Тұйық етістік (күнделікті сабақ жоспары)
Қазақ тілі пәні бойынша жылдық күнтізбелік жоспар, 7 сынып
Күнделікті сабақ жоспары, қазақ тілі 7 сынып.
Тақырыптар:
1. Тұйық етістік
2. Етістіктің райларын қайталау
3. Етістіктің түрленуі
4. Сөз тіркесінен өткенді қайталау
5. Етістіктің шақтарын қайталау
Қазақ тілі 7 - сынып
Сабақтың тақырыбы: Тұйық етістік.
Сабақтың типі: білімді меңгерту
Сабақтың әдісі: баяндау, сұрақ - жауап
Сабақтың мақсаты: етістіктің ерекше бір түрі тұйық етістіктің мағынасы мен тұлғасын түсіндіру, оқушылардың етістік жайлы ілімдерін кеңейту.
Сабақтың білімділігі: оқушыларға тұйық етістіктің түрленуінің ерекшеліктерін ұғындыру, білім - білік дағдыларын қалыптастыру.
Сабақты дамытушылығы: ауызша және жазбаша жаттығулар, үлестірмелі карточкалар, сабақта пайдаланатын мәтіндер арқылы тұйық етістікті тапқызу, жан - жақты талдау, оқушы ойын дамыту.
Сабақтың тәрбиелілігі: сабақта пайдаланылған мәтіндер, мысалдар арқылы адамгершілік және эстетикалық тәрбие беру.
Сабақтың көрнекілігі: плакаттар, үлестірмелі карточкалар, қазақ тілін оқыту әдістемесі, көркем әдебиеттерден алынған мәтіндер, домбыра, оқулық, тақта, бор, суреттер, магнитті тақта.
Пәнаралық байланыс: әдебиет, саз, орыс тілі.
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру.
Етістіктің ерекшеліктерін, түрлерін еске түсіру.
Сабақтың мақсатымен таныстыру.
Жаңа сабақ. Тұйық етістік. Тұйық етістік туралы түсінік беру.
Тұйық етістік – етістіктің ерекше түрі. Ол етістіктің өзге түрлері сияқты емес. Етістіктің шақ және рай категориялары жақпен, шақпен байланысты болғанын көрдіңдер. Ал тұйық етістік шақпен де, жақпен де байланысты болмайды. Тұйық етістік етістіктің атауы ретінде ғана қолданылады. Мәселен, бару, жүру, тұру етістіктері бару, жүру, тұру қимылдарының атын білдіріп тұр.
Жаңа сабақтың маңызды белгілерін ажырату.
Тақтадағы плакатқа қараңыздар, маңызды белгілері бар екен, байқап көрелік.
(Плакаттағы жазылған етістіктің септелу, тәуелденулерін түсіндіру)
Ал осыдан нені байқап отырсыңдар, тұйық етістік қалай жасалады екен және қалай түрленеді екен?...
Көру диктанты
Мына сөйлемдердегі көп нүктенің орнына тұйық етістікті қойып жаз.
Тапсырманы уақытында... керек. Мектепте және үйде тәртіпті... керек. Үлкендерді... керек. Ұйым жұмысына... керек. Мәдениетті... керек. Сабаққа белсенді... керек.
Сыныпты 3 топқа бөлу. «Кім тапқыр?» ойынын ұйымдастыру. Ойын шартымен таныстыру.
1 - топ. Мұқағали өлеңдерінен өлең шумақтарын оқу.
2 - топ. Абай өлеңдерінен өлең шумақтарын оқу.
3 - топ. Мақал - мәтел, жұмбақтар. Оқыту, тұйық етістікке қарай талдау.
Домбыраның сүйемелдеуімен ән айтып, сол ән шумақтарынан тұйық етістікті тапқызу. Ән авторларына тоқталу. Мысалы, «Кешікпей келем деп ең». М. Шаханов. Әні: Шәмші Қалдаяқов).
Тақтаға ілінген суреттермен жұмыс жүргізу, тұйық етістікке талдау. дәптерлеріне жаздыру.
Жаңа сабақты байқау мақсатында үлестірмелі карточкалар және 210жаттығумен жұмыс.
Карточка №1
Өз бетіңмен тұйық етістікті ойла. Оған морфологиялық кешенді талдау жаса.
Карточка №2
Мына сөйлемді сөйлем мүшесіне қарай талда.
Сол сәтте жолаушылар үлкен жолмен зымырап сырғып келеді.
Карточка №3
Төмендегі сөйлемді сөйлем мүшесіне қарай талда.
Күзде ағаштың жапырақтары сарғая бастайды.
Карточка №4
Сөйлемдердегі сөздерді түбір мен қосымшаға ажырат.
Балалар ойнап жүр. Бізге сабақ болды.
