С. Торайғыров «Таныстыру» поэмасы
Қазақ әдебиеті 9 сынып
Сабақ тақырыбы: С. Торайғыров «Таныстыру» поэмасы
Жалпы мақсат: Поэманың негізгі ойын түсіндіру
Топтық жұмыстар арқылы ынтымақтастыққа, «бірлік» сөзінің мағынасын жете түсінуге жағдай туғызу
Сілтеме: Мұғалімдерге арналған нұсқаулық
әдебиеті оқыту әдістемесі
9 - сыныпқа арналған әдебиет оқулығы
Үлестірме материалдары
Оқу нәтижесі: - Поэма мазмұнын меңгереді (барлығы)
- Кейіпкерлерге мінездеме бере біледі (барлығы)
- Қорытынды ойларын саралай алады (кейбіреулері)
- Шығарманың құрылысын талдай алады (кейбіреулері)
- Топта жұмыс жасап үйренеді (барлығы)
- өзін – өзі бағалайды (барлығы) оқуды бағалау
Сабақта қолданылатын материалдар: Мәтін, интернет желісі, ноутбук, стикерлер
Оқыту әдістері:
Блум таксономиясы, «айналмалы бекеттер», «әдеби диктант», «стикедергі диалог», «қысқа сөйлем», «анаған – мынаған», « үш сөйлем», «тақия»
І. Оқушыларға психологиялық ахуал туғызу
Сәлеметсіңдер ме, балалар. Сабағымыз сәтті өту үшін барлықтарыңды ортаға шақырамын. Суреттерге қарап сәлемдесу:
Алақан – қос қолдап амандасамыз
Достар – құшақтасып немесе арқадан, иықтан қағып демеу көрсете амандасамыз
Күн – қолымызды жоғара көтере амандасамыз
Смайлик – бір – бірімізге бас бармақпен жақсы көңіл – күй тілейміз
«Қоржындағы заттар бойынша топ» Әр оқушы өзінің бір затын мұғалімге береді қалам, дәптер, күнделік, пенал т. б Мұғалім бәрін қоржынға салып, араластырып, бес – бестен партаға қояды. Оқушылар заты қойылған парталарға барып отырады. Топ басшыларын анықтау «Бармақ» әдісі
Зейін шоғырландыру «Сөйлем құра» Заттарды өзара тез байланыстыруды дамыту.
Балаларға үш бір - біріне байланысы жоқ сөздерден мүмкіндігінше көбірек сөйлем құрастыру тапсырылады.
Мысалы, мынадай үш сөз берілсе, «өзен, қарындаш, аю» сөзінен сөйлемдер құрастыруға болады:
1. Аю қарындаш алып, өзеннің суретін салды.
2. Аю өзен жағасында отырып қарындаш кемірді т. б
1 Теледидар, кенгуру, ноутбук
2. Кітап, машина, жаңбыр
3. піл, арқан, өрт
4. Таңертең, сарай, мысық
Бағалау парағын тарату
Ұйымдастыру 1 мин
- Бүгін сабақта қазақ әдебиетінің көгінде жарық жұлдыздай ағып өте шыққан С. Торайғыровтың шығармаларымен танысуды жалғастырамыз. Нақты айтқанда «Таныстыру» поэмасы туралы сөз қозғаймыз, ой айтамыз, пікір бөлісеміз. Ал, сендерді сабақта белсенді болуға шақырамын.
Ұйымдастыру
Білу
- Бүгін сабақта қазақ әдебиетінің көгінде жарық жұлдыздай ағып өте шыққан С. Торайғыровтың шығармаларымен танысуды жалғастырамыз. Нақты айтқанда «Таныстыру» поэмасы туралы сөз қозғаймыз, ой айтамыз, пікір бөлісеміз. Ал, сендерді сабақта белсенді болуға шақырамын.
«Поэма туралы жалпы мәлімет» «Интервью» әдісімен
(Не? Қандай? Қалай? Нені? Қашан? Не істеді?)
1.
2. 1. Ақын «Таныстыру» поэмасын қай жылы жазды? Ж: 1918
2. С. Т. поэманы қай жерде жазады? Ж: Абай елінде
3. Поэмада Оқығанмен диалогке түскен кім? Ж: қара қазақ
5. 4. Поэмада қай аймақтың көшбасшы адамдары туралы сөз болады? Ж: Семей облысының
6. 5. Ақынның алаш ісіне адалдығын білдіретін өлеңін ата Ж: «Алаш ұраны»
7. 6. Ә. Бөкейханов туралы не білесің?
8. 7. Әлімхан Ермекұлы кім?
9. 8. Халел Ғаббасұлы кім?
10. 9. Назипа мен Нұрғали Құлжановтар туралы не айтасыңдар?
10. Поэмада ақын надандардың кімді түсінуі мүмкін еместігін көрсетеді және неге шақырады? Ж: Шәкәрім және оның ой – пікірін, ақылын ұғуға шақырады
11. Қазіргі күні С. Торайғыров тәрізді қазақтың танымал азаматтарын таныстырып жүрген ақын – жазушылардан кімдерді білесіңдер?
