Күш
Павлодар облысы,
Ертіс ауданы, Ынтымақ негізгі мектебі
Математика мен физика пән мұғалімі
Идрисова Дана Темирбаевна
Тақырыбы: Күш
Мақсаты:
1. Күнделікті тіршіліктен тәжірибе келтіре отырып күш туралы түсінік, анықтамасын, шамасын белгіленуін, өлшем бірлігін, ерекшелігін менгерту.
2. Тәжірибе арқылы бақылау көз жеткізу, ойлау қабілетін дамыту.
3. Оқушыларды физикалық мәдениетке тәрбиелеу, жүйелі түрде жұмыс істеуге, өз ойын дәл тиянақты айта білуге үйрету, тәрбиелеу.
Әдіс - тәсілі: Тәжірибе, сұрақ жауап, топпен жұмыс.
Типі: Жана сабақ.
Көрнекілігі: Оқулық, суреттер, деңгейлік тапсырмалар.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі
II. Өткен тақырыпты пысықтау
III. 1. Сыныпты үш топқа бөліп өткен тақырыптар бойынша тапсырма беру, топ басшысын сайлау.
I топ Күш - білімде
II топ Күш - атасын танымас
III топ Көптің күші бірлікте
Мақал - мәтел:
“ Білімі күшті бірді - жығады, білімі күшті мыңды жығады”
“Көптің күші - бірлікте”
I топ:
1. Денелерді өзара әрекеттесуі дегеніміз не?
2. Қозғалыс жылдамдығы дегеніміз не? Ол нені көрсетеді? Формуласын жазыңдар.
II топ:
1. Инерция деп нені атайды?
2. Тығыздығы мен көлемі бойынша денің массасын қалай есептейміз.
III топ:
1. Заттың тығыздығы деп нені айтамыз. Формуласын жазыңдар.
2. Денеге еш нәрсе әрекет етпесе, ол қандай күйде болады?
Жауап:
I топ
1. Денелердің өзара әрекеттесуі дегеніміз – денелердің бір – біріне әрекет етуі.
Өзара әрекеттесу күрделі құбылыс, мысал келтіру
2. Қозғалыс жылдамдығын анықтау үшін оның берілген уақыт ішінде орын ауыстыруын сол уақыт аралығына бөлу керек.
м\с V=L/t V=S/t
II топ
1. Денеге басқа денелер әрекет етпеген кездегі жылдамдығын сақтау құбылысы инерция деп аталады( латынша инерция – қозғалыста емес әрекетсіздік)
2. Денелердің өзара әрекеттесу кезіндегі жылдамдықтарының өзгерту дәрежесін анықтайтын физикалық шама масса деп аталады. Массаны m белгілейді. m = p * v, өлшем бірлігі кг
III топ
1. Заттың тығыздығы деп сол заттың көлем бірлігіндей массасына тең физикалық шаманы айтады. S=m/υ кг/м
2. Денеге басқа денелер әрекет етпесе, онда ол тыныштық күйінде болады, немесе Жермен салыстырғанда түзу сызықты бірқалыпты қозғалады. Өзгермейді.
2. Деңгейлік тапсырма. Оқушыларға жеке тапсырма беру. Топты бағалау үшін сұраққа берілген жауап бойынша ұяшыққа ұпайын салып отыру.
1. Демонстрациялап көрсетемін. Жай қағаз, умаждалған қағаздың түсуі. Арбаны итеріп жүргізу. Арбаны итермелеп қозғалтуға болады. Бұл жағдайда арба ненің әсерінен қозғалады, яғни арбаның жылдамдығы адам қолымен әсер еткендіктен өзгереді. Әсер етуші дене адамның қолы, яғни денеге күш әсер етеді, немесе денеге күш түсірілген делінеді. Тақырыпты ашу.
3. Үш топқа тапсырма беру.
I топ. Тақтаға шығады бір - бірін итереді
II топ. Машина суреті.
III топ. Доп беремін.
Әр топ берілген тапсырма бойынша жауап береді. Күш туралы классир жасап анықтама беру.
4. Дәптермен жұмыс. Күш ережесін жазып, күштің бағытын көрсетіп, белгілеуін жазу.
Күш - қозғалыс жылдамдығын өзгертуші. Күш физикалық шама. F; F
Күш сандық мәнімен ( модулімен) және бағытымен сипатталатын физикалық шама болып табылады.
5. Реферат оқытып, күштің тарихи мәлімет беріп күштің өлшем бірлігін айту яғни (H) Ньютон, яғни Н тыныштық күйіндегі массасы 1 кг денеге 1 с ішінде Килоньютон (кН)
6. Суретпен жұмыс.
7. Топпен жұмыс.
I топ
1. Бір дененің екінші денеге әсер еткен неден білінеді?
2. Физикада күш деген сөзді біз қалай түсінеміз?
II топ
1. Күш дененің қозғалыс сипатына қалай әрекет етеді?
2. Күш немен сипатталады?
III топ
1. Дененің жылдамдығы оған басқа дене әсер ету салдарынан өзгеретінің көрсететін мысалдар келтіру
2. Күш бірлігі ретінде не қабылданған.
IV. Рефлексия.
V. Сабақтың қорытынды.
VI. Үйге тапсырма
Ертіс ауданы, Ынтымақ негізгі мектебі
Математика мен физика пән мұғалімі
Идрисова Дана Темирбаевна
Тақырыбы: Күш
Мақсаты:
1. Күнделікті тіршіліктен тәжірибе келтіре отырып күш туралы түсінік, анықтамасын, шамасын белгіленуін, өлшем бірлігін, ерекшелігін менгерту.
