сөздікпен жазу
Жұрт – халық, көптеген адамдар.
3) Өткенді еске түсіру (слайд - 3) Сызбаны толықтыр.
- Зат есім дегеніміз не?
- Кім? Не? деген сұрақтар қай уақытта қойылады?
- Жалқы есім дегеніміз не? Мысал келтір.
- Жалпы есім дегеніміз не? Мысал келтір
- Зат есімнің жекеше түрі мен көпше түрі деген не?
- Көптік жалғауларды ата.
4) Зат есімнің жекеше және көпше түрлерін сурет арқылы айту (слайд - 4, 5, 6)
1) Мысық - мысықтар,
Аспаз - аспаздар,
Кітап - кітаптар.
2) «Артық сөз қайсысы?»
3) «Менің күшігімнің аты – Ақтөс»сөйлеміндегі Ақтөс сөзінің жалқы есім екеніне төмендегі қай дәлел бола алады?(слайдпен жұмыс)
5) Сабақтың мақсатын хабарлау.
ІІ. Мағынаны ашу
1) Дәптерге күнді жазу
2) Көркем жазу (К к Ққ)
3) Оқулықпен жұмыс
348 - жаттығу, 127 - бет
1. Мұғалімнің оқуы
2. Кезектесіп оқу
3. Зат есімдерді тауып, дауыстап оқу.
4. Сөздік жұмыс (слайд - 7)
Тамақ – 1. Азық, қорек. 2. Тері - адамның, малдың, жануардың денесін жауып тұратын дененің сақтандырғыш бөлігі.
5. Көптік жалғаулары бар сөздерді көшіріп жазу
Құстар, сауысқандар, ала қарғалар, торғайлар.(тақтада орындалады)
6. Сөз құрамына талдау.
4) 349 - жаттығу. Сәйкестендіру тесті/сұрақ қою арқылы тексеру/.
Балшық..................... тар
сабақ........................ лер
құжат....................... дар
парақ....................... дер
қап........................... тар
Жүзім....................... тер
суретші - лер
биші -
әже -
көрші -
(жұмыс әдісі: жеке - жұп, жария ету)
5). Сергіту сәті:
Орнымыздан тұрамыз,
Қолымызды созамыз.
Бір отырып, бір тұрып,
Біз тынығып аламыз.
ІІІ. Жаңа сабақ.
1. 350 - жаттығу. Жаңылтпашты оқып, жатқа жазу. І топ орындайды.
2. (з. е. жекеше түрі), (з. е. көпше түрі).
3. Слайдпен жұмыс. ІІ топ орындайды.(зат есім түрлеріне 2 сөзден жазу)
Зат есім
Жалпы, жалқы
Көпше, жекеше
4) Оқулықпен жұмыс (дәптерде орындайды)
351 - жаттығу, 129 - бет
Жазған сөйлемдерді оқы.
Көптік жалғауы бар сөздерді жекешеге айналдырып жаз.
Бақалар - бақа,
бозторғайлар - бозторғай,
саятшылар - саятшы,
аңдар - аң,
қасқырлар - қасқыр.
5) 352 - жаттығу. ІІІ топ орындайды. Мәтінді оқу, 2 - бөлікті көшіріп жазып, зат есімдерге талдау жасау.
ІІІ. Рефлексия. Қорытындылау
Бекіту. Сұрақ - жауап ретінде.
Балалар, бүгінгі сабағымызды «Күннің шуақтары» арқылы қорытындылаймыз. Сабақтан не алғандарын күн шуақтарына жазады.
Күлімдеу, адамдарға қуаныш сыйлай білу - өзіңнің де, олардың да өмір жасын ұзартып, денсаулығын жақсартады.
ІV. Үйге тапсырма беру.
1) 353 - жаттығу, 129 - бет; шығармашылық тапсырма «Менің оқу құралдарым»
Үлгі: «Мен өз оқу құралдарымды ұқыпты ұстаймын. Өйткені мен оқулықтардың көмегімен білім аламын...»
2) Ереже жаттау 128 - бет
V. Бағалау
Жаңалықтар
Зат есімнің жекеше және көпше түрлері
Сабақтың мақсаты: Зат есімнің жекеше және көпше түрлері туралы түсінік беру, сөйлем ішінен таба білуге үйрету.
Зат есімнің жекеше және көпше түрі
Оқушылардың зат есім жөніндегі өткен сабақтардағы алған білімдерін еске түсіру; тиянақтау; зат есімнің жекеше және көпше түрімен таныстыру. Балалардың сөз байлығын, сауаттылығын, зат есім туралы ұғымдарын кеңейтіп, жан – жақты шығармашылық қабілетін
Зат есімнің жекеше және көпше түрлері
Кім? не? сұрақтарына жауап беретін сөздерді зат есімнің жекеше түрі дейміз.
Зат есімнің жекеше және көпше түрлері
Зат есімнің жекеше және көпше түрлері туралы түсінік беру, сөйлем ішінен таба білуге үйрету. Зат есім туралы алған білім, білік, дағдыларын еске түсіре отырып, қорытындылар мен тұжырымдар жасау, бір жүйеге келтіру, жинақтау.
Зат есімнің жекеше және көпше түрлері
Шығыс Қазақстан облысы, Абай ауданы М. Әуезов орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Акманова А. Т
Зат есімнің жекеше, көпше түрі 2-сынып
Павлодар қаласы Қ.Бекқожин атындағы №12 ЖОМ Жомартова Назым Нурхасымовна бастауыш сынып мұғалімі Қазақ тілі 2 «В» сынып Сабақтың тақырыбы: Зат есімнің жекеше және көпше түрлері. Сабақтың мақсаты: Зат есімнің жекеше және көпше түрлері туралы түсінік
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.