Білімділер поралы

Отыз ойын №1 Абдрахман Асылбек

Балаларға арналған ойын түрлері

Отыз ойын.
Өзеннен өту
Өздері таңдаған алаңқайда немесе залда балалар ек топқа бөлінеді де, орталарынан ара қашықтығы бір метрдей екі сызық сызады. Оны өзен деп белгілейді. Содан соң екі жақтағы балалар кезек - кезегімен бір - бірден өзеннен секіріп өте бастайды. Секіріп өткен бала сол келесі жақта, секіре алмаған бала өз орнында қалады. Балалар түгел секіріп біткенде, қай жақтың баласы көп болса, сол топ жеңіске жеткен болып есептеледі.
Ойын балалардың дене қимылын жетілдіре түсуге бағытталған.

Ордан қарғу
Өздері таңдаған алаңқайда немесе залда балалар екі топқа бөлінеді де, орталарынан ара қашықтығы жарты метрдей екі сызық сызылады. Оның ор деп белгілейді. Ойынға қатысушылар екі топқа бөлінеді де, ордың екі жағына бес - алты қадамдай жерде қарама - қарсы орналасады. Ойын басталуға белгі берген кезде екі жақтан кезек - кезегімен бір баладан шығып, көзі таңулы күйде орға қарай жайлап жүре бастайды. Оған өз тобының балалары көмектесіп тұрады:
Әлі, ерте, жылжи түс, жақындап қалдың, енді қарғы! – деп, демеулік көрсетеді. Сызыққа тимей, ордан аман өткен балаға бір ұпай жазылады. Қай топ көп ұпай жинаса, жеңіске жетеді.
Ойын балалардың сезімталдығын, сақтығын жетілдіре түсуге бағытталған.

Мақал айтыс
Балалар екі топқа бөлінеді де, екі метрдей қашықтықта бір - біріне қарама - қарсы тұрады. Бірінші топтың бір баласы бір мақалдың жарымын айтады. Мысалы:
«Атаға қарап ұл өсер...
Оның екінші жарымын келесі топтың бір баласы жалғастырады. Дұрыс тапса:
Анаға қарап қыз өсер»,
Бес ұпай жазылады. Дұрыс таба алмаса, үш ұпай жоғалтады. Келесі мақалды екінші топтың баласы бастайды. Ойын соңында көп ұпай жинаған топ жеңіске жетеді.
Ойын балалардың сезімталдығы мен тапқырлығын арттырып, ой - өрісін кеңейте түсуге бағытталған.

Жұмбақ жарыс
Балалар екі топқа бөлінеді де, екі метрдей қашықтықта бір - біріне қарама - қарсы тұрады. Бірінші топтық бір баласы бір жұмбақ айтады.
Мысалы:
Сексен сегіз тілі бар,
Сан құбылған үні бар?
Ол не?
Жұмбақты келесі топтың бір баласы шешуі тиіс. «Фортепиано», - деп, дұрыс тапса, оған бес ұпай жазылады. Шеше алмаса, үш ұпай жоғалтады. Жұмбақты енді келесі топтың баласы айтады. Ойын осылайша кезегімен жалғаса береді. Ойын соңында көп ұпай жинаған топ жеңіске жетеді.
Ойын балалардың ой - өрісін кеңейтіп, тапқырлығын арттыруға бағытталған.

Жер, Су, Ауа, От
Балалар ашық алаңда не залда дөңгеленіп тұрады. Бастаушы ортаға шығып, қолындағы допты балалардың кез келгеніне лақтырып жібереді де: жер су, от, ауа деген төрт сөздің біреуін айтады. Егер бастаушы жер десе, допты қағып алған бала бір үй жануарын немесе аңды атауы керек. Мысалы, ит, тауық, қозы, арыстан... Ал, су деген сөз айтылса, балықтың түрлері, ауа десе, құстың түрлері айтылып, доп ойын бастаушыға қайтарылып отырады. Ал, от сөзі айтылған кезде балалардың бәрі қолдарын бұлғап, өз орындарында айнала бірнеше дүркін тез - тез секірулері керек.
Жайбасар, сасқалақ, жаңылысқан бала ойыннан шығып қала береді.
Ойын балалардың тапқырлығы мен шапшаңдығын арттыруға бағытталған.

