Ата салтым-асыл мұрам
Қызылорда облысы,
Қазалы ауданы, Қазалы ауылы,
№100 орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі
Саулебаева Ләззат Шәкиқызы
Сабақтың тақырыбы: Ата салтым - асыл мұрам.
Сабақтың мақсаты:
а) Оқушылардың бойына халқымыздың рухани байлығын сіңіре отырып, ата дәстүрін танып білуге, ардақтауға, құрметтеп, мақтан тұтуға тәрбиелеу.
ә) Халқымыздың ата заманнан келе жатқан ұлттық салт-дәстүрі негізінде адамгершілікке, имандылыққа, әдептілікке тәрбиелеу.
б) Оқушылардың ұлттық дүниетаным негіздерін қалыптастыру, бабалардан қалған ұлағатты, ғибрат аларлық сөздерді оқушыларға ұғындыру, сол сөздерден өнеге алуға баулу.
Көрнекілігі: Слайдтар, нақыл сөздер, кітаптар.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру.
2. Кіріспе.
Мұғалім: Қазақ халқының ырымдары, тыйымдары ежелден келе жатқан ұлттық мәдениеттің бір бөлігі екендігі белгілі. Ғасырлар сынынан екшеліп, ұрпақтан ұрпаққа ұласып келе жатқан ырымдар мен тыйымдардың озық үлгілері жеке тұлғаның жан-жақты дамуына септігін тигізеді.
Бүгінгі таңда тәрбиедегі басты бағыт: «Әр адам ең алдымен өз халқының перзенті, өз отанының азаматы болу керек екенін, ұлттың болашағы тек өзіне байланысты болатынын есте ұстауға тиіс. Оның осындай тұжырымға тоқталуына ұлттық әдет-ғұрыптар, ырымдар мен тыйымдар және дәстүрлер көптеп көмектеседі, солар арқылы ол жалпы азаматтық әлемге аяқ басып, өз халқының игілігін басқа халықтарға жақында түсінікті ете алады. Сондықтан әрбір ұрпақ өз кезі мен өткеннің талаптары, шынайы факторлар негізінде жеткіншек ұрпақты даярлап, оны жинақталған тәжірибе арқылы тәрбиелей отырып, өзінің ата-бабаларының рухани мұрасын игере түсуі керек».
- Ал, балалар, қандай тыйым сөздер мен ырымдар білесіңдер?
(1-17 оқушы) 1. Тізені, табанды тартуға болмайды. Ауруға шалдыққанда ғана тізе мен табанды тартады.
2. Аяқ-қолды жіппен байлауға болмайды, себебі бұл қол-аяғы байланған тұтқынды еске түсіреді. т. б.
Тыйым сөздер мен ырымдарды өте жақсы біледі екенбіз, енді ән тыңдалық.
Ән: «Қазақы дастарханым». Орындайтын: Ғарифулла, Аян.
Мұғалім: «Қазақтың тыйым сөзі - тәрбие көзі» демекші тағы қандай тыйым сөз білеміз, ортаға шығып өнер көрсетейік:
1-оқушы: Бүйіріңді таянба,
Оттан аттама.
2-оқушы: Жағыңды таянба,
Мойныңа белбеу салма.
3-оқушы: Босағаны керме,
Құдыққа түкірме. т. б.
(Оқушылар қимылмен көрсетеді) .
4. Қорытынды: Міне, балалар, сендер тәлім-тәрбие аларлықтай «Тыйым сөздер» өте көп екен. Сондықтан да үлкендерді әр сөзіне зер салып, әр сөздің астарына үңіле қарай білу керек. Әсіресе, мұғалімдердің, әр сөзін ұғып, қарт адамдардың ақылын естеріңе сақтағандарың жөн.
Қазалы ауданы, Қазалы ауылы,
№100 орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі
Саулебаева Ләззат Шәкиқызы
Сабақтың тақырыбы: Ата салтым - асыл мұрам.
Сабақтың мақсаты:
а) Оқушылардың бойына халқымыздың рухани байлығын сіңіре отырып, ата дәстүрін танып білуге, ардақтауға, құрметтеп, мақтан тұтуға тәрбиелеу.
ә) Халқымыздың ата заманнан келе жатқан ұлттық салт-дәстүрі негізінде адамгершілікке, имандылыққа, әдептілікке тәрбиелеу.
