Я дыбысы мен әрпі
Сабақ тақырыбы: Ұлттық кейіпкерлер туралы не білемін? Я дыбысы мен әрпі.
Сабақтың басы
Ұйымдастыру кезеңі.
Психологиялық жағымды ахуал қалыптастыру.
Біз балдырған баламыз,
Құстай қанат қағамыз.
Дүниені аралап
Оқып білім аламыз.
Көзді салып қараңыз,
Былай қанат қағамыз.
Топқа бөлу: Ұлттық кейіпкерлердің суреттері арқылы топқа бөліну.
1 - топ. Алдаркөсе
2 - топ. Қожанасыр
3 - топ. Тазша бала
ҚР мемлекеттік Әнұранын айту (хор).
«Кубизм» стратегиясы арқылы сұрақтарға жауап беру:
1) Дыбыс деген не? /естиміз, айтамыз/
2) Әріп дегеніміз не? /көреміз, жазамыз, айтамыз/
3) Дыбыс нешеге бөлінеді? /дауысты, дауыссыз/
4) Дауысты дыбыстар қалай айтылады? /созылып/
5) Дауыссыз дыбыстар қалай айтылады? /қысқа/
6) Дауысты дыбыстарды ата.
Бағалау: смайлик арқылы.
- Өткен сабақта қандай дыбыспен таныстық? ( Һһ дыбысы)
- Олай болса, балалар, қазір біз «Тақия тастамақ» ойынын ойнаймыз. Ойынның шарты: Мен буынның басын тастай - мын, сендер аяқтайсыңдар. Өткен дыбыстарға байланысты сөздер айту керек. Ша...(һар), айда...(һар), жи...(һаз), қа....(һарман), гау...(һар), мәш...(һүр).
Дескриптор: Білім алушы
- буындарды жалғастырып айтады.
Бағалау: смайлик арқылы.
- Балалар жаңа біз қандай ойын ойнадық?
- Тақия сөзінде соңғы дыбыс қандай?
- Тақия сөзін буынға бөлейікші.
Ендеше, біз я дыбысы мен әрпімен танысамыз.
Сабақтың ортасы
Оқулықпен жұмыс (ҰЖ): - Шаян сөзінде таныс емес қандай дыбыс?
- Дыбыстайықшы. Қандай дыбысқа жатады? - Я дыбысы - дауысты дыбыс. Ол созылып айтылады. Бәріміз айтып көрейікші. Олай болса, балалар, Я дыбысы қосарлы дыбыс, й және а дыбыстарының қосарлануы арқылы естіліп тұр, бірақ жазуда я әрпін пайдаланамыз.
Я дыбысы - дауысты дыбыс. Сөздің көбіне басы мен ортасын - да кездеседі. Орыс тілінен енген яхта сөзінде сөз басында кездеседі.
(Я дыбысының артикуляциясымен таныстыру. Я дыбысы й+а дыбыстарының қосындысынан тұратындығын, оның я әрпімен таңбаланатынын түсіндіру).
- Баспа, жазба түрімен танысайық.
аяқ аяз қоян қияр тақия
таяқ саяз шаян пияз зиян
• Хормен оқу
• Тізбектей оқу
• Жекелей оқу.
• Сөздік, буындық - дыбыстық талдау жасау.
Дескриптор: Білім алушы
- сөздерді оқиды, буындық - дыбыстық талдау жасайды.
Бағалау: жұлдызша арқылы
«Шашылған әріп» ойыны. (ТЖ)
я а қ т (таяқ ) о қ н я (қоян) а ш я н (шаян)
Дескриптор: Білім алушы
- әріптерден сөз құрайды.
Бағалау: смайлик арқылы.
Мультфильм: «Алдар көсе мен ұры».
- Ал, балалар, мультфильмнің басты кейіпкері кім екен? Біз кім туралы мультфильм көрдік?
- Алдар Көсе, балалар, қазақ ертегілерінің ақылды айлакері, яғни ол байларды, сараң адамдарды өз ақылдығымен алдайды.
Ол біздің қазақ халқының ұлттық кейіпкері.
Мәтінмен жұмыс (ТЖ):
Алдаркөсе мен бай баласы.
Мәтінді оқып, мазмұнын талқылау.
Мәтін бойынша сұрақтар (ҰЖ):
- Мәтінде кім туралы айтылған?
- Алдар көсе қайда келе жатты?
- Оған кім кездесті?
- Содан кейін не болды?
Дескриптор: Білім алушы
- мәтін бойынша сұрақтарға жауап береді.
Бағалау: жұлдызша арқылы.
Сергіту сәті: «Қара жорға» биі.
Мұғалімнің аты-жөні: С. Каршалова
Я дыбысы мен әрпі жүктеу
Сабақтың басы
Ұйымдастыру кезеңі.
Психологиялық жағымды ахуал қалыптастыру.
Біз балдырған баламыз,
Құстай қанат қағамыз.
Дүниені аралап
Оқып білім аламыз.
Көзді салып қараңыз,
Былай қанат қағамыз.
Топқа бөлу: Ұлттық кейіпкерлердің суреттері арқылы топқа бөліну.
1 - топ. Алдаркөсе
2 - топ. Қожанасыр
3 - топ. Тазша бала
ҚР мемлекеттік Әнұранын айту (хор).
