Бізбен байланыс
kum2017@yandex.ru
WhatsApp: +7 705 241 87 47


Дулат Бабатайұлы "Еспенбет" дастаны

17 қараша 2014, Дүйсенбі
Тақырыбы: Дулат Бабатайұлы, «Еспенбет» дастаны

♦ Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Дулат Бабатайұлының дастаны туралы түсінік беріп, мазмұнын меңгерту.

Дамытушылық: Алған білімдерін жадында сақтау, ойлау
қабілетін дамыту, тіл шеберлігін, білімге құштарлығын, дүниетанымдық көзқарасын арттыру.
Тәрбиелік: Туған жерінің елжанды азаматы болуға, отансүйгіштікке тәрбиелеу.
♦ Сабақ түрі: Аралас сабақ
♦ Сабақтың әдісі: Сұрақ - жауап, баяндау.
♦ Сабақтың көрнекілігі: презентациялық слайдтар, бүктеме

Сабақ барысы
І. Ұйымдастыру.
1. Сәлемдесу. Оқушыларды түгендеу
2. Дайындығын қадағалау
3. Назарын сабаққа аудару

ІІ. Өткен сабақ материалын қайталау
Үй тапсырмасы:
Дулат Бабатайұлының өмірбаяны, шығармашылығы. «Қазаққа» өлеңі.
Қайталау сұрақтары:
1. Дулат ақын қай ғасырда өмір сүрген?
2. Ол кезеңдегі тарихи жағдай туралы не айта аламыз?
3. Дулат Бабатайұлы қай өңірден шыққан?
4. Семей жерінен шыққан әдебиет өкілдері кімдер?
5. Айтыскер, әншілерден кімдерді білеміз?
6. Дулат Бабатайұлы несімен ерекшеленеді?
7. Қандай шығармаларын білеміз?

ІІІ. Жаңа сабақ
«Еспенбет» дастаны
Бүгінгі жаңа сабағымыз, оқушылар, Дулат Бабатайұлының батырлық дастаны - «Еспенбет».
Дастан деген ұғымды қалай түсінеміз?
Дастан - (парсы сөзі – тарихи әңгіме, батырлар жыры)
Ертегі сюжеттерінің, аңыз, хикаялардың әдеби өңделген түрі.
Бұл дастанның басты тақырыбы – ерлік, туған жеріне оралып, еліне қамқор бола білген батырдың жан қияр ерлігі мен көзсіз батырлығы.
Батыр дегеніміз кім?
Қандай батырларды білеміз?
Бұл батырлардың осы күнге дейін ел есінде қалып, әдебиет әлемінде жүру себебі: әр батырдың өз ерлігі, қайталанбас тарихының болуы.
Ал, оқушылар, Еспенбет батыр жайында естігендерің бар ма?
Ендеше, мен бүгін сіздерді Еспембет батырмен, оның ерлігімен таныстырайын. Тыңдайық.
Ертеде Сыбан руынан шыққан Жарасқұл деген қарттың Еспенбет атты немересі болады. Міне, осы Еспенбет жас күнінде әке - шешеден бірдей жетім қалып, уақ руынан шыққан Ер Қосай атты батыр нағашысының қолында ер жетеді. Қосай жиенді бөтен санамайтын салт бойынша Еспенбеттей ұрпағын өте жақсы көргендіктен, оған жетімдік тауқыметін көрсетпей өсіреді. Ер жеткенде қалыңдық әперіп, басына үй тұрғысып, алдына мал бермек ойда жүреді. Күндердің бір күнінде қатарластарынан ойлы, намысы күшті, арманы биік Еспенбетті тумысы бөлек Ақбөрте атты құлын ерлік арманға жетелейді. Бар арман мақсаты - тұлпар мініп, қару асынып, атасы салған ізбен жүріп, өзі туған Сыбан еліне оралу болатын. Ендігі ойы «Ит тойған жеріне, ер туған жеріне» деген халық даналығын еске алып, алыстағы ата жұртына кеткісі келіп жүреді. Ер Қосай атасы оның бұл күйін байқап, өзіне шақырып қалауын сұрайды. Атасы ұсынған байлықтың бәрінен бас тартып, жалғыз ғана Ақбөрте тайды қалайды.

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
49 749
0
  • 100
2 дауыс


Жаңалықтар
Мінездеме
Мінездеме
Мінездеме үлгісі, мінездеме жұмыс орнынан
Дулат Бабатайұлы «Еспенбет» дастаны
Дулат Бабатайұлы «Еспенбет» дастаны
Шығарманың мазмұнын білу, әдеби - теориялық талдау жасау, батырлар жырымен үндестігін таныту
Қазақ әдебиеті пәнінен емтихан билеттері 9 сынып
Қазақ әдебиеті пәнінен емтихан билеттері 9 сынып
Қазақ әдебиеті пәнінен емтихан билеттері 9 сынып. 1 - билет 1. Ауыз әдебиеті туралы түсінік, жазба әдебиетінен айырмашылықтары
Қазақ әдебиеті пәні бойынша күнтізбелік тақырыптық жоспар 5 - сынып
Қазақ әдебиеті пәні бойынша күнтізбелік тақырыптық жоспар 5 - сынып
Қазақ әдебиеті пәні бойынша күнтізбелік - тақырыптық жоспар 5 - сынып
Күнделікті сабақ жоспары, Дулат Бабатайұлы «О, Ақтан жас, Ақтан жас...»
Күнделікті сабақ жоспары, Дулат Бабатайұлы «О, Ақтан жас, Ақтан жас...»
Қазақ әдебиеті тарихындағы көрнекті тұлғалардың бірі Дулат Бабатайұлы 1802 жылы қазіргі Шығыс Қазақстан облысының Аягөз ауданында туады.
Дулаттың асыл мұрасы
Дулаттың асыл мұрасы
Семей қаласы, №2 кешкі мектеп ОВ 156/15 мекемесінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Қабдуалиева Гүлсим Рахимовна
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
×