б) Оқушылардың ұлттық дүниетаным негіздерін қалыптастыру, бабалардан қалған ұлағатты, ғибрат аларлық сөздерді оқушыларға ұғындыру, сол сөздерден өнеге алуға баулу.
Көрнекілігі: Слайдтар, нақыл сөздер, кітаптар.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру.
2. Кіріспе.
Мұғалім: Қазақ халқының ырымдары, тыйымдары ежелден келе жатқан ұлттық мәдениеттің бір бөлігі екендігі белгілі. Ғасырлар сынынан екшеліп, ұрпақтан ұрпаққа ұласып келе жатқан ырымдар мен тыйымдардың озық үлгілері жеке тұлғаның жан-жақты дамуына септігін тигізеді.
Бүгінгі таңда тәрбиедегі басты бағыт: «Әр адам ең алдымен өз халқының перзенті, өз отанының азаматы болу керек екенін, ұлттың болашағы тек өзіне байланысты болатынын есте ұстауға тиіс. Оның осындай тұжырымға тоқталуына ұлттық әдет-ғұрыптар, ырымдар мен тыйымдар және дәстүрлер көптеп көмектеседі, солар арқылы ол жалпы азаматтық әлемге аяқ басып, өз халқының игілігін басқа халықтарға жақында түсінікті ете алады. Сондықтан әрбір ұрпақ өз кезі мен өткеннің талаптары, шынайы факторлар негізінде жеткіншек ұрпақты даярлап, оны жинақталған тәжірибе арқылы тәрбиелей отырып, өзінің ата-бабаларының рухани мұрасын игере түсуі керек».
- Ал, балалар, қандай тыйым сөздер мен ырымдар білесіңдер?
(1-17 оқушы) 1. Тізені, табанды тартуға болмайды. Ауруға шалдыққанда ғана тізе мен табанды тартады.
2. Аяқ-қолды жіппен байлауға болмайды, себебі бұл қол-аяғы байланған тұтқынды еске түсіреді. т. б.
Тыйым сөздер мен ырымдарды өте жақсы біледі екенбіз, енді ән тыңдалық.
Ән: «Қазақы дастарханым». Орындайтын: Ғарифулла, Аян.
Мұғалім: «Қазақтың тыйым сөзі - тәрбие көзі» демекші тағы қандай тыйым сөз білеміз, ортаға шығып өнер көрсетейік:
1-оқушы: Бүйіріңді таянба,
Оттан аттама.
2-оқушы: Жағыңды таянба,
Мойныңа белбеу салма.
3-оқушы: Босағаны керме,
Құдыққа түкірме. т. б.
(Оқушылар қимылмен көрсетеді) .
4. Қорытынды: Міне, балалар, сендер тәлім-тәрбие аларлықтай «Тыйым сөздер» өте көп екен. Сондықтан да үлкендерді әр сөзіне зер салып, әр сөздің астарына үңіле қарай білу керек. Әсіресе, мұғалімдердің, әр сөзін ұғып, қарт адамдардың ақылын естеріңе сақтағандарың жөн.
Жаңалықтар
Ұлттық тәрбие – құндылық бастауы
Ұлттық тәрбие – құндылық бастауы Бүгінгі ғаламдану процесінде ұлттық құндылықтарды сақтау мен өзінің бет - бейнесін, ізгі дәстүрлерін сақтау жолындағы күрес ұлттық сананы сақтау күресі
Ұлағат болсын ұлыма, ғибрат болсын қызыма
Жезқазған қаласындағы жалпы білім беретін №10 орта мектебінің бейнелеу өнері және технология пәнінің мұғалімі Шалмагамбетова Гаухар Мейрамована
Ата салтым – асыл мұрам
Маңғыстау облысы, Бейнеу ауданы "Сам орта мектебі" ММ Бастауыш сынып мұғалімі Койшыбаева Баян Кипчаковна
Салт-дәстүрім таусылмайтын байлығым
«Сыңғырлау мектеп - балабақша кешені» КММ Бастауыш сынып мұғалімі Р. Мамытова
Салтым – асыл қазынам
Атырау қаласы, Жаңаталап селосы, Жамбыл орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Иманғалиева Ботагөз
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.