Бұғы ана туралы аңыз
САБАҚ: Бұғы ана туралы аңыз
Басталуы
І. Қызығушылықты ояту.
- Бүгінгі сабағымызды бастамас бұрын мына стол үстінде бірнеше дала жануарларының суреттері бар. Әр оқушы өзіне қалаған суреттерді алады.
(Бұғы, бұлан, марал)
Осы бойынша топқа бөліп отырғызу:
І топ – бұғы, ІІ топ – марал, ІІІ топ – бұлан,
Ой қозғау
- Көгершін.
- Балалар, «Біздің тілегіміз – достық» деген жаңа тарау бастағалы отырмыз.
Мына суретке зер салып қараңдаршы. Көгершін ұшып келеді. Арқасында қортыжы бар. Осы қоржын ішінде не барын білгілерің келе ме? Білгілерің келсе болжап көріңдерші.
- Қоржын ішінде, туысқан елдерден алып келе жатқан аңыз әңгіме бар екен. Ол аңыз Ш. Айтматовтың «Бұғы ана туралы» әңгімесі
Ортасы
Мағынаны тану.
Автор жайлы мағлұмат беру.
Шыңғыс Төреқұлұлы Айтматов Талас өңірінде дүниеге келген. Қырғыз халқының аса көрнекті жазушысы, қоғам және мемлекет қайраткері, Қырғыз Республикалық халық жазушысы, академик.
Ал, аңызды қырғыз тілінен қазақ тіліне аударған жазушы, аудармашы Қалтай Мұхамеджанов.
Неліктен «аңыз» деп аталған? «Аңыз» дегенді қалай түсінеміз.
Аңыз – ауыз әдебиетінің бір саласы. Аңыз белгілі бір адамның атына, іс – әрекетіне байланысты туады. Аңыз әңгіме өмірде болған адамдардың тағдырына байланысты туады. Аңыз әңгіме өмірде болған адамдардың тағдырына байланысты құралады.
- Тақтаға сурет ілінеді. (топпен жұмыс)
Енді осы суретке қарап отырып, бұғы жануары туралы не білеміз? мәтін не жайында әңгімеленеді, соған болжам жасайық.
I – топ. Пікірлесу. ( топтар өзара пікірлесіп, не ойлап отырғаны жөнінде айтады)
2 – топ. Өз бетінше әңгіме құрастыру.
3 - топ. Оқыту кейбіреулерінің мазмұны сұралады;
3. Мәтінді ІІ - інші бөлімге дейін оқыту ( өздеріне ).
1) Мәтіндегі сөздікпен жұмыс.
Мәтіндегі су аттарын жазғызу.
5. Аңыздағы Ақсақ кемпір мен бұғы ананың сөздерін рольге бөліп оқыту.
Тапсырмадағы мына сөздер мен тіркестерге ауызша сөйлем құратып жазу; жау шапты, қаралы күн, кең байтақ жер, киелі; кемеңгер әйел, мұң, қайғы.
7. Мәтін мазмұнын ретімен баяндату
1. Қайғылы күнгі оқиға.
2. Бала мен қыз.
3. Ханның бұйрығы.
4. Бұғы ананың көмегі.
Үйге тапсырма:
а) Мәтінді сауатты оқу.
б) Бұғы анаға мінездеме беру.
1 - 2 ұпай жинаған оқушыларға «3» баға қойылады
2 - 3 ұпай жинаған оқушыларға «4» баға қойылады
4 - 5 ұпай жинаған оқушыларға « 5» баға қойылады
Бұғы ана туралы аңыз жүктеу
Басталуы
І. Қызығушылықты ояту.
- Бүгінгі сабағымызды бастамас бұрын мына стол үстінде бірнеше дала жануарларының суреттері бар. Әр оқушы өзіне қалаған суреттерді алады.
(Бұғы, бұлан, марал)
Осы бойынша топқа бөліп отырғызу:
І топ – бұғы, ІІ топ – марал, ІІІ топ – бұлан,
Ой қозғау
- Көгершін.
- Балалар, «Біздің тілегіміз – достық» деген жаңа тарау бастағалы отырмыз.
