Қазақстан тарихынан күнделікті сабақ жоспарлары
Қазақстан тарихынан күнделікті сабақ жоспарлары
Қазақстан тарихы 8 - сынып.
Сабақтың тақырыбы: Кіріспе
Сабақтың мақсаты:
7 - сыныпта өтілген материалдарды қайталата отырып, 8 - сыныпта өтілетін яғни, ХҮІІІ ғасыр мен ХХ ғасырдың бас кезіндегі Отанымыздың тарихының маңызды оқиғаларын таныстыру, бұл сыныпта өтілетін тақырыптарға қысқаша тоқталу;
Оқулықтың авторларымен таныстыра отырып, жаңа басылып шыққан бұл кітап пен ескі кітаптың айырмашылығын айту;
Оқушылардың дүниетанымы мен тарихи санасын қалыптастыра отырып, тарих пәніне қызығушылығын арттыру.
Сабақтың түрі: Кіріспе
Әдісі: әңгіме, сұрақ - жауап
Көрнекілігі: оқулық, карта
Сабақтың барысы:
Оқу құралын тексеріп түгелдеу
Әнұран орындау «Хабар»
Оқушылардың зейінін сабаққа аудару
Үй тапсырмасын сұрау
7 - сынып материалдарына шолу жасау
Жаңа сабақтың жоспары:
1. Қазақстанның ХҮІІІ ғасырдағы әлеуметтік - экономикалық, саяси және мәдени дамуы
2. ХІХ ғасырдың бірінші жартысындағы Қазақстанның әлеуметтік - экономикалық және саяси жағдайы.
3. Қазақстанды Ресей империясына қосудың аяқталуы.
4. Қазақтардың ХІХ ғасырдың бірінші жартысындағы дәстүрлі мәдениеті мен шаруашылығы
5. ХІХ ғасырдың екінші жартысындағы Қазақстанның әлеуметтік - экономикалық және саяси жағдайы
6. ХХ ғасырдың бас кезіндегі Қазақстан
7. Қазақстанның ХХ ғасырдың бас кезіндегі мәдени өмірі
Сабақты бекіту:
Бетпе - бет
Бағалау:
Үй тапсырмасы: Оқулықпен танысу.
8 - сынып. Қазақстан тарихы
Сабақтың тақырыбы: §1. Қазақ қоғамының этно әлеуметтік құрылымы.
Сабақтың мақсаты:
• Оқушыларды XVIII ғасырдағы қоғамның әлеуметтік құрылымының ерекшеліктерімен таныстыру, оқушылардың назарын әлеуметтік топтар арасындағы қатынастарға аудару, қазақ қоғамындағы дәстүрлі құқықтың рөлін көрсету;
• Бұрынғы алған деректермен жұмыс істеуге, көтерілген мәселе бойынша деректерге сүйене отырып, талдау жасауға үйрету;
• Туған өлкенің тарихына құрметпен қарауға, еңбекқорлыққа мақсат қоя білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас
Әдісі: интерактивті
Көрнекіліктер: карта, «Қазақ қоғамының әлеуметтік құрылымы» схемасы (кесте), терминологиялық сөздік.
Жаңа материалды бұрынғы өткен тақырыпты қайталай отырып, оқыту. (білімді бекіту.)
Негізгі ұғымдар: қоғамның әлеуметтік құрылымы, әлеуметтік теңсіздік, класс, иерархия, конфессия, адат, құн, құрама, тархан, төлеңгіт, құл, диалект.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі
2. Оқу құралын тексеріп түгелдеу
3. «Хабар» ел жаңалықтарына шолу /сұрау/
Үй тапсырмасын сұрау:
7 - сыныпта өткен материалдарға шолу
Жаңа тақырыпты оқытудың жоспары:
1. Қазақстардың саны мен орналасқан жерлері.
2. XVIII ғасырдағы қазақ қоғамының әлеуметтік құрылымының ерекшеліктері
Қазақстан аумағындағы тайпалардың орналасуымен Қазақ хандығындағы әлеуметтік құрылым жөнінде оқушыларға 7 - сыныптағы Қазақстанның орта ғасырлар тарихы қурсынан таныс болғандықтан, бұл жөнінде алдын ала сұрап, естеріне түсіремін
№1 тапсырма: Картамен жұмыс.
