«Нан дастарханға қалай келеді?»
(Бастауыш сыныптары декадасында өткізілген)
Айналамен таныстыру
Сабақтың тақырыбы: «Нан дастарханға қалай келеді?»
Мақсаты: Дән тұқымымен танысу, бидайдан нан жасалатынын айта отырып, дастарханға жеткенге дейінгі істелетін еңбек мазмұнымен, қолданылатын техникалардың аттарымен таныстыру.
Дамытушылық мақсаты: Балалардың ақыл - ой белсенділігін арттыру. нақыл сөз, мақал - мәтел арқылы тіл байлығын дамыту.
Тәрбиелік мақсаты: Берілген тапсырманы орындауға, еңбекқорлыққа тәрбиелеу, нақыл сөздердің тәрбиелік мәнін түсінуге талпындыру. Үлкендердің еңбегін бағалай білуге тәрбиелеу.
Жаңа сөздер: наубайхана, диірмен, комбайн, дихан, элеватор.
Әдіс - тәсілдер: түсіндіру, сергіту, ойын, әңгімелеу, сұрақ - жауап.
Көрнекі құралдар: Еңбек адамдарының суреттері, нан түрлерінің суреттері, нан, бауырсақ, ойынға дидактикалық құралдар, ұн, смайлик.
Пәнаралық байланыс: тіл дамыту, бейнелеу, сауат ашу, математика
Сабақ барысы: Ұйымдастыру.
1. Амандасу
2. Сұрақ-жауап.
- Балалар, қазір жылдың қай мезгілі?
- Қыс мезгілінен кейін қай мезгіл келеді?
- Көктемде қандай өзгерістер болады?
3. Міне, біздің алдымызда дастархан жаюлы тұр. Оның үстінде нандарды көріп тұрсыңдар. Енді біз осы дастарханға нан қалай келетінін мына суреттерден көретін боламыз.
4. - Көктемде мына суреттегі тракторлар жерді жыртып, жерге мынадай бидай дәнін себеді. (балаларға бидайды көрсетеміз)
- Диханшылар жаз бойы егілген дәндерді суарып, күтіп - баптайды. (дихан сөзіне түсінік беріп кетеміз)
- Күз болғанда жайқалып, бидай өсіп шығады. Өсіп шыққан бидайды комбайншылар орып, машиналарға салып береді. (комбайн сөзіне тоқталып кету)
- Көліктер оны элеваторға тасиды. Элеваторда бидайды жылдап сақтауға болады. (элеватор сөзіне тоқталу)
- Қажет бидайды диірменге апарып, одан ұн жасап шығарады. (диірмен сөзіне тоқталу) Балаларға ұнды көрсетеміз.
- Дайын болған ұннан наубайханаларда түрлі нан өнімдерін шығарады.
- Міне, балалар, біздің дастарханымызға нан осындай көп еңбектің арқасында келеді екен.
Тақтадағы ұннан жасалған өнімдер туралы суреттерге тоқталу.
5.Дидактикалық ойын: «Қайсысы артық?»
Ойынның шарты: Берілген суреттердің ішінен нан өнімдеріне жатпайтын тағам түрлерін шығарып тастаулары керек.
6.Сергіту сәтті
Жайқалады ақ бидай
Басын иіп аққудай.
Трактор мен комбайн
Жүргізуге мен дайын
7.Дидактикалық ойын: (тақтамен жұмыс) «Дұрыс орналастыр»
Ойынның шарты: Ұн, тоқаш, нан суреттері беріледі.
8. Айналамен таныстыру әліппе - дәптерінен берілген тапсырманы орындау. Балаларға бидайдың суретін салғызу.
Жұмбақ жасыру:
Ұзын мұртты сарылар
Қойнында дәні бар. (бидай)
Бидай - пшеница.
Нан - хлеб;
9. Мақал - мәтелдер
1. Нан-тамақтың атасы
2.Ас - атасы нан
3Еңбектің наны тәтті, жалқаудың жаны тәтті
4 Дастархан көркі - нан
5 Дастарханында нан жоқтың, Тамағының дәмі жоқ
10. Тыйым сөздер:
Нанды аяқ астына тастама.
«Жерде жатқан нанды еңкейіп ал.
Дәнді шашпа, нанды баспа.
Нан – Қасиетті дәм, онымен ойнауға болмайды
11. Дидактикалық ойын: «Тез ойла» (Мамандық түрлері атау.)
1. Жерді жыртады.
Трактор
2. Егілген дәндерді суарып, күтіп-баптайды.
Диқаншы
3. Бидайды орады, бастырады.
Комбайншылар
4. Бидайды жылдап сақтайтын жер .
элеватор
5. Бидайдан ұн жасайтын адам.
Диірменші
6 Нан пісіреді.
Наубайшы
7. Ыстық нан қайда түседі .
дүкенге
8. Анамыз ұннан не пісіреді?
Бауырсақ, шелпек, нан, тоқаш
12.Сергіту сәтті
Нан қиқымын шашпаңдар,
Жерде жатса баспаңдар.
Теріп алып қастерлеп,
Торғайларға тастаңдар.
13. ҚОРЫТЫНДЫ БӨЛІМ.
- Балалар біз есімізге түсірейікші ақ бауырсақ, тәтті тоқаш, батондар біздің дастарханға келу үшін қандай жолдардан өтеді екен?
- Сол үшін қаншама адам жұмыс істеп, тер төкті, қане есімізге түсіріп атап кетейікші
Тракторшылар, комбайншылар, наубайшы, дүкеншілер
- Сондықтан қаншама адам күні - түні еңбек етіп, тер төккен қасиетті нанды біз қадірлеуіміз, қасиеттеуіміз керек
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.