Карточка №5
Шегелеу деген сөзге фонетикалық кешенді талдау жаса.
Карточка №6
Көру сөзіне математикалық кешенді талдау жаса.
Жаңа сабақты қорытындылау мақсатында мынадай сұрақтар беріледі.
1. Тұйық етістік дегеніміз не?
2. Ол қалай жасалады?
3. Бір мысал ойла, септе.
4. Бір тұйық етістікті тәуелде.
Оқушы білімін бағалау.
Үйге тапсырма. Тұйық етістікті оқу. Көркем әдебиеттерден тұйық етістігі бар сөйлемдер жазу.
6, 7, 8, 9, 10 сабақтарды қарау
11, 12, 13, 14, 15 сабақтарды қарау
16, 17, 18, 19, 20 сабақтарды қарау
21, 22, 23, 24, 25 сабақтарды қарау
26, 27, 28, 29, 30 сабақтарды қарау
31, 32, 33, 34, 35 сабақтарды қарау
36, 37, 38, 39, 40 сабақтарды қарау
41, 42, 43, 44, 45 сабақтарды қарау
46, 47, 48, 49, 50 сабақтарды қарау
51, 52, 53, 54, 55 сабақтарды қарау
56, 57, 58, 59, 60 сабақтарды қарау
61, 62, 63, 64, 65 сабақтарды қарау
66, 67, 68, 69, 70 сабақтарды қарау
71, 72, 73, 74, 75 сабақтарды қарау
76, 77, 78, 79, 80 сабақтарды қарау
81, 82, 83, 84, 85 сабақтарды қарау
86, 87, 88, 89, 90 сабақтарды қарау
91, 92, 93 сабақтарды қарау
Күнделікті сабақ жоспары, қазақ тілі 7 сынып.
Тақырыптар:
1. Тұйық етістік
2. Етістіктің райларын қайталау
3. Етістіктің түрленуі
4. Сөз тіркесінен өткенді қайталау
5. Етістіктің шақтарын қайталау
Қазақ тілі 7 - сынып
Сабақтың тақырыбы: Тұйық етістік.
Сабақтың типі: білімді меңгерту
Сабақтың әдісі: баяндау, сұрақ - жауап
Сабақтың мақсаты: етістіктің ерекше бір түрі тұйық етістіктің мағынасы мен тұлғасын түсіндіру, оқушылардың етістік жайлы ілімдерін кеңейту.
Сабақтың білімділігі: оқушыларға тұйық етістіктің түрленуінің ерекшеліктерін ұғындыру, білім - білік дағдыларын қалыптастыру.
Сабақты дамытушылығы: ауызша және жазбаша жаттығулар, үлестірмелі карточкалар, сабақта пайдаланатын мәтіндер арқылы тұйық етістікті тапқызу, жан - жақты талдау, оқушы ойын дамыту.
Сабақтың тәрбиелілігі: сабақта пайдаланылған мәтіндер, мысалдар арқылы адамгершілік және эстетикалық тәрбие беру.
Сабақтың көрнекілігі: плакаттар, үлестірмелі карточкалар, қазақ тілін оқыту әдістемесі, көркем әдебиеттерден алынған мәтіндер, домбыра, оқулық, тақта, бор, суреттер, магнитті тақта.
Пәнаралық байланыс: әдебиет, саз, орыс тілі.
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру.
Етістіктің ерекшеліктерін, түрлерін еске түсіру.
Сабақтың мақсатымен таныстыру.
Жаңа сабақ. Тұйық етістік. Тұйық етістік туралы түсінік беру.
Тұйық етістік – етістіктің ерекше түрі. Ол етістіктің өзге түрлері сияқты емес. Етістіктің шақ және рай категориялары жақпен, шақпен байланысты болғанын көрдіңдер. Ал тұйық етістік шақпен де, жақпен де байланысты болмайды. Тұйық етістік етістіктің атауы ретінде ғана қолданылады. Мәселен, бару, жүру, тұру етістіктері бару, жүру, тұру қимылдарының атын білдіріп тұр.
Жаңа сабақтың маңызды белгілерін ажырату.
Тақтадағы плакатқа қараңыздар, маңызды белгілері бар екен, байқап көрелік.
(Плакаттағы жазылған етістіктің септелу, тәуелденулерін түсіндіру)
Ал осыдан нені байқап отырсыңдар, тұйық етістік қалай жасалады екен және қалай түрленеді екен?...
Көру диктанты
Мына сөйлемдердегі көп нүктенің орнына тұйық етістікті қойып жаз.
Тапсырманы уақытында... керек. Мектепте және үйде тәртіпті... керек. Үлкендерді... керек. Ұйым жұмысына... керек. Мәдениетті... керек. Сабаққа белсенді... керек.