1. Төмендегі жүздердің құрамына қай тайпалардың кіргенін естеріңе түсіріңдер.
А) Ұлы жүз:
Ә) Орта жүз:
Б) Кіші жүз:
2. Картадан орналасқан аумақтарын көрсетіңдер:
А) Ұлы жүз -
Ә) Орта жүз -
Б) Кіші жүз -
3) ХVIII ғасырда Қазақ хандығы қандай мемлекеттермен шекаралас болды? Олармен қарым - қатынасына тоқталыңдар.
Оқушылардың жауабын тыңдап болғаннан кейін жаңа сабақты түсіндіремін. Бұл жерде Қазақ хандығының осы кездегі саяси дамуынанң ерекшеліктерін, қазақстардың басқару жүйесін міндетті түрде айту керек. Сонан кейін оқушыларды деректермен жұмыс істету және оларға талдау жасай отырып, өз ойын айтқызу мақсатында тапсырма беріледі (өздігінен жұмыс)
№2 тапсырма:
- Оқулықтағы тақырыпты пайдалана отырып, ХVIII ғасырдағы қазақ қоғамының әлеуметтік құрылымының ерекшеліктерін бейнелейтін кесте (схема) құрыңдар.
Берілетін жауаптар үлгісі:
XVIII ғасырдағы Қазақ хандығының әлеуметтік құрамы феодалдық қоғамның классикалық құрылымын көрсетеді:
1. Феодалдар класы (тобы):
• Шыңғысханның ұрпақтары - (хандар мен сұлтандар)
• Рулық және тайпалық ақсүйектер;
• Қожалар, имамдар, қожалар;
• Патриархалды - феодалдық ақсүйектер оөкілдері (бектер, байлар, батырлар).
2. Шаруалар класы (тобы):
• Қарапайым малшылар, егінші шаруалар;
• Егінші малшылар.
№3 тапсырма. Сөздікпен жұмыс.
Тақырыпты оқып шығып, төмендегі терминдердің анықтамасын айтыңдар:
1. Құрама
2. Қожа
3. Құрылтай
4. Ханталапай
5. Төлеңгіт
6. Құн
7. Адат
8. Тархан
№ 4 тапсырма:
- Қазақстан тарихы бойынша хрестоматия материалдар пайдалана отырып, әр топ (класс) өкілдерінің қандай міндеттерін мен құқықтары болғандығын атап көрсетіңдер.
Онан әрі мұғалім сабақты төмендегідей етіп жоспарлайды.
1. Хан сайлау дәстүрі
2. Сұлтандар әулетінің артықшылықтары.
3. Қожалар мен олардың қазақ қоғамындағы рөлі
4. Қазақтар қандай еңбек үшін тархан атағын алған?
5. Әлеуметтік мәртебесі - қоғамның ерікті мүшесі.
6. Төлеңгіт деген кімдер?
7. Қазақ қоғамындағы құлдардың жағдайы.
Жаңа сабақты бекіту үшін берілетін сұрақтар мен тапсырмалар:
1. Картадан Қазақ хандығының аумағын және оның ішіндегі әр жүзді орналасқан жерлерін көрсетіңдер.
2. XVIII ғасырда Қазақ хандығы қандай мемлекеттермен шекаралас болды?
3. Осы кезеңдегі Қазақ хандынының сыртқы саяси жағдайы жөнінде не айта аласыңдар?
4. Оқулықтың 13 - бетіндегі құжатпен жұмыс (Г. Н. Потанин. Таңдамалы шығармаларының үш томдығы. Тарих, этнография және фольклор жөніндегі еңбектер. Павлодар, 2005, 3 - том, 30 - 31 - беттер)
Үй тапсырмасы:
1. XVIII ғасырдағы қазақ қоғамының таптық құрылымының ерекшеліктеріне баға беріңдер (Хрестоматия. Коншин Н. «Павлодардан Қарқаралыға дейін»).
