Модель және модельдеу. Модель қасиеттері, түрлері
Информатика 7 - сынып
Сабақтың тақырыбы: Модель және модельдеу. Модель қасиеттері, түрлері
Мақсаты:
І. Білімдік: Модель, модельдедеу түсінігімен, модель қасиеттері және түрлерімен таныстыру және сипаттама беру;
ІІ. Дамытушылық: Оқушыларда модельдерді формальдау кезінде зерттеушілік құзыреттілігін, логикалық ойлауын дамыту, ой - өрісін кеңейту.
ІІІ. Тәрбиелік: Танымдық қызығушылығын арттыру. Ақпараттық мәдениеттікке тәрбиелеу.
Білім - білікке қойылатын талаптар: Оқушылар объектінің моделі ұғымын, модельдерді кластарға бөлуді, модельдердің негізгі кезеңдерін, модельдерге мысалдар келтіре алуы керек.
Сабақтың типі: Практикум элементтері бар түсіндірмелі көрнекілікті
Сабақтың әдісі: түсіндіру, сұрақ – жауап, жазбаша жұмыс, интерактивті тақтада жұмыс.....
Сабақтың программалық - дидактикалық қамтылуы: Оқу есептеуіш техника кешені, /слайд/ флипчарт, әр түрлі макеттер мен муляждар, сызба - нұсқалар, үлестірмелі тапсырмалар, оқулық, тәжірибелік жұмыс парағы.
Сабақтың барысы
І. Ұйымдастыру кезеңі.
Қайрлы күн оқушылар, ұстаздар.
Балар сабаққа деген көңіл күйіміз жақсы ма?
Олай болса бір – бірімізге қарап жымиып қоялық.
Ал енді сендерді бүгінгі сабағымыздың өту алгоритмімен таныстырып кетейін (2 слайд)
Бұл алгоритмнің қай түрінің блок сызбасы. (Сызықтық)
Өте жақсы. Сонымен
ІІ. Өткен тақырыпты қайталау. «ақпараттық диктант» (3 слайд)
– Әр оқушы 1 сұрақтан өзі қалаған сұрағын таңдасын. Әр жауапқа мынадай қызыл, сары, жасыл түсті жетон аласыңдар
Срақтар:
1. Берілген есепті шешудегі жасалатын әрекеттердің дәл және қарапайым етіп жазылуы АЛГОРИТМ деп аталады.
2. Алгоритм түрлері: СЫЗЫҚТЫҚ, ТАРМАҚТЫҚ, ЦИКЛДІК
3. Енгізу операторы дегеніміз не, жазылу пішімі қандай?
(Turbo Pascal - да берілгендерді енгізуге read - "оқу", readln (read line) -"жолды оқу" операторлары қолданылады. Енгізу операторының жалпы жазылуы:
Read (xl, х2,..., хn);
Readln(xl, x2,..., хn);)
4. Шығару операторы дегеніміз не, жазылу пішімі қандай?
Turbo Pascal - да мәліметтерді экранға шығару үшін write "жазу", writeln (write line) "жолды жазу" операторы қолданылады. Бұл операторлардың жалпы жазылуы мына түрде:
Write (yl,. y2,..., yn);
Writeln(yl, y2,..., yn);
5. Меншіктеу операторың жалпы жазылуы қандай?
Меншіктеу операторының жалпы жазылуы: айнымалы атауы:= өрнек;
Мысалы: X:= 2*Y + Z;
6. Іс – әрекеттер бірінен соң бірі қатаң түрде тізбектеле орындалатын алгоритм СЫЗЫҚТЫҚ деп аталады.
7. Іс – әрекеттердің орындалуы қандай да бір шартқа тәуелді болатын алгоритм ТАРМАҚТАЛҒАН деп аталады.
8. Іс – әрекеттер бірнеше рет қайталанып орындалатын алгоритм ЦИКЛДІК деп аталады.
9. Турбо Паскаль тілінің алфавитіне не жатады: ЛАТЫН ӘРІПТЕРІ, ЦИФРЛАР, АРИФМЕТИКАЛЫҚ АМАЛДАР, ТАҢБАЛАР
10. Айнымалылар типтері INTEGER, REAL
11. Айнымалылыр типі сипатталатын бөлім қалай аталады VAR
12. Математикалық өрнекті Паскаль тілінде жаз:
2*x + abs(x)
– Бәрекелді өткен тақырып бойынша біраз білімдеріңді көрсеттіңдер. Жарайсыңдар.
– Ал енді алгоритмің келесі бөлімін көшелік
ІІІ. Сабақтың тақырыбы және мақсатымен танысу
– Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: «Модель және модельдеу. Модель қасиеттері түрлері». Дәптерімізді ашып ай – күнін сабағымыздың тақырыбын жазып қойыңдар.
– Ал бұл сабақта алға қойған мақсатымыз: Модель, модельдедеу түсінігімен, модель қасиеттері және түрлерімен танысу, оларға сипаттама беру; модельдеу кезеңдермен танысу, моделдеу себебін білу.