Сыныпты 3 топқа бөлу. «Кім тапқыр?» ойынын ұйымдастыру. Ойын шартымен таныстыру.
1 - топ. Мұқағали өлеңдерінен өлең шумақтарын оқу.
2 - топ. Абай өлеңдерінен өлең шумақтарын оқу.
3 - топ. Мақал - мәтел, жұмбақтар. Оқыту, тұйық етістікке қарай талдау.
Домбыраның сүйемелдеуімен ән айтып, сол ән шумақтарынан тұйық етістікті тапқызу. Ән авторларына тоқталу. Мысалы, «Кешікпей келем деп ең». М. Шаханов. Әні: Шәмші Қалдаяқов).
Тақтаға ілінген суреттермен жұмыс жүргізу, тұйық етістікке талдау. дәптерлеріне жаздыру.
Жаңа сабақты байқау мақсатында үлестірмелі карточкалар және 210жаттығумен жұмыс.
Карточка №1
Өз бетіңмен тұйық етістікті ойла. Оған морфологиялық кешенді талдау жаса.
Карточка №2
Мына сөйлемді сөйлем мүшесіне қарай талда.
Сол сәтте жолаушылар үлкен жолмен зымырап сырғып келеді.
Карточка №3
Төмендегі сөйлемді сөйлем мүшесіне қарай талда.
Күзде ағаштың жапырақтары сарғая бастайды.
Карточка №4
Сөйлемдердегі сөздерді түбір мен қосымшаға ажырат.
Балалар ойнап жүр. Бізге сабақ болды.
Карточка №5
Шегелеу деген сөзге фонетикалық кешенді талдау жаса.
Карточка №6
Көру сөзіне математикалық кешенді талдау жаса.
Жаңа сабақты қорытындылау мақсатында мынадай сұрақтар беріледі.
1. Тұйық етістік дегеніміз не?
2. Ол қалай жасалады?
3. Бір мысал ойла, септе.
4. Бір тұйық етістікті тәуелде.
Оқушы білімін бағалау.
Үйге тапсырма. Тұйық етістікті оқу. Көркем әдебиеттерден тұйық етістігі бар сөйлемдер жазу.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
6, 7, 8, 9, 10 сабақтарды қарау
11, 12, 13, 14, 15 сабақтарды қарау
16, 17, 18, 19, 20 сабақтарды қарау
21, 22, 23, 24, 25 сабақтарды қарау
26, 27, 28, 29, 30 сабақтарды қарау
31, 32, 33, 34, 35 сабақтарды қарау
36, 37, 38, 39, 40 сабақтарды қарау
41, 42, 43, 44, 45 сабақтарды қарау
46, 47, 48, 49, 50 сабақтарды қарау
51, 52, 53, 54, 55 сабақтарды қарау
56, 57, 58, 59, 60 сабақтарды қарау
61, 62, 63, 64, 65 сабақтарды қарау
66, 67, 68, 69, 70 сабақтарды қарау
71, 72, 73, 74, 75 сабақтарды қарау
76, 77, 78, 79, 80 сабақтарды қарау
81, 82, 83, 84, 85 сабақтарды қарау
86, 87, 88, 89, 90 сабақтарды қарау
91, 92, 93 сабақтарды қарау
Жаңалықтар
Сабақты етістік пен салт етістік
Етістіктің сабақты және салт етістік түрлерін табыс септігімен байланыстыра отырып меңгерту Тақырып бойынша алған білімдерін ауызша, жазбаша тілде пайдалану дағдысын қалыптастыру.
Әлеуметтік желіні пайдаланамын
Етістіктің есімше, көсемше, тұйық етістік, шақ түрлерін тілдесім барысында қолдана алады.
Тұйық етістіктің түрленуі (күнделікті сабақ жоспары)
Тұйық етістік – етістіктің ерекше түрі. Мағынасы жағынан ол қимылдың, іс - әрекеттің атын білдіреді де, шақпен де, жақпен де, байланысты болмайды Сөйтіп, тұйық етістік қимылдың, іс - әрекеттің атауы ретінде қолданылады да, жақтық мағынаны да
Тұйық етістік
Білімділік - тұйық етістік, оның жасалуы мен түрленуі, сөйлемдегі қызметі туралы түсінік беру, оқушылардың алған білімдерін кеңейту.
Ескен Елубаевтың шығармалары. Тұйық етістіктің септелуі
БҚО, Орал қаласы, №14 орта жалпы білім беретін мектептің қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Ақболатова Лунара Төлегенқызы
Тұйық етістіктің емлесі
Ақтөбе қаласы, №41 жалпы білім беретін орта мектебінің қазақ тілі, әдебиеті пәні мұғалімі Аймағанбетова Ильмира Қожайқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.