Ұлттық бас киімдердің ою - өрнектері
Ашық сабақ
Сабақ тақырыбы: Ұлттық бас киімдердің ою – өрнектері
Сабақ мақсаты: Оқушылардың қолөнерін дамыту, ою – өрнектермен жұмыс жасауға икемдеу, ою – өрнектерді тігуге үйрету, ой – өрісін іскерлігін дамыту
Тәрбиелік: Оқушыларды әсемдікке, эстетикалық талғамын баулу, тазалыққа тәрбиелеу
Сабақ түрі: аралас
Пән аралық байланыс: тарих, сурет
Құрал – жабдықтар: бас киім түрлері, мата, ине – жіп, қайшы
Сабақ барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі
Сәлемдесу, түгелдеу
ІІ Үй жұмысын тексеру
ІІІ Жаңа тақырып
УІ Сарамандық жұмыс
У Үйге тапсырма
Жаңа сабақ
«Үлгісі көптің өрнегі көп
Өрнегі көптің ермегі көп»
Тілімізде ою – өрнек деп қосарлана айтылатын сөз бар. Ол тұрмыста бір бұйымның бетін әшекейлеу үшін қолданылатын нақыл, өрнек. Сонымен ою – өрнек дегеніміз – әдемі ырғаққа арнаулы жүйемен құрылған өрнек бөлшектері. Ою-сөзін латынның «ornament», ал өрнек сөзін орыстың узор сөзінің баламасына қолдануға болады. Қазақ қолөнерінде ою – өрнек өте кеңінен қолданылады. Ұлттық бас киімдер халқымызда өте көп тараған, олар қасаба, айыр қалпақ т. б, кимешек, сәукеле, бөрік, тақия. Біз осының ішінен тақияны алып тігіп оны, ою – өрнектерімен әшекейлеп тігеміз. Тақия-ерлердің жеңіл бас киімі, оның түрлері көп. Биік төбелі, тегіс төбелі және үшкір төбелі болып келеді. Тақияны пүліштен, қыжымнан, астарын жібек, сәтеннен тігеді. Түсі көбіне көк, жасыл, қара болады. Оқушы сәннің эскизі бойынша сызба бөлшектеріндегі және элементтердің құрылысын түсіндіреді.
А) төбесі
Ә) жиелігі
L – 54см
E – 54см
R-10, 5 см
N – 5 см
1. Тысын, бидайын және астарын бірдей етіп пішіп, жиек пен төбесі үшін оюларын ою.
2. Жиек пен жиек астарының төменгі жақтарын тігеді, төбе мен астарының қиылған жерлерін тігіп, жиегін тігіп бекітеді.
3. Төбе мен астарын беттестірін жиекке қондырады.
Пішіні берілген сызба бойынша пішінмен бөлшектерді түрлі тігістерді қолдана отырып қосып тігіп, ою-үлгілерін тігіп кестелейміз. Аяқтап болған соң дымқыл – жылулықпен өңдеуден өткіземіз.
Кестені толтыру жұмысы жүргізіледі
Сарамандық кезең: қыздар өзіндік жұмыс жасайды.
1. Оқушылар техника қауіпсіздік ережелерін еске түсіреді
Сұрақ – жауап бойынша сабақты бекіту:
1. Қандай тақия түрін білесіңдер?
2. Қандай ою – өрнек түрлерін қолдандыңдар
3. Қандай мата түрлерін қолдандыңдар
Бүгінгі сабақта алған білімдеріңді көрсетіңдер, жаңа экономикалық терминдермен таныстыңдар. Алған білімдеріңді өмірде қолдана біліңдер деген тілекпен сабақты аяқтаймыз.