– Сабақтың мақсаты түсінікті ме? Олай болса мені зер салып тыңдап, сабаққа бар ынта зейінімізбен қатысып отырайық.
ІV. Жаңа сабақты түсіндіру
– Алгоритмнің үшінші кезеңіне өттік.
– Жаңа сабақты өту барысында қарастырылатын сұрақтарды мен былайша топтадым:
Модель және модельдеу
Модельдеу кезеңдері
Модель түрлері
Модельдердің қасиеттері
– Осы мәселелерге жеке – жеке тоқталайық
1 мәселе
Балар ең алдымен мына сұрақтарға жауап іздеп көрелік
– Модельге қандай нысандарды жатқызуға болады? Күнделікті тұрмыста өздерің кездестіретін нысандарға мысалдар келтіріңдер.
– Модель бұл глобус және әлем картасы.
– Жердің тартылыс күшінің формуласы.
– Мектептегі биология кабинетінің көрнекі құралдары.
– Оларды не байланыстырады? Барлығын түпнұсқаны зерттеу мақсатында пайдаланады.
– Олай болса модель және модельдеудің анықтамасын жазып алыңдар.
– Нысанды зерттеу мына сызбадағыдай топталады. Модельдеу зерттеу барысында ортасында орналасқан.
– Неліктен нақты нысандарды, құбылыстарды, үдерістерді тікелей зерттемей, модель құрып моделдеу жүргізеді?
– Түп нұсқаның болмауы
– Табиғатта жоқ (диназаврлардың жойылу теориясы)
– Түпнұсқаның жеке қасиеттерін зерттеу үшін (керегін ғана алу)
– Сонымен балар Модель және моделдеу түсінікті болды
– Енді модельдеу кезеңдері туралы талдап өтейік (24 слайд)
Сабақтың тақырыбы: Модель және модельдеу. Модель қасиеттері, түрлері
Мақсаты:
І. Білімдік: Модель, модельдедеу түсінігімен, модель қасиеттері және түрлерімен таныстыру және сипаттама беру;
ІІ. Дамытушылық: Оқушыларда модельдерді формальдау кезінде зерттеушілік құзыреттілігін, логикалық ойлауын дамыту, ой - өрісін кеңейту.
ІІІ. Тәрбиелік: Танымдық қызығушылығын арттыру. Ақпараттық мәдениеттікке тәрбиелеу.
Білім - білікке қойылатын талаптар: Оқушылар объектінің моделі ұғымын, модельдерді кластарға бөлуді, модельдердің негізгі кезеңдерін, модельдерге мысалдар келтіре алуы керек.
Сабақтың типі: Практикум элементтері бар түсіндірмелі көрнекілікті
Сабақтың әдісі: түсіндіру, сұрақ – жауап, жазбаша жұмыс, интерактивті тақтада жұмыс.....
Сабақтың программалық - дидактикалық қамтылуы: Оқу есептеуіш техника кешені, /слайд/ флипчарт, әр түрлі макеттер мен муляждар, сызба - нұсқалар, үлестірмелі тапсырмалар, оқулық, тәжірибелік жұмыс парағы.
Сабақтың барысы
І. Ұйымдастыру кезеңі.
Қайрлы күн оқушылар, ұстаздар.
Балар сабаққа деген көңіл күйіміз жақсы ма?
Олай болса бір – бірімізге қарап жымиып қоялық.
Ал енді сендерді бүгінгі сабағымыздың өту алгоритмімен таныстырып кетейін (2 слайд)
Бұл алгоритмнің қай түрінің блок сызбасы. (Сызықтық)
Өте жақсы. Сонымен
ІІ. Өткен тақырыпты қайталау. «ақпараттық диктант» (3 слайд)
– Әр оқушы 1 сұрақтан өзі қалаған сұрағын таңдасын. Әр жауапқа мынадай қызыл, сары, жасыл түсті жетон аласыңдар
Срақтар:
1. Берілген есепті шешудегі жасалатын әрекеттердің дәл және қарапайым етіп жазылуы АЛГОРИТМ деп аталады.
2. Алгоритм түрлері: СЫЗЫҚТЫҚ, ТАРМАҚТЫҚ, ЦИКЛДІК
3. Енгізу операторы дегеніміз не, жазылу пішімі қандай?
(Turbo Pascal - да берілгендерді енгізуге read - "оқу", readln (read line) -"жолды оқу" операторлары қолданылады. Енгізу операторының жалпы жазылуы:
Read (xl, х2,..., хn);
Readln(xl, x2,..., хn);)
4. Шығару операторы дегеніміз не, жазылу пішімі қандай?
Turbo Pascal - да мәліметтерді экранға шығару үшін write "жазу", writeln (write line) "жолды жазу" операторы қолданылады. Бұл операторлардың жалпы жазылуы мына түрде:
Write (yl,. y2,..., yn);
Writeln(yl, y2,..., yn);
5. Меншіктеу операторың жалпы жазылуы қандай?