2. Тәжірибе арқылы бақылау көз жеткізу, ойлау қабілетін дамыту.
3. Оқушыларды физикалық мәдениетке тәрбиелеу, жүйелі түрде жұмыс істеуге, өз ойын дәл тиянақты айта білуге үйрету, тәрбиелеу.
Әдіс - тәсілі: Тәжірибе, сұрақ жауап, топпен жұмыс.
Типі: Жана сабақ.
Көрнекілігі: Оқулық, суреттер, деңгейлік тапсырмалар.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі
II. Өткен тақырыпты пысықтау
III. 1. Сыныпты үш топқа бөліп өткен тақырыптар бойынша тапсырма беру, топ басшысын сайлау.
I топ Күш - білімде
II топ Күш - атасын танымас
III топ Көптің күші бірлікте
Мақал - мәтел:
“ Білімі күшті бірді - жығады, білімі күшті мыңды жығады”
“Көптің күші - бірлікте”
I топ:
1. Денелерді өзара әрекеттесуі дегеніміз не?
2. Қозғалыс жылдамдығы дегеніміз не? Ол нені көрсетеді? Формуласын жазыңдар.
II топ:
1. Инерция деп нені атайды?
2. Тығыздығы мен көлемі бойынша денің массасын қалай есептейміз.
III топ:
1. Заттың тығыздығы деп нені айтамыз. Формуласын жазыңдар.
2. Денеге еш нәрсе әрекет етпесе, ол қандай күйде болады?
Жауап:
I топ
1. Денелердің өзара әрекеттесуі дегеніміз – денелердің бір – біріне әрекет етуі.
Өзара әрекеттесу күрделі құбылыс, мысал келтіру
2. Қозғалыс жылдамдығын анықтау үшін оның берілген уақыт ішінде орын ауыстыруын сол уақыт аралығына бөлу керек.
м\с V=L/t V=S/t
II топ
1. Денеге басқа денелер әрекет етпеген кездегі жылдамдығын сақтау құбылысы инерция деп аталады( латынша инерция – қозғалыста емес әрекетсіздік)
2. Денелердің өзара әрекеттесу кезіндегі жылдамдықтарының өзгерту дәрежесін анықтайтын физикалық шама масса деп аталады. Массаны m белгілейді. m = p * v, өлшем бірлігі кг
III топ
1. Заттың тығыздығы деп сол заттың көлем бірлігіндей массасына тең физикалық шаманы айтады. S=m/υ кг/м
2. Денеге басқа денелер әрекет етпесе, онда ол тыныштық күйінде болады, немесе Жермен салыстырғанда түзу сызықты бірқалыпты қозғалады. Өзгермейді.
2. Деңгейлік тапсырма. Оқушыларға жеке тапсырма беру. Топты бағалау үшін сұраққа берілген жауап бойынша ұяшыққа ұпайын салып отыру.
1. Демонстрациялап көрсетемін. Жай қағаз, умаждалған қағаздың түсуі. Арбаны итеріп жүргізу. Арбаны итермелеп қозғалтуға болады. Бұл жағдайда арба ненің әсерінен қозғалады, яғни арбаның жылдамдығы адам қолымен әсер еткендіктен өзгереді. Әсер етуші дене адамның қолы, яғни денеге күш әсер етеді, немесе денеге күш түсірілген делінеді. Тақырыпты ашу.
3. Үш топқа тапсырма беру.
I топ. Тақтаға шығады бір - бірін итереді
II топ. Машина суреті.
III топ. Доп беремін.
Әр топ берілген тапсырма бойынша жауап береді. Күш туралы классир жасап анықтама беру.
4. Дәптермен жұмыс. Күш ережесін жазып, күштің бағытын көрсетіп, белгілеуін жазу.
Күш - қозғалыс жылдамдығын өзгертуші. Күш физикалық шама. F; F
Күш сандық мәнімен ( модулімен) және бағытымен сипатталатын физикалық шама болып табылады.
5. Реферат оқытып, күштің тарихи мәлімет беріп күштің өлшем бірлігін айту яғни (H) Ньютон, яғни Н тыныштық күйіндегі массасы 1 кг денеге 1 с ішінде Килоньютон (кН)
6. Суретпен жұмыс.
7. Топпен жұмыс.
I топ
1. Бір дененің екінші денеге әсер еткен неден білінеді?
2. Физикада күш деген сөзді біз қалай түсінеміз?
II топ
1. Күш дененің қозғалыс сипатына қалай әрекет етеді?
2. Күш немен сипатталады?
III топ
1. Дененің жылдамдығы оған басқа дене әсер ету салдарынан өзгеретінің көрсететін мысалдар келтіру
2. Күш бірлігі ретінде не қабылданған.
IV. Рефлексия.
V. Сабақтың қорытынды.
VI. Үйге тапсырма
Жаңалықтар
Архимед күші. Денелердің жүзу шарттары
Су ішінде денеге әрекет ететін ығыстырушы күшті анықтауды үйрете отырып білім және білік дағдыларын қалыптастыру.
Қайнау. Меншікті булану жылуы
Бу түзілудің екінші әдісі – қайнауды бу түзілудің бірінші түрімен салыстыру, қайнауға анықтама беру, меншікті булану жылуы шамасы мен танысу, ерекшелігін нақтылау.
Күш. Деформация. Гук заңы. Динамометр
Алматы облысы, Талдықорған қаласы, №16 орта мектеп – гимназиясы Физика пәнінің мұғалімі Ботантаева К.А.
Күш. Деформация
№1 Шұбарқұдық мектеп – гимназиясының физика пәнінің мұғалімі Бозшин Бекболат Жағалбайлыұлы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.