Үйге тапсырма беру
Сабақ тақырыбы: Ұлттық бас киімдердің ою – өрнектері
Сабақ мақсаты: Оқушылардың қолөнерін дамыту, ою – өрнектермен жұмыс жасауға икемдеу, ою – өрнектерді тігуге үйрету, ой – өрісін іскерлігін дамыту
Тәрбиелік: Оқушыларды әсемдікке, эстетикалық талғамын баулу, тазалыққа тәрбиелеу
Сабақ түрі: аралас
Пән аралық байланыс: тарих, сурет
Құрал – жабдықтар: бас киім түрлері, мата, ине – жіп, қайшы
Сабақ барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі
Сәлемдесу, түгелдеу
ІІ Үй жұмысын тексеру
ІІІ Жаңа тақырып
УІ Сарамандық жұмыс
У Үйге тапсырма
Жаңа сабақ
«Үлгісі көптің өрнегі көп
Өрнегі көптің ермегі көп»
Тілімізде ою – өрнек деп қосарлана айтылатын сөз бар. Ол тұрмыста бір бұйымның бетін әшекейлеу үшін қолданылатын нақыл, өрнек. Сонымен ою – өрнек дегеніміз – әдемі ырғаққа арнаулы жүйемен құрылған өрнек бөлшектері. Ою-сөзін латынның «ornament», ал өрнек сөзін орыстың узор сөзінің баламасына қолдануға болады. Қазақ қолөнерінде ою – өрнек өте кеңінен қолданылады. Ұлттық бас киімдер халқымызда өте көп тараған, олар қасаба, айыр қалпақ т. б, кимешек, сәукеле, бөрік, тақия. Біз осының ішінен тақияны алып тігіп оны, ою – өрнектерімен әшекейлеп тігеміз. Тақия-ерлердің жеңіл бас киімі, оның түрлері көп. Биік төбелі, тегіс төбелі және үшкір төбелі болып келеді. Тақияны пүліштен, қыжымнан, астарын жібек, сәтеннен тігеді. Түсі көбіне көк, жасыл, қара болады. Оқушы сәннің эскизі бойынша сызба бөлшектеріндегі және элементтердің құрылысын түсіндіреді.
А) төбесі
Ә) жиелігі
L – 54см
E – 54см
R-10, 5 см
N – 5 см
1. Тысын, бидайын және астарын бірдей етіп пішіп, жиек пен төбесі үшін оюларын ою.
2. Жиек пен жиек астарының төменгі жақтарын тігеді, төбе мен астарының қиылған жерлерін тігіп, жиегін тігіп бекітеді.
3. Төбе мен астарын беттестірін жиекке қондырады.
Пішіні берілген сызба бойынша пішінмен бөлшектерді түрлі тігістерді қолдана отырып қосып тігіп, ою-үлгілерін тігіп кестелейміз. Аяқтап болған соң дымқыл – жылулықпен өңдеуден өткіземіз.
Кестені толтыру жұмысы жүргізіледі
Сарамандық кезең: қыздар өзіндік жұмыс жасайды.
1. Оқушылар техника қауіпсіздік ережелерін еске түсіреді
Сұрақ – жауап бойынша сабақты бекіту:
1. Қандай тақия түрін білесіңдер?
2. Қандай ою – өрнек түрлерін қолдандыңдар
3. Қандай мата түрлерін қолдандыңдар
Бүгінгі сабақта алған білімдеріңді көрсетіңдер, жаңа экономикалық терминдермен таныстыңдар. Алған білімдеріңді өмірде қолдана біліңдер деген тілекпен сабақты аяқтаймыз.
Үйге тапсырма беру
Жаңалықтар
Теңдеу, теңсіздік, өрнек. Өрнектерді ықшамдау. Өрнектің мәнін табу үшін амалдар қасиетін қолдану.
Теңдік, теңсіздік, өрнек, теңдеу туралы білімдерін жетілдіреді.
Қазақтың ою - өрнектері
Қазақтың ою - өрнектері туралы түсінік беру. Халық шеберлерінің еңбектеріне құрметпен қарауға, ұлттық салт - дәстүрді жалғастыруға тәрбиелеу.
Ою өрнек туралы мағлумат беру
Қазақ халқының қолөнерінің саласында кең қолданып келген, өнердің өте көне, әрі күрделі түрі – ою - өрнек өнері. Ою мен өрнек қолөнер бұйымдарының тұтынушылық және эстетикалық мәнін аша түседі. Ою - өрнек өнері ежелгі замандарда қалыптасып, дамып,
Қағаздан ою - өрнектерді қию әдістері
Маңғыстау облысы, Жаңаөзен қаласындағы №6 орта мектептің технология пәні мұғалімі Рыскалыев Жанболат Ондасынович
Ою-өрнек түрлері
Қызылорда облысы, Қармақшы ауданы, Қармақшы ауылы, №113 «Қаракөл» қазақ орта мектебі директордың бағдарлы ісі жөніндегі орынбасары Байсалбаев Дархан Абдуллаұлы
Аққу оюын дайындау
Қызылорда облысы, Қазалы ауданы, Басықара ауылы № 182 мектеп еңбек пәнінің мұғалімі Агибай Жанагуль Абдихалымқызы
Пікірлер (0)
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.