Меншіктеу операторының жалпы жазылуы: айнымалы атауы:= өрнек;
Мысалы: X:= 2*Y + Z;
6. Іс – әрекеттер бірінен соң бірі қатаң түрде тізбектеле орындалатын алгоритм СЫЗЫҚТЫҚ деп аталады.
7. Іс – әрекеттердің орындалуы қандай да бір шартқа тәуелді болатын алгоритм ТАРМАҚТАЛҒАН деп аталады.
8. Іс – әрекеттер бірнеше рет қайталанып орындалатын алгоритм ЦИКЛДІК деп аталады.
9. Турбо Паскаль тілінің алфавитіне не жатады: ЛАТЫН ӘРІПТЕРІ, ЦИФРЛАР, АРИФМЕТИКАЛЫҚ АМАЛДАР, ТАҢБАЛАР
10. Айнымалылар типтері INTEGER, REAL
11. Айнымалылыр типі сипатталатын бөлім қалай аталады VAR
12. Математикалық өрнекті Паскаль тілінде жаз:
2*x + abs(x)
– Бәрекелді өткен тақырып бойынша біраз білімдеріңді көрсеттіңдер. Жарайсыңдар.
– Ал енді алгоритмің келесі бөлімін көшелік
ІІІ. Сабақтың тақырыбы және мақсатымен танысу
– Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: «Модель және модельдеу. Модель қасиеттері түрлері». Дәптерімізді ашып ай – күнін сабағымыздың тақырыбын жазып қойыңдар.
– Ал бұл сабақта алға қойған мақсатымыз: Модель, модельдедеу түсінігімен, модель қасиеттері және түрлерімен танысу, оларға сипаттама беру; модельдеу кезеңдермен танысу, моделдеу себебін білу.
– Сабақтың мақсаты түсінікті ме? Олай болса мені зер салып тыңдап, сабаққа бар ынта зейінімізбен қатысып отырайық.
ІV. Жаңа сабақты түсіндіру
– Алгоритмнің үшінші кезеңіне өттік.
– Жаңа сабақты өту барысында қарастырылатын сұрақтарды мен былайша топтадым:
Модель және модельдеу
Модельдеу кезеңдері
Модель түрлері
Модельдердің қасиеттері
– Осы мәселелерге жеке – жеке тоқталайық
1 мәселе
Балар ең алдымен мына сұрақтарға жауап іздеп көрелік
– Модельге қандай нысандарды жатқызуға болады? Күнделікті тұрмыста өздерің кездестіретін нысандарға мысалдар келтіріңдер.
– Модель бұл глобус және әлем картасы.
– Жердің тартылыс күшінің формуласы.
– Мектептегі биология кабинетінің көрнекі құралдары.
– Оларды не байланыстырады? Барлығын түпнұсқаны зерттеу мақсатында пайдаланады.
– Олай болса модель және модельдеудің анықтамасын жазып алыңдар.
– Нысанды зерттеу мына сызбадағыдай топталады. Модельдеу зерттеу барысында ортасында орналасқан.
– Неліктен нақты нысандарды, құбылыстарды, үдерістерді тікелей зерттемей, модель құрып моделдеу жүргізеді?
– Түп нұсқаның болмауы
– Табиғатта жоқ (диназаврлардың жойылу теориясы)
– Түпнұсқаның жеке қасиеттерін зерттеу үшін (керегін ғана алу)
– Сонымен балар Модель және моделдеу түсінікті болды
– Енді модельдеу кезеңдері туралы талдап өтейік (24 слайд)
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Жаңалықтар
Модельдерді зерттеу
Оқушыларда модельдерді формальдау кезінде зерттеушілік құзыреттілігін, логикалық ойлауын дамыту, ой - өрісін кеңейту.
Әртүрлі салалардың мысалдарында модельдерді зерттеу
Модельдеу, формальдау ұғымдарын қалыптастыру мақсатында өткен материалдарға. Модельдеудің негізгі түрлерімен таныстыру және сипаттама беру; Оқушыларда модельдерді формальдау кезінде зерттеушілік құзыреттілігін, логикалық ойлауын дамыту, ой - өрісін
Әртүрлі салалардың мысалдарында модельдерді зерттеу
Модельдеу, формальдау ұғымдарын қалыптастыру мақсатында өткен материалдарға. Модельдеудің негізгі түрлерімен таныстыру және сипаттама беру;
Ақпараттық модельдеу
Оқушыларға ақпараттық модельдеу, модельдеуді сипаттау әдістері, модельдің қасиеттері жайлы жалпы түсінік беру. Оқушыларды ақпараттық модель мен материалдық модель ажырата білуге дағдыландыру, олардың түрлерін таныстыру.
Апараттық модельдеу
Модельдің түрлерін екі үлкен классқа бөлуге болады: материалдық және ақпараттық. Материалдық модель – модельдеу нысанның маңызды белгілерін көрсететін нақты бір зат.
Әртүрлі салалардың мысалдарында модельдерді зерттеу
Қарағанды қаласының №66 ЖББОМ информатика пәнінің мұғалімі және жүйелік администратор Шнанова Аманкуль Амануллиновна
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.