Мына суретке зер салып қараңдаршы. Көгершін ұшып келеді. Арқасында қортыжы бар. Осы қоржын ішінде не барын білгілерің келе ме? Білгілерің келсе болжап көріңдерші.
- Қоржын ішінде, туысқан елдерден алып келе жатқан аңыз әңгіме бар екен. Ол аңыз Ш. Айтматовтың «Бұғы ана туралы» әңгімесі
Ортасы
Мағынаны тану.
Автор жайлы мағлұмат беру.
Шыңғыс Төреқұлұлы Айтматов Талас өңірінде дүниеге келген. Қырғыз халқының аса көрнекті жазушысы, қоғам және мемлекет қайраткері, Қырғыз Республикалық халық жазушысы, академик.
Ал, аңызды қырғыз тілінен қазақ тіліне аударған жазушы, аудармашы Қалтай Мұхамеджанов.
Неліктен «аңыз» деп аталған? «Аңыз» дегенді қалай түсінеміз.
Аңыз – ауыз әдебиетінің бір саласы. Аңыз белгілі бір адамның атына, іс – әрекетіне байланысты туады. Аңыз әңгіме өмірде болған адамдардың тағдырына байланысты туады. Аңыз әңгіме өмірде болған адамдардың тағдырына байланысты құралады.
- Тақтаға сурет ілінеді. (топпен жұмыс)
Енді осы суретке қарап отырып, бұғы жануары туралы не білеміз? мәтін не жайында әңгімеленеді, соған болжам жасайық.
I – топ. Пікірлесу. ( топтар өзара пікірлесіп, не ойлап отырғаны жөнінде айтады)
2 – топ. Өз бетінше әңгіме құрастыру.
3 - топ. Оқыту кейбіреулерінің мазмұны сұралады;
3. Мәтінді ІІ - інші бөлімге дейін оқыту ( өздеріне ).
1) Мәтіндегі сөздікпен жұмыс.
Мәтіндегі су аттарын жазғызу.
5. Аңыздағы Ақсақ кемпір мен бұғы ананың сөздерін рольге бөліп оқыту.
Тапсырмадағы мына сөздер мен тіркестерге ауызша сөйлем құратып жазу; жау шапты, қаралы күн, кең байтақ жер, киелі; кемеңгер әйел, мұң, қайғы.
7. Мәтін мазмұнын ретімен баяндату
1. Қайғылы күнгі оқиға.
2. Бала мен қыз.
3. Ханның бұйрығы.
4. Бұғы ананың көмегі.
Үйге тапсырма:
а) Мәтінді сауатты оқу.
б) Бұғы анаға мінездеме беру.
1 - 2 ұпай жинаған оқушыларға «3» баға қойылады
2 - 3 ұпай жинаған оқушыларға «4» баға қойылады
4 - 5 ұпай жинаған оқушыларға « 5» баға қойылады
Бұғы ана туралы аңыз жүктеу
Жаңалықтар
Ш. Айтматов «Найман – Ана»
Ш. Айтматовтың романынан алынған үзіндінің мазмұнымен тереңірек таныстыру, әңгіменің тақырыбымен жазушының идеялық мұратын оқушыға жан-жақты меңгерту.
Ұлы дала тарихы
Ғұндар және олардың қозғалысы туралы мағлұмат алу; Картадан ғұндардың қоныс аударған жерлерін көрсетуге үйренy;
Сәкен Сейфуллин. Ақсақ киік
Сәкен Сейфуллин (Сәдуақас) (1894 - 1938) Қазақтың көрнекті жазушысы, ақын, қоғам қайраткері.
Ш. Айтматов «Ерте келген тырналар» (күнделікті сабақ жоспары топтамасы)
Шыңғыс Айтматовтың өмірі мен шығармашылығы туралы әдеби білім беру, «Ерте келген тырналар» хикаятын меңгерту.
Жануарлар қалай өсіп - өнеді?
БҚО, Шыңғырлау ауданы, А. Тихоненко атындағы орта жалпы білім беретін мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Аюпова Гульсара Кубашевна
Ақсақ құлан, Жошы хан
Өтегенова Набия Төлегенқызы Қазақ тілі мен әдебиеті және өзін-өзі тану пәнінің мұғалімі БҚО Казталов ауданы, Казталов ауылы, Казталовка ОЖББМ
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.