2. Халықтың кейбір топтарының қандай артықшылықтары болды? Сендердің ойларыңша неліктен
Кіріспе. Қазақ қоғамының этно әлеуметтік құрылымы. жүктеу
XVIII ғасырдың бірінші ширегіндегі. Қазақ хандығының ішкі және сыртқы жағдайы. жүктеу
Жоңғар шапқыншылығы. Қазақ халқының жоңғар басқыншыларына қарсы азаттық күресі. жүктеу
XVIII ғасырдың алғашқы үштен біріндегі қазақ-орыс қарым-қатынастарының дамуы. жүктеу
Кіші жүздің Ресейге қосылуы. жүктеу
XVIII ғасырдың ортасындағы Қазақстан. жүктеу
Абылайхан билігі тұсындағы қазақ хандығы. жүктеу
Қазақтардың Е.Пугачев бастаған шаруалар көтерілісіне қатысуы. жүктеу
Сырым Датұлы бастаған қазақтардың ұлт-азаттық қозғалысы. жүктеу
XVIII ғасырдағы сауданың дамуы. жүктеу
Қазақстанның XVIII ғасырдағы ғылымы мен білімі және мәдениеті. жүктеу
Дәстүрлі билер соты. жүктеу
Қазақстанның ХҮІІІ ғасырлардағы әлеуметтік экономикалық және саяси дамуы. жүктеу
Қазақтардың 1812 жылғы Ресейдің Отан соғысына қатысуы. жүктеу
Қазақстандағы хандық биліктің жойылуы. жүктеу
Ақмола бекінісінің салынуы мен дамуы. жүктеу
Исатай Тайманұлы мен Махамбет Өтемісұлы бастаған халық-азаттық қозғалысы. жүктеу
Қазақстанда отаршылдық езгінің күшеюі. жүктеу
1837-1847 жылдардағы Кенесары Қасымұлы бастаған ұлт-азаттық көтеріліс. жүктеу
Ұлы жүздің Ресейге қосылуы. жүктеу
Қазақтардың орта-азиялық хандықтар мен патша үкіметіне қарсы көтерілістері. жүктеу
Қазақтардың дәстүрлі шаруашылығы. жүктеу
ХІХ ғасырдың 60-жылдарындағы әкімшілік реформалар. жүктеу
Қазақстан аумағындағы казак әскерлері. жүктеу
Патша үкіметінің отаршылдық қоныс аудару саясаты. Қоныс аударушылардың шаруашылығы. жүктеу
Қазақстан аумағындағы қалалар. жүктеу
Өнеркәсіптің дамуы. жүктеу
Ұйғырлар мен дүнгендердің Қытайдан Жетісуға қоныс аударуы. жүктеу
Шетелдерде қазақ диаспорасының қалыптасуы. жүктеу
Қазақстан Ресейдегі 1905-1907 жылдардағы революция кезінде. жүктеу
Қазақтардың петициялық қозғалысы. жүктеу
Ыбырай Алтынсарин – қазақ халқының аса көрнекті ағартушысы. жүктеу
Оқу-ағарту ісі. жүктеу
Шоқан Уәлиханов – қазақтың аса көрнекті ғалымы әрі ағартушысы. жүктеу
Ұлы ақын Абай Құнанбаевтың өмірі мен қызметі. жүктеу
Қазақ поэзиясы мен музыка өнері. жүктеу
Қазақстан тарихы 8 - сынып.
Сабақтың тақырыбы: Кіріспе
Сабақтың мақсаты:
7 - сыныпта өтілген материалдарды қайталата отырып, 8 - сыныпта өтілетін яғни, ХҮІІІ ғасыр мен ХХ ғасырдың бас кезіндегі Отанымыздың тарихының маңызды оқиғаларын таныстыру, бұл сыныпта өтілетін тақырыптарға қысқаша тоқталу;
Оқулықтың авторларымен таныстыра отырып, жаңа басылып шыққан бұл кітап пен ескі кітаптың айырмашылығын айту;
Оқушылардың дүниетанымы мен тарихи санасын қалыптастыра отырып, тарих пәніне қызығушылығын арттыру.
