Мақал-мәтелдер
Сабақтың тақырыбы: Мақал - мәтелдер
Сабақтың мақсаты:
білімділік: Мақал - мәтелдер туралы түсіндіру, мағыналарын ашу, ұғындыру.
дамытушылық: Сауатты жазуға, ана тілін сүюге, құрметтеуге, сөз арасында мақалдарды орынды қолдана білуге үйрету.
тәрбиелік: Ана тіліне қызығушылығын арттыру. Ұжымдық жұмыс жасауда белсенділіктерін арттыру.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдіс - тәсілі: түсіндіру, сұрақ - жауап, ұжымдық жұмыс
Сабақтың барысы:
А) Ұйымдастыру кезеңі
Оқушыларды сабақ процесіне дайындау
Б) Үй тапсырмасын тексеру
Тұрақты тіркестер дегеніміз не?
Тұрақты тіркестердің қандай баламалары болады?
В) Жаңа сабақ
Тұрақты тіркестер сияқты мақал - мәтелдер де - әбден қалыптасқан, орныққан сөздер тобы.
Мақал - тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйінін білдіріп, белгілі бір тұжырым жасайды.
Мысалы: Кең болсаң, кем болмайсың.
Мәтелдерде ой - пікір бейнелі әрі тұспалдап айтылған ишара түрінде болады.
Мәтелдердің мақалдан айырмашылығы мағынасы ашық болмай, ишарамен, тұспалмен айтылады. Мысалы: Біреу тоңып секіреді, біреу тойып секіреді.
Г) Тапсырма
Мына тақырыптар бойынша өздері білетін мақал - мәтелдерді тақтаға шығып жазу.
Мысалы: 1. Туған жер, Отан туралы.
2. Еңбек туралы.
3. Өнер - білім туралы.
4. Достық туралы.
«Жалғасын тап» ойыны.
Екі топқа бөліп, мақал - мәтелдердің екінші сыңарларын жасыратын ойын ойнату.
Бірінші топ - жоғалтушы, екінші топ - табушы.
Батыр туса ел ырысы,
Жаңбыр жауса... ырысы.
Қанағат... тойдырады.
Өзге елде сұлтан болғанша, өз еліңде... бол.
Ананың көңілі балада,
Баланың көңілі....
Жаттығулармен жұмыс
124 - жаттығу. Мақалдарды бір бөлек, мәтелдерді бір бөлек теріп жазыңдар.
130 - жаттығу. Ең қысқа мақалдарды тауып жазыңдар.
Д) Бекіту
Мақал дегеніміз не?
Мәтел дегеніміз не?
Мақал мен мәтелдің айырмашылығы қандай?
Суреттерде берілген заттардың аты кездесетін мақал - мәтелдер жазыңдар.
Е) Үйге тапсырма
127 - жаттығу. Мақалдарды бір бөлек, мәтелдерді бір бөлек көшіріп жазыңдар.
Мақал мен мәтелдің емлесін оқып жаттау
Ж) Бағалау
Сабақтың мақсаты:
білімділік: Мақал - мәтелдер туралы түсіндіру, мағыналарын ашу, ұғындыру.
дамытушылық: Сауатты жазуға, ана тілін сүюге, құрметтеуге, сөз арасында мақалдарды орынды қолдана білуге үйрету.
тәрбиелік: Ана тіліне қызығушылығын арттыру. Ұжымдық жұмыс жасауда белсенділіктерін арттыру.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдіс - тәсілі: түсіндіру, сұрақ - жауап, ұжымдық жұмыс
Сабақтың барысы:
А) Ұйымдастыру кезеңі
Оқушыларды сабақ процесіне дайындау
Б) Үй тапсырмасын тексеру
Тұрақты тіркестер дегеніміз не?
Тұрақты тіркестердің қандай баламалары болады?
В) Жаңа сабақ
Тұрақты тіркестер сияқты мақал - мәтелдер де - әбден қалыптасқан, орныққан сөздер тобы.
Мақал - тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйінін білдіріп, белгілі бір тұжырым жасайды.
Мысалы: Кең болсаң, кем болмайсың.
Мәтелдерде ой - пікір бейнелі әрі тұспалдап айтылған ишара түрінде болады.
Мәтелдердің мақалдан айырмашылығы мағынасы ашық болмай, ишарамен, тұспалмен айтылады. Мысалы: Біреу тоңып секіреді, біреу тойып секіреді.
Г) Тапсырма
Мына тақырыптар бойынша өздері білетін мақал - мәтелдерді тақтаға шығып жазу.
Мысалы: 1. Туған жер, Отан туралы.
2. Еңбек туралы.
3. Өнер - білім туралы.
4. Достық туралы.
«Жалғасын тап» ойыны.
Екі топқа бөліп, мақал - мәтелдердің екінші сыңарларын жасыратын ойын ойнату.
Бірінші топ - жоғалтушы, екінші топ - табушы.
Батыр туса ел ырысы,
Жаңбыр жауса... ырысы.
Қанағат... тойдырады.
Өзге елде сұлтан болғанша, өз еліңде... бол.
Ананың көңілі балада,
Баланың көңілі....
Жаттығулармен жұмыс
124 - жаттығу. Мақалдарды бір бөлек, мәтелдерді бір бөлек теріп жазыңдар.
130 - жаттығу. Ең қысқа мақалдарды тауып жазыңдар.
Д) Бекіту
Мақал дегеніміз не?
Мәтел дегеніміз не?
Мақал мен мәтелдің айырмашылығы қандай?
Суреттерде берілген заттардың аты кездесетін мақал - мәтелдер жазыңдар.
Е) Үйге тапсырма
127 - жаттығу. Мақалдарды бір бөлек, мәтелдерді бір бөлек көшіріп жазыңдар.
Мақал мен мәтелдің емлесін оқып жаттау
Ж) Бағалау
Жаңалықтар
Мақал – мәтелдер – халық даналығы
Мақал – мәтелдер жөнінде ұғымдарын қалыптастыру, мақал – мәтелдер өзінен кейінгі ұрпаққа қалдырған халықтың ақыл өсиеті екенін, мақал – мәтелдің айырмашылығын түсіндіру.
Мақал - мәтелдер, жұмбақтар - шешендіктің айнасы
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Жунусова Майрагуль Садырбайқызы
Мақал-мәтелдер
Атырау облысы, Қызылқоға ауданы, Миялы селосы, Б. Аманшин атындағы орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Махамбетова Сандуғаш Сағынғалиқызы
Мақал - мәтелдер
ОҚО, Арыс ауданы, М. Шаханов атындағы жалпы орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Полатова Айнұр Мүслімбекқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.