«Кубизм» стратегиясы арқылы сұрақтарға жауап беру:
1) Дыбыс деген не? /естиміз, айтамыз/
2) Әріп дегеніміз не? /көреміз, жазамыз, айтамыз/
3) Дыбыс нешеге бөлінеді? /дауысты, дауыссыз/
4) Дауысты дыбыстар қалай айтылады? /созылып/
5) Дауыссыз дыбыстар қалай айтылады? /қысқа/
6) Дауысты дыбыстарды ата.
Бағалау: смайлик арқылы.
- Өткен сабақта қандай дыбыспен таныстық? ( Һһ дыбысы)
- Олай болса, балалар, қазір біз «Тақия тастамақ» ойынын ойнаймыз. Ойынның шарты: Мен буынның басын тастай - мын, сендер аяқтайсыңдар. Өткен дыбыстарға байланысты сөздер айту керек. Ша...(һар), айда...(һар), жи...(һаз), қа....(һарман), гау...(һар), мәш...(һүр).
Дескриптор: Білім алушы
- буындарды жалғастырып айтады.
Бағалау: смайлик арқылы.
- Балалар жаңа біз қандай ойын ойнадық?
- Тақия сөзінде соңғы дыбыс қандай?
- Тақия сөзін буынға бөлейікші.
Ендеше, біз я дыбысы мен әрпімен танысамыз.
Сабақтың ортасы
Оқулықпен жұмыс (ҰЖ): - Шаян сөзінде таныс емес қандай дыбыс?
- Дыбыстайықшы. Қандай дыбысқа жатады? - Я дыбысы - дауысты дыбыс. Ол созылып айтылады. Бәріміз айтып көрейікші. Олай болса, балалар, Я дыбысы қосарлы дыбыс, й және а дыбыстарының қосарлануы арқылы естіліп тұр, бірақ жазуда я әрпін пайдаланамыз.
Я дыбысы - дауысты дыбыс. Сөздің көбіне басы мен ортасын - да кездеседі. Орыс тілінен енген яхта сөзінде сөз басында кездеседі.
(Я дыбысының артикуляциясымен таныстыру. Я дыбысы й+а дыбыстарының қосындысынан тұратындығын, оның я әрпімен таңбаланатынын түсіндіру).
- Баспа, жазба түрімен танысайық.
аяқ аяз қоян қияр тақия
таяқ саяз шаян пияз зиян
• Хормен оқу
• Тізбектей оқу
• Жекелей оқу.
• Сөздік, буындық - дыбыстық талдау жасау.
Дескриптор: Білім алушы
- сөздерді оқиды, буындық - дыбыстық талдау жасайды.
Бағалау: жұлдызша арқылы
«Шашылған әріп» ойыны. (ТЖ)
я а қ т (таяқ ) о қ н я (қоян) а ш я н (шаян)
Дескриптор: Білім алушы
- әріптерден сөз құрайды.
Бағалау: смайлик арқылы.
Мультфильм: «Алдар көсе мен ұры».
- Ал, балалар, мультфильмнің басты кейіпкері кім екен? Біз кім туралы мультфильм көрдік?
- Алдар Көсе, балалар, қазақ ертегілерінің ақылды айлакері, яғни ол байларды, сараң адамдарды өз ақылдығымен алдайды.
Ол біздің қазақ халқының ұлттық кейіпкері.
Мәтінмен жұмыс (ТЖ):
Алдаркөсе мен бай баласы.
Мәтінді оқып, мазмұнын талқылау.
Мәтін бойынша сұрақтар (ҰЖ):
- Мәтінде кім туралы айтылған?
- Алдар көсе қайда келе жатты?
- Оған кім кездесті?
- Содан кейін не болды?
Дескриптор: Білім алушы
- мәтін бойынша сұрақтарға жауап береді.
Бағалау: жұлдызша арқылы.
Сергіту сәті: «Қара жорға» биі.
Мұғалімнің аты-жөні: С. Каршалова
Я дыбысы мен әрпі жүктеу
Жаңалықтар
Л дыбысы мен әрпі
Л, л дыбысы мен әрпімен таныстыру. Л дыбысы бар сөздерді ойлап табуға, дауысты – дауыссыз дыбыстарды бір – бірінен ажыратуға, баспа түрде жазуға дағдыландыру. Ойын арқылы тілдерін, ой - өрістерін, сөздік қорларын, есте сақтау қабілеттерін дамыту.
Салт - дәстүр және ауыз әдебиеті. Ұлттық кейіпкерлер туралы не білемін? Я дыбысы мен әрпі
Тыңдалған материал бойынша өз пікірін айту. Берілген тақырыпқа әңгіме құрап айту.
Табиғатқа саяхат. Ж дыбысы мен әрпі
Айтылған сөздер мен сөйлемдердің көпшілігін дұрыс қайталай алады.
Мектебіме саяхат. Н дыбысы мен әрпі.
Сөздегі дыбыс түрлерін (дауысты, дауыссыз, жуан және жіңішке дауыстылар) ажырату және дұрыс дыбыстау.
Л дыбысы және әрпі
Л дыбысы мен әрпімен таныстыру. Өтілген дыбыстарды қайталау. Дауысты, дауыссыз дыбыстардың ерекшеліктерін еске түсіру. Буын туралы түсініктерін кеңейту, қол қимылын жаттықтыру.
К дыбысы мен әрпі
Маңғыстау облысы, Бейнеу ауданы, Ы. Алтынсарин орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Серикова Гүлнар
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.