Сабақтың түрі: Кіріспе
Әдісі: әңгіме, сұрақ - жауап
Көрнекілігі: оқулық, карта
Сабақтың барысы:
Оқу құралын тексеріп түгелдеу
Әнұран орындау «Хабар»
Оқушылардың зейінін сабаққа аудару
Үй тапсырмасын сұрау
7 - сынып материалдарына шолу жасау
Жаңа сабақтың жоспары:
1. Қазақстанның ХҮІІІ ғасырдағы әлеуметтік - экономикалық, саяси және мәдени дамуы
2. ХІХ ғасырдың бірінші жартысындағы Қазақстанның әлеуметтік - экономикалық және саяси жағдайы.
3. Қазақстанды Ресей империясына қосудың аяқталуы.
4. Қазақтардың ХІХ ғасырдың бірінші жартысындағы дәстүрлі мәдениеті мен шаруашылығы
5. ХІХ ғасырдың екінші жартысындағы Қазақстанның әлеуметтік - экономикалық және саяси жағдайы
6. ХХ ғасырдың бас кезіндегі Қазақстан
7. Қазақстанның ХХ ғасырдың бас кезіндегі мәдени өмірі
Сабақты бекіту:
Бетпе - бет
Бағалау:
Үй тапсырмасы: Оқулықпен танысу.
8 - сынып. Қазақстан тарихы
Сабақтың тақырыбы: §1. Қазақ қоғамының этно әлеуметтік құрылымы.
Сабақтың мақсаты:
• Оқушыларды XVIII ғасырдағы қоғамның әлеуметтік құрылымының ерекшеліктерімен таныстыру, оқушылардың назарын әлеуметтік топтар арасындағы қатынастарға аудару, қазақ қоғамындағы дәстүрлі құқықтың рөлін көрсету;
• Бұрынғы алған деректермен жұмыс істеуге, көтерілген мәселе бойынша деректерге сүйене отырып, талдау жасауға үйрету;
• Туған өлкенің тарихына құрметпен қарауға, еңбекқорлыққа мақсат қоя білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас
Әдісі: интерактивті
Көрнекіліктер: карта, «Қазақ қоғамының әлеуметтік құрылымы» схемасы (кесте), терминологиялық сөздік.
Жаңа материалды бұрынғы өткен тақырыпты қайталай отырып, оқыту. (білімді бекіту.)
Негізгі ұғымдар: қоғамның әлеуметтік құрылымы, әлеуметтік теңсіздік, класс, иерархия, конфессия, адат, құн, құрама, тархан, төлеңгіт, құл, диалект.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі
2. Оқу құралын тексеріп түгелдеу
3. «Хабар» ел жаңалықтарына шолу /сұрау/
Үй тапсырмасын сұрау:
7 - сыныпта өткен материалдарға шолу
Жаңа тақырыпты оқытудың жоспары:
1. Қазақстардың саны мен орналасқан жерлері.
2. XVIII ғасырдағы қазақ қоғамының әлеуметтік құрылымының ерекшеліктері
Қазақстан аумағындағы тайпалардың орналасуымен Қазақ хандығындағы әлеуметтік құрылым жөнінде оқушыларға 7 - сыныптағы Қазақстанның орта ғасырлар тарихы қурсынан таныс болғандықтан, бұл жөнінде алдын ала сұрап, естеріне түсіремін
№1 тапсырма: Картамен жұмыс.
1. Төмендегі жүздердің құрамына қай тайпалардың кіргенін естеріңе түсіріңдер.
А) Ұлы жүз:
Ә) Орта жүз:
Б) Кіші жүз:
2. Картадан орналасқан аумақтарын көрсетіңдер:
А) Ұлы жүз -
Ә) Орта жүз -
Б) Кіші жүз -
3) ХVIII ғасырда Қазақ хандығы қандай мемлекеттермен шекаралас болды? Олармен қарым - қатынасына тоқталыңдар.