Сызғыш қайда?
Балалар екі топқа бөлінеді де, екі метрдей қашықтықта бірінің артынан бірі бір бағытқа қарап тұрады. Сол кезде артқы топтың балалары жерге бес - алты қол орамалын жайын, біреуінің астына шағын да жұқа сызғыш жасырады. Әрине, оны алдыңғы топтың балалары көрмеулері керек. Өйткені, сызғыштың қай орамалдың астында жатқанын сол топтың ортаға шыққан баласы табуы тиіс. Сызғышты дәп тапса, ойынды енді сол топ бастайды. Ойын осылайша жалғаса береді. Ойын балалардың тапқырлығы мен сезімталдығын арттыруға бағытталған.

Қасқыр мен қоян
Балалар қол ұстасып, дөңгеленіп тұрады да, бір баланы қасқыр, екінші баланы қоян деп белгілейді. Қоян қоршауға кіреді де, қасқыр сыртта қалады. Шеңбердегі балалар қоянды қасқырдан қорғап, өлең айтып жүреді:
Қоян, қоян, қорықпа,
Қасқыр қатер болып па?
Сені жауға бермейміз,
Әсем әнмен тербейміз.
Қасқыр болса шеңберді шыр айналып, ішке кіруге тырысады:

Қақпа, қақпа ашылшы,
Қорқынышты қашыршы.
Ішке еркін кірейін,
Қоян жайын білейін.
Бірақ, оған тимеймін,
Қатар жүріп билейін...
Сөйтіп жүріп, ашылған қақпа болып қол көтерген екі баланың ортасынан ішке кіріп кетеді де, қоянды қуа жөнеледі. Қасқыр қоянды ұстап алса, ойын тоқталып, қайта басталады. Егер қоянды ұстай алмаса, қоян қақпа арқылы сыртқа шығып, құтылып кетеді де, қасқыр қоршауда қалып қояды. Ол жазасы ретінде сол жерде ән салып немесе билеп береді.

Абдрахман Асылбектің "Балғын балалық" кітабынан алынды.

Отыз ойын №2
Отыз ойын №3
Отыз ойын №4
Отыз ойын №5
Материал рейтингісі:
  • 100
барлық дауыс бергендер: 1
Басқа жаңалықтарды оқу:
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Үздік жаңалықтар
Бәйге бөлімі
  • Having fun. Abilities.

    To learn and practise Can/can't. To develop the pupil's habits of reading, speaking and writing, to support an interest to the English lesson.
  • Әртүрлі саладағы модельдер

    модель түрлерімен ажырата білуге, модель түрлерін анықтауға, модельдеудің қажеттілігін, оның пайдасын түсіндіру; оқушының шығармашылығын, ойлау қабілетін арттыру; еркін пікір білдіру мен өзара ...
  • Жұлдызды аспан

    Жұлдызды аспан – шоқжұлдыздар мен жұлдыздар олардың атаулары мен белгіленулері туралы ақпарат беру, айырмашылығын көрсету.
  • Зат есімнің септелуі

    Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын меңгерту. Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
  • Жұмбақ математика

    1 - ден 5 - ке дейін тура және кері санау, геометриялық пішіндерді ажырату; жұмбақ құрастыру, логикалық тапсырмаларды орындау арқылы балалардың тілін, ой – өрісін, ойлау қабілетін дамыту. ...
  • «Наурыз» С. Сейфуллин

    С. Сейфуллиның «Наурыз» өлеңді мәнерлеп оқиды. Сыни ойлауға үйренеді. Өлеңді жан - жақты талдайды. Жеке тұлға ретінде шығармашылыққа, іздемпаздылыққа баулу.
  • Ш. Мұртаза «Эльза – кішкентай періште»

    Жазушының өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру, үзіндіні толық талдау арқылы оқырманның рухани жан дүниесін байытудағы көркем шығарманың күш - қуатын таныту, идеялық мәнін ашу.
  • Презентацияларды құру. Безендіру шаблондары

    Презентацияны құру технологиясы туралы білімдерін қалыптастыру. Презентацияны жасауда өз шаблондарын құру технологиясын үйрену және оны практикада қолдана білу.
Соңғы пікірлер
Загрузка...
Өз пікіріңді білдір
5 күндік оқу кестесі дұрыс па?
Ия керемет
Бұрыннан күткем
Еш өзгеріс келтірмеді
Маған бәрібір
Жоқ бұрынғысы дұрыс еді
Сайтта кім бар
Барлығы: 523
Қолданушылар: 4
Қонақтар: 519
Роботтар: 3
togzan жуманкуловна Aknur27 раушана
Ілмек сөздер
Сайт статистикасы
Яндекс.Метрика