С. Торайғыров «Таныстыру» поэмасы. жүктеу
Сабақ тақырыбы: С. Торайғыров «Таныстыру» поэмасы
Жалпы мақсат: Поэманың негізгі ойын түсіндіру
Топтық жұмыстар арқылы ынтымақтастыққа, «бірлік» сөзінің мағынасын жете түсінуге жағдай туғызу
Сілтеме: Мұғалімдерге арналған нұсқаулық
әдебиеті оқыту әдістемесі
9 - сыныпқа арналған әдебиет оқулығы
Үлестірме материалдары
Оқу нәтижесі: - Поэма мазмұнын меңгереді (барлығы)
- Кейіпкерлерге мінездеме бере біледі (барлығы)
- Қорытынды ойларын саралай алады (кейбіреулері)
- Шығарманың құрылысын талдай алады (кейбіреулері)
- Топта жұмыс жасап үйренеді (барлығы)
- өзін – өзі бағалайды (барлығы) оқуды бағалау
Сабақта қолданылатын материалдар: Мәтін, интернет желісі, ноутбук, стикерлер
Оқыту әдістері:
Блум таксономиясы, «айналмалы бекеттер», «әдеби диктант», «стикедергі диалог», «қысқа сөйлем», «анаған – мынаған», « үш сөйлем», «тақия»
І. Оқушыларға психологиялық ахуал туғызу
Сәлеметсіңдер ме, балалар. Сабағымыз сәтті өту үшін барлықтарыңды ортаға шақырамын. Суреттерге қарап сәлемдесу:
Алақан – қос қолдап амандасамыз
Достар – құшақтасып немесе арқадан, иықтан қағып демеу көрсете амандасамыз
Күн – қолымызды жоғара көтере амандасамыз
Смайлик – бір – бірімізге бас бармақпен жақсы көңіл – күй тілейміз
«Қоржындағы заттар бойынша топ» Әр оқушы өзінің бір затын мұғалімге береді қалам, дәптер, күнделік, пенал т. б Мұғалім бәрін қоржынға салып, араластырып, бес – бестен партаға қояды. Оқушылар заты қойылған парталарға барып отырады. Топ басшыларын анықтау «Бармақ» әдісі
Зейін шоғырландыру «Сөйлем құра» Заттарды өзара тез байланыстыруды дамыту.
Балаларға үш бір - біріне байланысы жоқ сөздерден мүмкіндігінше көбірек сөйлем құрастыру тапсырылады.
Мысалы, мынадай үш сөз берілсе, «өзен, қарындаш, аю» сөзінен сөйлемдер құрастыруға болады:
1. Аю қарындаш алып, өзеннің суретін салды.
2. Аю өзен жағасында отырып қарындаш кемірді т. б
1 Теледидар, кенгуру, ноутбук
2. Кітап, машина, жаңбыр
3. піл, арқан, өрт
4. Таңертең, сарай, мысық
Бағалау парағын тарату
Ұйымдастыру 1 мин
- Бүгін сабақта қазақ әдебиетінің көгінде жарық жұлдыздай ағып өте шыққан С. Торайғыровтың шығармаларымен танысуды жалғастырамыз. Нақты айтқанда «Таныстыру» поэмасы туралы сөз қозғаймыз, ой айтамыз, пікір бөлісеміз. Ал, сендерді сабақта белсенді болуға шақырамын.
Ұйымдастыру
Білу
- Бүгін сабақта қазақ әдебиетінің көгінде жарық жұлдыздай ағып өте шыққан С. Торайғыровтың шығармаларымен танысуды жалғастырамыз. Нақты айтқанда «Таныстыру» поэмасы туралы сөз қозғаймыз, ой айтамыз, пікір бөлісеміз. Ал, сендерді сабақта белсенді болуға шақырамын.
«Поэма туралы жалпы мәлімет» «Интервью» әдісімен
(Не? Қандай? Қалай? Нені? Қашан? Не істеді?)
1.
2. 1. Ақын «Таныстыру» поэмасын қай жылы жазды? Ж: 1918
2. С. Т. поэманы қай жерде жазады? Ж: Абай елінде
3. Поэмада Оқығанмен диалогке түскен кім? Ж: қара қазақ
5. 4. Поэмада қай аймақтың көшбасшы адамдары туралы сөз болады? Ж: Семей облысының
6. 5. Ақынның алаш ісіне адалдығын білдіретін өлеңін ата Ж: «Алаш ұраны»
7. 6. Ә. Бөкейханов туралы не білесің?
8. 7. Әлімхан Ермекұлы кім?
9. 8. Халел Ғаббасұлы кім?
10. 9. Назипа мен Нұрғали Құлжановтар туралы не айтасыңдар?
10. Поэмада ақын надандардың кімді түсінуі мүмкін еместігін көрсетеді және неге шақырады? Ж: Шәкәрім және оның ой – пікірін, ақылын ұғуға шақырады
11. Қазіргі күні С. Торайғыров тәрізді қазақтың танымал азаматтарын таныстырып жүрген ақын – жазушылардан кімдерді білесіңдер?
С. Торайғыров «Таныстыру» поэмасы. жүктеу
Жаңалықтар
Дулат Бабатайұлы «Еспенбет» дастаны
Шығарманың мазмұнын білу, әдеби - теориялық талдау жасау, батырлар жырымен үндестігін таныту
Қазақстан – тәуелсіз мемлекет (қысқа мерзімді жоспар)
Мәтіннің мазмұнын меңгерту, Қазақстан туралы білімдерін толықтыру, білім алушылардың сөйлеу қабілеті мен танымдық деңгейін арттыру, сөздік қорын молайту.
Биологиядан қысқа мерзімді жоспар (6 сынып)
Тұқымның құрылысымен танысады, құрылысын қызметін біледі. Топта жұмыс жасауға қалыптасады Тұқымның құрлысымен танысу.
С. Торайғыров «Шілде» өлеңі
Оқушыларды С. Торайғыровтың өмірімен танысып, өлеңінің идеясын ашу, білімдерін жан-жақтылы кеңейтеді, сөз байлығы кеңейеді, сын тұрғысынан ойлауға үйренеді, өз ойын толық жеткізіп, өлеңнен негізгі түйінді таба білуге дағдыланады.
Кешкі ас. Көмектес септік
Рамазанова Ә. М. қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі №4 орта мектеп
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.