Оқушылардың жауабын тыңдап болғаннан кейін жаңа сабақты түсіндіремін. Бұл жерде Қазақ хандығының осы кездегі саяси дамуынанң ерекшеліктерін, қазақстардың басқару жүйесін міндетті түрде айту керек. Сонан кейін оқушыларды деректермен жұмыс істету және оларға талдау жасай отырып, өз ойын айтқызу мақсатында тапсырма беріледі (өздігінен жұмыс)
№2 тапсырма:
- Оқулықтағы тақырыпты пайдалана отырып, ХVIII ғасырдағы қазақ қоғамының әлеуметтік құрылымының ерекшеліктерін бейнелейтін кесте (схема) құрыңдар.
Берілетін жауаптар үлгісі:
XVIII ғасырдағы Қазақ хандығының әлеуметтік құрамы феодалдық қоғамның классикалық құрылымын көрсетеді:
1. Феодалдар класы (тобы):
• Шыңғысханның ұрпақтары - (хандар мен сұлтандар)
• Рулық және тайпалық ақсүйектер;
• Қожалар, имамдар, қожалар;
• Патриархалды - феодалдық ақсүйектер оөкілдері (бектер, байлар, батырлар).
2. Шаруалар класы (тобы):
• Қарапайым малшылар, егінші шаруалар;
• Егінші малшылар.
№3 тапсырма. Сөздікпен жұмыс.
Тақырыпты оқып шығып, төмендегі терминдердің анықтамасын айтыңдар:
1. Құрама
2. Қожа
3. Құрылтай
4. Ханталапай
5. Төлеңгіт
6. Құн
7. Адат
8. Тархан
№ 4 тапсырма:
- Қазақстан тарихы бойынша хрестоматия материалдар пайдалана отырып, әр топ (класс) өкілдерінің қандай міндеттерін мен құқықтары болғандығын атап көрсетіңдер.
Онан әрі мұғалім сабақты төмендегідей етіп жоспарлайды.
1. Хан сайлау дәстүрі
2. Сұлтандар әулетінің артықшылықтары.
3. Қожалар мен олардың қазақ қоғамындағы рөлі
4. Қазақтар қандай еңбек үшін тархан атағын алған?
5. Әлеуметтік мәртебесі - қоғамның ерікті мүшесі.
6. Төлеңгіт деген кімдер?
7. Қазақ қоғамындағы құлдардың жағдайы.
Жаңа сабақты бекіту үшін берілетін сұрақтар мен тапсырмалар:
1. Картадан Қазақ хандығының аумағын және оның ішіндегі әр жүзді орналасқан жерлерін көрсетіңдер.
2. XVIII ғасырда Қазақ хандығы қандай мемлекеттермен шекаралас болды?
3. Осы кезеңдегі Қазақ хандынының сыртқы саяси жағдайы жөнінде не айта аласыңдар?
4. Оқулықтың 13 - бетіндегі құжатпен жұмыс (Г. Н. Потанин. Таңдамалы шығармаларының үш томдығы. Тарих, этнография және фольклор жөніндегі еңбектер. Павлодар, 2005, 3 - том, 30 - 31 - беттер)
Үй тапсырмасы:
1. XVIII ғасырдағы қазақ қоғамының таптық құрылымының ерекшеліктеріне баға беріңдер (Хрестоматия. Коншин Н. «Павлодардан Қарқаралыға дейін»).
2. Халықтың кейбір топтарының қандай артықшылықтары болды? Сендердің ойларыңша неліктен
Кіріспе. Қазақ қоғамының этно әлеуметтік құрылымы. жүктеу
XVIII ғасырдың бірінші ширегіндегі. Қазақ хандығының ішкі және сыртқы жағдайы. жүктеу
Жоңғар шапқыншылығы. Қазақ халқының жоңғар басқыншыларына қарсы азаттық күресі. жүктеу
XVIII ғасырдың алғашқы үштен біріндегі қазақ-орыс қарым-қатынастарының дамуы. жүктеу
Кіші жүздің Ресейге қосылуы. жүктеу
XVIII ғасырдың ортасындағы Қазақстан. жүктеу
Абылайхан билігі тұсындағы қазақ хандығы. жүктеу
Қазақтардың Е.Пугачев бастаған шаруалар көтерілісіне қатысуы. жүктеу
Сырым Датұлы бастаған қазақтардың ұлт-азаттық қозғалысы. жүктеу
XVIII ғасырдағы сауданың дамуы. жүктеу
Қазақстанның XVIII ғасырдағы ғылымы мен білімі және мәдениеті. жүктеу
Дәстүрлі билер соты. жүктеу
Қазақстанның ХҮІІІ ғасырлардағы әлеуметтік экономикалық және саяси дамуы. жүктеу
Қазақтардың 1812 жылғы Ресейдің Отан соғысына қатысуы. жүктеу
Қазақстандағы хандық биліктің жойылуы. жүктеу
Ақмола бекінісінің салынуы мен дамуы. жүктеу
Исатай Тайманұлы мен Махамбет Өтемісұлы бастаған халық-азаттық қозғалысы. жүктеу
Қазақстанда отаршылдық езгінің күшеюі. жүктеу
1837-1847 жылдардағы Кенесары Қасымұлы бастаған ұлт-азаттық көтеріліс. жүктеу
Ұлы жүздің Ресейге қосылуы. жүктеу
Қазақтардың орта-азиялық хандықтар мен патша үкіметіне қарсы көтерілістері. жүктеу
Қазақтардың дәстүрлі шаруашылығы. жүктеу
ХІХ ғасырдың 60-жылдарындағы әкімшілік реформалар. жүктеу
Қазақстан аумағындағы казак әскерлері. жүктеу
Патша үкіметінің отаршылдық қоныс аудару саясаты. Қоныс аударушылардың шаруашылығы. жүктеу
Қазақстан аумағындағы қалалар. жүктеу
Өнеркәсіптің дамуы. жүктеу
Ұйғырлар мен дүнгендердің Қытайдан Жетісуға қоныс аударуы. жүктеу
Шетелдерде қазақ диаспорасының қалыптасуы. жүктеу
Қазақстан Ресейдегі 1905-1907 жылдардағы революция кезінде. жүктеу
Қазақтардың петициялық қозғалысы. жүктеу
Ыбырай Алтынсарин – қазақ халқының аса көрнекті ағартушысы. жүктеу
Оқу-ағарту ісі. жүктеу
Шоқан Уәлиханов – қазақтың аса көрнекті ғалымы әрі ағартушысы. жүктеу
Ұлы ақын Абай Құнанбаевтың өмірі мен қызметі. жүктеу
Қазақ поэзиясы мен музыка өнері. жүктеу
Жаңалықтар
Күнделікті сабақ жоспарлары. ХХ ғасыр басындағы Қазақстан
Тарих пәні бойынша күнделікті сабақ жоспары
Ұлт азаттық қозғалыстың барысы
ХХ ғасырдың басында қоғамдық – саяси қатынастардың дамуында үлкен өзгерістер туғызған саяси оқиғалар ахуалын түсіндіру;
Тарих туралы түсінік, Қазақстан тарихының кезеңдері
Тарих туралы түсінік. Тарихтың қалыптасуы және дамуы. Тарих ғылымы туралы мағлұмат беру.
XVIII ғасырдың бірінші ширегіндегі Қазақ хандығының ішкі және сыртқы жағдайы
XVIII ғасырдың бас кезіндегі Қазақ хандығының ішкі және сыртқы жағдайы жөнінде жалпы түсінік беру, осы кезеңдегі Ресей мен Қазақ хандығы мүдделерінің жақындасу себептерін түсіндіру;
ХІХ ғасырдың 60-шы және 80-90-жылдарындағы әкімшілік реформалар
Ақтөбе облысы, Қобда ауданы, Жиренқопа орта мектебінің тарих пәні мұғалімі Тажбанов Серик Маратович
Қазақ қоғамының этноәлеуметтік құрылымы
Қазақстан тарихы (8 сынып) Сабақтың тақырыбы: Қазақ қоғамының этноәлеуметтік құрылымы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.